abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148242400
Dag mensjes,

Voor de mensen die mij niet kennen: Hoi, skip the threat of lees aandachtig deze topique..

Voor de PTA goeroes: De Mk2 is niet weg, maar langs de Mk2 wou ik nog weer een daily er bij (een daily voor een daily, omdat BMW project enzo) :')

Dus voor een Lolvo gerecht hebben wij nodig qua ingrediënten:
- 1 stuks Volvo 340 1.4 3 deurs uit 90,
- 1 stuks Volvo 340 1.7 5 deurs uit 88,
- 1 stuks Renault Clio 1.8 16v motor uit 92,
- 1 stuks Nieuwe koppelingset voor de 1.7,
- 1 stuks Nieuwe distributieriemset voor de 1.8,
- 1 soeplepeltje filters en bougies.

Bereidingswijze (ff kort door de bocht):
- Motor uit de Volvo 340 1.7 halen,
- Carterpan en motorsteunen los schroeven,
- Dynamo en dynamosteun demonteren,
- 1.8 16v motor ondertussen het zelfde doen en alles wat van de 1.7 afkomt daar op schroeven.
- Koppelingshuis v.d. volvo 340 demonteren en op de 1.8 schroeven nadat de koppelingset vervangen is en de prise-as lager in de krukas monteren.
- Inlaatspruitstuk v.d. 1.8 verwijderen.

Nu eventjes een half uurtje roeren roken, en de auto naar buiten duwen. Klaar zijn we met de 1.7. Indien gewenst en afhankelijk van de delicatesse en smaak kun je de 5-bak ook onderuit schroeven, dit hebben wij ook gedaan.

Hierbij wat foto's:





Meer foto's volgen nog wel..:
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:20:25 #2
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_148242804
Wat doet die Clio motor in dit verhaal? Of is dat gewoon hetzelfde blok?


Ow ik zie het al: het 1.8 blok wordt de nieuwe in de 1.7 Volvo, en de 1.4 is voor wat extra onderdelen.
How can I make this topic about me?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:51:11 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148243449
Ik heb hem aan je CV toegevoegd.. waarom niet meteen een MI16? Of doe je alles met snelkoppelingen zodat je makkelijk later nog kunt swappen? :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:04:12 #4
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_148243791
Leuke is dat de onderblokken praktisch gelijk zijn en alles dus redelijk eenvoudig past. Leuke swap, ik volg hem omdat ik zelf een stuk of 7 300-series gehad, verbouwd en gereden heb. Heb het altijd een prachtige ( :') ) auto gevonden.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:08:38 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148243923
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:04 schreef Barcaconia het volgende:
Leuke is dat de onderblokken praktisch gelijk zijn en alles dus redelijk eenvoudig past. Leuke swap, ik volg hem omdat ik zelf een stuk of 7 300-series gehad, verbouwd en gereden heb. Heb het altijd een prachtige ( :') ) auto gevonden.
Een ex-ex-ex zwager van me had zo'n ding; lekker degelijk, maar ik vond het wel een beetje een zwabbertobbe op de weg :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148244255
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb hem aan je CV toegevoegd.. waarom niet meteen een MI16? Of doe je alles met snelkoppelingen zodat je makkelijk later nog kunt swappen? :7
Een MI16 is van PSA en is daarom minder plug-and-play dan een Renault-motor.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_148244264
Maar wordt het een CVT of nie?

En gaat dit sneller dan een 360?
.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:28:47 #8
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_148244599
Gaaf ding, zo'n 340 :)
Heb nog een lichtelijk verbouwde 1.7 gestald staan, binnenkort maar weer eens laten keuren en wat kilometers mee maken :Y
Door de 4 reserve wielen achterin is de balans ver te zoeken en laat 'ie zich mooi dwars door de bochten zwiepen _O-
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:34:03 #9
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_148244764
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een ex-ex-ex zwager van me had zo'n ding; lekker degelijk, maar ik vond het wel een beetje een zwabbertobbe op de weg :)
Voor verlagingsveren en nieuwe schokdempers, achter verlaagblokken en nieuwe schokdempers verandert veel. Ik heb meest 360's gehad en met het zware blok voorin en de bak achtering veren ze veel beter. Maar 9vd10 hebben gare dempers er onder omdat aan die goedkope dingen gemiddeld slecht/geen onderhoud gedaan hebben en dat maakt een hele wereld van verschil.

Ook de motorsteunen van een 360 zijn een probleem. Deze zijn hydraulisch en de olie is er na 20 jaar wel uit dus het schudt alle kanten op. Een 340 1.4/1.7 heeft daar geen last van.

CVT zou ik niet doen, dat kun je niet lang heel houden met dat vermogen vrees ik.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_148253504
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat doet die Clio motor in dit verhaal? Of is dat gewoon hetzelfde blok?

Ow ik zie het al: het 1.8 blok wordt de nieuwe in de 1.7 Volvo, en de 1.4 is voor wat extra onderdelen.

1.8 blok wordt nieuwe motor in de 1.4, de 1.7 is voor de extra onderdelen zoals carterpan, steunen, cardan, bak etc.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_148253523
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb hem aan je CV toegevoegd.. waarom niet meteen een MI16? Of doe je alles met snelkoppelingen zodat je makkelijk later nog kunt swappen? :7
lol, hahahah :P Goed idee eigenlijk.. :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_148253581
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:18 schreef Fer het volgende:
Maar wordt het een CVT of nie?

En gaat dit sneller dan een 360?
Nee, de CVT's kunnen hun eigen vermogen amper aan, laat staan een verdubbeling of 5 :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_148253628
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:34 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Voor verlagingsveren en nieuwe schokdempers, achter verlaagblokken en nieuwe schokdempers verandert veel. Ik heb meest 360's gehad en met het zware blok voorin en de bak achtering veren ze veel beter. Maar 9vd10 hebben gare dempers er onder omdat aan die goedkope dingen gemiddeld slecht/geen onderhoud gedaan hebben en dat maakt een hele wereld van verschil.

Ook de motorsteunen van een 360 zijn een probleem. Deze zijn hydraulisch en de olie is er na 20 jaar wel uit dus het schudt alle kanten op. Een 340 1.4/1.7 heeft daar geen last van.

CVT zou ik niet doen, dat kun je niet lang heel houden met dat vermogen vrees ik.
Ik ga voor gewoon schroefset nemen/fabriceren. Achter ga ik verlagingsblokken maken.

Hij gaat plat op z'n bek met een Golf Mk1 GTI lip en 13 inch deepdish velgen. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_148258291
Ik zou lachgas inbouwen, echte dragster.
.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:12:29 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148260973
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:22 schreef Fer het volgende:
Ik zou lachgas inbouwen, echte dragster.
Ja man, da's lachen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:31:26 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148262129
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:18 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Een MI16 is van PSA en is daarom minder plug-and-play dan een Renault-motor.
Dat boeit Turq geen kont jonguh, al moet er een Aston Martin V8 in, maakt ie gewoon pas. :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148265926
Ga je de grille vervangen door een eigenbouw exemplaar en er DAF 77 op zetten?
pi_148277129
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat boeit Turq geen kont jonguh, al moet er een Aston Martin V8 in, maakt ie gewoon pas. :7
Turq kan alles
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_148280810
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Ga je de grille vervangen door een eigenbouw exemplaar en er DAF 77 op zetten?
Nee, ik was aan het denken om een Golf Mk2 gril pasklaar te maken als het zou lukken.. :P
(en anders gewoon stock)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_148281132
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat boeit Turq geen kont jonguh, al moet er een Aston Martin V8 in, maakt ie gewoon pas. :7
Ik heb al een 24v VR6 gepast in de motorruimte. Koppelingshuis er van past er ook netjes in. Natuurlijk op grove schaal, maar wie weet, na de 16v een 12v VR6? :P


Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_148281187
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_148281431
quote:
:') :')

Ik heb nu een daily voor mijn daily, voor mijn daily zijn daily.. :')

Ik rij de Peugeot nu, terwijl de Volvo mijn daily is totdat de overgangsregeling voorbij is van de golf welke weer de daily is van eigenlijk mijn BMW project welke mijn daily was.. :X
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:29:12 #23
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_148283338
Kan je niet gelijk op die F7P een turbo plaatsen>?
pi_148389850
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:29 schreef blup het volgende:
Kan je niet gelijk op die F7P een turbo plaatsen>?
nee, moet zsm mee kunnen rijden, tis nog altijd een daily.. :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_148474861
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb hem aan je CV toegevoegd.. waarom niet meteen een MI16? Of doe je alles met snelkoppelingen zodat je makkelijk later nog kunt swappen? :7
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:34 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

lol, hahahah :P Goed idee eigenlijk.. :P
Wat...de snelkoppelingen of het MI16 idee?
(hoop op het laatste _O_ )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')