abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:20:13 #101
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_148392425
Je kan gebruik maken van de regeling "niet terug naar het depot".

[ Bericht 51% gewijzigd door Pietertje71 op 06-01-2015 16:27:58 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:28:04 #102
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_148392727
Vragenlijstje die men naar alle waarschijnlijkheid (nog) krijgt:

1. “Ik heb met mijn teamleider duidelijke afspraken kunnen maken over niet terug naar depot”. ( Postbodes en postbezorgers)

• Ja
• Nee
• Ik heb geen afspraak hoeven maken omdat mijn aflooptijd kleiner dan 5 minuten is

2. “ik maak inmiddels gebruik van de regeling niet terug naar depot” (Postbodes en postbezorgers)

• Ja
• Nee
• Soms
• Ik heb geen afspraak hoeven maken omdat mijn aflooptijd kleiner dan 5 minuten is

3. “Niet terug naar depot maakt mijn werk efficiënter” (Postbodes en postbezorgers)

• Ja
• Nee
• Geen mening
• Ik heb geen afspraak hoeven maken omdat mijn aflooptijd kleiner dan 5 minuten is

10. Heeft u verder nog vragen / opmerkingen die u onder de aandacht wilt brengen?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_148393026
Ik vraag me af wat ze hierna weer gaan verzinnen om opnieuw te gaan korten.
Idee: 20% van de uren omzetten naar vrijwilligerswerk omdat dat zo goed past bij een bewust bedrijf als PostNL. ^O^
Of anders: Onze bedrijfskleding afstaan aan de minderbedeelden in deze wereld, nog voordat wij het gedragen hebben.
Iemand anders nog ideeën?
pi_148393961
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:17 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Maar goed, ook apart dat de vervanger op dinsdag 3:30 minuten krijgt en dat ik op zaterdag 3:20 krijg.
Komt dat niet doordat er op dinsdag meer post is dan op de zaterdag? Bij ons zijn de tijden voor de dinsdag en de zaterdag ook niet allemaal gelijk
pi_148394096
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:35 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vraag me af wat ze hierna weer gaan verzinnen om opnieuw te gaan korten.
Idee: 20% van de uren omzetten naar vrijwilligerswerk omdat dat zo goed past bij een bewust bedrijf als PostNL. ^O^
Of anders: Onze bedrijfskleding afstaan aan de minderbedeelden in deze wereld, nog voordat wij het gedragen hebben.
Iemand anders nog ideeën?
en hoe levert je tweede idee precies een besparing op dan? :P
Bij windkracht 4 of minder er minuten afhalen lijkt me ook wel iets wat past, want dan kun je harder fietsen. Op eigen kosten een karretje achter je fiets zodat je meteen al je tassen mee kan nemen.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 17:00:36 #106
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_148394118
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:56 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Komt dat niet doordat er op dinsdag meer post is dan op de zaterdag? Bij ons zijn de tijden voor de dinsdag en de zaterdag ook niet allemaal gelijk
Denk het niet, dat varieert zo sterk. De ene keer is er iets meer op de zaterdag, dan weer op de dinsdag.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 17:34:20 #107
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_148395485
quote:
Komt dat niet doordat er op dinsdag meer post is dan op de zaterdag? Bij ons zijn de tijden voor de dinsdag en de zaterdag ook niet allemaal gelijk
Nee, daar zit niet zo veel verschil in. Denk eerder dat een vervanger uit de stad moet komen en dus altijd naar het depo gaat en die dan wel de tijd krijgt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_148395923
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:17 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Maar goed, ook apart dat de vervanger op dinsdag 3:30 minuten krijgt en dat ik op zaterdag 3:20 krijg.
Hier staat over het algemeen bij de dinsdag ook meer dan de zaterdag. En dat terwijl de zaterdag ondertussen vaak drukker is dan de dinsdag :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_148402908
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:00 schreef Zelva het volgende:

[..]

Denk het niet, dat varieert zo sterk. De ene keer is er iets meer op de zaterdag, dan weer op de dinsdag.
Bij ons staan bij de nieuwe dienstregeling de looptijden op zaterdag ook krapper dan op dinsdag. Dit omdat er zaterdag in de regel minder post is (dat er wel vaak meer hah op zaterdag is vergeten ze maar even).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 20:47:53 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_148403345
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:31 schreef Pietertje71 het volgende:
Nope...zolang ik ze leuk vind... ^O^ :6 :+
Bij de Lidl hebben ze de perfecte drop voor jou: Brommer CHA-OS :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_148403437
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:59 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

en hoe levert je tweede idee precies een besparing op dan? :P
Eén shirt per vijf werknemers bestellen van nog slechtere kwaliteit dan die vuilniszakken waar we voorheen in liepen. In plaats van die dan naar Nederland te laten verschepen, laat je gewoon de arbeider die het shirt heeft gemaakt erin lopen. :Y
Op die manier levert het absoluut een besparing op t.o.v. de huidige situatie en dit past ook wederom prima bij een sociaal bedrijf.
Ik geef er wel een draai aan hoor :P
quote:
Bij windkracht 4 of minder er minuten afhalen lijkt me ook wel iets wat past, want dan kun je harder fietsen. Op eigen kosten een karretje achter je fiets zodat je meteen al je tassen mee kan nemen.
Aan de andere kant kan windkracht 4 of hoger ook een besparing opleveren als je daardoor sneller van het depot naar je wijk gaat bij wind mee.
Maar je idee is verder goed. Ga zo door! ^O^
pi_148406668
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:05 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wij zijn in oktober al(weer) gekort. Over een nieuwe kortingsronde heb ik nog niets gehoord. Ik zit er ook niet echt op te wachten.
vermoed dat er een hoop gaan kappen dit jaar
pi_148406955
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Als het is wie ik denk dat het is, die liep iig net zoals ik als invaller. En ik heb hem wel zien lopen gewoon, dus dan idd niet alles achtergehouden denk ik. Met steeds wisselende wijken valt het ws ook minder snel op...

http://www.destentor.nl/r(...)n-van-post-1.4699853

Kende er dus eentje bij ons van diezelfde leeftijd ongeveer, met dezelfe initialen, die na 8 oktober niet meer op de planning te zien is en die met regelmaat liep te klagen over dezelfde zaken ;)
Heb daar nog best wel vaak mee staan praten, bleek toen ook al wel uit dat ie idd zwaar gefrustreerd was dat ie de ene keer zoveel werk kreeg dat ie het amper aan kon en de andere keer bijna niks (waar ie niet van rond kon komen). Maar goed, dit is geen oplossing :N
ik zal de laatste zijn die dit goed praat, maar het zal dit jaar nog veel vaker voorkomen,mensen die bij de post beginnen,hebben geen idee hoe zwaar het werk kan zijn,en aan de buitenkant ziet het er vaak romantisch uit,terwijl dit absoluut niet is.
pi_148406979
Zo storend hoe er op twitter bij klachten over de bezorging van brieven nog steeds nooit wordt gevraagd of een poststuk ook daadwerkelijk bezorgd is door PostNL.
Ik kom daar sowieso heel veel stompzinnige klachten tegen.

-Zaterdag 3 brievenbuspakjes à 3,95 p/st verstuurd, komen pas woensdag aan.
-Brief verkeerd bezorgd (tweede letter postcode was verkeerd), gebeurt wel een keer per maand.

En deze: https://twitter.com/Judithvth/status/552474035599462400/photo/1
Mevrouw weet dat het haast onmogelijk is om pakketjes in die bus te doen door de beperkte diepte en dan nog valt ze over het feit dat er op het briefje staat dat haar brievenbus te klein is. FEIT: Dat soort brievenbussen zijn te klein om een pakketje in de douwen!! Het enige dat voldoet is de maat van de opening. |:(
pi_148407011
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
vijf of vijf wijken op een dag lopen? Dat is wel erg veel. Dat trek je gewoon niet.

Heb bij ons wel eens gehoord dat een bezorger op een piekdag drie wijken wegliep. Heb alleen geen idee hoe groot die zijn. Zelf kom ik op de dagen dat ik werk niet verder dan max 2 wijken. Dit omdat ik eerst al een voorbereiding draai. Daarom ligt er meestal maar een bezorgwijkje van iets meer dan 2 uren klaar, maar af en toe wordt dit het dubbele.
4 wijken kan wel,maar dan moeten ze alles wel om 8uur aanleveren :)
pi_148407056
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:17 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Zou kunnen dat dat het is. Maar ik heb geen brief gehad en ik ga altijd gewoon terug naar het depo. Daar moet me kar heen. Plus dat ik liever binnen in de 'warmte' sticker dan buiten.

Maar goed, ook apart dat de vervanger op dinsdag 3:30 minuten krijgt en dat ik op zaterdag 3:20 krijg.
ja dat is zeker apart,zaterdag is het vaak nog drukker
pi_148407098
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:35 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vraag me af wat ze hierna weer gaan verzinnen om opnieuw te gaan korten.
Idee: 20% van de uren omzetten naar vrijwilligerswerk omdat dat zo goed past bij een bewust bedrijf als PostNL. ^O^
Of anders: Onze bedrijfskleding afstaan aan de minderbedeelden in deze wereld, nog voordat wij het gedragen hebben.
Iemand anders nog ideeën?
geen vakantie meer, alleen maar werken :)
pi_148407153
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons staan bij de nieuwe dienstregeling de looptijden op zaterdag ook krapper dan op dinsdag. Dit omdat er zaterdag in de regel minder post is (dat er wel vaak meer hah op zaterdag is vergeten ze maar even).
dat laatste is geheel waar
pi_148407226
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:59 schreef Rafierafie het volgende:
Zo storend hoe er op twitter bij klachten over de bezorging van brieven nog steeds nooit wordt gevraagd of een poststuk ook daadwerkelijk bezorgd is door PostNL.
Ik kom daar sowieso heel veel stompzinnige klachten tegen.

-Zaterdag 3 brievenbuspakjes à 3,95 p/st verstuurd, komen pas woensdag aan.
-Brief verkeerd bezorgd (tweede letter postcode was verkeerd), gebeurt wel een keer per maand.

En deze: https://twitter.com/Judithvth/status/552474035599462400/photo/1
Mevrouw weet dat het haast onmogelijk is om pakketjes in die bus te doen door de beperkte diepte en dan nog valt ze over het feit dat er op het briefje staat dat haar brievenbus te klein is. FEIT: Dat soort brievenbussen zijn te klein om een pakketje in de douwen!! Het enige dat voldoet is de maat van de opening. |:(
die lichten bij de twit zitten voor een riant salaris,binnen en op een stoel(je moet het maar willen)die kunnen ze er wel uitgooien,mooie besparing
pi_148407424
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die lichten bij de twit zitten voor een riant salaris,binnen en op een stoel(je moet het maar willen)die kunnen ze er wel uitgooien,mooie besparing
Ik wil het graag van ze overnemen voor een paar uurtjes per dag. Gewoon vanuit huis. :P
Een beetje popiejopie uithangen, stomme antwoorden verzinnen waar niemand wat aan heeft, andere werknemers zwart en/of belachelijk maken. Topbaan!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 22:09:57 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_148407467
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:59 schreef Rafierafie het volgende:
Zo storend hoe er op twitter bij klachten over de bezorging van brieven nog steeds nooit wordt gevraagd of een poststuk ook daadwerkelijk bezorgd is door PostNL.
Ik kom daar sowieso heel veel stompzinnige klachten tegen.

-Zaterdag 3 brievenbuspakjes à 3,95 p/st verstuurd, komen pas woensdag aan.
-Brief verkeerd bezorgd (tweede letter postcode was verkeerd), gebeurt wel een keer per maand.

En deze: https://twitter.com/Judithvth/status/552474035599462400/photo/1
Mevrouw weet dat het haast onmogelijk is om pakketjes in die bus te doen door de beperkte diepte en dan nog valt ze over het feit dat er op het briefje staat dat haar brievenbus te klein is. FEIT: Dat soort brievenbussen zijn te klein om een pakketje in de douwen!! Het enige dat voldoet is de maat van de opening. |:(
Precies. Zelfs de dikkere deels buigzame boeken krijg je er alleen maar met zeer veel moeite in.

Bij niemand thuis geef ik als het even kan het bij de buren af en schrijf dan een bezorgbriefje uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 22:10:35 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_148407489
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die lichten bij de twit zitten voor een riant salaris,binnen en op een stoel(je moet het maar willen)die kunnen ze er wel uitgooien,mooie besparing
Wil het best overnemen. Gaat de kwaliteit meteen omhoog :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_148408982
Zag net in een mail wat staan over nieuwe werktijdregeling in februari, dus hier gaat er idd ook weer gekort worden. En toch zie ik ook nu bij deze week zelfs al weer een paar minuutjes minder.

Na de vorige ronde waren veel wijken al echt enorm krap of te krap, en nu gaat er dus gewoon alweer tijd vanaf, nee ik word er ook niet blij van :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 7 januari 2015 @ 00:07:04 #124
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_148412018
Heeft die bezorger nou niet eens de moeite genomen om de datum en de naam van die persoon in te vullen? Of zie ik dat nou verkeerd?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 7 januari 2015 @ 05:56:11 #125
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_148415501
Goedeochtend.

Gisteren nog aangesproken door een bewoner van het voor mij welbekende adres waar men of boos op PostNL(mij) wordt dat er verkeerd word bezorgd(door regiopost) of verkeerd word bezorgd omdat het huisnummer wel klopt, maar de naam niet :')
Het waren wat werkvolk/buurtbewoners aanwezig op dat punt:
*Kijk dat is die bezorger die altijd (?) verkeerde post bij mij bezorgd. Want *roept de naam* woont hier niet en en dat is toch anders dan mijn eigen naam. Laats weer verkeerde post. iIk heb het duidelijk doorgekrast en de naam en het goede huisnummer er bij gezet! En soms breng ik het zelf wel, want ja dat is blijkbaar moeilijk voor 'de post'. *

Meneer, zoals ik al tegen u, uw vrouw en uw zoon heb uitgelegd: verkeerde post wordt door SANND gedaan en ik mag niet op naam bezorgen. Ik houd daar zoveel mogelijk rekening mee, maar ik mag dit niet.Daar is ook gene beginnen aan.
Over de verkeerde post waar u het overheeft betreft een foutief geadresseerde brief (naam + huisnummer) verzonden door KPN, dus niet foutief bezorgd door PostNL(mij), heb ik inderdaad gezien dat u dat duidelijk heeft verbeterd, maar u legt hiermee de fout bij PostNL, terwijl KPN foutief adresseert. U kunt beter de brief naar KPN terugsturen, net zoals die andere brieven die op uw huisnummer goed worden bezorgd, met als reden: woont hier niet/foutief adres; zodat zij het aan kunnen passen, want nu krijgt u toch steeds weer post van KPN voor die bewoners.
Dat u zelf brieven die goed op uw adres worden bezorgd, op het juiste adres bezorgd, is niet een reden om aan te nemen dat PostNL dit niet wilt doen. Als u een brief krijgt op uw adres wat bestemd is voor een ander huisnummer, dan heeft u recht van klagen.
U heeft ook kerstkaarten gekregen, terwijl deze niet juist waren geadresseerd. Heb ik ook voor gezorgd dat ze bij u goed terecht kwamen. Heeft u dat ook gezien?

Omstanders kunnen zich hier in plaatsen en zeggen soms ook post gericht aan hun adres te krijgen terwijl het eigenlijk voor een ander adres is en dat het dus ondanks dat er een andere naam op staat, dan inderdaad 'juist' is bezorgd.
Meneer gaf aan laatst weer iemand van SANND (ja die met die blauwe tassen, zei hij ;) ) te hebben aangesproken die op het stuk waar zij wonen, het vaak mis met de post gaat. Hij had in de gaten geen steun te krijgen, dus trok zich terug en kapte het gesprek af ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:53 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

vermoed dat er een hoop gaan kappen dit jaar
Yep. Er zijn er bij die al na 1 week te horen krijgen dat de looptijd nog korter word. Die 'maken gebruik' van de 1 maand opzegtermijn ;)
Ik vraag mij wel af: als dit mensen zijn met een WW-uitkering, hoe dat dan gaat?
Tegen je begeleider zeggen dat je de tijden niet haalt die zijn opgelegd? Korting op je uitkering neem ik aan?

Ik ben dus ook benieuwd wat hier wordt gedaan met de tijden. Dat krijgen we dus ter zijner tijd wel te horen. Naar verluidt deze maand.
Of ze zo blijven of meer worden gekort. Ik hoop dat er dan iemand meerijdt(en niet iemand die zijn streepjes aan het verdienen is) om daadwerkelijk te zien dat er amper tot geen korting mogelijk is. Zolang ik wordt betaald om de tijd die ik werk, zal het mij ene zorg zijn.
Als er, zoals wordt geopperd binnen PostNL, je niet goed 'functioneert' er een gesprek zal volgen, ben ik benieuwd hoe vaak ze gaan rouleren van werknemers. En of dit wel wordt geaccepteerd door een waakhond.
Volgens mij gaat het namelijk niet zo denderend om personeel te krijgen en al helemaal niet om deze te behouden.

quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij de Lidl hebben ze de perfecte drop voor jou: Brommer CHA-OS :+
* Pietertje71 Gaat binnenkort eens naar de LIDL :+
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 7 januari 2015 @ 06:02:33 #126
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_148415508
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die lichten bij de twit zitten voor een riant salaris,binnen en op een stoel(je moet het maar willen)die kunnen ze er wel uitgooien,mooie besparing
Ik kan je vertellen dat mensen die daar willen werken en ook werkten met pure inzet voor de klant, weg worden gewerkt, en vaak alleen degenen die de mensen aan het lijntje kunnen houden, mogen blijven.
NIetszeggende verkooppraatjes verkopen...mensen aan het lijntje houden...zonder verstand zo praten dat het lijkt alsof je weet waar je het over hebt.
Enkele vrienden/kennissen met een goede werkachtergrond zoals in verzekering/bankwezen e.d hebben daar ook gesolliciteerd en na een 'opleiding' aangenomen. Gezien zij in hun werk naar goede klantenservice bieden worden belemmerd door de kinderlijke regeltjes en de onkunde van veel personeel, zijn de meesten daar weggegaan.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 7 januari 2015 @ 06:09:01 #127
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_148415514
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies. Zelfs de dikkere deels buigzame boeken krijg je er alleen maar met zeer veel moeite in.

Bij niemand thuis geef ik als het even kan het bij de buren af en schrijf dan een bezorgbriefje uit.
Ja ook zo lekker! En vaak is er niemand (in de buurt) thuis.
Gelukkig kan ik op enkele vaste adressen waar dit voor komt, via 'achterom' het pakketje wel kwijt. Maar bij sommigen weet ik al op voorhand dat ik het daar of elders niet kwijt kan.

Maar als ik al zie hoe kranten/folders in de (vooral buiten-)brievenbussen zijn gepropt of juist half er uit (ik snap de bewoners niet dat ze daar niet over klagen want met regen hebben ze letterlijk een natte krant, maar goed) dat de kranten-, en folder bezorgers er meer 'moeite' ..of juist niet :P ..mee hebben dan ik... :o |:( |:( . :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 07-01-2015 06:32:57 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_148416489
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 05:56 schreef Pietertje71 het volgende:

Meneer, zoals ik al tegen u, uw vrouw en uw zoon heb uitgelegd: verkeerde post wordt door SANND gedaan en ik mag niet op naam bezorgen. Ik houd daar zoveel mogelijk rekening mee, maar ik mag dit niet.Daar is ook gene beginnen aan.
Over de verkeerde post waar u het overheeft betreft een foutief geadresseerde brief (naam + huisnummer) verzonden door KPN, dus niet foutief bezorgd door PostNL(mij), heb ik inderdaad gezien dat u dat duidelijk heeft verbeterd, maar u legt hiermee de fout bij PostNL, terwijl KPN foutief adresseert. U kunt beter de brief naar KPN terugsturen, net zoals die andere brieven die op uw huisnummer goed worden bezorgd, met als reden: woont hier niet/foutief adres; zodat zij het aan kunnen passen, want nu krijgt u toch steeds weer post van KPN voor die bewoners.
Dat u zelf brieven die goed op uw adres worden bezorgd, op het juiste adres bezorgd, is niet een reden om aan te nemen dat PostNL dit niet wilt doen. Als u een brief krijgt op uw adres wat bestemd is voor een ander huisnummer, dan heeft u recht van klagen.
U heeft ook kerstkaarten gekregen, terwijl deze niet juist waren geadresseerd. Heb ik ook voor gezorgd dat ze bij u goed terecht kwamen. Heeft u dat ook gezien?

Tjonge en het dan gek vinden dat je de looptijden niet haalt? Zeg volgende keer: dit gesprek kost 50 cent per minuut. ;) Gewoon even op naam bezorgen gaat sneller, met verzoek het adres aan te (laten) passen. Doen ze dat niet dan gaat ie volgende keer retour.
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:28:20 #129
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_148417214
Op een minuut/minuten mijn loopttijd niet halen is te doen, maar als er word gesproken over uren, dan is dit niet haalbaar. Beetje mindere opmerking posje. En 1 gesprek ala bovenstaand per dag is nog om te doen. Wij zijn wel het eerste aanspreekpunt, en bij serieuzere klachten kunnen ze bellen/e-mailen met PostNL.
Gesprek duurde maar een minuut of 2 en zoals ik al aangaf: ook ik kan mij vergissen dat ik soms een adres(op naam) verkeerd bestel.
Overigens tel ik dit soort doorgaande of sociale gesprekken of dat iedere hond/baas mij nu wel kent als de 'postbodemeteenhondenkoekje' e.d., niet bij mijn looptijd ;)

Ik heb dus liever dat de bewoner ipv het zelf op het 'juiste' adres bezorgd of retour (oranje brievenbus) stuurt met het volgens de bewoner juiste adres, het aan mij geeft of het terugstuurt naar afzender met reden dat diegene daar niet woont. Maar deze bewoner klaagt al sinds ik deze wijk heb (en daar voor ook al ;) en mijn TC is daar van op de hoogte)) en ik vond het niet zo leuk dat deze bewoner mij voor l*l wilde zetten tegenover andere mensen, dus daarom dat gesprekje.

Maar sommige namen naar adressen kan ik wel herleiden. Zo heb ik ook alle (verkeerd geadresseerde)kerstkaarten kunnen bezorgen :) Maar ik denk dat dit voor de meeste pbz' s een leuke sport is/was ipv weggooien/achterhouden oid :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 07-01-2015 09:50:08 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_148417949
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Op een minuut/minuten mijn loopttijd niet halen is te doen, maar als er word gesproken over uren, dan is dit niet haalbaar. Beetje mindere opmerking posje. En 1 gesprek ala bovenstaand per dag is nog om te doen. Wij zijn wel het eerste aanspreekpunt, en bij serieuzere klachten kunnen ze bellen/e-mailen met PostNL.
Gesprek duurde maar een minuut of 2 en zoals ik al aangaf: ook ik kan mij vergissen dat ik soms een adres(op naam) verkeerd bestel.
Overigens tel ik dit soort doorgaande of sociale gesprekken of dat iedere hond/baas mij nu wel kent als de 'postbodemeteenhondenkoekje' e.d., niet bij mijn looptijd ;)

Ik heb dus liever dat de bewoner ipv het zelf op het 'juiste' adres bezorgd of retour (oranje brievenbus) stuurt met het volgens de bewoner juiste adres, het aan mij geeft of het terugstuurt naar afzender met reden dat diegene daar niet woont. Maar deze bewoner klaagt al sinds ik deze wijk heb (en daar voor ook al ;) en mijn TC is daar van op de hoogte)) en ik vond het niet zo leuk dat deze bewoner mij voor l*l wilde zetten tegenover andere mensen, dus daarom dat gesprekje.

Maar sommige namen naar adressen kan ik wel herleiden. Zo heb ik ook alle (verkeerd geadresseerde)kerstkaarten kunnen bezorgen :) Maar ik denk dat dit voor de meeste pbz' s een leuke sport is/was ipv weggooien/achterhouden oid :)
Misschien kun je beter bekend staan als 'postbodemeteenbewonerkoekje'. Probeer het eens. :P

Ik kwam gisteren ook weer een bijzondere herstelpoging op een envelop tegen. Op een kaart met een correct adres en postcode was zo'n sticker geplakt die je tegenkomt bij moeilijk leesbare adressen. Alleen stond er op die sticker een compleet andere straat en postcode.
Even aangebeld bij die mensen omdat de naam die erop stond mij ook niet bekend voorkwam. Kaartje hoorde daar inderdaad niet. Mensen blij en ik had weer wat om te stickeren. *O*
pi_148418097
Heet het nu teamcoach of teamleider ? :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_148418187
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Heet het nu teamcoach of teamleider ? :')
Goede vraag. Ik zie weinig coaching maar ook weinig leiding.
Ik heb het meestal over de TC...

Hoe gaat het met de Xenos "bon"?
pi_148418208
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:12 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik zie weinig coaching maar ook weinig leiding.
Ik heb het meestal over de TC...

Hoe gaat het met de Xenos "bon"?
Lol :D

Ik heb de bon nog niet uitgegeven, want eind deze maand ga ik verhuizen en dan kan ik eens goed bekijken wat ik nog nodig heb.
Van de xenos ...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_148418386
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:53 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

vermoed dat er een hoop gaan kappen dit jaar
dat zal wel weer meevallen. Om me heen hoor ik ook altijd genoeg postbezorgers met dat ze er echt mee gaan stoppen als de tijden nog krapper worden, maar vrijwel niemand doet dat ook daadwerkelijk, terwijl de tijden toch al diverse keren zijn aangepast. Sommigen roepen al een jaar of 5 dat ze er nu echt mee gaan stoppen, dat kun je toch ook niet echt meer serieus nemen :')
pi_148418811
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Beetje mindere opmerking posje.
Neem me niet kwalijk, zal mijn mond houden als grote mensen praten.
(en wie heeft het over uren? paar minuutjes op een piekdag bij mij - die bezuinig ik zo op service naar de werkgever toe)

[ Bericht 5% gewijzigd door posje op 07-01-2015 11:38:56 ]
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:52:32 #136
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_148421026
Er is wel een verschil tussen klagen en zaniken hoor. Klagen mag bij mij, dan los ik het op of leg ik je uit wat er mis gaat. Zanikers gaan naar me tc/klachtenservice. Die krijgen een kaartje in handen en daar kap ik het gesprek gewoon mee af. Soms heb je gewoon mensen die het niet willen begrijpen. Ga ik geen moeite voor doen.
En nee ik ben niet bang voor klachten, zeker bij zulke mensen niet.

Wat betreft tijden. Ik GPS me routes altijd gewoon. Kleine moeite, hoop bewijs. Die getallen neem ik ook gewoon afgerond over in me urenlijst.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_148428323


:')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_148429296
quote:
Was een printfoutje. Had moeten zijn: Waar Sandd is geweest, komt PostNL de schade herstellen.
pi_148430314
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:15 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Was een printfoutje. Had moeten zijn: Waar Sandd is geweest, komt PostNL de schade herstellen.
Ook grappig dat Sandd hun eigen post steevast met PostNL stuurt....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 7 januari 2015 @ 15:57:53 #140
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_148430981
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ook grappig dat Sandd hun eigen post steevast met PostNL stuurt....
Dat is nou eens kennis van hun eigen (gebrek aan) zaken hebben
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_148434359
Twitteravontuurtje:
https://twitter.com/PostNL/status/552791927800987648
Da's een goeie! Ik laat de hond uit, zie een opgeblazen brievenbus en dien dan een claim in bij PostNL omdat ik daar een envelop met 500 gram goud in had gegooid. Als het zo zou werken...

https://twitter.com/PostNL/status/552786180824375296
https://twitter.com/PostNL/status/552810345493192704
I find that she very good english can. LOI cursusje?
pi_148435451
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat zal wel weer meevallen. Om me heen hoor ik ook altijd genoeg postbezorgers met dat ze er echt mee gaan stoppen als de tijden nog krapper worden, maar vrijwel niemand doet dat ook daadwerkelijk, terwijl de tijden toch al diverse keren zijn aangepast. Sommigen roepen al een jaar of 5 dat ze er nu echt mee gaan stoppen, dat kun je toch ook niet echt meer serieus nemen :')
ik heb er al genoeg zien komen en gaan de laatste maanden
pi_148435514
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:24 schreef Rafierafie het volgende:
Twitteravontuurtje:
https://twitter.com/PostNL/status/552791927800987648
Da's een goeie! Ik laat de hond uit, zie een opgeblazen brievenbus en dien dan een claim in bij PostNL omdat ik daar een envelop met 500 gram goud in had gegooid. Als het zo zou werken...

https://twitter.com/PostNL/status/552786180824375296
https://twitter.com/PostNL/status/552810345493192704
I find that she very good english can. LOI cursusje?
google translate :)
pi_148436217
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:24 schreef Rafierafie het volgende:
Twitteravontuurtje:
https://twitter.com/PostNL/status/552791927800987648
Da's een goeie! Ik laat de hond uit, zie een opgeblazen brievenbus en dien dan een claim in bij PostNL omdat ik daar een envelop met 500 gram goud in had gegooid. Als het zo zou werken...

https://twitter.com/PostNL/status/552786180824375296
https://twitter.com/PostNL/status/552810345493192704
I find that she very good english can. LOI cursusje?
Is dit echt ? :')
Omg..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_148436425
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:24 schreef Rafierafie het volgende:
Twitteravontuurtje:
https://twitter.com/PostNL/status/552791927800987648
Da's een goeie! Ik laat de hond uit, zie een opgeblazen brievenbus en dien dan een claim in bij PostNL omdat ik daar een envelop met 500 gram goud in had gegooid. Als het zo zou werken...
Hehe ja die zag ik ook al. Wel balen voor zo'n verkoper, maar dat er niet vergoed wordt snap ik ook heel goed.

En dat Engels van die medewerkers is echt om te janken idd :')

Wel mooi trouwens dat Kramerica op zulke dingen dan ook reageert (of ben ik nu in de war met een ander? :o)
Heb zelf altijd maar zoiets van, ik bemoei me maar nergens mee. Behalve bij rollufje, en daar heb ik van geleerd _O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_148446088
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:21 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hehe ja die zag ik ook al. Wel balen voor zo'n verkoper, maar dat er niet vergoed wordt snap ik ook heel goed.

En dat Engels van die medewerkers is echt om te janken idd :')

Wel mooi trouwens dat Kramerica op zulke dingen dan ook reageert (of ben ik nu in de war met een ander? :o)
Heb zelf altijd maar zoiets van, ik bemoei me maar nergens mee. Behalve bij rollufje, en daar heb ik van geleerd _O-
Nescio vecht tegen het onrecht dat ons post(NL)medewerkers wordt aangedaan. _O_
Wel grappig hoe er serieus wordt ingegaan op die opmerking over de gouden dubloenen. _O-

Wie was rollufje? Ik herinner me nog wel fotofilmhuis...
pi_148448157
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:51 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Nescio vecht tegen het onrecht dat ons post(NL)medewerkers wordt aangedaan. _O_
Wel grappig hoe er serieus wordt ingegaan op die opmerking over de gouden dubloenen. _O-

Wie was rollufje? Ik herinner me nog wel fotofilmhuis...
Die ontving nooit zijn envelopje met kadobon oid. Bleef maar doorgaan over hoe we allemaal dieven zijn want laag loon etc, schelden en een hoop blabla en uiteindelijk heb ik daar op gereageerd dat ie eens naar zijn eigen gedrag moest kijken. Toen heeft ie mij ook voor een aantal mooie dingen uitgemaakt, oa postnl fanbabe _O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_148448669
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:26 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Die ontving nooit zijn envelopje met kadobon oid. Bleef maar doorgaan over hoe we allemaal dieven zijn want laag loon etc, schelden en een hoop blabla en uiteindelijk heb ik daar op gereageerd dat ie eens naar zijn eigen gedrag moest kijken. Toen heeft ie mij ook voor een aantal mooie dingen uitgemaakt, oa postnl fanbabe _O-
PostNL fanbabe... Ben je dat dan niet? :P
Maar er begint me iets te dagen nu.
Het is maar goed dat ik geen twitteraccount heb. Waarschijnlijk zou ik me in veel gevallen niet kunnen bedwingen om te reageren op stompzinnige klachten.
  donderdag 8 januari 2015 @ 06:18:02 #149
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_148456204
Goedemorgen :)

Het was gisteren een prima te doen dal-dagje ^O^

De scooter is op dit moment voor onderhoud bij de dealer en heb een leenscooter gekregen.
Na het windscherm en spiegels te hebben schoongemaakt (puur omdat je er gewoon weg niet doorheen kon kijken) en de achterrem had bijgesteld(tijdens remmen was niet STOPPEN maar lekker doorrijden... en kon/moest +2cm! de remkabel bijstellen) remde die weer.
Over de rest qua uiterlijk van de scooter maar te zwijgen.. Was gewoon vies en onder de aangekoekte modder! Overigens trof ik in deze scooter nog een tankpasje aan inclusief pincode(formulier) en een extra reservesleutel :')
Het contact krijgen en te woord staan met de dealer verliep niet vlekkeloos.
Mankementen/reparaties moest ik doorgeven middels een opgeplakt briefje(kon niet via email of telefonisch.....).
Onderhoud (klein beurtje)... plegen aan scooters(voertuigen algemeen) is makkelijk verdiend, en ik heb er een hard hoofd in of de gevraagde reparaties ook worden gedaan/nagezien. De reden: na een 20 tal minuutjes dat de scooter werd opgehaald, werd ik al gebeld (rond17:00) dat ie morgenochtend al weer op de stoep stond.
Ik vermoed dat alleen de olie is ververst en, zoals ik al eens eerder had gezien hoe die scooters terug kwamen na een 'inspectiebeurt' op bijna elk bewegend deel/bout-moer, een flinke klodder koperpasta gesmeerd :') Ook zaten de meeste scooters onder plekken van vette/olie handen...
Enkelen van deze starten moeizaam of zelfs niet of hielden er na korte tijd mee op |:(

Ik mag niet op deze zaken vooruit lopen, maar doe het toch :P

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:02 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Misschien kun je beter bekend staan als 'postbodemeteenbewonerkoekje'. Probeer het eens. :P
Thee er bij :P
quote:
Ik kwam gisteren ook weer een bijzondere herstelpoging op een envelop tegen. Op een kaart met een correct adres en postcode was zo'n sticker geplakt die je tegenkomt bij moeilijk leesbare adressen. Alleen stond er op die sticker een compleet andere straat en postcode.
Even aangebeld bij die mensen omdat de naam die erop stond mij ook niet bekend voorkwam. Kaartje hoorde daar inderdaad niet. Mensen blij en ik had weer wat om te stickeren. *O*
^O^
Die had ik er toevallig gisteren ook bij zitten. Het adres op de kaart was veranderd in een totaal ander adres(wat trouwens een dorpshuis is). Ook op de juiste plek bezorgt ^O^
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Heet het nu teamcoach of teamleider ? :')
Er zijn steeds minder 'coaches'....
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat zal wel weer meevallen. Om me heen hoor ik ook altijd genoeg postbezorgers met dat ze er echt mee gaan stoppen als de tijden nog krapper worden, maar vrijwel niemand doet dat ook daadwerkelijk, terwijl de tijden toch al diverse keren zijn aangepast. Sommigen roepen al een jaar of 5 dat ze er nu echt mee gaan stoppen, dat kun je toch ook niet echt meer serieus nemen :')
Collega's die al tijden roepen dat ze ergens mee gaan stoppen zijn personen die wachten op ene hoofdprijs in één of andere loterij.
Iedere euro is meegenomen en de meesten zien een pbz-bijbaantje als aanvulling voor (extra) boodschappen bij de super, maar ontkennen dit vaak genoeg. Schaamte omdat men een beroep heeft gekozen waarvan men vaak zegt dat niemand... voor dat hongerloontje wil gaan werken en dan maar een andere baan kiest(meestal zijn dat mensen die al een baan of juist geen baan hebben ;).
Nope, ik ben pbz, doe het voor de extra boodschappen en de sociale contacten, ipv thuis op de bank met een biertje colaatje tv zit te kijken en meer WW te ontvangen dan waar ik nu voor werk....ehm..... :P
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:40 schreef posje het volgende:

[..]

Neem me niet kwalijk, zal mijn mond houden als grote mensen praten.
Nou dat hoeft nou ook niet zo hoor, mijn kind :P ;)
Om onderstaande reden vond ik het daarom een 'mindere' opmerking :)
No hard feelings ^O^
quote:
(en wie heeft het over uren? paar minuutjes op een piekdag bij mij - die bezuinig ik zo op service naar de werkgever toe)
Je geeft aan dat ik mijn tijden op deze manier zo niet kan halen.
Mijn tijden, en die van mijn collega's, zijn geschrapt met soms! uren(een collega heeft een wijk van 5.00 en wordt naar 3.50 terug gezet) omdat men van hogerhand vind dat je met een scooter veel sneller bent dan met de auto. Overigens voor dezelfde afstand.adressen (+400 buitenwijk;ik heb er +300)
Het verschil met een ronde waar voor 2.75 staat en die je op piekdagen gewoonweg niet onder de 3.50 of soms zelfs 4.00 haalt(terwijl de TC, en naar alle waarschijnlijkheid ook anderen, dat ook weet).
Overigens kreeg ik op deze dagen dat ik vrij had genomen ook 4uur vergoedt, dus dat wil volgens mij zeggen dat er toch wel 4 uur voor staat? )
Nu wordt bekeken waarom die theoretische berekening totaal niet klopt.......... :')

Oké in mijn geval gaat het om geen hele uren maar toch.
Een collega(diegene die heel graag mijn wijken wil inpikken) van mij heeft 2x mijn wijk overgenomen. Op een zaterdag.

Eerste keer binnen de tijd, 2de keer 6uur bezig geweest. En dat voor iemand die de wijk kent.
Reden is o.a. het onjuist/niet weten hoe te beladen icm veel (normaal eigenlijk) HAH/post om toch de tijd te willen halen(wat dus niet is gelukt).
Overigens klaagt deze collega nogsteeds over de eigen wijk(en) en wil er ook mee stoppen((al 4 maanden ;) ). Tegen een collega heeft deze gezegd te willen stoppen met de eigen wijk(en) om zo kracht te zetten om mijn wijken te krijgen |:( 8)7 (mijn TC is hier van op de hoogte).

quote:
Zo heb ik dus brievenbuspakketpost van DHL gekregen. DHL sticker er op, met stempel en bezorgd door PostNL :)
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:15 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Was een printfoutje. Had moeten zijn: Waar Sandd is geweest, komt PostNL de schade herstellen.
^O^ _O_ _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:57 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Dat is nou eens kennis van hun eigen (gebrek aan) zaken hebben
_O_
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:52 schreef V__L_N het volgende:
Er is wel een verschil tussen klagen en zaniken hoor. Klagen mag bij mij, dan los ik het op of leg ik je uit wat er mis gaat. Zanikers gaan naar me tc/klachtenservice. Die krijgen een kaartje in handen en daar kap ik het gesprek gewoon mee af. Soms heb je gewoon mensen die het niet willen begrijpen. Ga ik geen moeite voor doen.
En nee ik ben niet bang voor klachten, zeker bij zulke mensen niet.
Dit was/is een klagende zeikerd. Maar mij voor schut willen zetten tegenover andere mensen, nee dar nam ik toch wel even de tijd voor. En terecht gewezen. En deze persoon werd ook niet bijgestaan door de anderen die hij er bij wilde betrekken. Dus ik neem aan...hoop... dat deze nu die ook is terecht gewezen door andere mensen die mijn handeling juist vinden, niet meer klaagt. Ik wil het best oplossen en uitleggen(dat heb ik nu 2 of 3x maal proberen te doen) en daar de (eigen)tijd voor nemen, maar zet mij niet voor schut omdat jijzelf(niet persoonlijk) het niet snapt of wil snappen. Natuurlijk kijk ik wel naar combinatie naam/adres, maar soms gaat dat mis. En dan juist bij zulke adressen :')
quote:
Wat betreft tijden. Ik GPS me routes altijd gewoon. Kleine moeite, hoop bewijs. Die getallen neem ik ook gewoon afgerond over in me urenlijst.
Dat lijkt mij handig. Geen idee hoe dat zou moeten.
Gewoon met GOOGLEMaps of een ander GPS-programma?
Gaarne uitleg(welk programma en hoe aub :) )

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 08-01-2015 07:51:15 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 8 januari 2015 @ 06:18:15 #150
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_148456206
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:53 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik heb er al genoeg zien komen en gaan de laatste maanden
:Y
Of nieuwe collega's die, vaak na net een maandje in dienst te zijn, lang 'ziek' zijn....

De vraag naar nieuwe en invallende (scooter)collega' s is, iig hier in de buurt, best wel aanwezig :)
Veelal om at de lopende pbz, vaak niet op de scooter wil. De meest gehoorde reden: te grote wijken die niet met de thuis-situatie zijn te combineren. Sommigen gaan tussen de middag thuis (met kids) lunchen. En dat is niet te doen met een grote (scooter) wijk.
Vreemd genoeg zijn dit vaak collega' s die meer uren willen maken, maar dan wel in dezelfde wijk....in/tussen de door hun uitgekozen tijden.
Zo heb ik mijn wijk ook gekregen(tenminste is mij verteld). Diegene kon ook de scooterwijk krijgen, maar wilde eigen tijd(en) aan houden en in de auto blijven rijden. Tsja, dat isvolgens PostNL niet meewerken aan vooruitgang(oid), dus die is of elders ingezet of ontslagen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pietertje71 op 08-01-2015 06:56:20 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')