Hmja. Maar in begin (toen ik fles gebruikte) gaat t nog zo snel van ene hoeveelheid naar de andere.quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:42 schreef GotC het volgende:
Gewoon met een zwarte marker streepje zetten op de fles?
Gewoon streepjes bij 90, 120, 150, 180 en 210quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:14 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Hmja. Maar in begin (toen ik fles gebruikte) gaat t nog zo snel van ene hoeveelheid naar de andere.
Mijn ervaring is dat hij even moest omschakelen naar groter gat. Was even 1 of 2 weken raar (snel drinken, daardoor meer melk teruggeven enzo) maar daarna ging het primaquote:Op woensdag 7 januari 2015 22:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Geen idee Sun! Sorry, ik loop achter
Heb zelf ook een vraag: Anne doet nu wel heel lang over haar flessen 180/6, soms wel meer dan een half uur. Maar met een speen met een maatje groter gat is de fles in 5 á 10 minuten leeg. Is dat te snel of OK
Ja, maar zo te lezen sliep jouw baby dus beter s nachts dan de minne. Want dat 3/3,5 uurs ritme gaat hier ook s nachts grotendeels doorquote:Op woensdag 7 januari 2015 22:54 schreef GotC het volgende:
Mensen die dat zeggen moeten even heel snel stoppen met dat te zeggen! Mega irritant is dat. Een kind volgt niet de hoeveelheden van een verpakking Nutrilon. Het is een kind. Uniek!
Ik heb me ook best druk gemaakt om het feit dat T. tegen de liter aanzat..want hoe moet dat nou als hij meer wilde, of grotere flessen?Hij kreeg met 2 mnd namelijk 4, 5 of 6x 180/6. Dat was niet mijn bedoeling en ik wilde echt niet met 4mnd met bijvoeding starten. (
OUD / Flesvoeding deel 15 )
Wijze dames hier zeiden 'dit gaat vanzelf'. En bizar maar waar: Hij heeft nooit om meer gevraagd. Sterker nog, bij 7 mnd vroeg ik in het topic hoe dat afbouwen zou moeten gaan, aangezien het CB wilde dat hij 2, max 3 flessen kreeg bij 9 mnd. En ook dat lukte! Zonder moeite en jawel, vanzelf.
( OUD / Flesvoeding deel 15 )
Motto van mijn verhaal: Ik ben er ook geweest.En mini wilde gewoon graag 4/5/6x 180/6, om de 2.5/3 uur, tot hij 8 mnd was.
Echt, probeer grotere flessen. Geef hem de kans om het te verwerken en je zal zien, hij lost dit op.
/rant![]()
Maar je geeft nu nog geen 180/6. Dus je weet ook niet wat hij daarmee doetquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, maar zo te lezen sliep jouw baby dus beter s nachts dan de minne. Want dat 3/3,5 uurs ritme gaat hier ook s nachts grotendeels doordus dan zit ik op 7/8 keer 180/6 en dat lijkt me wat al te gek... Kan me niet voorstellen dat hij ineens veel eerder s avonds gaat slapen met grotere flessen (en dan de angst dat als ik t gewoon maar probeer ik om acht uur s avonds al op zes flessen zit, net als nu, en dan niks meer te geven heb...
)
Ja, dat is speen nr 4quote:Op maandag 12 januari 2015 15:06 schreef Kyara het volgende:
Dr Brown heeft speciale papspenen. Wij gaven papflessen zonder blauw ding en met papspeen. Nooit problemen mee gehad....
Ik gebruik rijstenbloem. Ik heb zaterdag 2 eetlepels door 180/6 fles gedaan en gister 1 door 150/5 fles. Maar ik ga idd eens proberen zonder dat blauwe buisje. Volgens mij is dat de grote boosdoener.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:21 schreef Dot. het volgende:
Ik heb er ook niet zo'n problemen mee gehad, maar ik heb het ook niet vaak gedaan tot nu toe. Wel idd met een 4 speen en altijd een klein laagje dat niet op gaat ivm indikken.
Gebruik je kant en klare pap of meng je zelf? Je zou eventueel wat minder schepjes pap kunnen gebruiken met wat meer melk/water?
Zonder blauw en wit dingetje ging het hier lekken als een malle. Sowieso even spuugdoekje onder de fles houdenquote:Op maandag 12 januari 2015 15:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik gebruik rijstenbloem. Ik heb zaterdag 2 eetlepels door 180/6 fles gedaan en gister 1 door 150/5 fles. Maar ik ga idd eens proberen zonder dat blauwe buisje. Volgens mij is dat de grote boosdoener.
Hm, ik ben benieuwd!quote:Op maandag 12 januari 2015 15:31 schreef GotC het volgende:
[..]
Zonder blauw en wit dingetje ging het hier lekken als een malle. Sowieso even spuugdoekje onder de fles houden
ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij Razz, denk ik. ik ga niks forceren... hij drinkt uit zchzelf al zoveel.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Benieuwd hoe het gaat Sun! Geef je die fles voor het slapen gaan? Of overdag? - Ho, edit, goed lezen, 's avonds dus. Slaapt ze er goed op?
Ik hoor van ongeveer de helft van de mensen die ik er over spreek dat rijstebloem voor het slapen gaan stom is, en van de andere helft dat hun baby er zo heerlijk op doorsliep. Fijne adviezen.
A. drinkt nu 5x180/6 , dat is best veel maar omdat ze vaak niet helemaal leeg gaan komt ze meestal ergens tussen de 800 en 900 cc per dag uit. Nu had ik gisteren een discussie met m'n man: Ik wilde haar niet meer om 23:00 een slaapfles geven omdat ze al op 900cc zat. Uiteindelijk kwam ze om 1:30 met dikke honger en klokte ze zo 200cc weg. Hij vindt dat die slaapfles best had gekund, en ook handiger is voor onze nachtrust omdat ze dan meestal tot een uur of 5 doorslaapt. Ik vind: met 900cc al op ga ik er niet nog een fles induwen terwijl ze nog geen honger heeft. Als ze nou op 600cc ofzo zat, prima. Maar gisteravond had ze dus al veel meer op. Wat zouden jullie doen?
mja ik wacht gewoon de afspraak morgen nog even af, en daarna gaan we gewoon zelf beslissen denk ik. mijn schoonmoeder is neonatologie vpk en die begon ook meteen over fortevoeding, juist als goede oplossing.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:54 schreef Buurpoes het volgende:
Is er eigenlijk nog een ander 'officieel' adviespunt, behalve het cb? Want dat de kleine van kwak geen forte 'mag' omdat ie zoveel honger heeft en dus zoveel drinkt...daar zou ik nou een soort van second opinion over willen. Dat klinkt zó onlogisch.
Wij zijn van HA naar Forte overgestapt ivm het vele drinken en dat was ook op advies van het cb. Forte is ook handiger om over op te stappen, want daar heb ik nog nooit bij misgegrepenquote:Op maandag 12 januari 2015 15:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij Razz, denk ik. ik ga niks forceren... hij drinkt uit zchzelf al zoveel.
gisteren kwam hij dus acht keer... en ik had al 7 flessen 150/5 gegeven. hij had wat gespuugd overdag dus nog maar 3 schepjes gegeven, maar lekker voelde het niet.
ik vind t heel moeilijk om erop te vertrouwen "dat het wel goed komt vanzelf" zoals ik hier steeds hoor. we geven nu al sinds de kerst volledig fv, en al een weekje flesjes 150. in overleg met cb mag ik 7x5 schepjes geven als hij daar om komt (ze kon het zich niet voorstellen)... hij komt nu af en toe 6 keer, even zovaak 7x en gisteren had hij een sprongdagje denk ik en kwam hij 8 keer. alles gaat leeg en het ziet er niet naar uit dat hij een fles gaat laten vallen naar echt 6 flessen per dag... eigenlijk drinkt hij elke dag meer dan een liter.
fortevoeding wilden ze niet aan bij het Cb tot hij eerst op minder flessen zat, wat ik niet helemaal snap.
we gaan nu sowieso eerst standaard 1 proberen, voor het geval de HA voeding lichter verteerbaar is. zou ik daarmee ook moeten mengen bij het overgaan?
Nutrilon heeft ook een fijne hulplijn!quote:Op maandag 12 januari 2015 15:54 schreef Buurpoes het volgende:
Is er eigenlijk nog een ander 'officieel' adviespunt, behalve het cb? Want dat de kleine van kwak geen forte 'mag' omdat ie zoveel honger heeft en dus zoveel drinkt...daar zou ik nou een soort van second opinion over willen. Dat klinkt zó onlogisch.
geven jullie volledig forte? of doe je 1 om 4 of 5 ofzo? kan dat al helpen?quote:Op maandag 12 januari 2015 15:57 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wij zijn van HA naar Forte overgestapt ivm het vele drinken en dat was ook op advies van het cb. Forte is ook handiger om over op te stappen, want daar heb ik nog nooit bij misgegrepenWij zijn bij nmr. 2 weer naar Standaard gegaan, maar toen wilde hij weer meer drinken, dus zijn we toch weer teruggegaan naar Forte. Het is niet alsof er meer calorieën inzitten oid, dus ik snap niet waarom ze je niet naar Forte willen hebben...
Maar altijd mengen bij overstappen als het kan
Kijk, dat is nog eens fijn, zo'n vpk in je familie.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mja ik wacht gewoon de afspraak morgen nog even af, en daarna gaan we gewoon zelf beslissen denk ik. mijn schoonmoeder is neonatologie vpk en die begon ook meteen over fortevoeding, juist als goede oplossing.
hij laat vandaag ineens weer meer tijd ertussen.
Ja, volledig Forte en we hebben 's avonds wel eens die Goede Nacht voeding gegeven, maar dat is pas vanaf 6 maanden. Dat hielp overigens beter dan pap!quote:Op maandag 12 januari 2015 15:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
geven jullie volledig forte? of doe je 1 om 4 of 5 ofzo? kan dat al helpen?
Nee, die sliep toen door. Ik denk dat hij die papfles tussen de 9 en de 11 maanden heeft gehad ongeveer. (M is altijd een goede slaper geweest dus die sliep al snel door)quote:Op maandag 12 januari 2015 15:49 schreef Dot. het volgende:
Kreeg M dan ook nog een nachtvoeding Kyara? Stip drinkt 's nachts namelijk nog een fles, dus 's ochtends geef ik hem eigenlijk alleen een boterham met eventueel wat diksap.
oh ja, dat kan ook nog, ik bedoelde qua schepjes. dacht dat ik daar ook iemand over gehoord had: elke fles 1 van de schepjes vervangen door een schepje forte...quote:Op maandag 12 januari 2015 16:02 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, volledig Forte en we hebben 's avonds wel eens die Goede Nacht voeding gegeven, maar dat is pas vanaf 6 maanden. Dat hielp overigens beter dan pap!
Je zou idd alleen als avondfles Forte kunnen doen. Nikki heeft dat volgens mij een tijd gedaan.
Oh zoquote:Op maandag 12 januari 2015 16:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh ja, dat kan ook nog, ik bedoelde qua schepjes. dacht dat ik daar ook iemand over gehoord had: elke fles 1 van de schepjes vervangen door een schepje forte...
quote:Op maandag 12 januari 2015 16:02 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, volledig Forte en we hebben 's avonds wel eens die Goede Nacht voeding gegeven, maar dat is pas vanaf 6 maanden. Dat hielp overigens beter dan pap!
Je zou idd alleen als avondfles Forte kunnen doen. Nikki heeft dat volgens mij een tijd gedaan.
Zo af en toe zeker niet, maar als het structureel voorkomt zou ik toch even in overleg gaan met je CB oidquote:Op maandag 2 februari 2015 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zal m hier ook stellen, hij staat hier misschien beter op zijn plek![]()
Ik heb ook nog een vraagje over voeding, Ik geef nu standaard 2. Aan de zijkant staat er dat 3 a 4 flessen 180/6 mag geven. Op sommige dagen (waaronder vandaag) kom ik niet met 4 flessen uit en wil ze er 5. Dat zijn dus ook gewoon 30 schepjes. Dat is dan toch geen probleem?
Zou mij er niet druk over maken als het af en toe voorkomt...is hier ook wel eens zo.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje over voeding, Ik geef nu standaard 2. Aan de zijkant staat er dat 3 a 4 flessen 180/6 mag geven. Op sommige dagen (waaronder vandaag) kom ik niet met 4 flessen uit en wil ze er 5. Dat zijn dus ook gewoon 30 schepjes. Dat is dan toch geen probleem?
Moet je haar wakker maken voor die 5e? Want dan zou ik het niet doen, Komt ze er zelf voor dan zou ik m geven.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, structureel niet echt. Is nu een keer of 3 voor gekomen sinds een week 2 á 3. Ik zit nu ook te twijfelen; om 7 uur heeft ze 4e fles gehad. Zal ik dan nog rond een uur of tien een vijfde geven? Wat zouden jullie doen?
Papfles krijg ik niet bij haar naar binnen en vast voedsel al wel wat. Vanavond nog wat broodkorst en vanmorgen wat komkommer. Wat niet zo'n succes was, dus niet veel van gegeten
Sun hier exact hetzelfde.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Puur uit interesse maar levert dat geen gezeik op bij t cb? In tegenstelling tot de dochter van sun krijgt B wel structureel "teveel" binnen...quote:Op maandag 2 februari 2015 21:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Sun hier exact hetzelfde.
Mijn ventje zit nog op 5 flessen 180/6, waarvan de laatste papfles is. Overdag eet ie een potje fruit en een potje groente leeg. En met een beetje pech wordt ie 's nachts dan toch wakker.
Hij zal het wel nodig hebben .. Ik kan me er niet druk om maken. Die flessen vallen vanzelf wel wanneer hij er aan toe is.
Ik beb niks te schaften met het cb en ik snap ook werkelijk niet dat moeders tdgenstrijdige adviezen van cb aannemen terwijl hun moedergevoel anders zegt.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Puur uit interesse maar levert dat geen gezeik op bij t cb? In tegenstelling tot de dochter van sun krijgt B wel structureel "teveel" binnen...
Ik merk dat ik een beetje aversie tegen WHO heb.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:31 schreef Rianne84 het volgende:
Zijn hier moeders die zich hierin hebben verdiept: http://anurati.com/918/918
Er wordt dus gezegd dat de WGO het gebruik van opvolgmelk afraadt en dat je beter nr 1 kunt blijven gebruiken tot het kind over is op normale zuivel.
Ik ga ook erg op mn eigen gevoel+ kind af hoor, dus dat ben ik helemaal met je eens, daarom heeft saar al vanaf 8 wkn forte voeding gehad,quote:Op dinsdag 3 februari 2015 08:36 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik beb niks te schaften met het cb en ik snap ook werkelijk niet dat moeders tdgenstrijdige adviezen van cb aannemen terwijl hun moedergevoel anders zegt.
Het is niet dat het cb heilig is ofzo. Of dat je in de cel belandt als je niet doet wat zij zeggen.
Cb is in mijn ogen een orgaan wat veel kindjes ziet in uiteenlopende situaties. En soms hebben zij door deze ervaringen tips die aan kunnen sluiten op jouw 'probleem'. Daar kun je dan mee doen wat je wilt
Overigens ga ik vandaag wel fortevoeding scoren omdat ik zelf ook vind dat m.n. bet drinkgedrag wel heul veul is.
Maar ik meen een post te hebben gelezen van kwak (?) Dat ze bij haar op het cb hebben gezegd dat baby pas aan de forte mag als baby minder flessen gaat drinken? Als je zelf een beetje nadenkt weet je dat dat de oplossing niet gaat worden. Zonder veroordelend te zijn naar andere mama's: als jij denkt dat forte weleens de oplossing zou kunnen zijn dan probeer je dat gewoon uit. Klaar.
Ik lees hier af en toe iets van 'toestemming' van het cb. Daar doe ik niet aan. Hoogstens vraag kk advies als ik het zelf niet weet.
Ja ik heb t ook gewoon gedaan hoor. De cb infolijn, de nutricia infolijn en de cb vpk spraken elkaar tegen, en mijn sm de neonatologie vpk zei weer iets anders.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 08:36 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik beb niks te schaften met het cb en ik snap ook werkelijk niet dat moeders tdgenstrijdige adviezen van cb aannemen terwijl hun moedergevoel anders zegt.
Het is niet dat het cb heilig is ofzo. Of dat je in de cel belandt als je niet doet wat zij zeggen.
Cb is in mijn ogen een orgaan wat veel kindjes ziet in uiteenlopende situaties. En soms hebben zij door deze ervaringen tips die aan kunnen sluiten op jouw 'probleem'. Daar kun je dan mee doen wat je wilt
Overigens ga ik vandaag wel fortevoeding scoren omdat ik zelf ook vind dat m.n. bet drinkgedrag wel heul veul is.
Maar ik meen een post te hebben gelezen van kwak (?) Dat ze bij haar op het cb hebben gezegd dat baby pas aan de forte mag als baby minder flessen gaat drinken? Als je zelf een beetje nadenkt weet je dat dat de oplossing niet gaat worden. Zonder veroordelend te zijn naar andere mama's: als jij denkt dat forte weleens de oplossing zou kunnen zijn dan probeer je dat gewoon uit. Klaar.
Ik lees hier af en toe iets van 'toestemming' van het cb. Daar doe ik niet aan. Hoogstens vraag kk advies als ik het zelf niet weet.
Dr zal nooit eenduidig verhaal komen gok ik....quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja gm daar heb ik ook over gelezen op internet. Het schijnt dat alleen in nl aan die 30 schepjes wordt vastgehouden en veel andere landen 35. En dat zou dan weer te maken hebben met het belasten van de nieren?
Ik jinx... B heeft vandaag om 6.15 gedronken en wilde pas om 13 uur weer
.. moet vaker hier posten haha!
Ik heb het ook eens nagevraagd op het cb. Daar zeiden ze dat je ook nr1 kunt blijven geven zolang ijzer en vitamines maar op een andere manier binnenkomen. Bij een slechte eter kan nr2 misschien wel verstandig zijn. Nr3 en hoger is iig de grootste onzin.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik merk dat ik een beetje aversie tegen WHO heb.
Opvolgmelk wordt wereldwijd op agressieve manieren aangeprezen. Ja ok. Maar borstvoeding niet? Er is een land (welke weet ik niet meer) waar de vrouw verplicht wordt om bv te geven en alleen bij hele strikte voorwaarden wordt daar fv verschaft.
Ik snap dat WHO het als een taak ziet om zoveel mogelijk vrouwen aan bv te laten gaan, maar (er is al eerder een discussie over geweest) ik vind het allemaal wel een beetje over de top. En niet alleen bij WHO trouwens.
En misschien heeft het WHO wel gelijk hoor over opvolgmelk. Maar als ik naar mijn kind kijk, groeit goed en vol energie, blijf ik gewoon opvolgmelk geven.
Ik vond t best tegenvallen. Maar ik heb bijna een half jaar (gratis) borstvoeding gegeven. En toen ging ik nutrilon geven, dat is volgens mij ook gelijk het duurste merk. En mijn hongerlapje lustte wel een fles.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:35 schreef -Bubseltje- het volgende:
Zo duur is flesvoeding ook weer nietbehalve dieetvoeding dan
Tja de pepti voeding die mijn dochter krijgt, is nu ¤ 150 voor 4 bussenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:42 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik vond t best tegenvallen. Maar ik heb bijna een half jaar (gratis) borstvoeding gegeven. En toen ging ik nutrilon geven, dat is volgens mij ook gelijk het duurste merk. En mijn hongerlapje lustte wel een fles.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Tja de pepti voeding die mijn dochter krijgt, is nu ¤ 150 voor 4 bussen. Ben blij dat we dit niet zelf hoeven te betalen.
Zo duur!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Tja de pepti voeding die mijn dochter krijgt, is nu ¤ 150 voor 4 bussen. Ben blij dat we dit niet zelf hoeven te betalen.
Maar de who heeft toch niets te maken met het beleid van dat desbetreffende land? Ik snap niet zo goed wat je 'over the top' vindt, ik heb nooit het gevoel dat bv agressief wordt aangeprezen vanuit zulke organen, maar dat heb ik ook niet bij kv en hun fabrikanten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik merk dat ik een beetje aversie tegen WHO heb.
Opvolgmelk wordt wereldwijd op agressieve manieren aangeprezen. Ja ok. Maar borstvoeding niet? Er is een land (welke weet ik niet meer) waar de vrouw verplicht wordt om bv te geven en alleen bij hele strikte voorwaarden wordt daar fv verschaft.
Ik snap dat WHO het als een taak ziet om zoveel mogelijk vrouwen aan bv te laten gaan, maar (er is al eerder een discussie over geweest) ik vind het allemaal wel een beetje over de top. En niet alleen bij WHO trouwens.
En misschien heeft het WHO wel gelijk hoor over opvolgmelk. Maar als ik naar mijn kind kijk, groeit goed en vol energie, blijf ik gewoon opvolgmelk geven.
Nee dat opzich nog niet. Maar waar hij een tijd geleden steevast knocked out was na een fles 150, is hij dat nu alleen soms nog. Wachten tot hij aangeeft nog honger te hebben? Of proberen 180 te geven in de hoop dat hij een voeding laat vallen? (Of moet hij nog 6 voedingen hebben ivm leeftijd? vind het lastig dat er voor bv gemiddelden worden gegeven op basis van leeftijd, en bij fv op gewicht. Dat loopt niet synchroom hierquote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:14 schreef GotC het volgende:
Welkom en moet kunnen CrumpetteLaat hij merken dat hij nog honger heeft na een fles?
Vergeet direct die richtlijnen aan de zijkant van de pakkenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:29 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Nee dat opzich nog niet. Maar waar hij een tijd geleden steevast knocked out was na een fles 150, is hij dat nu alleen soms nog. Wachten tot hij aangeeft nog honger te hebben? Of proberen 180 te geven in de hoop dat hij een voeding laat vallen? (Of moet hij nog 6 voedingen hebben ivm leeftijd? vind het lastig dat er voor bv gemiddelden worden gegeven op basis van leeftijd, en bij fv op gewicht. Dat loopt niet synchroom hier)
+2,5??? Zo, dan past ie inderdaad niet in de leeftijdsadviezen. Lekker negeren dus.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:43 schreef Crumpette het volgende:
W zit op +2,5... maar ik kijk het dan nog even aan, want hij is toch nog wel tevreden na 150. als ik hem op 1 moment op de dag een grotere fles zou willen geven, is dat dan logisch in de ochtend na lange slaap, of juist savonds?
Dan idd zeker die richtlijnen negerenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:43 schreef Crumpette het volgende:
W zit op +2,5... maar ik kijk het dan nog even aan, want hij is toch nog wel tevreden na 150. als ik hem op 1 moment op de dag een grotere fles zou willen geven, is dat dan logisch in de ochtend na lange slaap, of juist savonds?
Grote avondfles is geen doorslaapgarantie [disclaimer] maar ik geef m ook s'avondsquote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:45 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
+2,5??? Zo, dan past ie inderdaad niet in de leeftijdsadviezen. Lekker negeren dus.
Ik had een heel fijn cb, misschien zijn ze bij jou prima? Dan kun je die ook bellen voor advies.
Ik zou de grootste fles in de avond geven. Doorslapen is fijn.
Grotere fles was hier geen garantie tot langer doorslapen, ze sliep wel al snel 6,tot 7 uur achter elkaar en vanaf 7 maanden ging er opeens een knop om en nu slaapt ze ruim 11 tot soms 12.5 uur per nachtquote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:45 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
+2,5??? Zo, dan past ie inderdaad niet in de leeftijdsadviezen. Lekker negeren dus.
Ik had een heel fijn cb, misschien zijn ze bij jou prima? Dan kun je die ook bellen voor advies.
Ik zou de grootste fles in de avond geven. Doorslapen is fijn.
Hier is dat idd in 1 klap bijgetrokken daardoor! In 4 mnd tijd 700 gr aangekomen ipv 1kg per maandquote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Grote avondfles is geen doorslaapgarantie [disclaimer] maar ik geef m ook s'avonds
Crump, saar volgt ook de bovenste lijnzodra ze gaan lopen trekt dat wel.bij denk ik dan maar...
Deze ga ik voor maandag onthouden voor t cb... Ik verwacht gezeur voor mn dikkie...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Hier is dat idd in 1 klap bijgetrokken daardoor! In 4 mnd tijd 700 gr aangekomen ipv 1kg per maand
EOIAOUquote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Deze ga ik voor maandag onthouden voor t cb... Ik verwacht gezeur voor mn dikkie...
Hier ligt het aan de verpleegkundige die je treft...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:59 schreef GotC het volgende:
[..]
EOIAOU
Al heb ik een heel fijn CB, ze kijken puur naar hem en of hij zijn eigen lijn volgt
Welk cb is dat? Ik ga naar scheveningseweg.. vorige keer ook geen opmerking overigens behalve dat hij het goed deed. Maargoed, toen was hij ook nog geen 6 weken oud. Ben benieuwd wat hij nu weegt!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:59 schreef GotC het volgende:
[..]
EOIAOU
Al heb ik een heel fijn CB, ze kijken puur naar hem en of hij zijn eigen lijn volgt
Campanulastraatquote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:27 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Welk cb is dat? Ik ga naar scheveningseweg.. vorige keer ook geen opmerking overigens behalve dat hij het goed deed. Maargoed, toen was hij ook nog geen 6 weken oud. Ben benieuwd wat hij nu weegt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |