De PVV-tokkies laten zich weer van hun goede kant zienquote:PVV-aanhang roept op tot brandstichting moskeeën
Berichtgeving over geweld in Zweden juichend ontvangen
Op de Facebook-pagina 'Steun de PVV', geliked door 6500 PVV-sympathisanten, worden oproepen geplaatst om Nederlandse moskeeën in brand te steken.
De oproepen zijn te vinden in de reacties onder berichten over brandstichting bij moskeeën in Zweden. De pagina werd in augustus in het leven werd geroepen, kort nadat PVV-leider Geert Wilders aankondigde een 'mars' door de Schilderswijk in Den Haag te houden.
Recent werd uit onderzoek van Reporter duidelijk dat geweld tegen islamitische gebedshuizen in Nederland vaker voorkomt dan gedacht. Een greep uit de oproepen staat op de Steun de PVV-pagina hieronder. Ze zijn veelal afkomstig van niet-anonieme personen. Overigens zijn er op de pagina ook reacties te vinden waarin het geweld wordt afgekeurd maar die zijn veelal afkomstig van tegenstanders van Wilders.
joop.nl
Ik denk dat ze slim genoeg waren om naar buiten te rennen als de moskee vlam vat.quote:
+1quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:53 schreef vinagrait het volgende:
Nou, een politieke partij kan toch niet verantwoordelijk worden gesteld voor iedere debiel in dit land.
Beetje overtrokken weer dit.
In de Schilderswijk? Ja.quote:
Neequote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij vindt dit soort reacties normaal ?
Dat viel mij ook op. Het is allemaal zo slecht geschreven dat ik me afvraag of het geen spoof is om PVV-aanhangers belachelijk te maken. Het ligt er wel wat dik bovenop vind ik.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het aantal reacties zonder taalfouten is op de vingers van een blinde zaagmedewerker te tellen.
Nee hoor, dat is gewoon hun niveau.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op. Het is allemaal zo slecht geschreven dat ik me afvraag of het geen spoof is om PVV-aanhangers belachelijk te maken. Het ligt er wel wat dik bovenop vind ik.
Niet voor iedere debiel maar de propaganda machine van de PVV vind ik wel deels verantwoordelijk voor deze idiote reacties wat u zaait zal u oogsten is niet voor niets een gezegde.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:53 schreef vinagrait het volgende:
Nou, een politieke partij kan toch niet verantwoordelijk worden gesteld voor iedere debiel in dit land.
Beetje overtrokken weer dit.
Volgens mij gewoon regel van Fok!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:59 schreef Confetti het volgende:
Waarom worden de namen gecensureerd? Het is gewoon een publieke pagina en mensen moeten maar verantwoording nemen voor hun woorden.
+1 again.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:58 schreef vinagrait het volgende:
[..]
Trieste site, en ik ben toch echt links.
Neuh, op de Frontpage kom je ook dergelijke gasten tegen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op. Het is allemaal zo slecht geschreven dat ik me afvraag of het geen spoof is om PVV-aanhangers belachelijk te maken. Het ligt er wel wat dik bovenop vind ik.
Geertje wil...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:00 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het mag toch duidelijk zijn dat Geert Wilders zelf niet tot brandstichting oproept, want dit zijn gewoon fans van hem die zo'n Facebook pagina aangemaakt hebben en Geertje wilt alleen Marokkanen op het vliegtuig zetten terug naar Ottoman.
Duh dat is de grap, alle Marokkanen terug sturen naar Turkijequote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geertje wil...
En waar ligt Ottoman? En voor je jezelf verder belachelijk maakt: het Ottomaanse Rijk was Turks.
Ik denk dat er in Nederland zo'n... Nou, zeg 20 mensen zijn die om politieke redenen een moskee zouden bekogelen met brandbommen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:03 schreef NiceHat het volgende:
Wat een zeikerds in dit topic. Jullie denken toch werkelijk niet dat Nederland mensen rijk is met genoeg ruggengraat om een moskee in de fik te steken?
Moet ik dit lezen als sarcasme of ...?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat er in Nederland zo'n... Nou, zeg 20 mensen zijn die om politieke redenen een moskee zouden bekogelen met brandbommen.
Nee, als een schatting.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:07 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Moet ik dit lezen als sarcasme of ...?
Nattevingerwerk natuurlijk.quote:
Hmja, grotendeels wel. Maar kijk naar hoeveel mensen er komen opdagen bij bijvoorbeeld een NVU-demonstratie. En dat zijn dan nog niet eens de idioten die echt bereid zijn tot actie.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:10 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Nattevingerwerk natuurlijk.
Ik moet het nog zien gebeuren eerlijk gezegd. De meeste Nederlanders zijn te laf om op te komen voor hun principes, dus ik zie ook geen golf van brandstichtingen voorkomen.
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapquote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oud en nieuw is natuurlijk een goed moment om wat moskeeën per ongeluk brand te laten vattenOf breng io nu mensen op ideeën?
Het werkelijke gevaar zit niet in de luidruchtige types, maar in de zogeheten einzelgängers. In antiterreurkringen 'lone wolves' genoemd. Dat soort types zijn vaak niet eens lid van extremistische groeperingen. Die opereren alleen en zijn moeilijk tot niet te traceren voor de diensten.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, grotendeels wel. Maar kijk naar hoeveel mensen er komen opdagen bij bijvoorbeeld een NVU-demonstratie. En dat zijn dan nog niet eens de idioten die echt bereid zijn tot actie.
Hoe schat jij hun aantallen in? 1? 10? 100?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:19 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Het werkelijke gevaar zit niet in de luidruchtige types, maar in de zogeheten einzelgängers. In antiterreurkringen 'lone wolves' genoemd. Dat soort types zijn vaak niet eens lid van extremistische groeperingen. Die opereren alleen en zijn moeilijk tot niet te traceren voor de diensten.
Mensen die over gaan tot actie? Minder dan 10 waarschijnlijk. Jouw schatting was ook wel in de buurt. Het is gewoon zeer onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe schat jij hun aantallen in? 1? 10? 100?
Dat denk ik ook. Dat er duizenden PVV'ers zijn die publiekelijk hopen op dergelijke aanslagen vind ik eigenlijk meer reden tot zorg. Hoe gestoord is dat volk?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:21 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Mensen die over gaan tot actie? Minder dan 10 waarschijnlijk. Jouw schatting was ook wel in de buurt. Het is gewoon zeer onwaarschijnlijk.
Niet. Die lui vormen geen enkele dreiging.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Dat er duizenden PVV'ers zijn die publiekelijk hopen op dergelijke aanslagen vind ik eigenlijk meer reden tot zorg. Hoe gestoord is dat volk?
Denk ik ook, blaffende honden bijten niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:23 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Niet. Die lui vormen geen enkele dreiging.
Concreet niet nee. Maar dat dit soort sentimenten zo grootschalig bestaan vind ik eerlijk gezegd ook al redelijk schokkend.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:23 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Niet. Die lui vormen geen enkele dreiging.
Die uitdrukking gaat wel redelijk op ja. Ik ken dat soort mensen (helaas) maar al te goed en die zullen nooit over gaan tot actie. Ze zijn veel te veel met hun eigen 'sores' bezig.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Denk ik ook, blaffende honden bijten niet.
Wat doe je er aan? Vrijheid van meningsuiting? Het is helaas deel van internet als medium.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Concreet niet nee. Maar dat dit soort sentimenten zo grootschalig bestaan vind ik eerlijk gezegd ook al redelijk schokkend.
In het grootste gedeelte van de uitspraken uit de OP herken ik eerlijk gezegd geen mening.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:26 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Wat doe je er aan? Vrijheid van meningsuiting? Het is helaas deel van internet als medium.
Nee het is in feite aanzetten tot haat. Maar je moet het wel binnen de context van het internet plaatsen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In het grootste gedeelte van de uitspraken uit de OP herken ik eerlijk gezegd geen mening.
Oh dan is het goed.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zie geen schokkende dingen. Op een gemiddeld maroc-forum zie je hetzelfde alleen dan tegen de kazen gericht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |