abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148265183
quote:
PVV-aanhang roept op tot brandstichting moskeeën

Berichtgeving over geweld in Zweden juichend ontvangen

Op de Facebook-pagina 'Steun de PVV', geliked door 6500 PVV-sympathisanten, worden oproepen geplaatst om Nederlandse moskeeën in brand te steken.
De oproepen zijn te vinden in de reacties onder berichten over brandstichting bij moskeeën in Zweden. De pagina werd in augustus in het leven werd geroepen, kort nadat PVV-leider Geert Wilders aankondigde een 'mars' door de Schilderswijk in Den Haag te houden.
Recent werd uit onderzoek van Reporter duidelijk dat geweld tegen islamitische gebedshuizen in Nederland vaker voorkomt dan gedacht. Een greep uit de oproepen staat op de Steun de PVV-pagina hieronder. Ze zijn veelal afkomstig van niet-anonieme personen. Overigens zijn er op de pagina ook reacties te vinden waarin het geweld wordt afgekeurd maar die zijn veelal afkomstig van tegenstanders van Wilders.

joop.nl
De PVV-tokkies laten zich weer van hun goede kant zien _O- _O- _O-

Judeo-Christelijke samenleving is liefde :') :') :') |:(
pi_148265337
Even de nuance aanbrengen in deze discussie:
quote:
Moslims zijn de Hitleriaanse apen, jammer dat Hitler de verkeerden heeft opgeruimd!
Dat pareltje komt hier vandaan voor als iemand anders nog inspiratie op wil doen. :')
pi_148265605
Ik vermaak me hier wel mee. Lig telkens weer in een deuk wanneer ik op hun profiel aanklik. _O-
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:36:20 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_148265676
Tsja, laten we hopen dat ze het bij woorden laten.
pi_148265733
Zal me niks verbazen als die gasten van AFA daar actief zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:37:52 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_148265745
En ik mag hopen dat Wilders zich hiervan distantieert.
pi_148265846
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:07 schreef Red_85 het volgende:
Denkje? Alleen 1 ding, die gasten zijn wel, vanwege hun idealisme, in staat om te gaan overlijken. Dan heb ik liever een blonde politieke leider die blaft als een hond. Dat groepje idioten laat de laatste tijd wel te vaak van zich horen.
Die gasten moeten ook goed gevolgd worden ja en waar het kan binnen de wet aangepakt. Ik zou er niet een rechtstaat voor opzij willen gooien, hoe verleidelijk dat soms ook is.

Geert mag dan blaffen als een hond maar hij heeft een achterban die zich minder in kan houden. Zijn ook wat minder slim en sluw dan Geertje zelf overigens. Geen politici zeg maar. Met de constante oorlogsretoriek van Geert en zijn partijgenoten op het gebied van immigratie en Islam - oftewel Moslims - kan je zaken in gang zetten die later moeilijk meer zijn terug te draaien omdat de hoofdjes dan al op hol zijn gedraaid. Ik neem aan dat je dat ook wel inziet. Daar mag je elke politicus en volksvertegenwoordiger op aanspreken aangezien zij daarin een grotere verantwoording hebben dan de Henk op straat die een ongezouten mening heeft over een bevolkingsgroep.

Die Machiel de Graaf bijv die een tweet retweet: "dood aan de Moslims" _O- Maar dan wel verwachten dat je achterban het blaffende karakter ervan inziet ("ach joh, afentoe roept Machiel ook wat!") en raar vinden als ze die taal overnemen op social media als facebook bijv :D

quote:
want zij framen kritiek op de islam direct als racisme, discriminatie en extreem rechts.
Ben ik het niet direct mee eens. Alle politieke partijen vinden dat de Islam geen enkele ruimte moet krijgen om ooit het rechtsbestel binnen te sluipen. En de VVD heeft naar aanleiding van die trieste jihadies die ISIS promoten vergaande voorstellen gedaan pro-sharia meningen juridisch aan te pakken en daarmee dus de vrijheid van meningsuiting in te perken. Kan me nog herinneren dat zo'n VVD kerel dat bij Pauw zat uit leggen en waarom dat zo belangrijk was. Op het gebied van nieuw migratie zie je ook dat er politiek al tijden en eigenlijk sinds Verdonk grote onwil is om nieuwe migrantengroepen binnen te laten die niet tot de hogeropgeleiden behoren of niet tot specifieke beroepen die NL als kenniseconomie graag ziet komen. Ook de asielzoekers houdt men actief zo laag mogelijk. Heb het al eerder gezegd maar nieuwe grote Moslimmigratie is al jaren achterhaald. EU-migratie zoals Polen maar ook andere migranten van nieuwe lidstaten gaat het worden de aankomende 10/20 jaar. En als je de cijfers erbij pakt zie je dat die trend al 4/5 jaar is ingezet. En zeker nu ook Roemenen en Bulgaren volledig vrij kunnen gaan en staan waar ze willen in de EU.

quote:
DE is NL hard aan het inhalen hierin. Zie dat pegida gelul nu. 26mln mensen hebben simpatiën voor die beweging en worden door de politiek direct weggezet als extreem rechts. Lekker sfeertje direct.
Ik kan me voorstellen dat Duitsland door hun historie een zeer politieke correcte sfeer kennen. Zoals NL vroeger was. Daarom is NL absoluut niet met Duitsland te vergelijken. Na de komst en dood van van Fortuyn, en de moord op van Gogh is NL nu in een andere situatie die niet te vergelijken valt met het oude politiek correcte. Wat inderdaad heerste en verstikkend was om problemen te benoemen. Dat kan je links wat die historie betreft wel op afrekenen ja.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148265882
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:36 schreef remlof het volgende:
Tsja, laten we hopen dat ze het bij woorden laten.
De periode direct na de moord van Van Gogh zijn er ook een paar moskeeën in vlammen op gegaan volgens mij...

quote:
15s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:37 schreef remlof het volgende:
Nee hoor.
"Wij hebben niks te maken met deze facebookpagina, dus ik kan er ook geen afstand van nemen"
pi_148266154
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:37 schreef bedachtzaam het volgende:
Die mogen wat mij betreft samen met trainingspakken dragende en vechthonden bezittende Henk en Ingrids, IS-fanboys, haatbaarden, scootermocro's, volgevreten grachtengordelbabyboomers van het type Youp van 't Hek, beroepswerkelozen enz. op een Waddeneiland gedumpt worden. Weg met die troep...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_148266269
:r
pi_148266379
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:37 schreef remlof het volgende:
Wilders heeft hier niets mee te maken.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:53:23 #12
236046 NotYou
tigerblood
pi_148266393
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:47 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die mogen wat mij betreft samen met trainingspakken dragende en vechthonden bezittende Henk en Ingrids, IS-fanboys, haatbaarden, scootermocro's, volgevreten grachtengordelbabyboomers van het type Youp van 't Hek, beroepswerkelozen enz. op een Waddeneiland gedumpt worden. Weg met die troep...
Vergeet homo's en zigneuners niet. Oh en joden!
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:53:41 #13
236046 NotYou
tigerblood
pi_148266406
Heil Daaf! :') :D _O-
Je suis Charlie Sheen
pi_148266410
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:54:16 #15
319979 Fok-it
All is well
pi_148266431
quote:

[..]

:') Wilders is de reden voor dit soort groeperingen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:55:04 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_148266464
quote:

[..]

Hij zou toch op z'n minst het kunnen proberen te sussen door te zeggen dat geweld of brandstichting geen optie is.
pi_148266472
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Waar precies heeft Wilders opgeroepen tot het in de brand steken van moskeeën?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:55:20 #18
236046 NotYou
tigerblood
pi_148266481
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]

_O- Ik hoop maar voor je dat je aan het trollen bent.
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:55:38 #19
319979 Fok-it
All is well
pi_148266498
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar precies heeft Wilders opgeroepen tot het in de brand steken van moskeeën?
Het zaaien van haat kan leiden tot meerdere reacties
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_148266513
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij zou toch op z'n minst het kunnen proberen te sussen door te zeggen dat geweld of brandstichting geen optie is.
Dat kan Rutte ook.
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2015 @ 23:56:13 #21
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_148266533
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:37 schreef bedachtzaam het volgende:
Ze zijn dan wel in extreem grote getalen, al die PVV aanhang pagina's zit vol met dit soort mensen
:')
pi_148266583
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het zaaien van haat kan leiden tot meerdere reacties
Het is zeker zo dat Wilders polariseert en haat zaait maar een dergelijke oproep heeft hij nog nooit gedaan.
pi_148266600
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:53 schreef NotYou het volgende:

[..]

Vergeet homo's en zigneuners niet. Oh en joden!
Verder ben ik o.a. bezoekers van piratenfestivals vergeten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_148266626
Wilders weet verdomd goed welke kant hij zijn niet bijster intelligente aanhang op stuurt. Dat betekent niet dat hij verantwoordelijk is voor dit soort tuig, maar dat betekent wel dat hij zich eens zou moeten bezinnen op zijn retoriek. Kritiek op religie is essentieel, maar Wilders' kritiek is niet essentieel, maar contraproductief.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:58:49 #25
319979 Fok-it
All is well
pi_148266648
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is zeker zo dat Wilders polariseert en haat zaait maar een dergelijke oproep heeft hij nog nooit gedaan.
Oh dus dat is dit geen aanleiding maar een op zichzelf staand ding? :')
Zonder Wilders was er geen xenofobe houding tegenover alles war met de islam te maken heeft en dus ook geen reacties als deze als het over afbranden van moskeen gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')