Dat wel jaquote:
Top!quote:Op zondag 4 januari 2015 19:34 schreef XMN8R het volgende:
voila
[ afbeelding ]
Niks aan toe te voegen... er zit nog niets in de pot.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:39 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 2: 'Scheepsrecht'
Opdracht 03 - Museum: 100 euro verdiend, totaal 100 euro
Met deze opdracht kon 2.000 euro verdiend worden (500 bij 25 goed, 1.000 bij 50 goed, 2.000 bij alles goed).
> Elke keer als iemand terug gaat om te kijken en te controleren kost dit 100 euro.
> Achtereenvolgens gaan kijken: Chris, Marlijn, Victor, Margriet, Marlijn, Evelien, Marlijn, Chris, Caroline.
> Er worden 54 schilderijen goed opgehangen, maar er wordt negen keer terug gegaan om te kijken.
Opdracht 04 - Cinema: 1.500 euro verdiend, totaal 1.600 euro
Met deze opdracht kon 1.500 euro verdiend worden (elk team dat op tijd is verdiend 500 euro).
> Alle drie de teams weten de cinema op tijd te vinden.
Opdracht 05 - Vracht: 1.500 euro verdiend, totaal 3.100 euro
Met deze opdracht kon 1.500 euro verdiend worden.
> De vrachtwagen is snel leeg en beide teams zijn op tijd terug.
> Tijdens de test haalt Margriet 200 euro uit de pot als tegenprestatie voor de jokers van haarzelf en Martine.
[ afbeelding ]
Tot nu toe had er 9.000 euro in de pot kunnen zitten. Er zit echter slechts 2.900 euro in de pot.
Eens, ik denk dat bij opdracht 1 de Mol heeft geprobeerd om inderdaad onder de 50 schilderijen te blijven en dat hij anderen heeft laten kijken...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Zeta het volgende:
moet eerlijk zeggen dat de mol deze aflevering niet zijn dag had, want opdracht 1 is er echt niet veel gemold, want ze liepen allemaal als een kip zonder kop terug en het best mogelijke resultaat is opzich gehaald met 50+ (no way dat ze er 87 zouden doen) die andere 2 is al het geld gewoon binnen, dus follow the money levert nog niet heel veel op helaas!
over de laatste opdrachtquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die vrachtwagenopdracht was volgens mij redelijk makkelijk te verknallen als Mol bij een van die karren in die chaos met al die mensen. Dus of de Mol heeft lopen slapen of zat in de vrachtwagen, wat opzich ook niet handig is want daar viel veruit het minst te Mollen
Mooi dat je weer de overzichten maaktquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:20 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 4: 'Macht'
Opdracht 08 - Foto's maken: 750 euro verdiend, totaal 3.750 euro
Met deze opdracht kon in totaal 1.750 euro verdiend worden (250 euro voor elke goede foto).
> Er worden zes foto's gemaakt van vijf locaties.
> Er zijn drie goede foto's gemaakt, dus wordt er 750 euro verdiend.
Opdracht 09 - Schaaltjes in de tempel: 750 euro verdiend, totaal 4.500 euro
Het is niet bekend hoeveel geld er met deze opdracht kon worden verdiend.
> Er zijn twaalf schaaltjes met inhoud (jokers, geld, vrijstelling, zwarte joker en een bom).
> schaal 1: 2 jokers voor Martine, schaal 2: onbekend, schaal 3: onbekend, schaal 4: 1 joker, schaal 5: 2 jokers voor Carolina, schaal 6: 250 euro voor Chris, schaal 7: de bom voor Viktor, schaal 8: onbekend, schaal 9: 500 euro voor Marlijn, schaal 10: 3 jokers voor Rik, schaal 11: zwarte joker voor Margriet, schaal 12: 5 jokers voor Ajouad
> Martine bluft dat ze de zwarte vrijstelling heeft en maakt een deal met Rik.
> Margriet zet bij de test de zwarte joker in.
Opdracht 10 - Namen onthouden: 750 euro verdiend, totaal 4.500 euro
Met deze opdracht kon maximaal 2.000 euro verdiend worden.
> De kandidaten moesten de (voor)namen van 75 gasten onthouden.
> Daarna moest gegokt worden hoeveel namen er goed zijn: 20-30 namen goed = 250 euro, 30-50 namen goed = 500 euro, 50-75 namen goed = 1.000 euro, alle 75 namen goed = 2.000 euro.
> Er wordt gegokt dat er tussen de 30 en 50 namen goed zijn. Er zijn echter 65 namen goed onthouden. Er wordt dus geen geld verdiend.
[ afbeelding ]
Tot nu toe had er 15.750 euro (+ een onbekend bedrag van opdracht 7 en 9) in de pot kunnen zitten.
Er is deze aflevering echter slechts 1.500 euro verdiend en nu zit er 4.500 euro in de pot.
Met de foto die Marlijn heeft gemaakt van Viktor (die gelijk toegaf hondenbelastinginspecteur te zijn geweest) is inderdaad duidelijk geld verdiend, maar bij de overige foto's is het mij niet duidelijk wat de rol van de anderen is geweest. Daarom heb ik geen individuele opbrengsten vermeld. Iedereen heeft wel op een of meer foto's gestaan en/of heeft een of meer foto's gemaakt.quote:Mooi dat je weer de overzichten maaktWel nog een opmerking. Waarom heb je bij de eerste opdracht van vandaag gezet dat ze allen gezamenlijk de 750 euro hebben verdiend? Dit klopt namelijk niet. Zeker bij de foto van Viktor, hebben alleen hij en Marlijn er aan bijgedragen. En ook bij de andere foto's zijn niet alle kandidaten verantwoordelijk voor het geld (als ik het goed heb, heeft Carolina daar zelfs helemaal geen geld in de pot gebracht).
Het is inderdaad ook niet zomaar even te berekenen hoeveel iemand bij die opdracht heeft binnen gebracht. Want dat ligt helemaal aan de rekenmethode die er wordt gebruikt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:58 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Met de foto die Marlijn heeft gemaakt van Viktor (die gelijk toegaf hondenbelastinginspecteur te zijn geweest) is inderdaad duidelijk geld verdiend, maar bij de overige foto's is het mij niet duidelijk wat de rol van de anderen is geweest. Daarom heb ik geen individuele opbrengsten vermeld. Iedereen heeft wel op een of meer foto's gestaan en/of heeft een of meer foto's gemaakt.
Kun je verduidelijken waarom je denkt dat Carolina geen geld in de pot heeft gebracht?
Briljant! Vind haar niet zo leuk voor het programma, als kandidaat zou ze bedroevend zijn. Als ze de Mol is en ze heeft meer van zulk soort acties zou ze het goed doen. Als ze echt gewoon loopt te lanterfanten/slapen zou dat jammer zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:54 schreef XMN8R het volgende:
- Carolina zegt nergens dat New York haar favoriete stad is. Toch gaat ze op de foto. Men verdenkt Viktor dat hij niet op de foto hoort omdat hij niet meer weet of hij New York op de vragenlijst op nr 1 heeft ingevuld, maar misschien heeft Carolina wijselijk haar mond gehouden en is er bij gaan staan.
Dit is exemplarisch voor Carolina tot nu toe. Ze doet nergens echt mee bij de opdrachten en is nooit degene die een groot aandeel heeft bij het verdienen van gezamenlijk (hooguit bij de navigatie opdracht).quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:54 schreef XMN8R het volgende:
Je hebt een puntCarolina heeft als enige geen cent bijgedragen. Ik zal het overzicht wel even aanpassen.
Caroline viel me overigens nog wel op een andere manier op:
- Zij heeft geen enkele keer gereageerd op de mededeling dat er steeds bepaalde mensen op de foto moeten.
- Ze zoekt niet echt mee naar de locaties.
Volgens de volg-het-geld-methode is Margriet nu de grootste verdachtequote:Dit is exemplarisch voor Carolina tot nu toe. Ze doet nergens echt mee bij de opdrachten en is nooit degene die een groot aandeel heeft bij het verdienen van gezamenlijk (hooguit bij de navigatie opdracht).
Wat betreft het volg het geld principe (wat vaak het beste werkt) is zij dan ook een van de hoofdverdachten.
Maar ze wel bijzonder afwezig binnen de groep en nauwelijks echt in beeld tijdens de opdrachten. Dat zou wel een erg suffe mol zijn, maar dat zegt dan weer niks natuurlijk.
Ah ja je hebt helemaal gelijkquote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:05 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Volgens de volg-het-geld-methode is Margriet nu de grootste verdachte
Ik heb vaak de indruk dat de mol juist een beetje uit de spotlight gehouden wordt, maar dat theorieën van kandidaten die je totaal de verkeerde kant op kunnen sturen juist uitgebreid in beeld komen. Verdacht!
Ik heb Chris en Marlijn extra "oranje punten" gegeven omdat ze bij opdracht 3 in het museum meerdere keren zijn gaan kijken, en elke keer koste 100 euro. Chris is twee keer gaan kijken dus krijgt 2 punten ipv 1 en Marlijn is drie keer gaan kijken dus krijgt 3 punten ipv 1.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:50 schreef Moira. het volgende:
XMN8R, volgens mij klopt je telling van die gekleurde vakjes ook niet.
Als je telt:
Chris heeft 6 oranje vakjes, niet 7.
Margriet heeft 8 oranje vakjes, niet 9.
Marlijn heeft 6 oranje vakjes, niet 8.
Die 3 kleurtjes (oranje, groen, blauw) zouden bij elkaar opgeteld allemaal 10 moeten zijn, en dat klopt bij die drie dus niet
Aaaaah oke, dat verklaartquote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:45 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Ik heb Chris en Marlijn extra "oranje punten" gegeven omdat ze bij opdracht 3 in het museum meerdere keren zijn gaan kijken, en elke keer koste 100 euro. Chris is twee keer gaan kijken dus krijgt 2 punten ipv 1 en Marlijn is drie keer gaan kijken dus krijgt 3 punten ipv 1.
Wat betreft Margriet heb je gelijk, ik zal het volgende keer aanpassen.
Staat volgens mij al ergens in dit topic: RLS / [WIDM 2015] Het grote hints en theorieën topic! #2quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:22 schreef qua111 het volgende:
Als je de getallen die niet genoemd zijn, legt naast de 26 letters vh alfabet (dus getallen 1 tot en met 26):
3, 4, 7, 8, 9, 12, 14, 15, 19 21.
C d ghi l n o s u
Hier kan je het woord onschuldig van maken. Iemand die hier verder op kan? Slecht toeval?
Marlijn heeft nummer 29 gepakt, dus -250quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:28 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 6: 'Kantelen'
Opdracht 15 - Touwtrekken: 1.250 euro verdiend, totaal 6.500 euro
Met deze opdracht kon 2.000 euro verdiend worden.
> Er worden 11 kokers gevonden: 8 met 250 euro en 3 met min 250 euro. 2.000 – 750 = 1.250 euro.
> Carolina en Chris kregen een aanbod van de mol: als ze aan de touwen 17 en 32 zouden trekken krijgen ze allebei een joker. Ze besluiten dit echter niet te doen en de touwen te laten liggen.
> Margriet vindt één koker aan touw nummer 11. Dit getal is genoemd en zal dus -250 euro hebben gekost. Het is verder niet echt duidelijk aan welke touwen wordt getrokken en door wie.
> Er waren 10 getallen niet genoemd: 3, 4, 7, 8, 9, 12, 14, 15, 19 en 21. Volgens Art was er met deze opdracht maximaal 2.000 euro te verdienen. In elke koker die geopend is zat plus of min 250 euro. 10 getallen/kokers x 250 euro = 2.500 euro. Waren er twee kokers met iets anders dan geld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |