abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 januari 2015 @ 10:53:55 #51
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_148348860
quote:
Een vertrek van Griekenland uit de eurozone is acceptabel, omdat de achterblijvende landen de gevolgen daarvan kunnen opvangen. Dat zouden de Duitse bondskanslier Angela Merkel en minister van Financiën Wolfgang Schaüble vinden, zo melden regeringsmedewerkers aan het blad Der Spiegel.Volgens Sweder van Wijnbergen, hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam, is het beter als de Duitsers zich stil houden.

Olie op het vuur
“Eerlijk gezegd vermoed ik dat ze het inderdaad gezegd hebben. Ze hebben het ook niet ontkend. Ze hebben alleen geen commentaar gegeven. Het lijkt mij een onverstandige zet. Het lijkt mij olie op het vuur gooien.”

Hij legt zijn standpunt uit: “De situatie is gespannen. Je bent je in feite aan het mengen in een verkiezingsstrijd. De ene partij zegt dat het rampzalig is als het gebeurt en dat dan de hele euro in elkaar stort. En ‘mevrouw euro’ zegt dan weer ‘het valt wel mee, rot maar op’. Als ze dat echt gezegd heeft, is het wel een ongelukkige uitspraak.”

Grieken werken zich in de nesten
Voor Griekenland zou het uitermate onverstandig zijn als het tot een Grexit komt, vervolgt Van Wijnbergen. “Als Griekenland uit de euro stapt, z’n eigen munt invoert en de drachme komt weer terug, dan crasht –ie meteen met tientallen procenten. Dat wordt een soort roebel in het groot. Dat gaat natuurlijk helemaal mis, maar de schuld blijft in euro’s staan. Die schuld is nu al veel te hoog, maar dat wordt een factor 2 erger. Dus Griekenland werkt zichzelf ermee in de nesten.”

Slecht nieuws voor belastingbetaler
Hoe het voor ons zit? “Drie, vier jaar geleden was het een geweldig probleem dat banken allemaal met hun vingers tussen de deur zaten. Tegenwoordig staan ze er veel beter voor en hebben ze minder Grieks staatspapier. Maar het risico is natuurlijk niet weg. Het ligt alleen niet meer bij de banken, maar bij de belastingbetalers. De Griekse staatsschuld ligt nu bij de ECB, de Europese fondsen bij het IMF en dat zijn met enige afstand gewoon de belastingbetalers. Die kunnen het inderdaad aan. Zo hoog is die schuld niet.”
Bron

Olie op het vuur gooien of niet, dit is een mooie kans om Griekenland uit de EU te zetten en als de EU dan toch bezig is doe dan ook gelijk alle andere Zuid- en Oost-Europese landen. Vervolgens kan men echte stappen zetten en op naar de Verenigde Staten van Europa.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:03:55 #52
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_148349089
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Doe niet zo gek, zo competent is de CIA niet. _O-
Wie weet hoe de CIA heeft zitten prutsen in de afgelopen decennia is niet bang zo'n complot. Het is een wonder dat ze nog iets voor elkaar krijgen buiten het martelen.
Dit dus, de Amerikaanse propaganda die veel mensen te zien krijgen klopt voor geen meter m.b.t. de CIA, helemaal als je je bedenkt dat een idioot als George Bush er directeur kan worden.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:12:17 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148349299
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:03 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Dit dus, de Amerikaanse propaganda die veel mensen te zien krijgen klopt voor geen meter m.b.t. de CIA, helemaal als je je bedenkt dat een idioot als George Bush er directeur kan worden.
George Bush (we hebben het over senior) is zeker geen idioot
Hij was met 18 gevechtspiloot vanaf vliegdekschepen en heeft nog steeds dat als enige op zijn naam staan en deed Yale in 2 1/2 jaar, daarna begon hij een offshore olieboor bedrijf en was daar binnen 7 jaar multimiljonair mee.
Je kan het politiek gezien wellicht geheel niet met hem eens zijn, maar onderschat de man niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:20:15 #54
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_148349531
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

George Bush (we hebben het over senior) is zeker geen idioot
Hij was met 18 gevechtspiloot vanaf vliegdekschepen en heeft nog steeds dat als enige op zijn naam staan en deed Yale in 2 1/2 jaar, daarna begon hij een offshore olieboor bedrijf en was daar binnen 7 jaar multimiljonair mee.
Je kan het politiek gezien wellicht geheel niet met hem eens zijn, maar onderschat de man niet.
Ik doelde niet op zijn intelligentie maar op z'n afschuwelijke wereldbeeld en politieke denkbeelden. Jeb Bush is veel gematigder en schijnt ook behoorlijk intelligent te zijn. George W. Bush heb ik echter wel het idee van dat ie echt dom is ondanks dat hij aan Yale heeft gestudeerd. Jeb is naast Mitt Romney en Chris Christie een van de weinige Republikeinen die een beetje normaal is en zich niet volledig overgeeft aan die extremistische christenfundamentalistische conservatieven :r.
pi_148349636
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

George Bush (we hebben het over senior) is zeker geen idioot
Hij was met 18 gevechtspiloot vanaf vliegdekschepen en heeft nog steeds dat als enige op zijn naam staan en deed Yale in 2 1/2 jaar, daarna begon hij een offshore olieboor bedrijf en was daar binnen 7 jaar multimiljonair mee.
Je kan het politiek gezien wellicht geheel niet met hem eens zijn, maar onderschat de man niet.
Zeker niet. Hij is ook de enige ex-president die gebruik maakt van zijn bevoegdheid om bij de CIA rond te neuzen, ten bate van zijn zakelijke belangen uiteraard.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:27:08 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148349729
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:20 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Ik doelde niet op zijn intelligentie maar op z'n afschuwelijke wereldbeeld en politieke denkbeelden. Jeb Bush is veel gematigder en schijnt ook behoorlijk intelligent te zijn. George W. Bush heb ik echter wel het idee van dat ie echt dom is ondanks dat hij aan Yale heeft gestudeerd. Jeb is naast Mitt Romney en Chris Christie een van de weinige Republikeinen die een beetje normaal is en zich niet volledig overgeeft aan die extremistische christenfundamentalistische conservatieven :r.
Over welke Bush heb je het nu?
Papa Bush, voormalig directeur bij de CIA, vice president onder Reagan en daarna zelf president
Sjors Bush, zijn zoon, voormalig gouverneur van Texas, piloot bij de nationale reserve om niet naar vietnam te hoeven en president
Jeb Bush, ook een zoon van Pa Bush en gouverneur van Florida
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:29:04 #57
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_148349781
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Over welke Bush heb je het nu?
Papa Bush, voormalig directeur bij de CIA, vice president onder Reagan en daarna zelf president
Sjors Bush, zijn zoon, voormalig gouverneur van Texas, piloot bij de nationale reserve om niet naar vietnam te hoeven en president
Jeb Bush, ook een zoon van Pa Bush en gouverneur van Florida
M.b.t. wat? Welke Bush ik afschuwelijk vind qua denkbeelden of de intelligente Bush?
  maandag 5 januari 2015 @ 11:33:45 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148349910
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zeker niet. Hij is ook de enige ex-president die gebruik maakt van zijn bevoegdheid om bij de CIA rond te neuzen, ten bate van zijn zakelijke belangen uiteraard.
Frisse jongen is het zeker niet, William Colby was bezig de CIA te hervormen, tikte de NSA op de vingers over vrijheid van meningsuiting en wilde van de CIA een verdediger van burgerrechten maken ipv een inperker. Hij werd toen door Ford snel vervangen door Bush.
De CIA daarna ontwikkelde zich daarna steeds meer in een organisatie die het Witte Huis vertelde wat ze wilde horen, waardoor men zo jammerlijk faalde in het zien aankomen van oa het in elkaar ploffen van het Oostblok.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:34:29 #59
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148349929
We gaan blut.
quote:
Terug van nooit weggeweest: de eurocrisis

Dé Europese buzz van dit weekend: Angela Merkel zou bereid zijn om een Grexit te accepteren. Iedereen van je so hee, poeh poeh, jeetje, nou moe. Maar het is doorzichtige spin. De Grieken - die 25 januari weer maar eens verkiezingen houden - roeptoeteren zelf dat ze onder de Europese druk uit willen. Vooral het linkse Syriza van regeringskandidaat Alexis Tspiras wil graag de Troika de Ionische Zee in jagen.

Euro-Kanzlerin Merkel probeert naar buiten toe ijskoud te reageren op die dreigementen, om de suggestie te wekken dat het Brussel aan de anus zal oxideren wat het Zuid-Europese soepie allemaal uitvreet. Dat liegt ze (als ze het überhaupt echt gezegd heeft) want een Grexit kan op veel manieren dramatisch uitpakken voor euro én Unie. De eurozone is geen financieel-economisch marktplan waar je in en uit kunt stappen, maar een politiek-idealistisch prestigeproject. Juist daarom is de munt ook zo'n puinhoop geworden: de euro is op verkeerde (want niet-economische) argumenten ingevoerd.

En dat is meteen ook de reden dat Griekenland niet uit de euro mag: liever nog honderden miljarden (of nog meer) in de Hoop van Hellas kieperen, dan een #grexit toestaan en daarmee erkennen wat we allemaal al weten. Namelijk dat de euro een geflopte fopmunt is, bij elkaar gedroomd door een paar bange Nie Wieder-wezels die dachten dat cultureel-economische homogeniteit tussen alle Europese landen afgedwongen kon worden met een handjevol idealen, wat angstvisioenen en een blinkend 'eenheids'muntje. En nu is de euro de volatiele valuta van het Vreedzame Vijfde Rijk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:35:00 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148349951
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:29 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

M.b.t. wat? Welke Bush ik afschuwelijk vind qua denkbeelden of de intelligente Bush?
Welke Bush volgens jou een idoot is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:36:34 #61
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_148349991
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke Bush volgens jou een idoot is
George W. Bush, de zoon van George H.W. dus, die gast is bovendien ook nog eens op een hele smerige manier president geworden :r.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:40:52 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148350102
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:36 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

George W. Bush, de zoon van George H.W. dus, die gast is bovendien ook nog eens op een hele smerige manier president geworden :r.
Die zoon was geen directeur van de CIA, dat was pa. Vandaar dat ik je niet begreep.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:44:43 #63
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_148350197
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die zoon was geen directeur van de CIA, dat was pa. Vandaar dat ik je niet begreep.
Weet ik maar ik dacht dat je met de vraag wie ik een idioot vind bedoelde wie ik echt dom vind. :P
Beetje onduidelijk inderdaad als ik het even teruglees. :P
pi_148356086
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

George Bush (we hebben het over senior) is zeker geen idioot
Hij was met 18 gevechtspiloot vanaf vliegdekschepen en heeft nog steeds dat als enige op zijn naam staan en deed Yale in 2 1/2 jaar, daarna begon hij een offshore olieboor bedrijf en was daar binnen 7 jaar multimiljonair mee.
Je kan het politiek gezien wellicht geheel niet met hem eens zijn, maar onderschat de man niet.
Dat zegt niet alles aangezien het daar ook veel uitmaakt dat je het kind van bent. In dit geval ook nog het kleinkind van en het achterkleinkind van...
De Bush-familie komt daar zo dicht bij royaltie als dat mogelijk is in de USA. Prins Filip is ook een gevechtspiloot en heeft aan Stanford gestudeerd, ga er maar rustig van uit - op basis van tal van insiders (reportage Vlaamse televisie) - dat hij op eigen kracht bij lange na niet een van beide had kunnen bereiken. Dat wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat dat voor Bush jr. ook geldt maar je kan omgekeerd ook niet stellen dat hij het zelf heeft afgedwongen. We weten het niet. Dat gezegd hebbende, hij is volgens mij minder dom dan dat de algemene publieke perceptie is (altijd nog slimmer dan de gemiddelde mens) maar heel wat minder intelligent dan een intellectueel. Mijn vermoeden: hij was intelligent genoeg om met flink wat hulp en een flinke donatie zo'n uni binnen geloodst te worden en vervolgens met de hakken over de sloot te slagen, zijn achtergrond (naam, de kans om flink wat privélessen te volgen voordat zo'n selectie volgt etc.) gaf hem de kans om straaljagerpiloot te worden maar hij slaagde vervolgens wel. In 2,5 jaar die bachelor daar afronden is trouwens niet zo bijzonder als je daar niet hoeft te werken. In het algemeen is de studiedruk in de USA fors lager dan in continentaal Europa. Ik kan dit onderbouwen maar wegens offtopic laat ik het nu maar even tenzij mensen het willen weten. ;)

tl;dr
Ik vermoed dat hij geen nitwit is maar dat hij niet op eigen kracht iets van dit alles zou hebben bereikt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-01-2015 15:00:22 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148356808
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:03 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Dit dus, de Amerikaanse propaganda die veel mensen te zien krijgen klopt voor geen meter m.b.t. de CIA, helemaal als je je bedenkt dat een idioot als George Bush er directeur kan worden.
Nepotisme komt helaas overal voor. Zijn vader en opa speelden een belangrijke rol bij de CIA en het ontstaan van de CIA, wat trouwens is ontstaan als fusie van een aantal andere organisaties, de voorloper van de CIA speelde een belangrijke rol in WOII en de periode vlak daarna, met het opzetten van het programma wat tot de ruimtevaart leidde.
Mijn stelling dat de CIA lang niet zo competent is als dat veel mensen denken (idd. t.g.v. propaganda, waar ik zelf ook graag naar kijk) is gebaseerd op dit onthutsende interview en het boek wat hieraan gekoppeld is: Aanrader!
Waarom stond de CIA het toe dat zij als het ware een zwartboek publiceerde? Aangezien ook die mensen met lede ogen aanzien dat het helemaal verkeerd is gegaan en zij graag verandering willen. Kort samengevat komt het er op neer dat de CIA een zeer logge en inflexibele organisatie is met een verkeerde bedrijfscultuur, een voorbeeld hiervan is dat het aantal contacten wat een handler (een 'spion' die in het buitenland mensen als informant recruteert) legt bepalend is voor hoe snel je promotie maakt en niet de waarde van de contacten. Het wordt dus beloond als je heel veel matige en contacten legt en het wordt afgestraft als je veel investeert in een belangrijk contact, hierbij moet je ook bedenken dat het goed cultiveren van het contact (ervoor zorgen dat die persoon voldoende gemotiveerd is, dat heeft tijd nodig) heel erg belangrijk is. Een ander probleem is dat ze nog steeds werkte alsof het de koude oorlog was (coctailparty's) terwijl je momenteel juist een dreiging hebt van terreurcellen. Het zou me niet verbazen als de Engelsen effectiever opereren ondanks dat hun spionnenorganisatie beduidend kleiner is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148357082
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:36 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

George W. Bush, de zoon van George H.W. dus, die gast is bovendien ook nog eens op een hele smerige manier president geworden :r.
Dat sowieso, ik denk dat Gore had moeten winnen gezien het kleine verschil en de manier waarop veel stemmen voor de democraten ongeldig werden verklaard, het lijkt er op dat de Republikeinen beduidend meer stemmen van de democraten die ongeldig konden worden verklaard (vaak omwille van een bullshitreden) ongeldig zijn verklaard dan andersom.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 5 januari 2015 @ 15:17:22 #67
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_148357105
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In 2,5 jaar die bachelor daar afronden is trouwens niet zo bijzonder als je daar niet hoeft te werken. In het algemeen is de studiedruk in de USA fors lager dan in continentaal Europa. Ik kan dit onderbouwen maar wegens offtopic laat ik het nu maar even tenzij mensen het willen weten. ;)

tl;dr
Ik vermoed dat hij geen nitwit is maar dat hij niet op eigen kracht iets van dit alles zou hebben bereikt.
Ik zou dat wel graag willen weten en geldt dat voor alle universiteiten in Amerika, ook de Ivy League-universiteiten?
  maandag 5 januari 2015 @ 15:19:55 #68
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_148357199
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat sowieso, ik denk dat Gore had moeten winnen gezien het kleine verschil en de manier waarop veel stemmen voor de democraten ongeldig werden verklaard, het lijkt er op dat de Republikeinen beduidend meer stemmen van de democraten die ongeldig konden worden verklaard (vaak omwille van een bullshitreden) ongeldig zijn verklaard dan andersom.
Het kleine verschil in stemmen? Al Gore had notabene meer stemmen dan die fascist! :r Het districtenstelsel in Amerika is gewoon door en door verrot door o.a. gerrymandering :r.
pi_148357327
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:17 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Ik zou dat wel graag willen weten en geldt dat voor alle universiteiten in Amerika, ook de Ivy League-universiteiten?
Ik heb van verschillende mensen gehoord die zowel hier als daar studeerden dat de werkdruk lager ligt. 1 voorbeeld: een jongen die in België had gestudeerd (uni uiteraard) en vervolgens aan de UCLA heeft gestudeerd, dat is geen Ivy League maar wel sterk vergelijkbaar (sommige niet-Ivy uni's zijn trouwens beter dan andere Ivy uni's), daar werd aangeraden om 3 vakken te volgen per periode, hij volgde er 4 en hij vond de studiedruk nog steeds fors minder in vergelijking met wat hij gewend was. Uit nieuwsgierigheid heb ik eens voor mijn eigen opleiding een vergelijking gemaakt met het programma van MIT (aangezien ze een gedetailleerd overzicht geven). Voor alle vakken die ik heb gevolgd kan ik het goed vergelijken. Als je rekening houdt met het aantal studiepunten per jaar daar en hier dan kom ik uit op een courseload van ongeveer 2/3de in vergelijking met wat hier gebruikelijk is waarbij ik wel moet opmerken dat hier vaak niet de nominale studieduur wordt gehaald. Als ik speculeer naar een oorzaak: ze betalen daar erg veel geld, ze moeten veel uren werken en het zal niet op prijs worden gesteld als je daar studievertraing oploopt gezien de hoge kosten per jaar dus wellicht dat ze het daarom allemaal zo plannen dat de normstudent het haalt zonder vertraging op te lopen.

Het schijnt dat ze in de UK op die paar goede uni's wel een hoge werkdruk hebben, dit heb ik begrepen van mensen die in Cambridge (natuurkunde) en aan Imperial College (lucht- en ruimtevaart) zijn gaan studeren. Je slaagt daar echter wel relatief snel aangezien ook mensen die hier zouden zakken daar een diploma krijgen maar dan met een lagere klasse-aanduiding (4 aanduidingen als ik me niet vergis).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148357513
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:19 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Het kleine verschil in stemmen? Al Gore had notabene meer stemmen dan die fascist! :r Het districtenstelsel in Amerika is gewoon door en door verrot door o.a. gerrymandering :r.
Dat is een andere discussie, je moet nu eenmaal uitgaan van het stelsel wat wordt gehanteerd en dan moet je vaststellen dat de Republikeinen in het beslissende district met list en bedrog net iets meer geldige stemmen hebben gekregen. De list ben bedrog zat in het ongeldig laten verklaren van stemmen die technisch gezien inderdaad ongeldig zijn maar waarover geen twijfel kon bestaan dat er geen geval was van fraude, flauwe technicality's.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 5 januari 2015 @ 15:32:25 #71
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_148357640
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb van verschillende mensen gehoord die zowel hier als daar studeerden dat de werkdruk lager ligt. 1 voorbeeld: een jongen die in België had gestudeerd (uni uiteraard) en vervolgens aan de UCLA heeft gestudeerd, dat is geen Ivy League maar wel sterk vergelijkbaar (sommige niet-Ivy uni's zijn trouwens beter dan andere Ivy uni's), daar werd aangeraden om 3 vakken te volgen per periode, hij volgde er 4 en hij vond de studiedruk nog steeds fors minder in vergelijking met wat hij gewend was. Uit nieuwsgierigheid heb ik eens voor mijn eigen opleiding een vergelijking gemaakt met het programma van MIT (aangezien ze een gedetailleerd overzicht geven). Voor alle vakken die ik heb gevolgd kan ik het goed vergelijken. Als je rekening houdt met het aantal studiepunten per jaar daar en hier dan kom ik uit op een courseload van ongeveer 2/3de in vergelijking met wat hier gebruikelijk is waarbij ik wel moet opmerken dat hier vaak niet de nominale studieduur wordt gehaald. Als ik speculeer naar een oorzaak: ze betalen daar erg veel geld, ze moeten veel uren werken en het zal niet op prijs worden gesteld als je daar studievertraing oploopt gezien de hoge kosten per jaar dus wellicht dat ze het daarom allemaal zo plannen dat de normstudent het haalt zonder vertraging op te lopen.

Het schijnt dat ze in de UK op die paar goede uni's wel een hoge werkdruk hebben, dit heb ik begrepen van mensen die in Cambridge (natuurkunde) en aan Imperial College (lucht- en ruimtevaart) zijn gaan studeren. Je slaagt daar echter wel relatief snel aangezien ook mensen die hier zouden zakken daar een diploma krijgen maar dan met een lagere klasse-aanduiding (4 aanduidingen als ik me niet vergis).
Hebben die vrienden van je die in de USA hebben gestudeerd allemaal technische studies gedaan of zitten er ook mensen bij die bijvoorbeeld rechten hebben gestudeerd? Hoeveel kost zo'n jaartje universiteit in Amerika ongeveer aan bijvoorbeeld Berkeley of Harvard?

Wat de UK betreft: Ik wist daar je daar klasse-aanduidingen had voor diploma's maar is het niet zo dat veel werkgevers, zeker die in het hogere segment alleen werknemers willen met een diploma met de hoogste of een na hoogste klasse?
pi_148357795
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:32 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Hebben die vrienden van je die in de USA hebben gestudeerd allemaal technische studies gedaan of zitten er ook mensen bij die bijvoorbeeld rechten hebben gestudeerd?
Die aan de UCLA volgde een economische opleiding met een paar bètavakken.

quote:
Hoeveel kost zo'n jaartje universiteit in Amerika ongeveer aan bijvoorbeeld Berkeley of Harvard?
+40000 USD in ieder geval als je het volle pond betaalt. Afhankelijk van de uni krijg je een korting maar reken er maar op dat minstens 10000 USD overblijft.

quote:
Wat de UK betreft: Ik wist daar je daar klasse-aanduidingen had voor diploma's maar is het niet zo dat veel werkgevers, zeker die in het hogere segment alleen werknemers willen met een diploma met de hoogste of een na hoogste klasse?
Dat weet ik niet, ik heb van anderen begrepen dat ze minimaal de op een na hoogste klasse eisen voor een meer prestigieuze functie, dat zou je volgens mij min of meer kunnen vergelijken met iemand die hier met zevens zijn diploma heeft gehaald.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 5 januari 2015 @ 15:39:33 #73
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_148357936
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die aan de UCLA volgde een economische opleiding.

[..]

+40000 USD in ieder geval als je het volle pond betaalt. Afhankelijk van de uni krijg je een korting maar reken er maar op dat minstens 10000 USD overblijft.

[..]

Dat weet ik niet, ik heb van anderen begrepen dat ze minimaal de op een na hoogste klasse eisen voor een meer prestigieuze functie, dat zou je volgens mij min of meer kunnen vergelijken met iemand die hier met zevens zijn diploma heeft gehaald.
Waarop zijn die kortingen gebaseerd en hoe vaak worden die uitgedeeld en komen alleen Amerikanen in aanmerking voor die kortingen?
  maandag 5 januari 2015 @ 15:40:28 #74
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_148357983
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie, je moet nu eenmaal uitgaan van het stelsel wat wordt gehanteerd en dan moet je vaststellen dat de Republikeinen in het beslissende district met list en bedrog net iets meer geldige stemmen hebben gekregen. De list ben bedrog zat in het ongeldig laten verklaren van stemmen die technisch gezien inderdaad ongeldig zijn maar waarover geen twijfel kon bestaan dat er geen geval was van fraude, flauwe technicality's.
Daar heb je gelijk in, was de beslissende staat trouwens niet Florida waar rara, Jeb Bush destijds gouverneur was? :r
pi_148358009
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:40 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, was de beslissende staat trouwens niet Florida waar rara, Jeb Bush destijds gouverneur was? :r
Dat viel mij toen der tijd ook op, ik vertrouwde het voor geen cent, nog steeds niet. Nu ik er over nadenk, het zou ook kunnen verklaren waarom jr. in plaats van Jeb Bush de kandidaat was terwijl Jeb Bush als favoriet werd gezien (naar het schijnt wat slimmen en diplomatieker).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')