abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148297666
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 21:42 schreef GotC het volgende:
Gewoon met een zwarte marker streepje zetten op de fles?
Hmja. Maar in begin (toen ik fles gebruikte) gaat t nog zo snel van ene hoeveelheid naar de andere.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:17:47 #102
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148297851
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:14 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Hmja. Maar in begin (toen ik fles gebruikte) gaat t nog zo snel van ene hoeveelheid naar de andere.
Gewoon streepjes bij 90, 120, 150, 180 en 210 ^O^
Of, als je water bij de poeder doet bij de 100, 135, 165, 200 en 230 :+
pi_148298263
Gotc heeft oplossing voor alles :P

Overigens. Hier begonnen met Ah standaard 1. Maar na week of twee kwamen er enorme krampen. Uiteindelijk overgegaan op omneo met sab simplex. Toen ging het redelijk ok. Nog 1 keer geprobeerd terug te gaan naar Ah standaard 1 (1 schep vd zes vervangen) maar dat werd een enorm kots festijn. :N dus maar op omneo gebleven. Ah heeft helaas geen kramp voeding meer. Ging er net uit toen ik dat wilde proberen, blij dat ik t niet gepakt heb toen!

Met een maandje gaat ie op de gewone melk, en in de ochtend ws standaard 3 in de pap. Twijfel nog tussen nutrilon of eigen merk Etos/Ah.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_148447262
Mag je standaard 1 en 2 door elkaar geven? Go waar kind 2 dagen in de week naartoe gaat zit binnenkort zonder fv. Omdat ze best wel eventjes met een pak doet en Noor bijna 6 maanden is, wil ik 2 voor bij haar kopen. Hier thuis hebben we nog 1 pakken.

Iemand enig idee?
pi_148447740
Geen idee Sun! Sorry, ik loop achter ;)

Heb zelf ook een vraag: Anne doet nu wel heel lang over haar flessen 180/6, soms wel meer dan een half uur. Maar met een speen met een maatje groter gat is de fles in 5 á 10 minuten leeg. Is dat te snel of OK :?
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:26:23 #106
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148448137
Razz, het is even een zit, maar ik heb liever dat ze wat langer over de fles doet dan dat hij in no-time leeg is.

Het 'risico' is als de fles te snel leeg wordt gedronken dat ze niet verzadigd genoeg raakt, waardoor ze dus sneller kan komen voor de volgende.
Nu was mijn dame een gulzige dame bij tijd en wijle, die viel de fles vaak aan alsof ze nóóit iets kreeg ..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_148448560
M drinkt zijn flesjes 150/5 met t kleinste speengat steeds in een minuut of tien helemaal leeg... Heeft idd vaak nog even speen of pink nodig daarna. Maar ik durf nog niet naar grotere flessen toe want we zitten zo te kloten met flessen/slapen/hoeveelheden...

Mag van t CB hem 7*150/5 geven nu even in de hoop dat hij een fles gaat laten vallen (hoe en waarom snap ik ook niet) ze had t ook over grotere flessen geven maar ik ben zo bang dat hij dan nog steefs te vaak komt. Grootste probleem is dat hij s avonds zo laat gaat slapen en dan al snel weer voor een nachtvoeding komt...

Ik word echt gek van al die mensen 'uit het vak' en moeders die me vertellen dat hij met 11 weken toch echt wel naar zes of zelfs vijf voedingen 'mag'. Ja prima, maar hoe dan?!? :'(
Kwak
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:54:52 #108
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148449566
Mensen die dat zeggen moeten even heel snel stoppen met dat te zeggen! Mega irritant is dat. Een kind volgt niet de hoeveelheden van een verpakking Nutrilon. Het is een kind. Uniek!

Ik heb me ook best druk gemaakt om het feit dat T. tegen de liter aanzat..want hoe moet dat nou als hij meer wilde, of grotere flessen?Hij kreeg met 2 mnd namelijk 4, 5 of 6x 180/6. Dat was niet mijn bedoeling en ik wilde echt niet met 4mnd met bijvoeding starten. (
OUD / Flesvoeding deel 15 )

Wijze dames hier zeiden 'dit gaat vanzelf'. En bizar maar waar: Hij heeft nooit om meer gevraagd. Sterker nog, bij 7 mnd vroeg ik in het topic hoe dat afbouwen zou moeten gaan, aangezien het CB wilde dat hij 2, max 3 flessen kreeg bij 9 mnd. En ook dat lukte! Zonder moeite en jawel, vanzelf.

( OUD / Flesvoeding deel 15 )

Motto van mijn verhaal: Ik ben er ook geweest. :* En mini wilde gewoon graag 4/5/6x 180/6, om de 2.5/3 uur, tot hij 8 mnd was.
Echt, probeer grotere flessen. Geef hem de kans om het te verwerken en je zal zien, hij lost dit op. :*

/rant :+

[ Bericht 2% gewijzigd door GotC op 07-01-2015 23:15:01 ]
pi_148450383
+1!

Kaylee heeft ook een poos 5x180/6 gedronken. En alles loste zich vanzelf op.

Sun hoelang verwacht je dat ze daar met een pak doet? Anders geef je elke dag poeder mee tot de 1 op is en kan je zonder mixen over naar 2?
Heb even terug gezocht, kaylee ging ook iets later over omdat het pak nog niet op was.. en ze doet het nog ;)
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:17:40 #110
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148450564
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Geen idee Sun! Sorry, ik loop achter ;)

Heb zelf ook een vraag: Anne doet nu wel heel lang over haar flessen 180/6, soms wel meer dan een half uur. Maar met een speen met een maatje groter gat is de fles in 5 á 10 minuten leeg. Is dat te snel of OK :?
Mijn ervaring is dat hij even moest omschakelen naar groter gat. Was even 1 of 2 weken raar (snel drinken, daardoor meer melk teruggeven enzo) maar daarna ging het prima :Y

Oh en Sun, vast geen probleem :) Ik merkte 0.niks van de overstap naar 2.
pi_148450834
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:54 schreef GotC het volgende:
Mensen die dat zeggen moeten even heel snel stoppen met dat te zeggen! Mega irritant is dat. Een kind volgt niet de hoeveelheden van een verpakking Nutrilon. Het is een kind. Uniek!

Ik heb me ook best druk gemaakt om het feit dat T. tegen de liter aanzat..want hoe moet dat nou als hij meer wilde, of grotere flessen?Hij kreeg met 2 mnd namelijk 4, 5 of 6x 180/6. Dat was niet mijn bedoeling en ik wilde echt niet met 4mnd met bijvoeding starten. (
OUD / Flesvoeding deel 15 )

Wijze dames hier zeiden 'dit gaat vanzelf'. En bizar maar waar: Hij heeft nooit om meer gevraagd. Sterker nog, bij 7 mnd vroeg ik in het topic hoe dat afbouwen zou moeten gaan, aangezien het CB wilde dat hij 2, max 3 flessen kreeg bij 9 mnd. En ook dat lukte! Zonder moeite en jawel, vanzelf.

( OUD / Flesvoeding deel 15 )

Motto van mijn verhaal: Ik ben er ook geweest. :* En mini wilde gewoon graag 4/5/6x 180/6, om de 2.5/3 uur, tot hij 8 mnd was.
Echt, probeer grotere flessen. Geef hem de kans om het te verwerken en je zal zien, hij lost dit op. :*

/rant :+
Ja, maar zo te lezen sliep jouw baby dus beter s nachts dan de minne. Want dat 3/3,5 uurs ritme gaat hier ook s nachts grotendeels door -O- dus dan zit ik op 7/8 keer 180/6 en dat lijkt me wat al te gek... Kan me niet voorstellen dat hij ineens veel eerder s avonds gaat slapen met grotere flessen (en dan de angst dat als ik t gewoon maar probeer ik om acht uur s avonds al op zes flessen zit, net als nu, en dan niks meer te geven heb... :'( )
Kwak
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:30:16 #112
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148451074
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, maar zo te lezen sliep jouw baby dus beter s nachts dan de minne. Want dat 3/3,5 uurs ritme gaat hier ook s nachts grotendeels door -O- dus dan zit ik op 7/8 keer 180/6 en dat lijkt me wat al te gek... Kan me niet voorstellen dat hij ineens veel eerder s avonds gaat slapen met grotere flessen (en dan de angst dat als ik t gewoon maar probeer ik om acht uur s avonds al op zes flessen zit, net als nu, en dan niks meer te geven heb... :'( )
Maar je geeft nu nog geen 180/6. Dus je weet ook niet wat hij daarmee doet :). Het lijkt er nu op dat hij constant niet helemaal voldaan is na 150/5?

En misschien (even hardop denkend) zorg je door de kleine flesjes bv die je nog erbij geeft ervoor dat hij blijft komen voor voeding?

Enne, baby honger? Dan eten geven. Simple as that. :*

Overigens sliep hij toen net 8 nachten door ;). Daarvoor braaf elke 3 a 4 uur.

[ Bericht 5% gewijzigd door GotC op 07-01-2015 23:46:26 ]
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:33:22 #113
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148451193
Wij hebben vrij simpel opgebouwd vanaf 90/3. Gingen alle flessen op een week lang en ontevreden? 120/4 geven alle flessen. Gingen ze allemaal op een week lang en ontevreden? Alle flessen 150/5. Etc :)

Edit: ik kan me voorstellen dat het wat hard allemaal hier staat, maar ik probeer zoveel mogelijk feiten voor je te verzamelen over hoe het hier ging :*

[ Bericht 30% gewijzigd door GotC op 07-01-2015 23:57:15 ]
pi_148456180
Nee heel fijn juist! Je hebt ook gelijk, ik stress er onnodig over.

Hij krijgt nu nauwelijks nog bv. Gusteravond het zevende flesje drie schepjes kv en 50cc bv en daaar heeft hij vn twaalf tot half zes op geslapen. :o

We proberen het gewoon in elk geval de rest van deze week met 150/5 op verzoek zeven keer of zes keer. Daarna grotere flessen als hij alles leeg blijft drinken. Het is hier sowieso idd steeds rommelen geweest met bv erbij en wisselende grootte van flesjes...
Kwak
pi_148456515
Wij hebben ook zo gehannesd met Stip, want die wilde ook echt nog nachtvoedingen. Welke fles gebruik je kwak? Misschien is er een prematuurspeen om hem nog iets langzamer te laten drinken?

Wij deden ook 10-15 cc meer water in de fles, maar dat moet je alleen doen als de flessen echt leeg gaan. En vaak was het hier ook even miepen als de fles leeg was, maar als je dan even met hem liep was hij het snel vergeten, dus echt honger was het niet. Hij piept nog steeds als zn fles leeg is en laat sporadisch iets staan. Hij vindt het tutten gewoon heel fijn ofzo.

Inmiddels drinkt hij trouwens nog steeds wel eens 4 flessen met 9 maanden als hij niet tevreden is met iets anders. Sja, dan is dat maar zo :)

En idd, hij 'mag' naar zoveel flessen/voedingen-mensen kunnen leuk praten, maar die zijn niet bij je thuis om met een huilend kind te lopen.
pi_148457747
We hebben difrax flessen met een small speen. De grotere fles waren alleen medium spenen van, die hebben we nog niet geprobeerd maar 180/6 moet wel daaruit.

Op zich drinkt hij rustig, verslikte zich alleen de eerste week nog weleens, maar hij neemt geen pauzes. Klokt heel rustig maar gestaag de hele fles leeg.

Meer water deden we weleens met de 120/4 flesjes, maar nu niet meer nodig denk ik.

We gaan gewoon eens afwachten hoe we uitkomen de komende dagen :Y
Kwak
pi_148459512
Op Difrax flessen passen de Dr. Brown spenen ook als je ooit een kleinere wilt uitproberen. Misschien bevredigt langer drinken zijn zuigbehoefte en hoef je ook niet meer je pink te geven na het drinken :)

Het komt iig allemaal goed heb ik hier gemerkt!
pi_148461257
Goed plan Kwak! Ik geloof nog steeds heilig in 'ze regelen het zelf wel' inderdaad. Maar het lijkt me ook wel rot wanneer iedereen om je heen dat soort dingen zegt, zou mij ook onzeker maken.

Ik heb gisteravond eens geprobeerd wat er gebeurt als ik A. niet uit haar bedje pluk voor een laatste slaapfles rond 22:30. Gevolg: Ze werd om 1:15 wakker met honger :') . Vanavond maar weer wel doen dus, want ik sliep net lekker.

Advies van de CB-vpk vandaag bij de 4-maandencontrole: Wat rijstebloem door de laatste fles voor het naar bed gaan, dan hoeft die fles van 22:30 niet meer want dan zou ze gewoon gaan doorslapen tot de ochtend.

Hm. Ik weet niet zo goed wat ik daar van vind. Jullie?
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:39:08 #119
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148463365
Leuke theorie van het cb, maar het werkte hier niet.
Vind je het zelf een probleem dat ze die fles om 22.30u nog krijgt? Want anders zie ik de meerwaarde helemaal niet :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_148464365
Nee, dat is het juist. Ik vind het prima om haar even uit bed te halen, en ze drinkt 'm slapend leeg en ik kan haar dan zo terugleggen. Mijn gevoel zegt: if it ain't broken, don't fix it. Dus daar gaan we dan ook maar lekker mee door :) .
pi_148603187
En weer een vraagje over flesvoeding (sorry dat ik zoveel vraag maar jullie zijn mijn reddende engelen op dit gebied ;) )

We geven Noor sinds 2 dagen een papfles voor het slapen gaan. Alleen ik snap iets niet.

1 Dat afsluitding van dat blauwe buisje komt na een tijdje helemaal verstopt te zitten met pap. Zo komt er dus niets meer in speen terecht.
2 We schudden echt wel goed (of niet?) Maar het eerste deel is gewoon vloeibaar zoals normaal, maar op een gegeven moment wordt het echt wat dikker en krijgt ze het haast niet uit speen (heb fase 4 speen). Met als reultaat dat ze dus niet hele fles leegkrijgt,

Doe ik iets niet goed? Of zijn de dr. Browm flessen/spenen daar niet geschikt voor?
  maandag 12 januari 2015 @ 15:03:11 #122
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148606124
Lol, in een dr. Brown fles zeker? Wat een hel was dat, pap geven daarmee!

We hebben alles geprobeerd:
Met blauw ding = verstopt
Zonder blauw ding = grote lekkage
Groter gat in speen = stuk en lekkage

Wij gaven sowieso geen papfles 's avonds, maar 's ochtends deden we zo min mogelijk pap in de fles. Uiteindelijk was ik het zo zat dat we maar pap van een bordje gaven :)
  maandag 12 januari 2015 @ 15:06:37 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148606282
Dr Brown heeft speciale papspenen. Wij gaven papflessen zonder blauw ding en met papspeen. Nooit problemen mee gehad....
  maandag 12 januari 2015 @ 15:18:16 #124
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148606713
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:06 schreef Kyara het volgende:
Dr Brown heeft speciale papspenen. Wij gaven papflessen zonder blauw ding en met papspeen. Nooit problemen mee gehad....
Ja, dat is speen nr 4 :P Maar was hier ook drama.
pi_148606786
Moet je dan alleen het blauwe ding weglaten, of ook het witte dingetje wat je daar weer indrukt?
Want helemaal zonder iets erin sluit die fles toch niet goed?
pi_148606821
Ik heb er ook niet zo'n problemen mee gehad, maar ik heb het ook niet vaak gedaan tot nu toe. Wel idd met een 4 speen en altijd een klein laagje dat niet op gaat ivm indikken.

Gebruik je kant en klare pap of meng je zelf? Je zou eventueel wat minder schepjes pap kunnen gebruiken met wat meer melk/water?
pi_148607075
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:21 schreef Dot. het volgende:
Ik heb er ook niet zo'n problemen mee gehad, maar ik heb het ook niet vaak gedaan tot nu toe. Wel idd met een 4 speen en altijd een klein laagje dat niet op gaat ivm indikken.

Gebruik je kant en klare pap of meng je zelf? Je zou eventueel wat minder schepjes pap kunnen gebruiken met wat meer melk/water?
Ik gebruik rijstenbloem. Ik heb zaterdag 2 eetlepels door 180/6 fles gedaan en gister 1 door 150/5 fles. Maar ik ga idd eens proberen zonder dat blauwe buisje. Volgens mij is dat de grote boosdoener.
pi_148607257
Benieuwd hoe het gaat Sun! Geef je die fles voor het slapen gaan? Of overdag? - Ho, edit, goed lezen, 's avonds dus. Slaapt ze er goed op?

Ik hoor van ongeveer de helft van de mensen die ik er over spreek dat rijstebloem voor het slapen gaan stom is, en van de andere helft dat hun baby er zo heerlijk op doorsliep :') . Fijne adviezen.

A. drinkt nu 5x180/6 , dat is best veel maar omdat ze vaak niet helemaal leeg gaan komt ze meestal ergens tussen de 800 en 900 cc per dag uit. Nu had ik gisteren een discussie met m'n man: Ik wilde haar niet meer om 23:00 een slaapfles geven omdat ze al op 900cc zat. Uiteindelijk kwam ze om 1:30 met dikke honger en klokte ze zo 200cc weg. Hij vindt dat die slaapfles best had gekund, en ook handiger is voor onze nachtrust omdat ze dan meestal tot een uur of 5 doorslaapt. Ik vind: met 900cc al op ga ik er niet nog een fles induwen terwijl ze nog geen honger heeft. Als ze nou op 600cc ofzo zat, prima. Maar gisteravond had ze dus al veel meer op. Wat zouden jullie doen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2015 15:36:03 ]
  maandag 12 januari 2015 @ 15:31:27 #129
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148607263
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik gebruik rijstenbloem. Ik heb zaterdag 2 eetlepels door 180/6 fles gedaan en gister 1 door 150/5 fles. Maar ik ga idd eens proberen zonder dat blauwe buisje. Volgens mij is dat de grote boosdoener.
Zonder blauw en wit dingetje ging het hier lekken als een malle. Sowieso even spuugdoekje onder de fles houden ;)
pi_148607474
Ik geef m voor het slapen gaan omdat ik stiekem hoop dat ze daar op door zal slapen. Wat ook gebeurt is. Maar als ze elke keer een deel laat staan doordat het somehow niet goed mengt, ga ik toch maar terug op de normale flessen. Dan maar snachts er uit, heb liever dat ze dan alles opdrinkt.
pi_148607518
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:31 schreef GotC het volgende:

[..]

Zonder blauw en wit dingetje ging het hier lekken als een malle. Sowieso even spuugdoekje onder de fles houden ;)
Hm, ik ben benieuwd!
  maandag 12 januari 2015 @ 15:40:40 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148607558
Oef geen idee meer Razz. M kreeg een paar maanden 1 ochtend per week een papfles en dat was het eigenlijk. Denk inderdaad dat er ook wel wat valt te behalen met de dikte. Al weet ik ook al niet meer wat wij uberhaupt gebruikten :D

M kreeg een papfles op de ochtenden dat hij naar het kdv moest en ik nog niet met verlof was. Geen tijd voor EN een boterham EN een fles melk. Dus dat zullen misschien 2 maanden zijn geweest of zo.
pi_148607788
Kreeg M dan ook nog een nachtvoeding Kyara? Stip drinkt 's nachts namelijk nog een fles, dus 's ochtends geef ik hem eigenlijk alleen een boterham met eventueel wat diksap.

Blauw staafje vergeten is hier ook gegarandeerd lekken. Je zou ook een Difrax fles kunnen pakken, daar passen ook Dr Brown spenen op en dan ben je van het hele staafje af ;) Pap was hier helaas geen doorslaapgarantie...
pi_148607825
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Benieuwd hoe het gaat Sun! Geef je die fles voor het slapen gaan? Of overdag? - Ho, edit, goed lezen, 's avonds dus. Slaapt ze er goed op?

Ik hoor van ongeveer de helft van de mensen die ik er over spreek dat rijstebloem voor het slapen gaan stom is, en van de andere helft dat hun baby er zo heerlijk op doorsliep :') . Fijne adviezen.

A. drinkt nu 5x180/6 , dat is best veel maar omdat ze vaak niet helemaal leeg gaan komt ze meestal ergens tussen de 800 en 900 cc per dag uit. Nu had ik gisteren een discussie met m'n man: Ik wilde haar niet meer om 23:00 een slaapfles geven omdat ze al op 900cc zat. Uiteindelijk kwam ze om 1:30 met dikke honger en klokte ze zo 200cc weg. Hij vindt dat die slaapfles best had gekund, en ook handiger is voor onze nachtrust omdat ze dan meestal tot een uur of 5 doorslaapt. Ik vind: met 900cc al op ga ik er niet nog een fles induwen terwijl ze nog geen honger heeft. Als ze nou op 600cc ofzo zat, prima. Maar gisteravond had ze dus al veel meer op. Wat zouden jullie doen?
ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij Razz, denk ik. ik ga niks forceren... hij drinkt uit zchzelf al zoveel.

gisteren kwam hij dus acht keer... en ik had al 7 flessen 150/5 gegeven. hij had wat gespuugd overdag dus nog maar 3 schepjes gegeven, maar lekker voelde het niet.

ik vind t heel moeilijk om erop te vertrouwen "dat het wel goed komt vanzelf" zoals ik hier steeds hoor. we geven nu al sinds de kerst volledig fv, en al een weekje flesjes 150. in overleg met cb mag ik 7x5 schepjes geven als hij daar om komt (ze kon het zich niet voorstellen)... hij komt nu af en toe 6 keer, even zovaak 7x en gisteren had hij een sprongdagje denk ik en kwam hij 8 keer. alles gaat leeg en het ziet er niet naar uit dat hij een fles gaat laten vallen naar echt 6 flessen per dag... eigenlijk drinkt hij elke dag meer dan een liter.

fortevoeding wilden ze niet aan bij het Cb tot hij eerst op minder flessen zat, wat ik niet helemaal snap.

we gaan nu sowieso eerst standaard 1 proberen, voor het geval de HA voeding lichter verteerbaar is. zou ik daarmee ook moeten mengen bij het overgaan?
Kwak
pi_148607912
Is er eigenlijk nog een ander 'officieel' adviespunt, behalve het cb? Want dat de kleine van kwak geen forte 'mag' omdat ie zoveel honger heeft en dus zoveel drinkt...daar zou ik nou een soort van second opinion over willen. Dat klinkt zó onlogisch.
Professioneel gifmenger.
pi_148607992
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:54 schreef Buurpoes het volgende:
Is er eigenlijk nog een ander 'officieel' adviespunt, behalve het cb? Want dat de kleine van kwak geen forte 'mag' omdat ie zoveel honger heeft en dus zoveel drinkt...daar zou ik nou een soort van second opinion over willen. Dat klinkt zó onlogisch.
mja ik wacht gewoon de afspraak morgen nog even af, en daarna gaan we gewoon zelf beslissen denk ik. mijn schoonmoeder is neonatologie vpk en die begon ook meteen over fortevoeding, juist als goede oplossing.

hij laat vandaag ineens weer meer tijd ertussen.
Kwak
pi_148607996
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij Razz, denk ik. ik ga niks forceren... hij drinkt uit zchzelf al zoveel.

gisteren kwam hij dus acht keer... en ik had al 7 flessen 150/5 gegeven. hij had wat gespuugd overdag dus nog maar 3 schepjes gegeven, maar lekker voelde het niet.

ik vind t heel moeilijk om erop te vertrouwen "dat het wel goed komt vanzelf" zoals ik hier steeds hoor. we geven nu al sinds de kerst volledig fv, en al een weekje flesjes 150. in overleg met cb mag ik 7x5 schepjes geven als hij daar om komt (ze kon het zich niet voorstellen)... hij komt nu af en toe 6 keer, even zovaak 7x en gisteren had hij een sprongdagje denk ik en kwam hij 8 keer. alles gaat leeg en het ziet er niet naar uit dat hij een fles gaat laten vallen naar echt 6 flessen per dag... eigenlijk drinkt hij elke dag meer dan een liter.

fortevoeding wilden ze niet aan bij het Cb tot hij eerst op minder flessen zat, wat ik niet helemaal snap.

we gaan nu sowieso eerst standaard 1 proberen, voor het geval de HA voeding lichter verteerbaar is. zou ik daarmee ook moeten mengen bij het overgaan?
Wij zijn van HA naar Forte overgestapt ivm het vele drinken en dat was ook op advies van het cb. Forte is ook handiger om over op te stappen, want daar heb ik nog nooit bij misgegrepen :P Wij zijn bij nmr. 2 weer naar Standaard gegaan, maar toen wilde hij weer meer drinken, dus zijn we toch weer teruggegaan naar Forte. Het is niet alsof er meer calorieën inzitten oid, dus ik snap niet waarom ze je niet naar Forte willen hebben...

Maar altijd mengen bij overstappen als het kan :)
pi_148608009
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:54 schreef Buurpoes het volgende:
Nutrilon heeft ook een fijne hulplijn!
pi_148608027
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:57 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wij zijn van HA naar Forte overgestapt ivm het vele drinken en dat was ook op advies van het cb. Forte is ook handiger om over op te stappen, want daar heb ik nog nooit bij misgegrepen :P Wij zijn bij nmr. 2 weer naar Standaard gegaan, maar toen wilde hij weer meer drinken, dus zijn we toch weer teruggegaan naar Forte. Het is niet alsof er meer calorieën inzitten oid, dus ik snap niet waarom ze je niet naar Forte willen hebben...

Maar altijd mengen bij overstappen als het kan :)
geven jullie volledig forte? of doe je 1 om 4 of 5 ofzo? kan dat al helpen?
Kwak
pi_148608078
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mja ik wacht gewoon de afspraak morgen nog even af, en daarna gaan we gewoon zelf beslissen denk ik. mijn schoonmoeder is neonatologie vpk en die begon ook meteen over fortevoeding, juist als goede oplossing.

hij laat vandaag ineens weer meer tijd ertussen.
Kijk, dat is nog eens fijn, zo'n vpk in je familie.
Professioneel gifmenger.
pi_148608153
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

geven jullie volledig forte? of doe je 1 om 4 of 5 ofzo? kan dat al helpen?
Ja, volledig Forte en we hebben 's avonds wel eens die Goede Nacht voeding gegeven, maar dat is pas vanaf 6 maanden. Dat hielp overigens beter dan pap!

Je zou idd alleen als avondfles Forte kunnen doen. Nikki heeft dat volgens mij een tijd gedaan.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:06:00 #142
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148608275
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:49 schreef Dot. het volgende:
Kreeg M dan ook nog een nachtvoeding Kyara? Stip drinkt 's nachts namelijk nog een fles, dus 's ochtends geef ik hem eigenlijk alleen een boterham met eventueel wat diksap.

Nee, die sliep toen door. Ik denk dat hij die papfles tussen de 9 en de 11 maanden heeft gehad ongeveer. (M is altijd een goede slaper geweest dus die sliep al snel door)
pi_148609346
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:02 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, volledig Forte en we hebben 's avonds wel eens die Goede Nacht voeding gegeven, maar dat is pas vanaf 6 maanden. Dat hielp overigens beter dan pap!

Je zou idd alleen als avondfles Forte kunnen doen. Nikki heeft dat volgens mij een tijd gedaan.
oh ja, dat kan ook nog, ik bedoelde qua schepjes. dacht dat ik daar ook iemand over gehoord had: elke fles 1 van de schepjes vervangen door een schepje forte...
Kwak
pi_148609494
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

oh ja, dat kan ook nog, ik bedoelde qua schepjes. dacht dat ik daar ook iemand over gehoord had: elke fles 1 van de schepjes vervangen door een schepje forte...
Oh zo :D Ja, zo zijn we overgestapt idd. Een schepje vervangen per fles en dat een paar dagen doen en als het goed gaat 2 schepjes om 1. We zijn wel volledig overgestapt, want ik vond het ook een beetje gedoe dat mengen :@
  maandag 12 januari 2015 @ 19:02:25 #145
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148614627
Kwak, ik zou overstappen op forte als ik dit zo hoor. Het CB is fijn als klankbord maar zij hoeven niet elke dag al die flessen te rekken. Het blijft jullie beslissing.
Wij gaven als laatste fles forte in de hoop dat hij er wat langer op zou slapen maar dat was ijdele hoop :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148615997
Wij gaven forte voor de nacht, 4 schepjes forte en 1x normaal. En daarna volledig forte.
pi_148617987
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:02 schreef Dot. het volgende:

[..]

:Y Doen we nog steeds. Beide jongens krijgen de avondfles met forte.

T had echt forte nodig om langer voldaan te zijn. Wij zijn langzaam overgestapt door steeds een schepje extra aan de flessen toe te voegen. Gestart met 1 schepje forte en de rest normaal, de dag erna 2 schepjes forte en de rest normaal, net zo lang tot de hele fles forte was. Door langzaam over te stappen kun je ook goed in de gaten houden of hij er geen krampjes van krijgt bijvoorbeeld. Misschien heb je er wat aan, mocht je besluiten om over te gaan naar forte.
pi_148619266
Zeker nuttig Nikki, dankjewel!
Kwak
pi_148619623
Fijn om hier over fv te lezen!

E en S zijn bijna 10 weken oud. In de kraamweek kregen ze aan het einde vd week 60/2 om de 4 uren. Dit bleek te weinig want ze bleven afvallen.
Toen hebben we zelf besloten ze om de 2uren te voeden. Dat hielp. Ze groeiden. (E was behoorlijk afgevallen. Ze moesten echt aankomen. Daarnaast waren ze behoorlijk geel)

Later heb ik met behulp van mijn moeder de voedingen kunnen rekken zodat ze om de 3uren 90/3 dronken. Dit was ergens in week 4 of 5.

Helaas drinken de meiden nog steeds 90/3. Grotere flessen drinken ze niet. Ze laten 30 staan of spugen na de fles veel.
Na 3,5/4uren proberen we 120/4 te geven maar dat lukt dus niet..(zijn we nu al een paar weken mee bezig. We proberen het regelmatig)

Ik zou het wel prettig vinden om naar 120/4 te gaan zodat ze misschien wat langer tevreden zijn. Ze hebben vaak na 2uren alweer honger.. Dat probeer ik dan weer te rekken omdat ze anders echt gaan prutsen met flessen..met als gevolg dat ik de hele dag aan het heen en weer rennen ben.

Is er iets wat ik anders kan doen?
pi_148623738
welke voeding krijgen de meiden zoë. , Ik heb geen ervaring met kleinere flessen voor langere tijd... maar misschien is de voeding te zwaar?
S. 2014
J. 2016
pi_148624038
Ik heb bij de dreumes de flesjes vergroot door eerst alleen wat water toe te voegen. Dus 100/3 toen 110/3,5 en daarna 120/4 (deed ik een kleine week over)
pi_148630887
Gm87
Ze krijgen nutrilon.

Dat kan ik wel proberen Loj :)
pi_148640450
Nou, advies CB vpk was fortevoeding. Heb de nutrilon infolijn gebeld over hoe het veiligst over te stappen, en die adviseren eerst naar standaard over te gaan, omdat dat qua zwaarte op de maag tussen HA en Forte in zit en de overgang anders misschien te groot is. Ook adviseren ze een dentalspeen voor de drinksnelheid, iemand daar ervaring mee? en anders jbpm/nutriton gebruiken...

Standaard heb ik nu niet in huis, komt overmorgen met de AH bestelling, HA en forte wel....

Dus ik denk dat ik gewoon met 1 schepje Forte per fles begin, en dat we dan langzaam overgaan van HA met 1 schepje forte naar Standaard 1, en dan zien of de forte uberhaupt nog nodig is.

CB maakte zich zorgen over zijn gewicht, maar weigerden hem in de lengte te meten :') hij zit nu op 6810 gram. zelf thuis gemeten op 63/64 cm dus dat is gewoon in verhouding met elkaar (en wel lang en zwaar voor zijn leeftijd).
Kwak
pi_149308050
Zal m hier ook stellen, hij staat hier misschien beter op zijn plek :)

Ik heb ook nog een vraagje over voeding, Ik geef nu standaard 2. Aan de zijkant staat er dat 3 a 4 flessen 180/6 mag geven. Op sommige dagen (waaronder vandaag) kom ik niet met 4 flessen uit en wil ze er 5. Dat zijn dus ook gewoon 30 schepjes. Dat is dan toch geen probleem?
  maandag 2 februari 2015 @ 20:48:40 #155
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_149308547
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik heb ook nog een vraagje over voeding, Ik geef nu standaard 2. Aan de zijkant staat er dat 3 a 4 flessen 180/6 mag geven. Op sommige dagen (waaronder vandaag) kom ik niet met 4 flessen uit en wil ze er 5. Dat zijn dus ook gewoon 30 schepjes. Dat is dan toch geen probleem?
Zo af en toe zeker niet, maar als het structureel voorkomt zou ik toch even in overleg gaan met je CB oid :)
pi_149309009
quote:

Zou mij er niet druk over maken als het af en toe voorkomt...is hier ook wel eens zo.
Krijgt ze al regelmatig vaste voeding? En/of n papfles?
S. 2014
J. 2016
pi_149309445
Ja, structureel niet echt. Is nu een keer of 3 voor gekomen sinds een week 2 á 3. Ik zit nu ook te twijfelen; om 7 uur heeft ze 4e fles gehad. Zal ik dan nog rond een uur of tien een vijfde geven? Wat zouden jullie doen?

Papfles krijg ik niet bij haar naar binnen en vast voedsel al wel wat. Vanavond nog wat broodkorst en vanmorgen wat komkommer. Wat niet zo'n succes was, dus niet veel van gegeten :P
pi_149309845
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, structureel niet echt. Is nu een keer of 3 voor gekomen sinds een week 2 á 3. Ik zit nu ook te twijfelen; om 7 uur heeft ze 4e fles gehad. Zal ik dan nog rond een uur of tien een vijfde geven? Wat zouden jullie doen?

Papfles krijg ik niet bij haar naar binnen en vast voedsel al wel wat. Vanavond nog wat broodkorst en vanmorgen wat komkommer. Wat niet zo'n succes was, dus niet veel van gegeten :P
Moet je haar wakker maken voor die 5e? Want dan zou ik het niet doen, Komt ze er zelf voor dan zou ik m geven.

Saar drinkt 4 flessen en krijgt n fruit en n potje groentje s'avonds, wij zijn bezig om 1 fles te laten vallen, maar ze vraagt echt nog om die 4e fles, die drinkt ze 9 vd 10 keer niet leeg dus ik ga ervan uit dat ze m vanzelf gaat skippen.
Maar ik heb een hele makkelijke eter...(gelukkig)
S. 2014
J. 2016
pi_149311006
quote:

Sun hier exact hetzelfde.

Mijn ventje zit nog op 5 flessen 180/6, waarvan de laatste papfles is. Overdag eet ie een potje fruit en een potje groente leeg. En met een beetje pech wordt ie 's nachts dan toch wakker.

Hij zal het wel nodig hebben .. Ik kan me er niet druk om maken. Die flessen vallen vanzelf wel wanneer hij er aan toe is.
pi_149313892
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:46 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Sun hier exact hetzelfde.

Mijn ventje zit nog op 5 flessen 180/6, waarvan de laatste papfles is. Overdag eet ie een potje fruit en een potje groente leeg. En met een beetje pech wordt ie 's nachts dan toch wakker.

Hij zal het wel nodig hebben .. Ik kan me er niet druk om maken. Die flessen vallen vanzelf wel wanneer hij er aan toe is.
Puur uit interesse maar levert dat geen gezeik op bij t cb? In tegenstelling tot de dochter van sun krijgt B wel structureel "teveel" binnen...
S. 2014
J. 2016
pi_149317516
Ik heb een paar topics terug dezelfde vraag gesteld volgens mij sun :) Uiteindelijk ook even gecheckt bij Nutrilon of we beter niet op 1 konden blijven hangen als hij nog 5 flessen wilde houden. Niet gedaan en op gegeven moment liet hij ook flessen vallen. Bied je ook ander drinken aan? Wij zijn volgens mij s ochtends iets anders aan gaan bieden op zn flesmoment en dat vond hij ook goed.

En gezeik bij het cb leg ik per direct naast me neer ;) Sowieso is er toch pas bij 11 maanden weer een afspraak? Dan zal ze vast minder drinken :)
pi_149317659
CB is hier wel fijn moet ik eerlijk zeggen. Komt met goede ideeën en spreken niet zo snel tegen.

Gister toch maar wel vijfde fles gegeven en nu net weer de eerste. Ben benieuwd vandaag. Het valt wel op dat ze bij go minder drinkt als thuis. Bij go zitten er dagen bij dat ze maar 3 flessen wil.

We'll see :)
pi_149318062
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Puur uit interesse maar levert dat geen gezeik op bij t cb? In tegenstelling tot de dochter van sun krijgt B wel structureel "teveel" binnen...
Ik beb niks te schaften met het cb en ik snap ook werkelijk niet dat moeders tdgenstrijdige adviezen van cb aannemen terwijl hun moedergevoel anders zegt.

Het is niet dat het cb heilig is ofzo. Of dat je in de cel belandt als je niet doet wat zij zeggen.

Cb is in mijn ogen een orgaan wat veel kindjes ziet in uiteenlopende situaties. En soms hebben zij door deze ervaringen tips die aan kunnen sluiten op jouw 'probleem'. Daar kun je dan mee doen wat je wilt ;)

Overigens ga ik vandaag wel fortevoeding scoren omdat ik zelf ook vind dat m.n. bet drinkgedrag wel heul veul is.

Maar ik meen een post te hebben gelezen van kwak (?) Dat ze bij haar op het cb hebben gezegd dat baby pas aan de forte mag als baby minder flessen gaat drinken? Als je zelf een beetje nadenkt weet je dat dat de oplossing niet gaat worden. Zonder veroordelend te zijn naar andere mama's: als jij denkt dat forte weleens de oplossing zou kunnen zijn dan probeer je dat gewoon uit. Klaar.

Ik lees hier af en toe iets van 'toestemming' van het cb. Daar doe ik niet aan. Hoogstens vraag kk advies als ik het zelf niet weet.
pi_149318716
Zijn hier moeders die zich hierin hebben verdiept: http://anurati.com/918/918

Er wordt dus gezegd dat de WGO het gebruik van opvolgmelk afraadt en dat je beter nr 1 kunt blijven gebruiken tot het kind over is op normale zuivel.
pi_149319308
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:31 schreef Rianne84 het volgende:
Zijn hier moeders die zich hierin hebben verdiept: http://anurati.com/918/918

Er wordt dus gezegd dat de WGO het gebruik van opvolgmelk afraadt en dat je beter nr 1 kunt blijven gebruiken tot het kind over is op normale zuivel.
Ik merk dat ik een beetje aversie tegen WHO heb.

Opvolgmelk wordt wereldwijd op agressieve manieren aangeprezen. Ja ok. Maar borstvoeding niet? Er is een land (welke weet ik niet meer) waar de vrouw verplicht wordt om bv te geven en alleen bij hele strikte voorwaarden wordt daar fv verschaft.

Ik snap dat WHO het als een taak ziet om zoveel mogelijk vrouwen aan bv te laten gaan, maar (er is al eerder een discussie over geweest) ik vind het allemaal wel een beetje over de top. En niet alleen bij WHO trouwens.

En misschien heeft het WHO wel gelijk hoor over opvolgmelk. Maar als ik naar mijn kind kijk, groeit goed en vol energie, blijf ik gewoon opvolgmelk geven.
pi_149323406
WHO heeft niet de taak zoveel mogelijk vrouwen bv te laten geven. Maar om alle mensen op de wereld zo gezond mogelijk te houden. Wat een land vervolgens met zo'n advies doet, mogen ze zelf weten.
WHO heeft er geen belang bij, ze verdienen er niet direct aan, itt de poederfabrikanten, die opvolgmelk nr 2/3/4 even agressief aanprijzen imo.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_149324162
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:36 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik beb niks te schaften met het cb en ik snap ook werkelijk niet dat moeders tdgenstrijdige adviezen van cb aannemen terwijl hun moedergevoel anders zegt.

Het is niet dat het cb heilig is ofzo. Of dat je in de cel belandt als je niet doet wat zij zeggen.

Cb is in mijn ogen een orgaan wat veel kindjes ziet in uiteenlopende situaties. En soms hebben zij door deze ervaringen tips die aan kunnen sluiten op jouw 'probleem'. Daar kun je dan mee doen wat je wilt ;)

Overigens ga ik vandaag wel fortevoeding scoren omdat ik zelf ook vind dat m.n. bet drinkgedrag wel heul veul is.

Maar ik meen een post te hebben gelezen van kwak (?) Dat ze bij haar op het cb hebben gezegd dat baby pas aan de forte mag als baby minder flessen gaat drinken? Als je zelf een beetje nadenkt weet je dat dat de oplossing niet gaat worden. Zonder veroordelend te zijn naar andere mama's: als jij denkt dat forte weleens de oplossing zou kunnen zijn dan probeer je dat gewoon uit. Klaar.

Ik lees hier af en toe iets van 'toestemming' van het cb. Daar doe ik niet aan. Hoogstens vraag kk advies als ik het zelf niet weet.
Ik ga ook erg op mn eigen gevoel+ kind af hoor, dus dat ben ik helemaal met je eens, daarom heeft saar al vanaf 8 wkn forte voeding gehad,
Ik was gewoon even benieuwd, want de richtlijn (30 scheppen/ 1 ltr ) zijn ergens op gebasseerd...
S. 2014
J. 2016
pi_149324299
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:36 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja ik heb t ook gewoon gedaan hoor. De cb infolijn, de nutricia infolijn en de cb vpk spraken elkaar tegen, en mijn sm de neonatologie vpk zei weer iets anders.

We doen nu 3 schepjes forte en 2 standaard en hij zit nu bijna altijd op 5*150/5, soms zes keer, vrijwel nooit meer 7 keer.

Heb uiteindelijk het meeste gehad aan de nutricia infolijn, ivm dentalspeen en hoe overstappen van ha naar std naar forte en mengen.
Kwak
pi_149333212
Ja gm daar heb ik ook over gelezen op internet. Het schijnt dat alleen in nl aan die 30 schepjes wordt vastgehouden en veel andere landen 35. En dat zou dan weer te maken hebben met het belasten van de nieren?

Ik jinx :') ... B heeft vandaag om 6.15 gedronken en wilde pas om 13 uur weer :') .. moet vaker hier posten haha!
pi_149333426
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja gm daar heb ik ook over gelezen op internet. Het schijnt dat alleen in nl aan die 30 schepjes wordt vastgehouden en veel andere landen 35. En dat zou dan weer te maken hebben met het belasten van de nieren?

Ik jinx :') ... B heeft vandaag om 6.15 gedronken en wilde pas om 13 uur weer :') .. moet vaker hier posten haha!
Dr zal nooit eenduidig verhaal komen gok ik....
S. 2014
J. 2016
pi_149394023
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Opvolgmelk wordt wereldwijd op agressieve manieren aangeprezen. Ja ok. Maar borstvoeding niet? Er is een land (welke weet ik niet meer) waar de vrouw verplicht wordt om bv te geven en alleen bij hele strikte voorwaarden wordt daar fv verschaft.

Ik snap dat WHO het als een taak ziet om zoveel mogelijk vrouwen aan bv te laten gaan, maar (er is al eerder een discussie over geweest) ik vind het allemaal wel een beetje over de top. En niet alleen bij WHO trouwens.

En misschien heeft het WHO wel gelijk hoor over opvolgmelk. Maar als ik naar mijn kind kijk, groeit goed en vol energie, blijf ik gewoon opvolgmelk geven.
Ik heb het ook eens nagevraagd op het cb. Daar zeiden ze dat je ook nr1 kunt blijven geven zolang ijzer en vitamines maar op een andere manier binnenkomen. Bij een slechte eter kan nr2 misschien wel verstandig zijn. Nr3 en hoger is iig de grootste onzin.

Op het kdv werd wel lacherig gedaan, want haar kinderen hadden ook gewoon nr5 gehad :') terwijl je vanaf een jaar gewone melk mag geven.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:32:50 #172
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_149434756
:s)

[ Bericht 16% gewijzigd door GotC op 06-02-2015 22:52:22 ]
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:35:02 #173
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_149434834
Zo duur is flesvoeding ook weer niet ;) behalve dieetvoeding dan :X
pi_149454715
*meld*

Ik ben bv aan het afbouwen en meld me hier maar vast. W is nu 8 weken, hoogstwaarschijnlijk al ruim 6 kilo ( :') ) en krijgt momenteel 6×120/4 +30cc bv. de meeste flessen gaan moeiteloos leeg, nou vroeg ik me af.. qua kilos mag hij grotere flessen hebben, maar is het qua leeftijd niet wat vroeg? :)
pi_149454764
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:35 schreef -Bubseltje- het volgende:
Zo duur is flesvoeding ook weer niet ;) behalve dieetvoeding dan :X
Ik vond t best tegenvallen. Maar ik heb bijna een half jaar (gratis) borstvoeding gegeven. En toen ging ik nutrilon geven, dat is volgens mij ook gelijk het duurste merk. En mijn hongerlapje lustte wel een fles. :X
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:13:37 #176
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_149455572
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:42 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik vond t best tegenvallen. Maar ik heb bijna een half jaar (gratis) borstvoeding gegeven. En toen ging ik nutrilon geven, dat is volgens mij ook gelijk het duurste merk. En mijn hongerlapje lustte wel een fles. :X
Tja de pepti voeding die mijn dochter krijgt, is nu ¤ 150 voor 4 bussen :X. Ben blij dat we dit niet zelf hoeven te betalen.
pi_149455591
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:13 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Tja de pepti voeding die mijn dochter krijgt, is nu ¤ 150 voor 4 bussen :X. Ben blij dat we dit niet zelf hoeven te betalen.
:o
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:14:41 #178
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_149455613
Welkom en moet kunnen Crumpette :) Laat hij merken dat hij nog honger heeft na een fles?
pi_149455644
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:13 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Zo duur! :X
Professioneel gifmenger.
pi_149455838
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Maar de who heeft toch niets te maken met het beleid van dat desbetreffende land? Ik snap niet zo goed wat je 'over the top' vindt, ik heb nooit het gevoel dat bv agressief wordt aangeprezen vanuit zulke organen, maar dat heb ik ook niet bij kv en hun fabrikanten.
pi_149456200
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:14 schreef GotC het volgende:
Welkom en moet kunnen Crumpette :) Laat hij merken dat hij nog honger heeft na een fles?
Nee dat opzich nog niet. Maar waar hij een tijd geleden steevast knocked out was na een fles 150, is hij dat nu alleen soms nog. Wachten tot hij aangeeft nog honger te hebben? Of proberen 180 te geven in de hoop dat hij een voeding laat vallen? (Of moet hij nog 6 voedingen hebben ivm leeftijd? vind het lastig dat er voor bv gemiddelden worden gegeven op basis van leeftijd, en bij fv op gewicht. Dat loopt niet synchroom hier :') )
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:36:51 #182
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_149456442
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:29 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Nee dat opzich nog niet. Maar waar hij een tijd geleden steevast knocked out was na een fles 150, is hij dat nu alleen soms nog. Wachten tot hij aangeeft nog honger te hebben? Of proberen 180 te geven in de hoop dat hij een voeding laat vallen? (Of moet hij nog 6 voedingen hebben ivm leeftijd? vind het lastig dat er voor bv gemiddelden worden gegeven op basis van leeftijd, en bij fv op gewicht. Dat loopt niet synchroom hier :') )
Vergeet direct die richtlijnen aan de zijkant van de pakken ;) Ze zijn leuk en aardig, maar zijn niet iets om naar te leven gelukkig. Wij hebben 5 voedingen gegeven tot hij...7? maanden was (en zat ook continu net boven de +1 lijn :P).
Des te ouder een kindje wordt, des te minder hij zal slapen. Dus dat hij niet meer KO gaat is niet heel gek. Kijk of hij tevreden is na een fles en laat het daar vanaf hangen ^O^
pi_149456656
W zit op +2,5 :P... maar ik kijk het dan nog even aan, want hij is toch nog wel tevreden na 150. als ik hem op 1 moment op de dag een grotere fles zou willen geven, is dat dan logisch in de ochtend na lange slaap, of juist savonds?
pi_149456760
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:43 schreef Crumpette het volgende:
W zit op +2,5 :P... maar ik kijk het dan nog even aan, want hij is toch nog wel tevreden na 150. als ik hem op 1 moment op de dag een grotere fles zou willen geven, is dat dan logisch in de ochtend na lange slaap, of juist savonds?
+2,5??? Zo, dan past ie inderdaad niet in de leeftijdsadviezen. Lekker negeren dus. ^O^
Ik had een heel fijn cb, misschien zijn ze bij jou prima? Dan kun je die ook bellen voor advies.

Ik zou de grootste fles in de avond geven. Doorslapen is fijn.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:48:12 #185
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_149456863
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:43 schreef Crumpette het volgende:
Dan idd zeker die richtlijnen negeren :D
En als je hem een grotere fles wil geven.. het tijdstip mag je helemaal zelf bepalen O+
pi_149457015
Hij slaapt al door de meeste nachten :D maar langer mag altijd natuurlijk.
pi_149457056
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

+2,5??? Zo, dan past ie inderdaad niet in de leeftijdsadviezen. Lekker negeren dus. ^O^
Ik had een heel fijn cb, misschien zijn ze bij jou prima? Dan kun je die ook bellen voor advies.

Grote avondfles is geen doorslaapgarantie [disclaimer] maar ik geef m ook s'avonds ;)

Crump, saar volgt ook de bovenste lijn :') zodra ze gaan lopen trekt dat wel.bij denk ik dan maar...
S. 2014
J. 2016
pi_149457079
Crump, ik zou bij een grotere fles voor de ochtend of avond gaan. Maar dat is meer mijn ervaring met mijn kinderen. Deze momenten van de dag zijn ze het hongerigst. Voor jouw mini kan het dus net zo goed een middagfles zijn. ;)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:53:41 #189
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_149457099
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Grotere fles was hier geen garantie tot langer doorslapen, ze sliep wel al snel 6,tot 7 uur achter elkaar en vanaf 7 maanden ging er opeens een knop om en nu slaapt ze ruim 11 tot soms 12.5 uur per nacht :)

En welkom Crump :)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:55:00 #190
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_149457147
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Grote avondfles is geen doorslaapgarantie [disclaimer] maar ik geef m ook s'avonds ;)

Crump, saar volgt ook de bovenste lijn :') zodra ze gaan lopen trekt dat wel.bij denk ik dan maar...
Hier is dat idd in 1 klap bijgetrokken daardoor! In 4 mnd tijd 700 gr aangekomen ipv 1kg per maand :+
pi_149457215
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Hier is dat idd in 1 klap bijgetrokken daardoor! In 4 mnd tijd 700 gr aangekomen ipv 1kg per maand :+
Deze ga ik voor maandag onthouden voor t cb... Ik verwacht gezeur voor mn dikkie... :')
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:59:10 #192
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_149457291
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Deze ga ik voor maandag onthouden voor t cb... Ik verwacht gezeur voor mn dikkie... :')
EOIAOU ^O^
Al heb ik een heel fijn CB, ze kijken puur naar hem en of hij zijn eigen lijn volgt O+
pi_149457559
Nee, natuurlijk is n grote fles geen garantie voor doorslapen. Maar 's nachts honger is wèl garantie voor nachtvoeding. :+
Professioneel gifmenger.
pi_149457690
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:59 schreef GotC het volgende:

[..]

EOIAOU ^O^
Al heb ik een heel fijn CB, ze kijken puur naar hem en of hij zijn eigen lijn volgt O+
Hier ligt het aan de verpleegkundige die je treft...
S. 2014
J. 2016
pi_149458129
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:59 schreef GotC het volgende:

[..]

EOIAOU ^O^
Welk cb is dat? Ik ga naar scheveningseweg.. vorige keer ook geen opmerking overigens behalve dat hij het goed deed. Maargoed, toen was hij ook nog geen 6 weken oud. Ben benieuwd wat hij nu weegt!

En waar staan die letters voor? :@
  zaterdag 7 februari 2015 @ 22:28:44 #196
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_149458196
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 22:27 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Welk cb is dat? Ik ga naar scheveningseweg.. vorige keer ook geen opmerking overigens behalve dat hij het goed deed. Maargoed, toen was hij ook nog geen 6 weken oud. Ben benieuwd wat hij nu weegt!
Campanulastraat :) Echt heel tevreden over: Vaste vpk (sinds intake al), vaste arts, vaste dag. Maargoed, nu zie ik ze bijna nooit meer :+
  zaterdag 7 februari 2015 @ 22:29:08 #197
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_149458206
Ene oor in andere oor uit :P
  zondag 8 februari 2015 @ 00:04:56 #198
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_149461175
Crump, M krijgt nog steeds flessen 150, meestal 5 of 6 en heel soms 7 per dag. Ik ben nog niet naar groter gegaan omdat we vrij stelselmatig nog zes flessen hebben en de vpk m ook nog wel jong vond voor grotere flessen.

Als we ook met hapjes gaan beginnen durf ik misschien grotere flessen wel aan, maar ben blij dat we met forte en dental speen nu eindelijk vrij stabiel op 5 of 6 flessen zitten zonder gestress over slapen enzo.
Kwak
pi_149464256
die dental speen :') W deed 20 min over 50 cc, haha. Dat is iets te langzaam. Browns gaat goed. Avent ook, maar wel snel en hij lekt meer.

Hier zitten we op 6 voedingen, dat lijkt redelijk stabiel. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij er een gaat overslaan als ze niet eerst groter worden eigenlijk.. of is dat te logisch gedacht :P
pi_149464279
Ik zit hier opeens op nog maar 4 flessen van 180cc :o

150cc zorgde voor huilen en 180cc wilt hij alleen om de 4 uur ..
Dus we zitten nu zo rond de 8.00-12.00-16.00-20.00
Dus het regelt zich vanzelf :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')