Een ex-ex-ex zwager van me had zo'n ding; lekker degelijk, maar ik vond het wel een beetje een zwabbertobbe op de wegquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:04 schreef Barcaconia het volgende:
Leuke is dat de onderblokken praktisch gelijk zijn en alles dus redelijk eenvoudig past. Leuke swap, ik volg hem omdat ik zelf een stuk of 7 300-series gehad, verbouwd en gereden heb. Heb het altijd een prachtige () auto gevonden.
Een MI16 is van PSA en is daarom minder plug-and-play dan een Renault-motor.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb hem aan je CV toegevoegd.. waarom niet meteen een MI16? Of doe je alles met snelkoppelingen zodat je makkelijk later nog kunt swappen?
Voor verlagingsveren en nieuwe schokdempers, achter verlaagblokken en nieuwe schokdempers verandert veel. Ik heb meest 360's gehad en met het zware blok voorin en de bak achtering veren ze veel beter. Maar 9vd10 hebben gare dempers er onder omdat aan die goedkope dingen gemiddeld slecht/geen onderhoud gedaan hebben en dat maakt een hele wereld van verschil.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een ex-ex-ex zwager van me had zo'n ding; lekker degelijk, maar ik vond het wel een beetje een zwabbertobbe op de weg
1.8 blok wordt nieuwe motor in de 1.4, de 1.7 is voor de extra onderdelen zoals carterpan, steunen, cardan, bak etc..quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat doet die Clio motor in dit verhaal? Of is dat gewoon hetzelfde blok?
Ow ik zie het al: het 1.8 blok wordt de nieuwe in de 1.7 Volvo, en de 1.4 is voor wat extra onderdelen.
lol, hahahahquote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb hem aan je CV toegevoegd.. waarom niet meteen een MI16? Of doe je alles met snelkoppelingen zodat je makkelijk later nog kunt swappen?
Nee, de CVT's kunnen hun eigen vermogen amper aan, laat staan een verdubbeling of 5quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:18 schreef Fer het volgende:
Maar wordt het een CVT of nie?
En gaat dit sneller dan een 360?
Ik ga voor gewoon schroefset nemen/fabriceren. Achter ga ik verlagingsblokken maken.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Voor verlagingsveren en nieuwe schokdempers, achter verlaagblokken en nieuwe schokdempers verandert veel. Ik heb meest 360's gehad en met het zware blok voorin en de bak achtering veren ze veel beter. Maar 9vd10 hebben gare dempers er onder omdat aan die goedkope dingen gemiddeld slecht/geen onderhoud gedaan hebben en dat maakt een hele wereld van verschil.
Ook de motorsteunen van een 360 zijn een probleem. Deze zijn hydraulisch en de olie is er na 20 jaar wel uit dus het schudt alle kanten op. Een 340 1.4/1.7 heeft daar geen last van.
CVT zou ik niet doen, dat kun je niet lang heel houden met dat vermogen vrees ik.
Ja man, da's lachen.quote:
Dat boeit Turq geen kont jonguh, al moet er een Aston Martin V8 in, maakt ie gewoon pas.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:18 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Een MI16 is van PSA en is daarom minder plug-and-play dan een Renault-motor.
Turq kan allesquote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat boeit Turq geen kont jonguh, al moet er een Aston Martin V8 in, maakt ie gewoon pas.
Nee, ik was aan het denken om een Golf Mk2 gril pasklaar te maken als het zou lukken..quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Ga je de grille vervangen door een eigenbouw exemplaar en er DAF 77 op zetten?
Ik heb al een 24v VR6 gepast in de motorruimte. Koppelingshuis er van past er ook netjes in. Natuurlijk op grove schaal, maar wie weet, na de 16v een 12v VR6?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat boeit Turq geen kont jonguh, al moet er een Aston Martin V8 in, maakt ie gewoon pas.
quote:
nee, moet zsm mee kunnen rijden, tis nog altijd een daily..quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:29 schreef blup het volgende:
Kan je niet gelijk op die F7P een turbo plaatsen>?
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb hem aan je CV toegevoegd.. waarom niet meteen een MI16? Of doe je alles met snelkoppelingen zodat je makkelijk later nog kunt swappen?
Wat...de snelkoppelingen of het MI16 idee?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
lol, hahahahGoed idee eigenlijk..
De snelkoppelingen..quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:35 schreef Charged het volgende:
[..]
[..]
Wat...de snelkoppelingen of het MI16 idee?
(hoop op het laatste)
2cm speling.. Ik ga hem vervangen door een slimfan..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 07:11 schreef Charged het volgende:
Nice,en nog lekker veel plaats over.
Alleen kan ik het niet zo duidelijk zien maar zit de electromotor van de koelvin zo dicht tegen het distributie gedeelte aan?
Goede oplossing.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
2cm speling.. Ik ga hem vervangen door een slimfan..
is niet de carrossoriekleur, is beige: Spuitplamuur..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:56 schreef Charged het volgende:
[..]
Goede oplossing.
Edit,heb je foto's nog eens bekeken..is het niet mogelijk om de radiateur vanuit de onderkant wat verder naar voren te plaatsen?
Win je ook wat cm's mee en op te lossen door wat metaalwerk.
Kan het alleen niet heel duidelijk zien hoeveel ruimte je hebt aan de onderkant.
Leuk/mooi om het kleppendeksel te spuiten in de carrosserie kleur,mooi detail.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |