abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148717024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:01 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Met het shock and awe beleid van de ECB, waar er draconische maatregelen zitten aan te komen, zal de Euro een enorme dip krijgen de komende weken tov de dollar. Ik begreep dat er een koerscorrecte van tenminste 20% naar beneden tov de dollar nog binnen de lijn der verwachtingen ligt. Gunstig voor onze export, maar niet zo gunstig voor de consumenten en vakantiegangers.
Zou kunnen, maar aan de andere kant zou het me niets verbazen dat rond de meeting van de ECB een (tijdelijke?) bodem komt. Ook als er QE word aangekondigd, die is al volledig ingecalculeerd in de koers namelijk.

Het kan alle kanten op, wie zal het zeggen. Ik vind het alleen ironisch (triest eigenlijk) dat een gehele perceptie zo snel kan draaien zonder echte fundamentele veranderingen.
pi_148719002
Dus de euro gaat naar 60 cent voor een dollar ?
  donderdag 15 januari 2015 @ 19:09:35 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148721612
Valutakoersen zijn onvoorspelbaar enzo, maar als ik persé een gok zou moeten doen dan denk ik dat de euro over een jaar hoger is dan nu.

De koers wordt grotendeels gedreven door de lage rente tov de rest van de wereld en de negatieve groeiprognose tov met name de VS. Maar ik denk dat iedereen te optimistisch is over de VS. De VS gaan zich echt niet in hun eentje onttrekken aan de algehele wereldwijde economische malaise. Dus ik denk dat de "gap" tussen de eurozone en de VS momenteel wordt overschat en dat die zich gedeeltelijk gaat dichten. Mogelijk zal de VS wegens economische zwakte en de tegenwind die de hoge dollar geeft hun (reeds door markten ingeprijsde) renteverhoging gaan uitstellen, terwijl ik voor Europa niet meer monetaire verruiming zie komen dan momenteel al is ingeprijsd. Rente is al nul (depositrate zelfs negatief) en iedereen rekent op ¤1T QE (en dat laatste zal nog een moeilijke geboorte worden). Verder heeft de eurozone gewoon een handelsoverschot met de rest van de wereld.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 15 januari 2015 @ 19:59:21 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148723709
Via Citi's Stephen Englander

How big a hit on reserves? (van de SNB)

"By our calculation the FX reserves portfolio on FX alone will have lost in the region of 60bn CHF, assuming EURCHF at 1.03 and USDCHF at 0.88. Though some of this is likely to have gained on bond holdings, as per our above example, this would be far outweighed by losses on FX."

60 miljard door de plee :W
Mijn reisverslagen
  donderdag 15 januari 2015 @ 20:13:23 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148724362

Iedereen zat maximaal short op de CHF _O-

Die zijn dus allemaal toast, want currencies varieren normaliter maar weinig in prijs dus speculanten hebben hier enorm leveraged posities. Kregen die opeens een beweging van tientallen procenten voor hun kiezen! En een stoploss werkt niet in zo'n situatie dus daar zijn mega verliezen geleden. De komende dagen zullen we wel horen van hedgefunds die compleet weggevaagd zijn.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 januari 2015 @ 02:25:01 #56
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_148737202
Ik heb mijn dollars te laat losgelaten waardoor ik heel veel geld heb misgelopen. Gelukkig virtueel maar toch.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_148738236
Geen idee of dit een grote speler was, maar dit handelshuis is in ieder geval exit :).
pi_148738239
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:13 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Iedereen zat maximaal short op de CHF _O-

Die zijn dus allemaal toast, want currencies varieren normaliter maar weinig in prijs dus speculanten hebben hier enorm leveraged posities. Kregen die opeens een beweging van tientallen procenten voor hun kiezen! En een stoploss werkt niet in zo'n situatie dus daar zijn mega verliezen geleden. De komende dagen zullen we wel horen van hedgefunds die compleet weggevaagd zijn.
En daarom zal het over een paar weken dus ook wel meevallen met de CHF, want de margin calls zijn vandaag al geweest :)

Overigens wordt de marginrequirement voor CHF en SMI ook eventjes verdrievoudigd overnight, met het verzoek aan de clienten om maar ff voor genoeg dekking te zorgen.

Ik zie wel weer kansen hoor :)
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 16 januari 2015 @ 09:18:35 #59
263417 Keyos
Like a Boss
pi_148739407
quote:
9s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:32 schreef Kreator het volgende:
1.17 op het moment. :'(.

*morgen naar de VS vertrekt*
Ik ken het. Ik ben zelf een half jaar in de USA geweest en heb juist geluk gehad. Heb in 1 klap mijn verblijf en eten betaald voor heel wat duizenden dollars toen de koers nog rond de 1,33 zat. Bij vertrek was dat 1,19 dus heb nog redelijk wat geluk gehad.

Vandaag wat minder geluk, ik vertrek vandaag naar Zwitserland voor de wintersport, ik stond vanzelfsprekend te juichen bij het nieuws van gisteren :{. Het is dat ik nu met mijn schoonouders mee ben op wintersport maar zelf zou ik nooit een vakantie naar Zwitserland boeken als de koers zo sterk is t.o.v Euro. Dan word je vakantie gewoon zoveel procent duurder dan Oostenrijk.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 12:50:00 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148744569
Schade bij forex brokers tot nu toe bekend:

quote:
- Alpari have entered into insolvency as clients sustaining losses which has exceeded their account is worn by Alpari.

- IG Group announced a potential hit of GBP 30mln saying “it closed its client’s positions at a more beneficial level than the Co. was able to close its entire corresponding hedge to the market dislocation.” Co. shares fell by as much 6.7% in reaction in response.

- FXCM, one of the world biggest brokers, said its clients owed USD 225mln on their accounts after “generating negative equity balance”. The Co. added that it may be in breach of capital requirements. Co.’s shares tumbled yesterday shedding 15% to trade at the lowest level in almost 2 years.

- Excel Markets based in New Zealand informed its clients that in can no longer meet the regulatory minimum capitalization requirements of NZD 1mln and will not be able to resume business.

- Swiss broker Swissquote says it has set aside CHF 25mln of provision after the decision from the SNB adding that the provision will have an impact on its H1 profit.

- OANDA did not disclose how much it lost although it issued a statement saying “despite suffering losses and vanishing liquidity in the institutional hedging market, it remained true to its 14yr legacy of transparency”
Mijn reisverslagen
pi_148744785
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hier hebben ze het maar over miljoenen, jij hebt het hierboven ergens over 60 miljard. Komen er nog heel wat lijken aan?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 13:12:36 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148745192
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hier hebben ze het maar over miljoenen, jij hebt het hierboven ergens over 60 miljard. Komen er nog heel wat lijken aan?
Die 60 miljard is het geschatte verlies van de Zwitserse centrale bank
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 januari 2015 @ 13:43:33 #63
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_148746324
450 miljard Frank door de Zwitsers in de Euro geinvesteerd. Dat is geen kattenpis.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 14:21:30 #64
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_148747594
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

* FXCM
* Alpari
* Nieuw Zeelandse broker

bankroet.

Overal verstand van.
pi_148748051
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die 60 miljard is het geschatte verlies van de Zwitserse centrale bank
Wat was de winst van de SNB vorig jaar ook alweer?
pi_148750969
In 2013 was het verlies 7 miljard CHF.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:10:03 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148752598
Forexbrokers die omvallen... en in principe zijn die nog marktneutraal.
De echt grote verliezen zullen wel bij hedgefunds e.d. zitten.

Echt prutswerk van een centrale bank van een land waar mensen hun geld stallen vanwege de stabiliteit. Er is veel meer verloren dan geld alleen.
Mijn reisverslagen
pi_148753506
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:10 schreef SeLang het volgende:

Echt prutswerk van een centrale bank van een land waar mensen hun geld stallen vanwege de stabiliteit. Er is veel meer verloren dan geld alleen.
Maar waarom, die mensen hadden dit toch kunnen verwachten. Zwitserland is onafhankelijk en doet wat het wil. Een beetje aan de boom schudden om de rotte appels eruit te laten vallen is volgens mij niet verkeerd.
pi_148753516
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:11 schreef Knakker het volgende:
In 2013 was het verlies 7 miljard CHF.
dan kon je dit vast ook vinden :)

http://www.snb.ch/en/mmr/(...)/pre_20150109.en.pdf

Plaatst dat verlies wel weer in perspectief. - Wel bijzonder dat ze nog geen week erna deze actie ondernamen met voorzienbare fall-out. Was het dan toch een paniekgreep?

[ Bericht 5% gewijzigd door crashbangboom op 16-01-2015 17:50:29 ]
pi_148753562
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:10 schreef SeLang het volgende:

Wat dacht je van Poolse hypotheekgevers, waarvan naar verluid maar liefst 40% in CHF luidt. Ouch.

Orban is wel een held met terugwerkende kracht :)
http://www.bloomberg.com/(...)iss-franc-loans.html
  vrijdag 16 januari 2015 @ 18:02:25 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148753946
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Wat dacht je van Poolse hypotheekgevers, waarvan naar verluid maar liefst 40% in CHF luidt. Ouch.

Orban is wel een held met terugwerkende kracht :)
http://www.bloomberg.com/(...)iss-franc-loans.html
Dat had ik ook al gelezen ja. In Polen staan er nu in een klap tienduizenden hypotheken onder water.

Je blijft je verbazen hoe kort het geheugen van mensen is. Het is nog maar 6.5 jaar geleden dat op ongeveer dezelfde manier IJslandse hypotheken onbetaalbaar werden. Die waren ook in buitenlandse valuata (yen e.d.) afgesloten omdat die rente lager was dan die in IJsland.
Mijn reisverslagen
pi_148754510
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat had ik ook al gelezen ja. In Polen staan er nu in een klap tienduizenden hypotheken onder water.

Je blijft je verbazen hoe kort het geheugen van mensen is. Het is nog maar 6.5 jaar geleden dat op ongeveer dezelfde manier IJslandse hypotheken onbetaalbaar werden. Die waren ook in buitenlandse valuata (yen e.d.) afgesloten omdat die rente lager was dan die in IJsland.
Of een jaar geleden Indiase corporate kredieten, die veelal in US$ pleegden te luiden. Toen de rupee ging schuiven gingen de aandelenkoersen enorm onderuit, zelfs voor basiswaarden als Larsen & Toubro, omdat die in unhedged US$ geleend hadden.

Zoals veel Emerging Markets debt in US$ luidt overigens.

Laat staan de Yennen die veel Nederlandse banken geleend hebben.

Ik denk dat onderschat wordt dat het grootste risico heden ten dage uit currency komt, niet uit fundamentals, en niet uit rentebeslissingen an sich.

Overigens. http://www.cnbc.com/id/102345048

Help eens, ik ben verloren hier. Als de ECB expliciet bevestigt dat landen risico's niet poolen, dan doodvermoordt ze toch de kurk waar alles op drijft. Of ben ik gek? (mr. market zegt dat ik dat inderdaad ben :) )

-edit- het laatste hoort in een ander topic, ik c/p 'm ff :)
pi_148754702
Nee, je bent niet gek. De vraag is alleen of de bron van Der Spiegel klopt. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat als dit zou kloppen, dat de markt hier niet direct doorheen prikt. Het is de ultieme ponzi namelijk en maakt een uiteindelijke exit zelfs waarschijnlijker.

Diezelfde ECB bronnen:
https://twitter.com/FGoria/status/556135554023448576

Beetje tegenstrijdig, niet?

[ Bericht 3% gewijzigd door piepeloi55 op 16-01-2015 19:03:48 ]
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:15:07 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148755854
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:28 schreef crashbangboom het volgende:

Overigens. http://www.cnbc.com/id/102345048

Help eens, ik ben verloren hier. Als de ECB expliciet bevestigt dat landen risico's niet poolen, dan doodvermoordt ze toch de kurk waar alles op drijft. Of ben ik gek? (mr. market zegt dat ik dat inderdaad ben :) )

Nee je bent niet gek (imo). Ik heb hier ook al een paar keer geschreven dat het op deze manier waarschijnlijk verdere divergentie binnen de eurozone in de hand werkt.

Ten eerste is de backstop weg (of minder effectief) aangezien een land nooit haar eigen schuld kan backstoppen.

Ten tweede wordt het deel van de schuld dat niet wordt opgekocht door de centrale bank dan achtergesteld (moet dus hogere yield hebben) omdat de centrale bank niet mee mag doen in een eventuele herstructurering van de schuld. Dat is toch wel een belangrijk punt als je bonds van Portugal, Spanje, Italië of Griekenland hebt...

Maar het is wel mooi "clean" monetair beleid op deze manier, vandaar dat Duitsland en Nederland er mee kunnen leven. Maar ik vraag me af of de nadelen opwegen tegen de zogenaamde "voordelen". Het zal de euro koers iig wel drukken, maar misschien is dat vanwege het toegenomen redenominatie risico! Dat is toch niet wat je wilt.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:15:52 #75
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148755888
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:35 schreef piepeloi55 het volgende:

Diezelfde ECB bronnen:
https://twitter.com/FGoria/status/556135554023448576

Beetje tegenstrijdig, niet?
Niet persé strijdig, aangezien Griekse bonds gewoon junkbonds zijn. Een centrale bank mag normaal gesproken alleen krediet van de beste kwaliteit kopen. Als ze Griekse bonds zouden kopen ben je eigenlijk gewoon weer een bailout aan het doen.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')