Komt dat niet doordat er op dinsdag meer post is dan op de zaterdag? Bij ons zijn de tijden voor de dinsdag en de zaterdag ook niet allemaal gelijkquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:17 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Maar goed, ook apart dat de vervanger op dinsdag 3:30 minuten krijgt en dat ik op zaterdag 3:20 krijg.
en hoe levert je tweede idee precies een besparing op dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:35 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vraag me af wat ze hierna weer gaan verzinnen om opnieuw te gaan korten.
Idee: 20% van de uren omzetten naar vrijwilligerswerk omdat dat zo goed past bij een bewust bedrijf als PostNL.![]()
Of anders: Onze bedrijfskleding afstaan aan de minderbedeelden in deze wereld, nog voordat wij het gedragen hebben.
Iemand anders nog ideeën?
Denk het niet, dat varieert zo sterk. De ene keer is er iets meer op de zaterdag, dan weer op de dinsdag.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Komt dat niet doordat er op dinsdag meer post is dan op de zaterdag? Bij ons zijn de tijden voor de dinsdag en de zaterdag ook niet allemaal gelijk
Nee, daar zit niet zo veel verschil in. Denk eerder dat een vervanger uit de stad moet komen en dus altijd naar het depo gaat en die dan wel de tijd krijgt.quote:Komt dat niet doordat er op dinsdag meer post is dan op de zaterdag? Bij ons zijn de tijden voor de dinsdag en de zaterdag ook niet allemaal gelijk
Hier staat over het algemeen bij de dinsdag ook meer dan de zaterdag. En dat terwijl de zaterdag ondertussen vaak drukker is dan de dinsdagquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:17 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Maar goed, ook apart dat de vervanger op dinsdag 3:30 minuten krijgt en dat ik op zaterdag 3:20 krijg.
Bij ons staan bij de nieuwe dienstregeling de looptijden op zaterdag ook krapper dan op dinsdag. Dit omdat er zaterdag in de regel minder post is (dat er wel vaak meer hah op zaterdag is vergeten ze maar even).quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Denk het niet, dat varieert zo sterk. De ene keer is er iets meer op de zaterdag, dan weer op de dinsdag.
Bij de Lidl hebben ze de perfecte drop voor jou: Brommer CHA-OSquote:
Eén shirt per vijf werknemers bestellen van nog slechtere kwaliteit dan die vuilniszakken waar we voorheen in liepen. In plaats van die dan naar Nederland te laten verschepen, laat je gewoon de arbeider die het shirt heeft gemaakt erin lopen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:59 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
en hoe levert je tweede idee precies een besparing op dan?![]()
Aan de andere kant kan windkracht 4 of hoger ook een besparing opleveren als je daardoor sneller van het depot naar je wijk gaat bij wind mee.quote:Bij windkracht 4 of minder er minuten afhalen lijkt me ook wel iets wat past, want dan kun je harder fietsen. Op eigen kosten een karretje achter je fiets zodat je meteen al je tassen mee kan nemen.
vermoed dat er een hoop gaan kappen dit jaarquote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wij zijn in oktober al(weer) gekort. Over een nieuwe kortingsronde heb ik nog niets gehoord. Ik zit er ook niet echt op te wachten.
ik zal de laatste zijn die dit goed praat, maar het zal dit jaar nog veel vaker voorkomen,mensen die bij de post beginnen,hebben geen idee hoe zwaar het werk kan zijn,en aan de buitenkant ziet het er vaak romantisch uit,terwijl dit absoluut niet is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Als het is wie ik denk dat het is, die liep iig net zoals ik als invaller. En ik heb hem wel zien lopen gewoon, dus dan idd niet alles achtergehouden denk ik. Met steeds wisselende wijken valt het ws ook minder snel op...
http://www.destentor.nl/r(...)n-van-post-1.4699853
Kende er dus eentje bij ons van diezelfde leeftijd ongeveer, met dezelfe initialen, die na 8 oktober niet meer op de planning te zien is en die met regelmaat liep te klagen over dezelfde zaken
Heb daar nog best wel vaak mee staan praten, bleek toen ook al wel uit dat ie idd zwaar gefrustreerd was dat ie de ene keer zoveel werk kreeg dat ie het amper aan kon en de andere keer bijna niks (waar ie niet van rond kon komen). Maar goed, dit is geen oplossing
4 wijken kan wel,maar dan moeten ze alles wel om 8uur aanleverenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
vijf of vijf wijken op een dag lopen? Dat is wel erg veel. Dat trek je gewoon niet.
Heb bij ons wel eens gehoord dat een bezorger op een piekdag drie wijken wegliep. Heb alleen geen idee hoe groot die zijn. Zelf kom ik op de dagen dat ik werk niet verder dan max 2 wijken. Dit omdat ik eerst al een voorbereiding draai. Daarom ligt er meestal maar een bezorgwijkje van iets meer dan 2 uren klaar, maar af en toe wordt dit het dubbele.
ja dat is zeker apart,zaterdag is het vaak nog drukkerquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:17 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Zou kunnen dat dat het is. Maar ik heb geen brief gehad en ik ga altijd gewoon terug naar het depo. Daar moet me kar heen. Plus dat ik liever binnen in de 'warmte' sticker dan buiten.
geen vakantie meer, alleen maar werkenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:35 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vraag me af wat ze hierna weer gaan verzinnen om opnieuw te gaan korten.
Idee: 20% van de uren omzetten naar vrijwilligerswerk omdat dat zo goed past bij een bewust bedrijf als PostNL.![]()
Of anders: Onze bedrijfskleding afstaan aan de minderbedeelden in deze wereld, nog voordat wij het gedragen hebben.
Iemand anders nog ideeën?
dat laatste is geheel waarquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons staan bij de nieuwe dienstregeling de looptijden op zaterdag ook krapper dan op dinsdag. Dit omdat er zaterdag in de regel minder post is (dat er wel vaak meer hah op zaterdag is vergeten ze maar even).
die lichten bij de twit zitten voor een riant salaris,binnen en op een stoel(je moet het maar willen)die kunnen ze er wel uitgooien,mooie besparingquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:59 schreef Rafierafie het volgende:
Zo storend hoe er op twitter bij klachten over de bezorging van brieven nog steeds nooit wordt gevraagd of een poststuk ook daadwerkelijk bezorgd is door PostNL.
Ik kom daar sowieso heel veel stompzinnige klachten tegen.
-Zaterdag 3 brievenbuspakjes à 3,95 p/st verstuurd, komen pas woensdag aan.
-Brief verkeerd bezorgd (tweede letter postcode was verkeerd), gebeurt wel een keer per maand.
En deze: https://twitter.com/Judithvth/status/552474035599462400/photo/1
Mevrouw weet dat het haast onmogelijk is om pakketjes in die bus te doen door de beperkte diepte en dan nog valt ze over het feit dat er op het briefje staat dat haar brievenbus te klein is. FEIT: Dat soort brievenbussen zijn te klein om een pakketje in de douwen!! Het enige dat voldoet is de maat van de opening.
Ik wil het graag van ze overnemen voor een paar uurtjes per dag. Gewoon vanuit huis.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die lichten bij de twit zitten voor een riant salaris,binnen en op een stoel(je moet het maar willen)die kunnen ze er wel uitgooien,mooie besparing
Precies. Zelfs de dikkere deels buigzame boeken krijg je er alleen maar met zeer veel moeite in.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:59 schreef Rafierafie het volgende:
Zo storend hoe er op twitter bij klachten over de bezorging van brieven nog steeds nooit wordt gevraagd of een poststuk ook daadwerkelijk bezorgd is door PostNL.
Ik kom daar sowieso heel veel stompzinnige klachten tegen.
-Zaterdag 3 brievenbuspakjes à 3,95 p/st verstuurd, komen pas woensdag aan.
-Brief verkeerd bezorgd (tweede letter postcode was verkeerd), gebeurt wel een keer per maand.
En deze: https://twitter.com/Judithvth/status/552474035599462400/photo/1
Mevrouw weet dat het haast onmogelijk is om pakketjes in die bus te doen door de beperkte diepte en dan nog valt ze over het feit dat er op het briefje staat dat haar brievenbus te klein is. FEIT: Dat soort brievenbussen zijn te klein om een pakketje in de douwen!! Het enige dat voldoet is de maat van de opening.
Wil het best overnemen. Gaat de kwaliteit meteen omhoogquote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die lichten bij de twit zitten voor een riant salaris,binnen en op een stoel(je moet het maar willen)die kunnen ze er wel uitgooien,mooie besparing
Yep. Er zijn er bij die al na 1 week te horen krijgen dat de looptijd nog korter word. Die 'maken gebruik' van de 1 maand opzegtermijnquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:53 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vermoed dat er een hoop gaan kappen dit jaar
* Pietertje71 Gaat binnenkort eens naar de LIDLquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij de Lidl hebben ze de perfecte drop voor jou: Brommer CHA-OS
Ik kan je vertellen dat mensen die daar willen werken en ook werkten met pure inzet voor de klant, weg worden gewerkt, en vaak alleen degenen die de mensen aan het lijntje kunnen houden, mogen blijven.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ja ook zo lekker! En vaak is er niemand (in de buurt) thuis.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Zelfs de dikkere deels buigzame boeken krijg je er alleen maar met zeer veel moeite in.
Bij niemand thuis geef ik als het even kan het bij de buren af en schrijf dan een bezorgbriefje uit.
Tjonge en het dan gek vinden dat je de looptijden niet haalt? Zeg volgende keer: dit gesprek kost 50 cent per minuut.quote:Op woensdag 7 januari 2015 05:56 schreef Pietertje71 het volgende:
Meneer, zoals ik al tegen u, uw vrouw en uw zoon heb uitgelegd: verkeerde post wordt door SANND gedaan en ik mag niet op naam bezorgen. Ik houd daar zoveel mogelijk rekening mee, maar ik mag dit niet.Daar is ook gene beginnen aan.
Over de verkeerde post waar u het overheeft betreft een foutief geadresseerde brief (naam + huisnummer) verzonden door KPN, dus niet foutief bezorgd door PostNL(mij), heb ik inderdaad gezien dat u dat duidelijk heeft verbeterd, maar u legt hiermee de fout bij PostNL, terwijl KPN foutief adresseert. U kunt beter de brief naar KPN terugsturen, net zoals die andere brieven die op uw huisnummer goed worden bezorgd, met als reden: woont hier niet/foutief adres; zodat zij het aan kunnen passen, want nu krijgt u toch steeds weer post van KPN voor die bewoners.
Dat u zelf brieven die goed op uw adres worden bezorgd, op het juiste adres bezorgd, is niet een reden om aan te nemen dat PostNL dit niet wilt doen. Als u een brief krijgt op uw adres wat bestemd is voor een ander huisnummer, dan heeft u recht van klagen.
U heeft ook kerstkaarten gekregen, terwijl deze niet juist waren geadresseerd. Heb ik ook voor gezorgd dat ze bij u goed terecht kwamen. Heeft u dat ook gezien?
Misschien kun je beter bekend staan als 'postbodemeteenbewonerkoekje'. Probeer het eens.quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Op een minuut/minuten mijn loopttijd niet halen is te doen, maar als er word gesproken over uren, dan is dit niet haalbaar. Beetje mindere opmerking posje. En 1 gesprek ala bovenstaand per dag is nog om te doen. Wij zijn wel het eerste aanspreekpunt, en bij serieuzere klachten kunnen ze bellen/e-mailen met PostNL.
Gesprek duurde maar een minuut of 2 en zoals ik al aangaf: ook ik kan mij vergissen dat ik soms een adres(op naam) verkeerd bestel.
Overigens tel ik dit soort doorgaande of sociale gesprekken of dat iedere hond/baas mij nu wel kent als de 'postbodemeteenhondenkoekje' e.d., niet bij mijn looptijd
Ik heb dus liever dat de bewoner ipv het zelf op het 'juiste' adres bezorgd of retour (oranje brievenbus) stuurt met het volgens de bewoner juiste adres, het aan mij geeft of het terugstuurt naar afzender met reden dat diegene daar niet woont. Maar deze bewoner klaagt al sinds ik deze wijk heb (en daar voor ook alen mijn TC is daar van op de hoogte)) en ik vond het niet zo leuk dat deze bewoner mij voor l*l wilde zetten tegenover andere mensen, dus daarom dat gesprekje.
Maar sommige namen naar adressen kan ik wel herleiden. Zo heb ik ook alle (verkeerd geadresseerde)kerstkaarten kunnen bezorgenMaar ik denk dat dit voor de meeste pbz' s een leuke sport is/was ipv weggooien/achterhouden oid
Goede vraag. Ik zie weinig coaching maar ook weinig leiding.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Heet het nu teamcoach of teamleider ?
Lolquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:12 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik zie weinig coaching maar ook weinig leiding.
Ik heb het meestal over de TC...
Hoe gaat het met de Xenos "bon"?
dat zal wel weer meevallen. Om me heen hoor ik ook altijd genoeg postbezorgers met dat ze er echt mee gaan stoppen als de tijden nog krapper worden, maar vrijwel niemand doet dat ook daadwerkelijk, terwijl de tijden toch al diverse keren zijn aangepast. Sommigen roepen al een jaar of 5 dat ze er nu echt mee gaan stoppen, dat kun je toch ook niet echt meer serieus nemenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:53 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vermoed dat er een hoop gaan kappen dit jaar
Neem me niet kwalijk, zal mijn mond houden als grote mensen praten.quote:
Was een printfoutje. Had moeten zijn: Waar Sandd is geweest, komt PostNL de schade herstellen.quote:
Ook grappig dat Sandd hun eigen post steevast met PostNL stuurt....quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:15 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Was een printfoutje. Had moeten zijn: Waar Sandd is geweest, komt PostNL de schade herstellen.
Dat is nou eens kennis van hun eigen (gebrek aan) zaken hebbenquote:Op woensdag 7 januari 2015 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ook grappig dat Sandd hun eigen post steevast met PostNL stuurt....
ik heb er al genoeg zien komen en gaan de laatste maandenquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat zal wel weer meevallen. Om me heen hoor ik ook altijd genoeg postbezorgers met dat ze er echt mee gaan stoppen als de tijden nog krapper worden, maar vrijwel niemand doet dat ook daadwerkelijk, terwijl de tijden toch al diverse keren zijn aangepast. Sommigen roepen al een jaar of 5 dat ze er nu echt mee gaan stoppen, dat kun je toch ook niet echt meer serieus nemen
google translatequote:Op woensdag 7 januari 2015 17:24 schreef Rafierafie het volgende:
Twitteravontuurtje:
https://twitter.com/PostNL/status/552791927800987648
Da's een goeie! Ik laat de hond uit, zie een opgeblazen brievenbus en dien dan een claim in bij PostNL omdat ik daar een envelop met 500 gram goud in had gegooid. Als het zo zou werken...
https://twitter.com/PostNL/status/552786180824375296
https://twitter.com/PostNL/status/552810345493192704
I find that she very good english can. LOI cursusje?
Is dit echt ?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:24 schreef Rafierafie het volgende:
Twitteravontuurtje:
Da's een goeie! Ik laat de hond uit, zie een opgeblazen brievenbus en dien dan een claim in bij PostNL omdat ik daar een envelop met 500 gram goud in had gegooid. Als het zo zou werken...
https://twitter.com/PostNL/status/552786180824375296
https://twitter.com/PostNL/status/552810345493192704
I find that she very good english can. LOI cursusje?
Hehe ja die zag ik ook al. Wel balen voor zo'n verkoper, maar dat er niet vergoed wordt snap ik ook heel goed.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:24 schreef Rafierafie het volgende:
Twitteravontuurtje:
Nescio vecht tegen het onrecht dat ons post(NL)medewerkers wordt aangedaan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:21 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hehe ja die zag ik ook al. Wel balen voor zo'n verkoper, maar dat er niet vergoed wordt snap ik ook heel goed.
En dat Engels van die medewerkers is echt om te janken idd
Wel mooi trouwens dat Kramerica op zulke dingen dan ook reageert (of ben ik nu in de war met een ander?)
Heb zelf altijd maar zoiets van, ik bemoei me maar nergens mee. Behalve bij rollufje, en daar heb ik van geleerd![]()
Die ontving nooit zijn envelopje met kadobon oid. Bleef maar doorgaan over hoe we allemaal dieven zijn want laag loon etc, schelden en een hoop blabla en uiteindelijk heb ik daar op gereageerd dat ie eens naar zijn eigen gedrag moest kijken. Toen heeft ie mij ook voor een aantal mooie dingen uitgemaakt, oa postnl fanbabequote:Op woensdag 7 januari 2015 21:51 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nescio vecht tegen het onrecht dat ons post(NL)medewerkers wordt aangedaan.![]()
Wel grappig hoe er serieus wordt ingegaan op die opmerking over de gouden dubloenen.![]()
Wie was rollufje? Ik herinner me nog wel fotofilmhuis...
PostNL fanbabe... Ben je dat dan niet?quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:26 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Die ontving nooit zijn envelopje met kadobon oid. Bleef maar doorgaan over hoe we allemaal dieven zijn want laag loon etc, schelden en een hoop blabla en uiteindelijk heb ik daar op gereageerd dat ie eens naar zijn eigen gedrag moest kijken. Toen heeft ie mij ook voor een aantal mooie dingen uitgemaakt, oa postnl fanbabe
Thee er bijquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:02 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Misschien kun je beter bekend staan als 'postbodemeteenbewonerkoekje'. Probeer het eens.
quote:Ik kwam gisteren ook weer een bijzondere herstelpoging op een envelop tegen. Op een kaart met een correct adres en postcode was zo'n sticker geplakt die je tegenkomt bij moeilijk leesbare adressen. Alleen stond er op die sticker een compleet andere straat en postcode.
Even aangebeld bij die mensen omdat de naam die erop stond mij ook niet bekend voorkwam. Kaartje hoorde daar inderdaad niet. Mensen blij en ik had weer wat om te stickeren.
Er zijn steeds minder 'coaches'....quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Heet het nu teamcoach of teamleider ?
Collega's die al tijden roepen dat ze ergens mee gaan stoppen zijn personen die wachten op ene hoofdprijs in één of andere loterij.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat zal wel weer meevallen. Om me heen hoor ik ook altijd genoeg postbezorgers met dat ze er echt mee gaan stoppen als de tijden nog krapper worden, maar vrijwel niemand doet dat ook daadwerkelijk, terwijl de tijden toch al diverse keren zijn aangepast. Sommigen roepen al een jaar of 5 dat ze er nu echt mee gaan stoppen, dat kun je toch ook niet echt meer serieus nemen
Nou dat hoeft nou ook niet zo hoor, mijn kindquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:40 schreef posje het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk, zal mijn mond houden als grote mensen praten.
Je geeft aan dat ik mijn tijden op deze manier zo niet kan halen.quote:(en wie heeft het over uren? paar minuutjes op een piekdag bij mij - die bezuinig ik zo op service naar de werkgever toe)
Zo heb ik dus brievenbuspakketpost van DHL gekregen. DHL sticker er op, met stempel en bezorgd door PostNLquote:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:15 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Was een printfoutje. Had moeten zijn: Waar Sandd is geweest, komt PostNL de schade herstellen.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:57 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Dat is nou eens kennis van hun eigen (gebrek aan) zaken hebben
Dit was/is een klagende zeikerd. Maar mij voor schut willen zetten tegenover andere mensen, nee dar nam ik toch wel even de tijd voor. En terecht gewezen. En deze persoon werd ook niet bijgestaan door de anderen die hij er bij wilde betrekken. Dus ik neem aan...hoop... dat deze nu die ook is terecht gewezen door andere mensen die mijn handeling juist vinden, niet meer klaagt. Ik wil het best oplossen en uitleggen(dat heb ik nu 2 of 3x maal proberen te doen) en daar de (eigen)tijd voor nemen, maar zet mij niet voor schut omdat jijzelf(niet persoonlijk) het niet snapt of wil snappen. Natuurlijk kijk ik wel naar combinatie naam/adres, maar soms gaat dat mis. En dan juist bij zulke adressenquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:52 schreef V__L_N het volgende:
Er is wel een verschil tussen klagen en zaniken hoor. Klagen mag bij mij, dan los ik het op of leg ik je uit wat er mis gaat. Zanikers gaan naar me tc/klachtenservice. Die krijgen een kaartje in handen en daar kap ik het gesprek gewoon mee af. Soms heb je gewoon mensen die het niet willen begrijpen. Ga ik geen moeite voor doen.
En nee ik ben niet bang voor klachten, zeker bij zulke mensen niet.
Dat lijkt mij handig. Geen idee hoe dat zou moeten.quote:Wat betreft tijden. Ik GPS me routes altijd gewoon. Kleine moeite, hoop bewijs. Die getallen neem ik ook gewoon afgerond over in me urenlijst.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:53 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb er al genoeg zien komen en gaan de laatste maanden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |