abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148181369
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

Kwak
pi_148181452
Ja jullie hebben gelijk hoor. Ik voel me onnodig aangevallen...

Ws. omdat samen slapen, bv op verzoek, minimaal 6 maanden voeden, veel dragen, slapen in de doek etc etc me allemaal zo mooi leek. Sta ondanks dat ik nu veel gelukkiger ben toch een beetje wiebelig op mn moederbenen omdat ik niet aan die dingen 'voldoe'.

Terwijl elke mama en baby anders is. Dat is nu eenmaal zo.
Kwak
pi_148181577
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:41 schreef kwakz0r het volgende:
Ja jullie hebben gelijk hoor. Ik voel me onnodig aangevallen...

Ws. omdat samen slapen, bv op verzoek, minimaal 6 maanden voeden, veel dragen, slapen in de doek etc etc me allemaal zo mooi leek. Sta ondanks dat ik nu veel gelukkiger ben toch een beetje wiebelig op mn moederbenen omdat ik niet aan die dingen 'voldoe'.

Terwijl elke mama en baby anders is. Dat is nu eenmaal zo.
Je legt jezelf onnodig veel druk op idd. Je klinkt nu veel relaxter en gelukkiger dan in het begin, dat is wat mij betreft heel veel meer waard dan voldoen aan de genoemde 'eisen'. Mijn baby's zijn plakbabys, dus daar moet ik in meegaan. M is dat niet, dus daar moet jij in meegaan. Hoe makkelijk kan het zijn ;).
pi_148181667
Je eigen weg vinden en niet te veel kijken naar hoe anderen het doen is best lastig hè? Voel je in ieder geval niet te snel aangevallen. Ikzelf heb het iig zo druk met m'n eigen gezinsleven dat ik helemaal de tijd of puf niet heb (en sowieso de behoefte niet voel) om over anderen te oordelen :+
  woensdag 31 december 2014 @ 12:48:55 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148181731
No offence, en niet persoonlijk bedoeld... maar waarom zou je je aangesproken voelen, onzeker laten maken of iets aantrekken van een stel dames op een internetforum? Ik begrijp dat nooit zo goed... Ik bedenk zelf wat ik wil met kuiken en hoe ik dat aan ga pakken, zoek daar evt. informatie of advies bij en sta daar dan achter. Wat anderen daar dan al dan niet over zeggen zal mij verder worst wezen. Natuurlijk, als ze een punt hebben sta ik er best voor open om mijn mening te herzien, maar het is mijn kind, mijn leven, mijn manier. Aan onzekerheid en vergelijken heb je helemaal niks.
Maar goed, dit advies is uiteraard even nuttig als de aankondiging dat de cursus 'omgaan met teleurstellingen' helaas niet door kan gaan :+.
Ik vind het alleen zo'n zonde van de tijd, moeite en energie om zo aan vanalles te twijfelen. Beetje vertrouwen in jezelf, je inner 'oer'moederskillz en je eigen intuïtie. Er valt echt nog maar zo weinig echt 'fout' te doen aan een baby...
KuikenGuppy
  woensdag 31 december 2014 @ 12:49:44 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148181757
Oh en spuit11 :+
KuikenGuppy
pi_148181820
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:49 schreef Burdie het volgende:
Oh en spuit11 :+
Nee, vind ik niet, goede bijdrage juist. I agree!
pi_148182079
Ook eens met Burdie!

Foto's O+

Fijn dat de hulp bevalt Zoe.

Mijn kind krijgt uiteraard om 12 uur +/- 100ml champagne uit de fles met een oliebol on the side! oO<

Slapen 's avonds/s'nachts is hier tegenwoordig ook drama, geen idee waar dat aan ligt. Ik hou het maar op de 8 maanden sprong. Komt vanzelf wel weer goed, ooit :')

Babytv is hier een hit, en dan inderdaad The Big Bugs Band. Dan zit ze altijd te grinniken voor de tv O+

SPOILER: Zelf broodje appelstroop eten is leuk, maar ook erg vermoeiend :')
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 31 december 2014 @ 13:00:09 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148182122
Bf :D
Klap je de boterham niet dubbel? Of priegelt ze die zelf weer open?
KuikenGuppy
  woensdag 31 december 2014 @ 13:02:34 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_148182214
Ja Burdie, ben het wel met je eens hoor, maar toch heb ik er zelf soms ook last van als ik lees over babietjes die om 20:00 gaan slapen, of die gewoon uit de fles drinken, of niet meteen beginnen te huilen als het entertainment ze niet zint :') dan ben ik bang dat ik verkeerd bezig ben omdat mijn kind dat dus anders bedacht heeft. Rationeel wéét ik dat elke baby andere features heeft, en dat M. helemaal geen dramatische baby is, maar soms voelt het wel anders.

Maar mens als ik ben lees ook ik best selectief, ben snel geneigd om alleen te lezen "jantje slaapt tevreden in zijn eigen bed om 20:00", en niet "jantje ligt om het uur een uur aan de borst te drinken" bijvoorbeeld. Dus mja. Konden we soms de emotie maar uitschakelen ;)
disclaimer
  woensdag 31 december 2014 @ 13:03:22 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_148182248
Butter :D O+
disclaimer
pi_148182290
Bf O+ Wat een heerlijke foto's!

Kwak :* Je doet het GOED. En SQ doet dat OOK. En Soesa Spees Amsel Burdie Dot Fazz Coco BF exode Kursor Krijger LT Zoe NIKKI JM GM Kim Klap Moppert RFR TAP geppie Sicilia Skittles DAD Chanty eniedereendieiknuvergeet OOK! En ik.. Ja! OOK! Wat zijn wij goede mama's allemaal!

*O* HOERA VOOR ONS *O*

Zo. En nu ga ik bij de kapper er de langste hoofdmassage bijbestellen die ze hebben. Omdat het kan :7

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2014 13:09:57 ]
pi_148182318
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ja Burdie, ben het wel met je eens hoor, maar toch heb ik er zelf soms ook last van als ik lees over babietjes die om 20:00 gaan slapen, of die gewoon uit de fles drinken, of niet meteen beginnen te huilen als het entertainment ze niet zint :') dan ben ik bang dat ik verkeerd bezig ben omdat mijn kind dat dus anders bedacht heeft. Rationeel wéét ik dat elke baby andere features heeft, en dat M. helemaal geen dramatische baby is, maar soms voelt het wel anders.

Maar mens als ik ben lees ook ik best selectief, ben snel geneigd om alleen te lezen "jantje slaapt tevreden in zijn eigen bed om 20:00", en niet "jantje ligt om het uur een uur aan de borst te drinken" bijvoorbeeld. Dus mja. Konden we soms de emotie maar uitschakelen ;)
+1

Rationeel denk ik hetzelfde als jij hoor Burdie. In de praktijk blijkt echter al ongeveer 15 jaar dat ik nu eenmaal onzeker ben, om me heen kijk en bevestiging zoek. Dus ja. Moeder worden verandert daar niet heel veel aan ;)
Kwak
  woensdag 31 december 2014 @ 13:05:22 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148182335
Ik zal wel gewoon de 'betrek het op jezelf' feature missen denk ik :').
KuikenGuppy
pi_148182353
Razz O+

En Butterflower O+ wat schattig!
Kwak
pi_148182361
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:05 schreef Burdie het volgende:
Ik zal wel gewoon de 'betrek het op jezelf' feature missen denk ik :').
Ik denk dat ik m dubbel heb. Kopen?
Kwak
  woensdag 31 december 2014 @ 13:06:42 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148182386
Verder, zie mijn ava ;) 8-).
KuikenGuppy
  woensdag 31 december 2014 @ 13:07:32 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148182420
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik denk dat ik m dubbel heb. Kopen?
Zet maar bij de vuilnis aan de weg ;)
KuikenGuppy
  woensdag 31 december 2014 @ 13:08:47 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_148182475
Ja nou, ik heb ook gewoon écht last van die ervaringsdeskundigen die allemaal ongevraagd met tips komen om het beter te doen. Meer IRL dan online hoor. Daardoor krijg ik tóch het gevoel dat ik het dus niet goed genoeg doe :@ wel fijn als je daar totaal ongevoelig voor bent lijkt me :P

Razz O+
disclaimer
  woensdag 31 december 2014 @ 13:12:13 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_148182607
Oh, en toch jammer dat een poeploze dag vaak wordt gevolgd door een dag met twee vieze pakken :')
disclaimer
pi_148182620
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:00 schreef Burdie het volgende:
Bf :D
Klap je de boterham niet dubbel? Of priegelt ze die zelf weer open?
Oh, dat kan ik morgen wel doen. Ik snij m altijd in stukjes en geef het aan haar met een vorkje. Dacht dat ze dat nu ook wel zelf kon.
What was I thinking, vorkje ging als eerste door de kamer :')

Bedankt allemaal O+
Schaapje is inmiddels weer wakker en heeft net een fles leeg.
We gaan maar eens boodschappen doen!
  woensdag 31 december 2014 @ 13:26:40 #22
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148183122
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Bf O+ Wat een heerlijke foto's!

Kwak :* Je doet het GOED. En SQ doet dat OOK. En Soesa Spees Amsel Burdie Dot Fazz Coco BF exode Kursor Krijger LT Zoe NIKKI JM GM Kim Klap Moppert RFR TAP geppie Sicilia Skittles DAD Chanty eniedereendieiknuvergeet OOK! En ik.. Ja! OOK! Wat zijn wij goede mama's allemaal!

*O* HOERA VOOR ONS *O*

Zo. En nu ga ik bij de kapper er de langste hoofdmassage bijbestellen die ze hebben. Omdat het kan :7
Tsjakka! :D O+

Geniet ervan!

Geweldige foto's bf :D. Heerlijk meisje! Zelfs met dubbelgeklapte boterham zit hier bij mijn 2,5 jarige de appelstroop overal ;(
  woensdag 31 december 2014 @ 13:26:52 #23
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_148183134
Zo even bijgelezen :P

Sun: Die selfie is echt geniaal :D

Spees: Wat ziet dat er lief uit die twee samen O+ Al geloof ik graag dat het niet altijd zo lief eraan toe gaat :P

SQ: een rollende M. *O* Ik vind het knap dat jullie babies allemaal zo snel al rollen. Die van mij weigert nog steeds :')

Away: goede stats *O*

Butter: :D Die van jou stouwt ook alles in haar mond. En lekker die appelstroop _O-

Razz: :* Lijkt me ook heel dubbel om weer aan de slag te moeten maar het gaat vast meevallen als je eenmaal weer in je ritme zit! En wat heeft A. enorm grote kijkers O+

GM: Je kunt niet vroeg genoeg beginnen he :D (piano)

JM: nachtvoedingen met aarbeving maakt het wel spannender :9 :')

Franny: Leuk joh naar Rome :) En respect dat je dat kunt. Ik geloof dat ik nog even moet leren mijn baby los te laten :') Maar dat komt vast vanzelf als ik weer een baan heb en niet hele dagen met hem thuis ben.

Naast een hoop zieke kindjes ook een hoop zieke mama's zie ik: beterschap!

Sicilia: wat een vrolijk meneertje O+

Geppie: Fijn te lezen dat je meer snapt van je kind en wat een mooie stats! *O*

Fazz: Wat een enorm naar bericht ;( Sterkte.

Dad: :* komt wel goed schatje

Nikki: alleen maar goed om even wat tijd voor jullie zelf in te lassen! (hoor wie het zegt; zou ik ook eens moeten doen haha)

Room: ook al pakjes aan het eten omnomnom :9

Zoe: fijn dat je hulp hebt nu :)

Helio: Eerste lachjes *O* En dat gaan er alleen maar meer worden O+

Kwak: je moet gewoon doen wat voor jullie werkt en als anderen dat niet zo doen en vinden dat je het niet goed doet (wat ik hier nergens lees trouwens) dan is dat maar zo. Tijd voor een beetje olifantenhuid ;)

Zoooo… Nu kom ik even patsen met de nieuwste features van mij kind :+

Gisteren ontdekte hij iets nieuws… hij doet het alleen tijdens het eten ben ik achter :') En ik moet er steeds enorm om lachen dus dat helpt vast ook niet om het af te leren :+ (filmpje in de link)

https://www.facebook.com/(...)&l=64604123796422842

Enne… staan is helemaal DE hit en hij wordt er steeds beter in zijn evenwicht te houden :o

Ik ben best een beetje trots :@
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_148183320
Kwak, grappig wat je zegt, ik had het vooraf juist andersom :) Voeden kan toch best op gezette tijden en slapen in bedje, zodat ik lekker m'n handen vrij heb en m'n eigen dingen kan blijven doen? En kijk mij nou 's voeden op verzoek, baby in doek en bij mij in bed als hij anders niet slaapt :D We volgen allemaal ons kindje en ons eigen gevoel, dus dikke +1 op Razz!!

En Razz: genietze bij de kapper!

Ik heb misschien wel de sleutel gevonden tot de moeizame relatie tussen Lucas en de Joolz :@ Het kwam ineens in me op dat hij het misschien wel gewoon koud kreeg van het stilliggen, ondanks de muts, slaapzak & deken.. Gister een supergaaf fluffy pak gekocht (hoera voor de sale!) en zonet 1 1/2 uur geboodschapt en gewandeld (toen ik zag dat het goed ging nog doorgelopen naar de Hema) met tevreden tukkende baby O+ :@ Oh, en het ligt niet aan z'n algehele humeur, want nu ligt hij na z'n lunch weer thuis in bed te mopperen ;) edit: in de doek te slapen :')

En Chanty, wat gaat je pretletter hard!!

[ Bericht 5% gewijzigd door JufMariska op 31-12-2014 13:44:31 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 31 december 2014 @ 13:34:23 #25
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148183435
Hier hebben wij het 'geluk' dat onze dame vanaf dag 1 zelfstandig in haar eigen bedje slaapt en in slaap valt!

Je wil niet weten hoe vaak ik hoorde: 'waarom hou je haar niet bij je, ze is nog zo klein' en 'ze heeft behoefte aan jullie warmte en geborgenheid! Nou die kreeg ze heus wel hoor O+ Vaak na een voeding lag ze heerlijk bij ons :) O+ En tussendoor lag ze ook heerlijk op onze borst te kroelen!

Wat ik ermee wil zeggen: volg je gevoel en je kindje! Jullie kennen je eigen kindje als geen ander, jullie doen het hartstikke goed! :*

[ Bericht 3% gewijzigd door Rijstebuiltje op 31-12-2014 13:40:47 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')