Dat zie je tegenwoordig heel vaak. Wil niet weten hoe vaak bepaalde ontdekkingen toegeschreven worden aan Allah, want 'ze stonden al in de koran'quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik las dit net in de quote van raptorix, en wil er ook even op reageren.
Dat we Arabische cijfers gebruiken, betekent niet dat de islam instrumenteel is geweest bij het ontwikkelen van algebra. Dat werd eeuwen daarvoor al gedaan. Daarnaast, het westerse onderwijs heeft pas echt vlucht genomen na de Verlichting, die enkel en alleen is gestart door wetenschappers als Galilei, die het empirisch principe toe gingen passen. Dat principe vindt zijn oorsprong niet in de islamitische wereld, maar bij de oude Grieken.
Voor je uitspraken doet over de merites van de islam, zorg dan eerst dat je je eigen kennis op orde hebt, en dat je niet willekeurig dingen aan de islam toe gaat schrijven, terwijl die er volledig los van staan.

Wist je dan niet dat het marokkanen waren die ons bevrijd hebben van de nazi's?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat zie je tegenwoordig heel vaak. Wil niet weten hoe vaak bepaalde ontdekkingen toegeschreven worden aan Allah, want 'ze stonden al in de koran'tevens is die girlygirl (of iets dergelijks) een troll of een extremist en dus niet iemand waar je fatsoenlijk op kan reageren.

En alleen Finnen voetballen met de kransen die voor de bevrijders waren neergelegd.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wist je dan niet dat het marokkanen waren die ons bevrijd hebben van de nazi's?

Even met persoonlijke aanvallen gooien. Of ik ben een troll OF een extremist.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat zie je tegenwoordig heel vaak. Wil niet weten hoe vaak bepaalde ontdekkingen toegeschreven worden aan Allah, want 'ze stonden al in de koran'tevens is die girlygirl (of iets dergelijks) een troll of een extremist en dus niet iemand waar je fatsoenlijk op kan reageren.

Mwoah, als je er dit soort opvattingen op nahoudt:quote:Op zondag 11 januari 2015 05:45 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Even met persoonlijke aanvallen gooien. Of ik ben een troll OF een extremist.
Toe maar.. moeilijk he het idee dat er mensen bestaan die jouw kijk op de wereld niet delen?
...dan hoop ik inderdaad dat je zit te trollen, want dergelijke uitspraken zijn behoorlijk extremistisch. Had zoiets over een willekeurige andere bevolkingsgroep gezegd en het was een strafbare uitspraak geweest.quote:Op zondag 4 januari 2015 23:40 schreef girlygirl8 het volgende:
En ja ik blijf erbij dat de gemiddelde ongelovige moraal mist (uitgezonderd een kleine minderheid).

quote:Op dinsdag 6 januari 2015 06:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laat me niet lachen, de moderne algebra was al ontstaan toen Mohammed nog geboren moest worden, meer generaliserend zie je dat geloven helemaal niet van toevoeging zijn op de wetenschap, dat zie je bijvoorbeeld ook terug in het christendom, daarnaast is kolonisatie een slap excuus aangezien moslism net als christenen net zo goed meedoen en mee deden, of heb je nooit geleerd op school dat het Ottomaanse rijk tot en met Wenen de boel veroverd heeft?
Feit is dat Islam die ontwikkelingen stimuleerde. Zonder Islam (waarin de koran de gelovigen herhaaldelijk oproept om de wereld om ons heen te bestuderen), was de kennis van de grieken (en de verdere ontwikkeling daarin die door moslims gedaan werd) verdwenen! Zonder Islam, geen verlichting.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik las dit net in de quote van raptorix, en wil er ook even op reageren.
Dat we Arabische cijfers gebruiken, betekent niet dat de islam instrumenteel is geweest bij het ontwikkelen van algebra. Dat werd eeuwen daarvoor al gedaan. Daarnaast, het westerse onderwijs heeft pas echt vlucht genomen na de Verlichting, die enkel en alleen is gestart door wetenschappers als Galilei, die het empirisch principe toe gingen passen. Dat principe vindt zijn oorsprong niet in de islamitische wereld, maar bij de oude Grieken.
Voor je uitspraken doet over de merites van de islam, zorg dan eerst dat je je eigen kennis op orde hebt, en dat je niet willekeurig dingen aan de islam toe gaat schrijven, terwijl die er volledig los van staan.

Hoe kan je van verlichting spreken als men al geen dier of persoon mag tekenen, of zaken als een sneeuwpop maken? Moet ik echt serieus deze discussie aan gaan?quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:10 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Feit is dat Islam die ontwikkelingen stimuleerde. Zonder Islam (waarin de koran de gelovigen herhaaldelijk oproept om de wereld om ons heen te bestuderen), was de kennis van de grieken (en de verdere ontwikkeling daarin die door moslims gedaan werd) verdwenen! Zonder Islam, geen verlichting.
Christendom en Islam staan op vlak van hoe men in het verleden met wetenschap omging, zooooover van elkaar. Dit zou je moeten weten. Daar waar christenen mensen bibliotheken in brand staken en wetenschappers ter dood veroordeelden, kwam wetenschap juist in bloei met de komst van Islam.
Kolonisatie is geen slap excuus, het is een verklaring waarom moslimlanden tegenwoordig achterstand lopen. Zonder kolonisatie (inc. moderne kolonisatie door dictaturen instand te houden) en de vele invasies van het westen, hadden moslims zich verder kunnen ontwikkelen.
Als je dingen wil ontkennen, best. Maar kom dan wel met een onderbouwing.

Moet ik een serieuze discussie met jou aangaan als we het over wetenschap hebben en jij begint over nonsense als het kunnen tekenen van mensen en dieren en een sneeuwpop maken?quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe kan je van verlichting spreken als men al geen dier of persoon mag tekenen, of zaken als een sneeuwpop maken? Moet ik echt serieus deze discussie aan gaan?

Ja, hoe denk je dat iemand als Darwin zijn kennis doorgaf, door dieren te omschrijven? Echt wat een fucking domme muts ben jij zeg.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:15 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Moet ik een serieuze discussie met jou aangaan als we het over wetenschap hebben en jij begint over nonsense als het kunnen tekenen van mensen en dieren en een sneeuwpop maken?

Alles wordt als extremistisch beschouwd wanneer het niet past in de eigen straatje. Zeker wanneer een moslim de westerse gedachtegoed in twijfel trekt. Omdat dit de dominante cultuur is in de wereld, wordt gedacht dat iedereen het er eens moet zijn. Doet men dit niet, is men een extremist. Ik vind jullie moraalloos ja en dat merk ik aan zoveel.quote:Op zondag 11 januari 2015 07:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah, als je er dit soort opvattingen op nahoudt:
[..]
...dan hoop ik inderdaad dat je zit te trollen, want dergelijke uitspraken zijn behoorlijk extremistisch. Had zoiets over een willekeurige andere bevolkingsgroep gezegd en het was een strafbare uitspraak geweest.
Dus vooruit, voordeel van de twijfel: je zit te trollen.

Darwin is een retard. Hij nam reisjes en baseerde op eigen fantasie dat de mens afstamde van de aap. Zonder concreet bewijs whatsover. Fucking randdebiel dat je bent (ik kan ook scheldenquote:Op woensdag 14 januari 2015 15:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, hoe denk je dat iemand als Darwin zijn kennis doorgaf, door dieren te omschrijven? Echt wat een fucking domme muts ben jij zeg.

Waarom over het christendom als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:34 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ik heb nergens gesteld dat het de norm was, maar dat soldaten meer dan eens vrouwen verkrachten is gewoon een feit. Is altijd zo geweest en gebeurt aan alle kanten. Dat ik het cynisch een privilege noemde is voor jou blijkbaar een reden om mij te beledigen, terwijl ik me voorheen alleen maar vriendelijk tegenover jou heb opgesteld. Dat waardeer ik niet. Ik ben zelf heel negatief over jouw religie, het christendom en het jodendom en met recht, maar dan ga ik nog niet zomaar roepen dat jullie geen moraliteit hebben.

Dat is nog altijd een hogere vorm van beschaving van een profeet die een analfabete pedofiel is. Als dat de ultieme oppergod is van een geloof zegt dat denk ik wel voldoende.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:30 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Darwin is een retard. Hij nam reisjes en baseerde op eigen fantasie dat de mens afstamde van de aap. Zonder concreet bewijs whatsover. Fucking randdebiel dat je bent (ik kan ook schelden).

Nee. Niets kan aan Islam tippen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is nog altijd een hogere vorm van beschaving van een profeet die een analfabete pedofiel is. Als dat de ultieme oppergod is van een geloof zegt dat denk ik wel voldoende.

Bedreigen? Natuurlijk niet. Ik vind alleen je uitspraken hier discriminerend en bijzonder verwerpelijk. Bovendien getuigt je houding van een totaal gebrek aan, juist: moraliteit.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:29 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Alles wordt als extremistisch beschouwd wanneer het niet past in de eigen straatje. Zeker wanneer een moslim de westerse gedachtegoed in twijfel trekt. Omdat dit de dominante cultuur is in de wereld, wordt gedacht dat iedereen het er eens moet zijn. Doet men dit niet, is men een extremist. Ik vind jullie moraalloos ja en dat merk ik aan zoveel.
De gem ongelovige westerling waar ik op school of werk mee te maken had is corrupt. Men schrijft extra werkuren op als er geen controle is, men blijft te lang (onnodig tijd rekken) kletsen tijdens het werken, men probeert te stoken en roddelen om zelf hogerop te komen etc etc
Omdat jullie denken geen rekenschap bij God af te leggen, liegen en bedonderen jullie elkaar om er zelf beter van te worden.
In de sharia (land waar de Islamitische wetgeving geldt) is het ook strafbaar dat men God beledigd. Wat is je punt? Bedreigen?

Ik vind het ook discriminerend dat jij (en velen) mij voor extremist uitmaken omdat ik kritisch (en afwijkend van de norm) denk. Maar mij hoor je niet huilen. Wees een man en reageer gewoon inhoudelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bedreigen? Natuurlijk niet. Ik vind alleen je uitspraken hier discriminerend en bijzonder verwerpelijk. Bovendien getuigt je houding van een totaal gebrek aan, juist: moraliteit.

Dat is inhoudelijk. Daarnaast zou het pas discriminerend zijn als ik hele groepen weg zou zetten als extremist vanwege jouw radicale uitspraken hier, en dat doe ik nadrukkelijk niet. Ik ken zat moslims die, in tegenstelling tot jou, wel fatsoen hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:03 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik vind het ook discriminerend dat jij (en velen) mij voor extremist uitmaken. Maar mij hoor je niet huilen. Wees een man en reageer gewoon inhoudelijk.

Noem het wat je wilt, Islam is een kanker die bestreden moet worden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:36 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee. Niets kan aan Islam tippen.
Verder beschouwen wij moslims de profeet niet als een oppergod. Maar ik begrijp dat je dat doet om te provoceren.

Zelfs Adolf Hitler was beter dan de nazi's, hij zei tenminste waar hij voor stond.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:36 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee. Niets kan aan Islam tippen.
Verder beschouwen wij moslims de profeet niet als een oppergod. Maar ik begrijp dat je dat doet om te provoceren.

Net als Wilders :pquote:Op woensdag 14 januari 2015 16:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zelfs Adolf Hitler was beter dan de nazi's, hij zei tenminste waar hij voor stond.

Omdat het in de basis ook een agressieve religie is die met veel geweld aan de halve wereld is opgedrongen. Hoe de volgers het interpreteren verschilt (maar modernere opvattingen komen eigenlijk pas boven wanneer de religie zichzelf in de omgeving heeft genesteld), maar de heilige boeken van alle abrahamistische religies zijn allen verantwoordingen voor dezelfde mentaliteit: de rest van de wereld moet uitwijken voor ons.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:32 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Waarom over het christendom als ik vragen mag?
De eerste universiteiten werden al in Egypte gesticht voor Mohammed geboren moest worden. Je weet het mooi te verpakken dat wel. Daarmee ontken in niet dat de islam tijdenlang de wetenschap inderdaad heeft gestimuleerd (het christendom ook, in tegenstelling tot wat jij beweert), maar ga het nou niet mooier maken dan het is.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:10 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
[..]
Feit is dat Islam die ontwikkelingen stimuleerde. Zonder Islam (waarin de koran de gelovigen herhaaldelijk oproept om de wereld om ons heen te bestuderen), was de kennis van de grieken (en de verdere ontwikkeling daarin die door moslims gedaan werd) verdwenen! Zonder Islam, geen verlichting.
Christendom en Islam staan op vlak van hoe men in het verleden met wetenschap omging, zooooover van elkaar. Dit zou je moeten weten. Daar waar christenen bibliotheken in brand staken en wetenschappers ter dood veroordeelden, kwam wetenschap juist in bloei met de komst van Islam. De 1ste universiteiten ter wereld werden in de moslimwereld gesticht (Egypte, Marokko).
Kolonisatie is geen slap excuus, het is een verklaring waarom moslimlanden tegenwoordig achterstand lopen. Zonder kolonisatie (inc. moderne kolonisatie door dictaturen instand te houden) en de vele invasies van het westen, hadden moslims zich verder kunnen ontwikkelen.
Als jullie dingen wil ontkennen, best. Maar kom dan wel met een onderbouwing.

Ja, dit is ofwel nep (moslims in een kwaad daglicht stellen) dan wel de ontvoerders zijn geen echte moslims. Want moslims doen zoiets niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik ben benieuwd of de eerste Jihad baby's er al aan zitten te komen, nog nieuws vanuit het front?

Mij radicaal noemen omdat ik motiveer waarom een ongelovige bij essentie meer neigt tot corrupt gedrag, is radicaal. Ook nog eens een persoonlijke aanval (zoals altijd, wanneer de argumenten opraken).quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is inhoudelijk. Daarnaast zou het pas discriminerend zijn als ik hele groepen weg zou zetten als extremist vanwege jouw radicale uitspraken hier, en dat doe ik nadrukkelijk niet. Ik ken zat moslims die, in tegenstelling tot jou, wel fatsoen hebben.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |