abonnement Unibet Coolblue
pi_148245784
Jawel, jawel, mensen. Het is de tijd van het jaar waarin wij terugblikken! En bovendien is het eveneens de tijd van het jaar waarin wij vooruitblikken! Er is aldus en zodoende geen beter moment denkbaar dan right here, right now om jouw reisjaar 2014 te evalueren en om anderen tevens deelgenoot te maken van je snode plannetjes voor 2015.

Dus... wa hedde gij in 2014 gedoan? En wat was daar nou eigenlijk zo leuk aan? En wat viel er wellicht tegen?

En witte gij al woar of da ge in 2015 hin wil? En waarom juist daarheen?

Ja, TS begint en zo. Ik zal zo aanstonds hier ook mijn bijdrage leveren.
  Boks-Chick vrijdag 2 januari 2015 @ 16:15:24 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_148246083
Gedaan:
Stedentripje dicht bij huis, namelijk Brussel :+

Verder
ruim 2 weken Rwanda
Was voor werk, maar voor het werk moesten we met locale mensen door het hele land heen rijden (met een sneak preview burundi in geweest) daarnaast in de twee weekenden vrij dus ook toeristisch (safari) gedaan. Dus het hele land (driekwart van NL) heel goed gezien. Prachtig land, bevolking heel vriendelijk zodra je niet als toerist bezig bent, anders heel afstandelijk.

2 weken Italie zomervakantie
Molveno, mijn favo dorp van alles wat ik tot nu toe heb gezien. 'Mijn' berg weer beklommen wat onverwacht spannend was omdat er nog heel veel sneeuw lag (normaal in juli niet meer). Heerlijk genoten!

Verder paar keer paar daagjes wezen wandelen op de Hoge Veluwe en Veluwse Zoom.

Voor 2015 in de planning:
2 weken Ethiopie (ook voor werk maar andere insteek, dus anders dan Rwanda, dus beniewd)

zit te denken aan twee stedentrips, Barcelona, Porto, Budapest, St' Petersburg, Moskou, Istanbul.Kiezen is nog lastig :P

Voor de zomervakantie weet ik het nog niet. Spelen de nodige opties door mijn hoofd, zoals Griekenland, Albanie, Schotland, Rusland, Portugal, dus ik zie wel wat het uiteindelijk wordt _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door BrandX op 02-01-2015 16:25:15 ]
lolwut
pi_148246116
2014: twee weken in het oosten van Canada geweest. Montreal -> The Laurentians -> Ottawa -> Toronto en Toronto Islands -> Niagara Falls -> Montreal.

Leukste: Niagara Falls indrukwekkend en niet te druk. Daarnaast toffe mensen ontmoet, zowel in Quebec als Ontario. Minder leuk: Montreal kent ook lelijke delen en in alle grote steden veel zwervers. Toronto is een wereldstad, maar qua echte bezienswaardigheden weer minder interessant.

2015: op nummer 1 staat momenteel twee weken het westen van Canada in mei. Als alternatief denk ik nog aan Panama. Daarnaast wil ik nog een stedentrip in Europa doen.
pi_148246223
Min reisjaar 2014 begon met een rondreisje door Moldavië. Gewoon, omdat het kan. :P Het is zo'n land waar je niet direct een voorstelling bij hebt, dus des te interessanter om daar dan eens te gaan kijken. En wat ook fascinerend aan Moldavië is, is Transnistrië - een deel van het land dat zich heeft afgescheiden en nu een apart land is. Vinden ze zelf althans. Niemand anders vindt dat echter - het land is door geen enkel ander land erkend - dus formeel bestaat het helemaal niet. Maar ze hebben wel eigen geld, eigen postzegels, grensovergangen, een regering, et cetera, und so weiter.

Het is feitelijk niet bepaald een 'vakantie', maar wel een buitenlandse reis. :P Een dagje Lille en Roubaix, omdat de NS een zeer aantrekkelijke aanbieding had (tickets voor ¤ 19).

Een stedentripje Berlijn. Daar was ik al eventjes niet geweest en het blijft een toffe stad. Hoogtepuntje daar was de rondleiding met Berliner Unterwelten, die je ondergronds meenemen, door schuilbunkers en andere verborgen werelden.

Tenslotte een rondreis door de Verenigde Arabische Emiraten en Oman. Zeer goed bevallen. De waanzin van Abu Dhabi en vooral Dubai, maar ook de prachtige landschappen in Oman. Bijzondere ontmoetingen, relaxte sfeer. Heel leuk.

En in 2015? :? Ik wil dit voorjaar naar New York, wellicht gecombineerd met Chicago. Verder is het nog open. Misschien iets Oost Europees; Georgië, Armenië, Albanië, of zo? We zullen zien. :)
pi_148246292
2014: Stedentripjes naar: Brussel, Athene/Nafplion (werk), Rome (werk), Parijs, Hamburg, Lille, Londen en Stockholm.

Verder nog een 8 daagse cruise naar de Noorse fjorden en 2 weken India (Mumbai + Goa).

Voor 2015 staat in ieder geval 2 weken Panama en Costa Rica geboekt. Van de zomer hopelijk naar Baikal (Rusland). Verder voor het werk nog naar Riga en Luxemburg Stad.

[ Bericht 1% gewijzigd door opperkleurder op 04-01-2015 11:26:52 ]
pi_148246332
In 2014 een huis gekocht dus bleef er qua vakantiebudget weinig over. We zijn alleen in de herfstvakantie een weekje naar Sicilië geweest, dat was erg leuk. :)

In 2015 gaan we zes weken rond reizen door Engeland, Wales en Schotland, daar heb ik enorm veel zin in. :)
pi_148246390
2014 ben ik naar Ijsland geweest O+ Wat geweldig land is dat _O_

2015 staat een weekje wintersport en 3 weken indonesie op de planning
alle 2 ook al geboekt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 2 januari 2015 @ 17:15:53 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148248223
Reisjaar 2014 was prachtig! In 2014 was ik totaal 22 weken op reis :7
Dit dus:

TRV / [Reisverslag] Nepal: 37 dagen trekking Jiri to Khumbu (Everest)
TRV / [Reisverslag] Schotland (via Engeland) 2014
TRV / [Reisverslag] Ethiopië

Plan voor 2015:
3 feb - 6 maart: Costa Rica
Voorjaar: Schotland
Zomer: Lapland (440km Kungsleden trek)
Najaar: Patagonië
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148248727
Het reisjaar 2014 was top:
Kleine week in New York geweest, ik wil daar zeker nog een keer naar toe. Ik vond het echt fantastisch.

Daarnaast een paar dagen Lissabon, vond ik ook mooi.

Maar het mooiste was de rondreis langs de westkust van de USA, met natuurlijk de standaard toeristische plekken, als: L.A, grand canyon, Bryce canyon, las Vegas, San Francisco, highway 1, en de rest.


Voor 2015 zijn Dubai en de Seychellen geboekt.
Daar verheug ik me al op :)
pi_148249072
TT; Resijaar -> reisjaar B-) inhoudelijke reactie volgt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 19:19:30 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148253011
Mijn absolute hoogtepunt van 2014 was onze reis naar de VS van een maand O+ Rondreis door Nevada, Utah, Arizona en Californië. Om precies te zijn: Las Vegas, Zion, Capitol Reef, Bryce, Moab, Salt Lake City, Monument Valley, Page, Laughlin, Los Angeles, Highway 1, San Francisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas. Wat een fantastische vakantie _O_

Verder een weekend naar Keulen geweest, een weekend naar Londen, een weekend naar Berlijn om de val van de muur 25 jaar geleden te herdenken en een dagje Aken naar een kerstmarkt.

Voor 2015 staan de volgende reizen op de planning:

- Weekje Spanje op bezoek bij schoonmoeder
- 2/3 weken Montenegro met uitstapjes naar Albanië, Bosnië, Kroatie en Kosovo
- Een weekendje Berlijn (de 6e keer in 6 jaar :D)

Misschien in het najaar ook nog een weekendje weg :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 19:20:57 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148253044
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:19 schreef k_man het volgende:
Min reisjaar 2014 begon met een rondreisje door Moldavië. Gewoon, omdat het kan. :P Het is zo'n land waar je niet direct een voorstelling bij hebt, dus des te interessanter om daar dan eens te gaan kijken. En wat ook fascinerend aan Moldavië is, is Transnistrië - een deel van het land dat zich heeft afgescheiden en nu een apart land is. Vinden ze zelf althans. Niemand anders vindt dat echter - het land is door geen enkel ander land erkend - dus formeel bestaat het helemaal niet. Maar ze hebben wel eigen geld, eigen postzegels, grensovergangen, een regering, et cetera, und so weiter.

Het is feitelijk niet bepaald een 'vakantie', maar wel een buitenlandse reis. :P Een dagje Lille en Roubaix, omdat de NS een zeer aantrekkelijke aanbieding had (tickets voor ¤ 19).

Een stedentripje Berlijn. Daar was ik al eventjes niet geweest en het blijft een toffe stad. Hoogtepuntje daar was de rondleiding met Berliner Unterwelten, die je ondergronds meenemen, door schuilbunkers en andere verborgen werelden.

Tenslotte een rondreis door de Verenigde Arabische Emiraten en Oman. Zeer goed bevallen. De waanzin van Abu Dhabi en vooral Dubai, maar ook de prachtige landschappen in Oman. Bijzondere ontmoetingen, relaxte sfeer. Heel leuk.

En in 2015? :? Ik wil dit voorjaar naar New York, wellicht gecombineerd met Chicago. Verder is het nog open. Misschien iets Oost Europees; Georgië, Armenië, Albanië, of zo? We zullen zien. :)
Wow Moldavië ziet er fantastisch uit _O_ Ik ben sowieso erg Oost-Europa fan en dit land staat erg hoog op de planning! Dit jaar komen Montenegro en Albanië erbij op mijn lijstje :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 2 januari 2015 @ 20:25:01 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_148255391
Dit jaar zo'n 8 x een hotelovernachting in Nederland
4 dagen Berlijn , wat een fantastische stad!!

10 dagen Albufeura, zal vast leuk zijn geweest ware ik vreselijk veel pijn had na een val van de trap, 2 maand later bleek dat heup gebroken was :')
11 dagen Kos, Kos is echt de vriendelijkste Griekse eiland. Fantastisch O+
11 dagen Tenerife, dat was in maart, 2 dagen storm en stortregens gehad maar over het algemeen blijft het toch (tot zover) mijn favo Canarisch Eiland

2015:
Aantal hotelovernachtingen in Nederland
10 dagen Lanzarote
11 dagen een Grieks eiland
4 dagen Londen ??

[ Bericht 49% gewijzigd door uniekhoorn op 02-01-2015 20:30:33 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_148255780
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wow Moldavië ziet er fantastisch uit _O_ Ik ben sowieso erg Oost-Europa fan en dit land staat erg hoog op de planning! Dit jaar komen Montenegro en Albanië erbij op mijn lijstje :)
Dank je. Zeker doen, is de moeite waard. :)
pi_148258264
2014 paar keer naar Napels geweest.
2015 familie bezoek in Australië en uiteraard weer naar Napels.
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:07:34 #16
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148260693
Door werkloosheid liepen mijn financiële buffers in 2013 behoorlijk wat averij op, en in 2014 bleven reizen dan ook beperkt tot enkele trips van hooguit enkele dagen. De eerste trip van 2014 was in begin maart naar Berlijn, met eigen auto. Het schitterende weertype gaf de al dynamische stad extra glans. Foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eind april vond trip nr. 2 plaats; drie overnachtingen in New York City. Het was mijn derde keer in deze stad, maar het blijft een indrukwekkend gebeuren. Flink wat kilometers gelopen en natuurlijk ook veelvuldig de metro meegepikt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eind juli was het tijd voor een korte trip door Duitsland, Oostenrijk en het uiterste noorden van Italië (4 dagen). Van fotomodel-achtige meiden in de binnenstad van Frankfurt tot kille mist op de bergtoppen van Oostenrijk; veel verschillende omgevingen passeerden de revue.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begin november dan een weekendje Texel met familie. Ouderwets uitwaaien op het strand en natuurlijk het één en ander aan visgerechten achter de kiezen stoppen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eind november dan de laatste trip van 2014; twee dagen in het West-Duitse Keulen en o.a een paar Kerstmarkten afgelopen. Dichtstbijzijnste bestemming vanuit mijn woonplaats overigens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2015: alles staat nog open, maar ik wil iig wat langdurigere trips ondernemen. Voor deze januarimaand probeer ik tussen de werkzaamheden door nog een trip naar Oostenrijk op poten te zetten.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:56:31 #17
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_148263573
2014:

Oud en Nieuw gevierd in Disneyland en daarna paar daagjes Parijs
Maart een midweek naar Londen geweest.

Begin september een roadtrip door Noorwegen gemaakt. Wat toch wel een van mijn gaafste vakanties ooit was. Wát een land.

2015:

Begint qua reizen over 6 dagen al, een paar dagen Boedapest.
Deze zomer gaan we waarschijnlijk voor de last minute, want ik wil mijn bachelor afmaken en als ik de eerste deadline niet haal moet er geen vakantie in de weg zitten. Als we nog gaan wordt het waarschijnlijk Afrika onder de evenaar. Dat hebben we eerder last minute gedaan (Toen omdat Egypte niet doorging ivm negatief reisadvies en we met korting konden omboeken) en dat was ook een hele toffe vakantie
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_148267235
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:07 schreef MissionPhailed het volgende:
Eind juli was het tijd voor een korte trip door Duitsland, Oostenrijk en het uiterste noorden van Italië (4 dagen). Van fotomodel-achtige meiden in de binnenstad van Frankfurt tot kille mist op de bergtoppen van Oostenrijk; veel verschillende omgevingen passeerden de revue.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow... op die plek heb ik ook foto's gemaakt, in 2013, maar dat zag er toch wel anders uit!
pi_148275458
2014 was redelijk slap tov mijn vorige jaren. waar ik als zakelijk reiziger zo af en toe een dagje weekendje extra kon pakken. Wel dan direct goed gegaan, 4 weken zuidelijk Afrika, camping safari. In Johannesburg begonnen, en dan Botswana Chobe, Zimbabwe VicFalls, Zambia kanotocht op de Zambezi, Malawi, twee dagen aan het meer. Terug naar Zambia drie dagen South Luangwa. Zimbabwe, Kariba, Antelope Park en dan weer naar Zuid Afrika Kruger park.

Dit jaar ga ik in September een 4x4 huren in Namibië voor twee en en halve week daar op eigen houtje rond rijden. Vooral verharde wegen, de echte 4x4 paden laat ik nu even links liggen. Maar gekke dingen als de Van Zyls pass staan nog hoog op mijn bucket list.

[ Bericht 81% gewijzigd door Roger_ op 03-01-2015 11:56:06 ]
pi_148276171
Januari 2014 8 dagen Dubai en Abu Dhabi
Juli / Augustus 2014 20 dagen Japan (Fukuoka, Nagasaki, Hiroshima, Osaka, Tokio)
November 2014 8 dagen Kaapverdië

Voor 2015 staat in ieder geval Cuba op de lijst
pi_148280662
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:19 schreef k_man het volgende:
Min reisjaar 2014 begon met een rondreisje door Moldavië. Gewoon, omdat het kan. :P
^O^ (ben er in 2012 geweest)

Ik ben in 2014 een aantal dagen naar Istanbul geweest, 2 dagen in Leuven en 2 dagen in Aachen. Maandje Vietnam helaas wegens ziekte in het water gevallen. ;(

In 2015 wil ik in ieder geval 3 weken in Portugal en Zuid-Spanje gaan reizen en naar Georgië en Armenie of Wit-Rusland, Letland, Litouwen en Estland. En misschien nog een stedentripje of twee.
pi_148285055
2014, in februari waren we in de VAE, alle emiraten bezocht, en daarnaast een uitstapje naar Oman. We hebben er veel gelift, was erg bijzonder en prima te doen.Mensen rijden er veel zomaar rond, en vionden de westerse mensen wel interessant.

In mei naar de Azoren, daar gefietst, gewandeld ed. mooie, niet te toeristisch eilandengroep.

Eind september 2 weken Rhodos en daar 10 dagen gefietst, fiets met achtertasjes gehuurd voor 5 euro per dag , rugzak er met een spin op, en trappen maar. We hebben het eiland behoorlijk uitgekamd.

2015: binnenkort vliegen we naar Malta, na een week, naar Venezie, dan treinen naar Bergamo, dan vliegen naar Valencia en tenslotte vanaf Alicante terug naar NL.
pi_148285164
In januari naar Wenen en Bratislava geweest. Goed te combineren deze twee, in ongeveer een uurtje verplaats je je van de ene naar de andere stad. In dit uurtje wel gelijk een heel amder soort stad. Drukte, sfeer, prijsniveau, is best anders allemaal. Bratislava is een vrij rustig stadje maar we hebben ons er goed vermaakt.

In mei drie weken naar de VS geweest. Westside. Het bekende rondje wel eigenlijk; LA - Grand Canyon - Vegas - San Francisco en alles in between. Was erg relaxt, veel gezien en gedaan. Mooi weer gehad. Eerste vakantie met de huurauto want ik heb nog niet zo lang mijn rijbewijs B-)

Augustus een lang weekendje Gent/Brugge.

In september twee weken naar Spanje (Andalusie) geweest. Ook hier weer een autootje gehuurd en het rondje Malaga - Ronda - Sevilla - Cordoba - Granada gemaakt. Erg goed bevallen.

In oktober nog een dagje Londen gedaan. In december de kerstmarkt in Essen bezocht en hier ook maar gelijk een hotelovernachting aan vast geplakt.

Gedurende het jaar nog een aantal keer zakelijk naar Parijs geweest en hier soms ook nog wel wat vrije tijd aan kunnen plakken.

2015: er staat nog niks concreets in de agenda, misschien Canada.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_148293075
2014

Het reisjaar begon meteen op 1 januari met een rondreis in Florida. :s) We hebben -denk ik- een vrij standaard rondje gemaakt, maar wel alles zelf vooraf uitgezocht en geboekt. We zijn begonnen in Crystal River, waar we ondermeer met zeekoeien hebben gezwommen. Erg leuk om dat eens te doen! Vervolgens zijn we naar Naples gereden. Het temperatuurverschil was erg groot; in Crystal River was het nauwelijks 10 graden, maar in Naples was het 27 graden! Daarna zijn we naar Key West gegaan. De rit ernaartoe was erg mooi! Helaas was het daar 3 dagen erg regenachtig, maar wel warm. Tot slot hebben we nog 6 dagen in Miami (Beach) doorgebracht en van daaruit uitstapjes gemaakt naar de Everglades. Al met al veel flora en fauna. De pretparken van Orlando hebben we dus overgeslagen.

Begin maart hebben we stedentripje naar Mechelen gemaakt. Ik vond dit een leuke stad om een dagje in rond te wandelen!

Begin mei stond de volgende stedentrip op het programma en wel naar Parijs. Het weer was geweldig en het was weer geweldig :P. Altijd leuk om om een paar dagen in Parijs rond te lopen! :7

In juni zijn we vervolgens een week naar Noorwegen geweest in de omgeving van Stavanger. Ook hier zat het weer erg mee, 9 van de 9 dagen zon en zo'n 20 graden! 8-) Deze vakantie stond in het teken van veel wandelen, onder andere de bekende Preekstoel en een aantal andere mooie hikes die vaak een stuk lastiger waren. Bij de Preekstoel zijn grote stukken inmiddels geschikt gemaakt voor zo'n beetje iedereen door middel van plankenpaden en uitgehakte/aangelegde trappen. Daarnaast zijn we nog langs wat leuke plaatsen gekomen als Flekkefjord en Egersund.
Elke dag hebben we afgesloten met een barbecue op ons terras met uitzicht op het water en een mooie zonsondergang!
Op de terugweg hebben we nog een bliksembezoek gebracht aan de Deense stad Aalborg.

Begin september hebben we 2 dagen gewandeld in, eerst in de Hoge Kempen en vervolgens in NP Maasduinen.

Eind september stond een rondreis naar New England gepland, maar helaas kon dat niet doorgaan. In plaats daarvan zijn we een weekje naar Kreta geweest. Ook best lekker, een weekje zon! We hebben wat ritjes door de bergen en naar het zuiden van het eiland gemaakt.

In november stond eerst een zakelijke trip naar Birmingham gepland. Ik had aardig wat vrije tijd om rond te kijken in de stad. Later die maand hebben we nog 5 dagen in Zweden doorgebracht.

Tot slot in december moest er nog zakelijk gereisd worden naar Zürich, Zwitserland. De agenda was overvol, dus ik heb vrijwel niets gezien. Wel nog een mooie zonsopgang de eerste dag!

Aantal overnachtingen in 2014: 47

2015

Het plan is om alsnog in het najaar 2 of 3 weken naar New England te gaan. Verder heb ik nog geen plannen gemaakt...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_148293277
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:40 schreef OA het volgende:
Begin mei stond de volgende stedentrip op het programma en wel naar Parijs. Het weer was geweldig en het was weer geweldig :P. Altijd leuk om om een paar dagen in Parijs rond te lopen! :7
Mooi. Waar is die foto gemaakt? :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')