Heeft hier geen enkel effect op de prijs. Zand was je er dan ook gewoon van af onder de kraan.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:55 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Yep. Door die zandstorm van vorige week dus. Echt een enorm verschil...
Koop je op de markt of in de supermarkt? Daar zat *in mijn tijd* nogal wat verschil in.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:01 schreef The_Dean het volgende:
Hier zijn bepaalde dingen nog wel aan de prijs, maar ik zal wel teveel in de importproducten hoek zoeken... nog eens beter kijken vandeweek.
Elke avond uit eten gaat me wat te gortig, en alle dagen Subway gaat ook snel vervelen
De supermarkt hier om de hoek, grote Carrefour.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:04 schreef Gaoxing het volgende:
Hehe doe mij zo'n boertje!
Misschien komt het ook doordat er een aantal dagen geen transport is geweest ofzo.... ik weet het niet. Maar de tomaten (vooral die), aubergines en courgettes waren goedkoper dan ooit, en daar kan ik best wat meeNormaal komen onze goedkoopste tomaten uit NL.
[..]
Koop je op de markt of in de supermarkt? Daar zat *in mijn tijd* nogal wat verschil in.
Hoelang zit je al in Shanghai dan?quote:Op maandag 2 maart 2015 14:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
De supermarkt hier om de hoek, grote Carrefour.
Heb al wel goedkope dingen gevonden, zoals ketchup, eier-mie en fruit/groente enzo. Markt zal nog wel goedkoper zijn daarin, maar ben nog alles behalve bekend met namen, termen en plekken
Ah, tof. Enjoy!quote:Op maandag 2 maart 2015 14:24 schreef The_Dean het volgende:
Al een hele week![]()
Vorige week maandag aangekomen.
Komt vast helemaal goed! Even flink omschakelen, maar vind het tot nu toe erg leuk.quote:
quote:Op maandag 2 maart 2015 14:24 schreef The_Dean het volgende:
Al een hele week![]()
Vorige week maandag aangekomen.
Joah, half jaarquote:
Veel plezier daar, met drop, patatjes oorlog, babi pangang, stroopwafels, broodjes shoarma, paprikachips, kroketten, tompoezen, zuurstokken, Grolsch, kroepoek, rookworsten, borrelnootjes, ...quote:Op maandag 2 maart 2015 21:10 schreef flipsen het volgende:
Beetje aan de late kant, maar groeten uit NL dan maar
Je bent frikadellen, poffertjes, bitterballen en remia slasaus nog vergeten.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:21 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Veel plezier daar, met drop, patatjes oorlog, babi pangang, stroopwafels, broodjes shoarma, paprikachips, kroketten, tompoezen, zuurstokken, Grolsch, kroepoek, rookworsten, borrelnootjes, ...
tering, wat doe ik hier nog
Oh dat mag ik over 3 weken weer naar binnen slaan.....dat word smikkelen en smullen....quote:Op dinsdag 3 maart 2015 01:15 schreef breaky het volgende:
[..]
Je bent frikadellen, poffertjes, bitterballen en remia slasaus nog vergeten.![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 03:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh dat mag ik over 3 weken weer naar binnen slaan.....dat word smikkelen en smullen....![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Maar ook binnen Nederland zijn er grote kwaliteitsverschillen in frikadellen. De laaste keer had ik er eentje van Smullers op Utrecht CS....die was veels te zout en smaakte echt niet. Ik dacht echt dat mijn smaakpapillen teveel aangetast waren door al dat Aziatisch etenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 03:11 schreef rogier21 het volgende:
In de Dutch store in Calgary verkopen ze frikandellen en kroketten, maar omdat ze hier gemaakt zijn (mag geen vlees importeren in Canada) smaakt het toch niet hetzelfde
Hoe gaat 'ie? Fijne tijdquote:Op maandag 2 maart 2015 21:10 schreef flipsen het volgende:
Beetje aan de late kant, maar groeten uit NL dan maar
Tsssss...... watje!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 03:17 schreef The_Dean het volgende:
Ik moet nog 6 maanden en nu al zin in een frikandel speciaal
Ja dat verkopen ze hier ook maar die schijnen toch uit Nederland te komen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 03:11 schreef rogier21 het volgende:
In de Dutch store in Calgary verkopen ze frikandellen en kroketten, maar omdat ze hier gemaakt zijn (mag geen vlees importeren in Canada) smaakt het toch niet hetzelfde
Vandaag koffer gekocht (was heengevlogen met alleen handbagage), zit nu voor de helft vol met stroopwafels voor vrouwliefquote:Op dinsdag 3 maart 2015 05:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Hoe gaat 'ie? Fijne tijd![]()
En bij onvoldoende tijd kan de helft van qwerty's lijst natuurlijk ook gewoon mee in de koffer.
Ah..... echte liefde!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vandaag koffer gekocht (was heengevlogen met alleen handbagage), zit nu voor de helft vol met stroopwafels voor vrouwlief
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vandaag koffer gekocht (was heengevlogen met alleen handbagage), zit nu voor de helft vol met stroopwafels voor vrouwlief
Kun je je kofferruimte niet beter gebruiken voor een stroopwafel apparaat? Kun je ze ongelimiteerd zelf maken :-)quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
ik ook!quote:Op donderdag 5 maart 2015 07:03 schreef breaky het volgende:
Ik wil een frikadellen, kroketten, bitterballen en hema worst apparaat.
Zo dat is ongeveer 20 kilo aan stroopwafels?quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:59 schreef flipsen het volgende:
Lol, geen gek idee, waar kan ik dat apparaat kopen? Nu op brussel, klaar voor ux vlucht naar madrud en daar 6 uur rondhangen. Koffer weegt overigens 23.6 kg
Ik heb wel eens 2 pakjes meegenomen en bij aankomst thuis bleek dat wat stroop gesmolten was onderweg en half de wafels aanelkaar vast zattenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
als we toch verzoekjes mogen indienen.... ik graag een zoute haring apparaatquote:Op donderdag 5 maart 2015 07:03 schreef breaky het volgende:
Ik wil een frikadellen, kroketten, bitterballen en hema worst apparaat.
Doe jij ook iets in olie en gas dan? Bij mij zit het qua werk prima, mijn bedrijf is zeg maar de aanstichter van die lage olie prijs. Wij gaan dus op volle kracht vooruit.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:42 schreef El_Matador het volgende:
Volgende maand weer terug naar Europa.
Ik weet niet hoe het met nixx zit, maar hier is de situatie qua werk dramatisch te noemen. Zo'n 15 % van mijn collega's zijn eruit geflikkerd, van de ene op de andere dag.
Dat sabattical dat ik vorig jaar al besprak komt nu echt prachtig uit. Een olieprijs die belachelijk veel te laag is, is een mooi excuus om even wat anders te gaan doen.
Nou bedankt, hier loopt het werk zo hard terug dat we leningen moeten trekken om te kunnen blijven bestaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:01 schreef nixxx het volgende:
Doe jij ook iets in olie en gas dan? Bij mij zit het qua werk prima, mijn bedrijf is zeg maar de aanstichter van die lage olie prijs. Wij gaan dus op volle kracht vooruit.
Bedankt hoor.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:01 schreef nixxx het volgende:
[..]
Doe jij ook iets in olie en gas dan? Bij mij zit het qua werk prima, mijn bedrijf is zeg maar de aanstichter van die lage olie prijs. Wij gaan dus op volle kracht vooruit.
Ga je alleen voor vakantie naar Nederland of semi-permanent?
Grappig. Ik ben volgende maand ook in NL terug.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:42 schreef El_Matador het volgende:
Volgende maand weer terug naar Europa.
Ik weet niet hoe het met nixx zit, maar hier is de situatie qua werk dramatisch te noemen. Zo'n 15 % van mijn collega's zijn eruit geflikkerd, van de ene op de andere dag.
Dat sabattical dat ik vorig jaar al besprak komt nu echt prachtig uit. Een olieprijs die belachelijk veel te laag is, is een mooi excuus om even wat anders te gaan doen.
Ja, wist je dat niet? Ben er flink open over op FOK!. Per DM laat ik je wel meer weten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:01 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ga je alleen voor vakantie naar Nederland of semi-permanent?
tsja, vergeleken met de rest van de wereld komt de olie hier zo goedkoop uit de grond... Ik blijf het toch wel een heel rare markt vinden hoor, dat die prijs zo op en neer kan jojo-en.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Bedankt hoor.
Hier in Canada zijn de olievelden grootschalig gesloten. 500 van de 760!!! Duizenden mensen op straat en de benzineprijs is weer lekker omhoog gegaan om de gaten te dichten.
Ik zou maar uitkijken want de Yanks kunnen wel eens een interventie macht gaan sturen... LOL
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 05:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, wist je dat niet? Ben er flink open over op FOK!. Per DM laat ik je wel meer weten.
Aha, hier is het iets anders... Echt drama voor velen hoor. Collega's die net een kind gekregen hebben en nu hun baan kwijt zijn. Niet makkelijk.
Nee, ga voor een week of 4-5 naar Europa, een deel naar Nederland. Erna lekker reizen. En als in september de olieprijs nog steeds zo belachelijk laag is, plak ik er nog een maand of 2 aan vast. Prima deal, lijkt me.
Ik ben mij net ff aan het inlezen en je hebt verschillen in olie - Brent en Crude oil.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
tsja, vergeleken met de rest van de wereld komt de olie hier zo goedkoop uit de grond... Ik blijf het toch wel een heel rare markt vinden hoor, dat die prijs zo op en neer kan jojo-en.
Hier in Calgary is het 15 gradenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 08:00 schreef Dven het volgende:
Het is potverdomme al bijna 24 uur achter elkaar aan het sneeuwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |