Lijkt mij een strak plan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:36 schreef Aasder het volgende:
Dag heren,
Na lang meegelezen te hebben, heb ik nu toch besloten een bericht te plaatsen.
Doordat ik een zeer gevoelige huid heb en erg last van eczeem ben ik vanaf mijn 16e (Ik scheer me vanaf mijn 15e, ben nu 18) overgestapt van nat scheren met een gilette Fusion, zoals mijn vader het doet, naar een elektronisch scheerapparaat. Dit komt omdat ik het scheerschuim dat mijn vader gebruikte niet kan verdragen. Eigenlijk vond ik het elektrisch scheren van het begin af aan al niks; je moet 6x met het apparaat over je gezicht gaan voordat je het geschoren krijgt en echt glad krijg je het er niet mee.
Een tijdje geleden ben ik eens op internet rond gaan neuzen en ik heb wel ontdekt dat er veel producten verkrijgbaar zijn voor mensen met dezelfde huid als ik. Ook mijn vader is inmiddels overgestapt op een ander scheerschuim, ik heb me hier nu een aantal keer mee geschoren en tot mijn verbazing gaat het allemaal prima. Het elektronische apparaat heb ik nu meteen in de kast geflikkerd en ik scheer me nu sinds een week nat.
Nu ik weet dat ik natscheren met de juiste producten wel kan verdragen wordt het tijd voor de volgende stap; ik wil uiteindelijk overstappen op het open scheermes. Ik heb voor mezelf bedacht dat ik me zolang blijf scheren met de Gilette en één voor één producten ga aanschaffen (pre-shave, scheerzeep, aftershave balsem) om te kijken wat ik wel kan verdragen en waar ik een droge huid, uitslag van krijg. Als ik goede producten heb gevonden wil ik dan toch een ''cursus'' open scheermes volgen bij opa.
Lijkt jullie dit een goede tactiek? Of hebben jullie misschien al suggesties over producten die ik zou kunnen proberen. Of zouden jullie het misschien totaal anders aanpakken?
Alle kritiek is welkom!!
~Aasder
Bedankt man!!quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:33 schreef Thorical het volgende:
[..]
Lijkt mij een strak plan.
Ik zou eens kijken naar Speick scheerzeep en aftershave. Kan je in een Natuurwinkel kopen.
Een scheerkwast l Occtaine fiber kwast kost wel 30¤ maar daar wordt je wel blij van tijdens het scheren. En een krabber? Als ik nu zou beginnen met nat scheren zou ik een Merkur C34 kopen.
En nooit meer naar scheerfora's kijken.
Producten zijn vaak trial and error. Al is er genoeg te vinden voor mensen met een gevoelige huid dus dat zou wel goed moeten komen.quote:
Ja, een shavette zat ik zelf ook al aan te denken idd.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:56 schreef znarch het volgende:
[..]
Producten zijn vaak trial and error. Al is er genoeg te vinden voor mensen met een gevoelige huid dus dat zou wel goed moeten komen.
Heb je al enig idee wat voor open mes je wil gaan aanschaffen? Indien je niet zo zeker van je zaak bent kan het raadzaam zijn eerst een shavette te kopen en het daarmee te proberen. Dat is toch een factor 10 goedkoper dan een open mes over het algemeen
Sowieso ook gewoon iets wat je zelf kunt leren. Houd er rekening mee dat het wat tijd en oefening kost
Goed gezegd, trial and errorquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:56 schreef znarch het volgende:
[..]
Producten zijn vaak trial and error. Al is er genoeg te vinden voor mensen met een gevoelige huid dus dat zou wel goed moeten komen.
Heb je al enig idee wat voor open mes je wil gaan aanschaffen? Indien je niet zo zeker van je zaak bent kan het raadzaam zijn eerst een shavette te kopen en het daarmee te proberen. Dat is toch een factor 10 goedkoper dan een open mes over het algemeen
Sowieso ook gewoon iets wat je zelf kunt leren. Houd er rekening mee dat het wat tijd en oefening kost
Het lijkt mij geen slecht plan in iedere geval, maar ik heb destijds gewoon een order geplaats voor ¤ 50 bij Shaveandmorequote:Op donderdag 8 januari 2015 11:36 schreef Aasder het volgende:
Lijkt jullie dit een goede tactiek? Of hebben jullie misschien al suggesties over producten die ik zou kunnen proberen. Of zouden jullie het misschien totaal anders aanpakken?
Alle kritiek is welkom!!
~Aasder
Hoe ik het weet? Geen idee eigenlijk, heb daar gewoon een gevoel voor ontwikkeld. Op het begin deed ik het vooral op het oog, luchtbelletjes enzo, nu voel ik tijdens het draaien met de kwast wel of het schuim glad genoeg is.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:14 schreef Pietepietje het volgende:
Ik heb voor het eerst geschoren met een veiligheidsscheermes! Eindelijk niet meer het idee dat ik stukjes vergeten ben, wat ik met elektrisch wel had. Dan kon ik er tien keer over gaan en toch bleven er haren staan. Wel had ik een aantal kleine bloedinkjes, maar totaal geen pijn en met aluin hield het bloeden ook zo op.
Het maken van schuim ging nog niet zo goed. Ik denk dat ik wat meer water had moeten gebruiken en er ook iets langer de tijd voor nemen. Hoe weten jullie of het schuim goed is?
Ah oké.quote:Op zondag 11 januari 2015 01:08 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat is een shavette en geen open scheermes, daar zit in iedere geval een verschil inEn ik heb begrepen dat de leercurve bij een shavette hoger zou zijn.
Manandshaving.nl verkoopt er overigens wel, maar het is best een duur grapje¤ 100 ongeveer voor een nieuwe exemplaar.
Een open scheermes zal sowieso duurdere zijn wanneer je hem niet zelf onderhoudt, want er zijn wel slijpservices online maar dat kost je dan ook weer ¤ 20. Dus ik heb persoonlijk het idee dat scheren met een krabber goedkoper is, vooral als je bedenkt dat een voorraad mesjes voor meer dan twee jaar minder dan ¤ 10 kost.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:43 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ah oké.
Ja ik heb momenteel gewoon niet veel om te besteden.
Kan ook wachten tot later en een echt open scheermes kopen die geslepen moet worden. Lijkt me handiger dan.
Nee, niet over nagedacht.quote:Op zondag 11 januari 2015 11:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Een open scheermes zal sowieso duurdere zijn wanneer je hem niet zelf onderhoudt, want er zijn wel slijpservices online maar dat kost je dan ook weer ¤ 20. Dus ik heb persoonlijk het idee dat scheren met een krabber goedkoper is, vooral als je bedenkt dat een voorraad mesjes voor meer dan twee jaar minder dan ¤ 10 kost.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe duur je krabber is, maar als je niet veel wilt uitgeven dan is de Chinese Gillette Tech een geschikte kandidaat, en ja dat is de real dealWant Gillette produceert nog steeds krabbers voor landen als India en China, en de kwaliteit is ook erg goed vind ik persoonlijk.
Maar heb je al nagedacht over een scheerkwast? En scheercrème en scheerzeep? Of heb je die al? Wat betreft een scheerkwast, ik zelf heb nu enkele maanden een Omega 98 Professionele ScheerkwastEn ik zeg het niet snel, maar zelfs tegen de dubbele online verkoop prijs bied deze scheerkwast nog meer waar voor geld dan bijvoorbeeld de Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast
Al is die laatste scheerkwast toch net iets goedkoper, maar de Omega heeft gewoon een enorme varkenshaar knot
Die scheerkwasten kosten beide minder dan ¤ 15, dat was ik vergeten te vermeldenquote:Op zondag 11 januari 2015 11:23 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Nee, niet over nagedacht.zie ik wel als ik eenmaal geld heb dan.
Waarschijnlijk een keer laten vallen en daar kunnen de deurtjes van scheef staan.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:19 schreef So_Surreal het volgende:
Iemand bekend met deze merken mesjes en scheerschuim?
Verder heb ik een probleempje met mijn safety razor die je ook op de foto ziet.
Sinds een week of 3 scheert 1 kan van het mesje niet lekker meer.
Ik heb nu al meerdere merken mesjes gebruikt, maar het probleem blijft.
Is dit een bekend probleem en kan ik er iets aan doen, of moet ik contact opnemen met scheersalon.nl ?
De Safety Razor Timor - 1328 is nog geen half jaar oud.
Hmm die mesjes waren maar ¤1,50 voor 3 doosjes van 10 geloof ik zo uit mijn hoofdquote:Op maandag 12 januari 2015 13:13 schreef Thorical het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een keer laten vallen en daar kunnen de deurtjes van scheef staan.
Garantie ?
De mesjes die je hebt zijn goed. Zeker de Iridium als ze goedkoper waren had ik me er iedere dag mee geschoren.
Zou even goed kijken naar die Iridiums. Zijn valse mesjes van in de omloop. Ja, zelfs DE mesjes worden tegenwoordig vervalst, die Chinezen verdienen overal hun geld meequote:Op maandag 12 januari 2015 15:38 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Hmm die mesjes waren maar ¤1,50 voor 3 doosjes van 10 geloof ik zo uit mijn hoofd
Ik was ¤8-, kwijt voor 30 mesjes, de scheerschuim en een bakje om scheerschuim in te kloppen.
Ik ga Scheersalon meteen even mailen met ze !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |