abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 december 2014 @ 23:55:31 #1
436239 HarryDeBom
Soms kan het raar lopen..
pi_148168582
Nederland
Een land met veel gezichten. Iedereen heeft een mening en die lopen ontzettend uit elkaar. Het stomme hieraan vindt ik dat iedereen gelijk heeft. Het hangt er alleen vanaf waar je normen en waarden liggen. Ik heb laatst aan mijn opa en oma de volgende situatie uitgelegd waar een grappige discussie uit voort kwam. Zie hier het verhaal dat ik ze vertelde:

Stel, je bent de directeur van een ziekenhuis in Amerika. Dit werk doe je al 10-jaar en men is tevreden over je functie. Je hebt net te horen gekregen dat jou ziekenhuis een proef gaat draaien met een experimenteel medicijn tegen een zeldzame vorm van kanker. Dit medicijn is expermineteel maar levert veel positieve resultaten. Voor deze behandeling is 1 plek beschikbaar. Jij bepaalt wie de plek krijgt en je ligt de doktoren in om geschikte kandidaten aan te dragen. Er is een relatief gezonde jongere man met een vrouw en twee kinderen die in aanmerking lijkt te komen. Je bekijkt zijn achtergrond en komt er achter dat de kandidaat goed past. Je vergeeft de plek en over een week gaat de behandeling beginnen. Die zelfde week komt een rijke donateur van het ziekenhuis op dezelfde afdeling en hij blijkt hetzelfde te hebben. Ook deze man komt in aanmerking voor de behandeling maar de plek is al weg. Deze man is bereidt een donatie van 10 miljoen dollar te doen als hij mee mag doen aan de experimentele behandeling. Maar er is echt maar 1 plek. Jij als directeur van het ziekenhuis hebt het komende jaar die 10 miljoen dollar nodig om de kraamafdeling te vernieuwen die daar erg aan toe is. Als je dat doet weet je dat je de twee volgende jaren ongeveer 50 babies een veel grotere overlevingskans kan bieden en een leven zonder comlicaties. Wie krijgt de plek van jou?

Mijn opa en oma waren het niet met elkaar eens over wie recht had op de plek wat ontaardde in een niet geplande felle discussie waar ik mij verantwoordelijk voor voelde. Maar ik probeerde dit als voorbeeld aan te halen waarom politiek zo'n ontzettend moeilijke kwestie is. Beide keuzes zijn juist en met argementen correct te onderbouwen, het hangt gewoon van je princiepes af. Als ik er op deze manier over nadenk wordt ik al moe van de gedachte om werkzaam te zijn in de politiek en daarom ben ik erg blij dat ik er verder niet zoveel mee te maken hebt.

Harry
  woensdag 31 december 2014 @ 00:57:42 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148170999
Goed even alle zinloze reacties weggehaald.

Harry, het is wellicht ook handig om iets van een stelling bij je betoog te voegen.
pi_148171417
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:57 schreef Hexagon het volgende:

Harry, het is wellicht ook handig om iets van een stelling bij je betoog te voegen.
Waarom is politiek zo moeilijk?
  Milf woensdag 31 december 2014 @ 01:21:29 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_148171467
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:55 schreef HarryDeBom het volgende:
Nederland
Een land met veel gezichten. Iedereen heeft een mening en die lopen ontzettend uit elkaar. Het stomme hieraan vindt ik dat iedereen gelijk heeft. Het hangt er alleen vanaf waar je normen en waarden liggen. Ik heb laatst aan mijn opa en oma de volgende situatie uitgelegd waar een grappige discussie uit voort kwam. Zie hier het verhaal dat ik ze vertelde:

Stel, je bent de directeur van een ziekenhuis in Amerika. Dit werk doe je al 10-jaar en men is tevreden over je functie. Je hebt net te horen gekregen dat jou ziekenhuis een proef gaat draaien met een experimenteel medicijn tegen een zeldzame vorm van kanker. Dit medicijn is expermineteel maar levert veel positieve resultaten. Voor deze behandeling is 1 plek beschikbaar. Jij bepaalt wie de plek krijgt en je ligt de doktoren in om geschikte kandidaten aan te dragen. Er is een relatief gezonde jongere man met een vrouw en twee kinderen die in aanmerking lijkt te komen. Je bekijkt zijn achtergrond en komt er achter dat de kandidaat goed past. Je vergeeft de plek en over een week gaat de behandeling beginnen. Die zelfde week komt een rijke donateur van het ziekenhuis op dezelfde afdeling en hij blijkt hetzelfde te hebben. Ook deze man komt in aanmerking voor de behandeling maar de plek is al weg. Deze man is bereidt een donatie van 10 miljoen dollar te doen als hij mee mag doen aan de experimentele behandeling. Maar er is echt maar 1 plek. Jij als directeur van het ziekenhuis hebt het komende jaar die 10 miljoen dollar nodig om de kraamafdeling te vernieuwen die daar erg aan toe is. Als je dat doet weet je dat je de twee volgende jaren ongeveer 50 babies een veel grotere overlevingskans kan bieden en een leven zonder comlicaties. Wie krijgt de plek van jou?

Mijn opa en oma waren het niet met elkaar eens over wie recht had op de plek wat ontaardde in een niet geplande felle discussie waar ik mij verantwoordelijk voor voelde. Maar ik probeerde dit als voorbeeld aan te halen waarom politiek zo'n ontzettend moeilijke kwestie is. Beide keuzes zijn juist en met argementen correct te onderbouwen, het hangt gewoon van je princiepes af. Als ik er op deze manier over nadenk wordt ik al moe van de gedachte om werkzaam te zijn in de politiek en daarom ben ik erg blij dat ik er verder niet zoveel mee te maken hebt.

Harry
De plek was al vergeven. Hierna komt de donateur en die koopt de plek. De directeur wordt omgekocht.
Ofwel, met geld is alles te koop. Zo werkt het helaas ook in de politiek.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_148172638
Altijd het geld. Altijd.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 31 december 2014 @ 02:39:06 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_148172654
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:37 schreef bijdehand het volgende:
Altijd het geld. Altijd.
VVD'er gespot.
pi_148172671
quote:
15s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:39 schreef remlof het volgende:

[..]

VVD'er gespot.
Natuurlijk niet. Maar waarom 1 iemand redden als je met dat geld in totaal 51 mensen kan redden? Ben je dan niet koud en hatelijk bezig? PvdA'er gespot.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148172675
Plottwist: de man die 10 miljoen wil doneren is Adolf Hitler.
  woensdag 31 december 2014 @ 02:43:40 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_148172688
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:41 schreef bijdehand het volgende:
Plottwist: de man die 10 miljoen wil doneren is Adolf Hitler.
Daar heb je de reden waarom je niet altijd voor het geld moet gaan.
pi_148172713
quote:
14s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar heb je de reden waarom je niet altijd voor het geld moet gaan.
Toch wel, de geschiedenis kan je niet veranderen en hij zou toch gedaan hebben wat hij gedaan heeft. :N
  donderdag 1 januari 2015 @ 14:13:10 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_148215370
Met 10 miljoen kan je toch ook een 2e trial houden? Met 1 trial is het nauwelijks een trial. Aangenomen dat een extra trial geen 10 miljoen kost kan je ook de kraamafdeling oppoetsen.

Zo ook in de politiek. Buiten het doosje denken.
reset
pi_148217919
Daarom is het belangrijk om vooraf de criteria op te stellen en dan gewoon de persoon te kiezen die het beste aan de criteria voldoet.
pi_148253257
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:55 schreef HarryDeBom het volgende:
Nederland

Harry
De politiek hoort nu juist in dergelijke kwesties het gehele volk te vertegenwoordigen.
Jij legt hier exact, wellicht onwetend, de vinger op de zere plek. In de zorg hoor je namelijk geen politieke keuzes te hoeven maken, maar handel je naar gelang het geval dat op je weg komt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eed_van_Hippocrates

Maar neem maar van mij aan dat het woord: hypocriet tegenwoordig eerder komt in de Nederlandse zorg dan die gehele eed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')