quote:Op woensdag 31 december 2014 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje schrikt wakker...
Gaat rapquote:Op woensdag 31 december 2014 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
We kunnen al bijna rechtsedirecte een gelukkig nieuw jaar wensen!nog 25 minuutjes daar!
Ben normaliter niet zo van het all-in concept, maar voor een paar daagjes even chillen of juist sporten is wel ideaalquote:
Ruilen?quote:Op woensdag 31 december 2014 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, in Canada wonen zou ik ook nog wel 's willen
Nou dan is Yukon (canada) wel wat voor je. Maar ik denk zomaar dat na 6 maanden winter je wel anders kletst.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:27 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Is wel ver weg hoor, MobloMaar ik ook, inderdaad.
Een vriend wilde trouwens mijn man heel graag aannemen voor een baan in Buffalo, maar kan het visumtechnisch niet rondkrijgen. Diezelfde vriend zat eerder dit jaar vier dagen ingesneeuwd in een hotel in Buffalo. Vier dagen geleefd op junkfood wat het hotelpersoneel ging kopen bij het dichtstbijzijnde tankstation, want verder was alles dicht.
Lekker manquote:Op woensdag 31 december 2014 14:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou dan is Yukon (canada) wel wat voor je. Maar ik denk zomaar dat na 6 maanden winter je wel anders kletst.
Wat kan jij toch onaardig doenquote:Op woensdag 31 december 2014 14:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou dan is Yukon (canada) wel wat voor je. Maar ik denk zomaar dat na 6 maanden winter je wel anders kletst.
Oh sorry dacht dat de sneeuw je aansprak. Verkeerd begrepen.quote:Op woensdag 31 december 2014 22:12 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wat kan jij toch onaardig doen![]()
Ik schreef dat een vriend ingesneeuwd was en daarom moet ik maar gaan verhuizen naar Yukon? Ik wil helemaal niet naar Yukon, want ik kan helemaal niet tegen kou na 14 jaar tropen en woestijn. En daar denk ik na 6 maanden waarschijlijk ook niet anders over.
Ik wil best naar Canada, maar dan wel graag in de zomer...
Hier is het zonnig en -4. Gaat dit weekend weer omhoog. Net als de belastingen en de electriciteit.quote:Op woensdag 31 december 2014 16:56 schreef rogier21 het volgende:
Zal voor mij wel gezellig worden vanavond, ouders zijn eergisteren gekomen en lagen gisteravond al om 18:00 te pitten, de kleine slaapt gelukkig hele nachten dus m'n vrouw houdt het wel vol tot middernachtWel koud nu, 21 graden vorst 's nachts en overdag niet veel beter..
We ruilen van land, niet van leven.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, ik ruil liever niet met iemand anders zijn/haar leven. Ik ga mijn eigen weg wel
Volgens mij heb je dit nodigquote:Op woensdag 31 december 2014 23:30 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hier is het zonnig en -4. Gaat dit weekend weer omhoog. Net als de belastingen en de electriciteit.
Ja hoor. Ik leef en vermaak mij zeer graag in Zweeds Lapland. Waar het in principe wintert van van oktober/november tot en met april/mei. Prachtige tijd. Zolang je maar onderneemt.quote:Op woensdag 31 december 2014 23:29 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat? 6 maanden winter? Tja het is maar wat je lekker vind.
Een winter mens dus. Dan is Banff wel wat voor jou.quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik leef en vermaak mij zeer graag in Zweeds Lapland. Waar het in principe wintert van van oktober/november tot en met april/mei. Prachtige tijd. Zolang je maar onderneemt.
Ziet er warm uitquote:Op donderdag 1 januari 2015 17:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Een winter mens dus. Dan is Banff wel wat voor jou.
[ afbeelding ]
Een Gelukkig nieuwjaar allemaal en dat al jullie wensen mogen uitkomen!!!
Ik heb het vast even gemist, maar waarom kom je dan terug?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:24 schreef Essebes het volgende:
Hier moet ik weer even aan wennen, en eigenlijk wil ik om dit soort 'verplichtingen' ook wel weer direct weg......
Omdat hun uitzending voorbij is is Mr Es weer in NL aan het werk. En qua HR loopt het even niet zo in de oliebranche, geloof ik.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het vast even gemist, maar waarom kom je dan terug?
Yep, klopt.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:05 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Omdat hun uitzending voorbij is is Mr Es weer in NL aan het werk. En qua HR loopt het even niet zo in de oliebranche, geloof ik.
Was je vorige werkgever Nederlands? Zo ja dan ja, zo nee, dan weet ik het nietquote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:55 schreef Essebes het volgende:
Nu ik weer een baan in NL zoek: weet iemand trouwens of ik verplicht ben mij bij het UWV in te schrijven? Liever doe ik dit niet, kom toch niet in aanmerking voor een uitkering of zo..
Ik denk dat het er van afhangt of je uitkering krijgt of niet....quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:59 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Was je vorige werkgever Nederlands? Zo ja dan ja, zo nee, dan weet ik het niet
Nee ze vraagt of ze recht heeft op een uitkering bij terugkeer in Nederland. De meeste mensen schrijven zich direct in bij het UWV om direct geld te krijgen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 01:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik denk dat het er van afhangt of je uitkering krijgt of niet....
er zijn genoeg Nieuw-Zeelanders die dat de laatste 10 jaar ook wilden maar nu toch met hangende pootjes terug komen.quote:
Nee, dat deed ze nou juist niet:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 03:01 schreef rogier21 het volgende:
Nee ze vraagt of ze recht heeft op een uitkering bij terugkeer in Nederland.
Ik zie echt alleen maar informatie over het UWV als uitkeringsverlenende instantie, Es. Dus ik zou niet weten waarom je je zou moeten inschrijven.quote:Liever doe ik dit niet, kom toch niet in aanmerking voor een uitkering of zo..
Ik was het ook niet van plan, maar ik kwam het toevallig tegen gisteren. Net, trouwens, als een verschrikkelijk melig bericht in ik geloof de Daily Mail, over een gezin uit Hull dat was geëmigreerd naar Australie, maar er na twee weken achter kwam dat ze een foutje gemaakt hadden. Caliber "Ik vertrek"x1000, zeg maarquote:Op zaterdag 3 januari 2015 08:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
er zijn genoeg Nieuw-Zeelanders die dat de laatste 10 jaar ook wilden maar nu toch met hangende pootjes terug komen.
Nee, je hebt niet goed gelezen. Het gaat mij niet om een uitkering. Wij komen prima rond.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 03:01 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Nee ze vraagt of ze recht heeft op een uitkering bij terugkeer in Nederland. De meeste mensen schrijven zich direct in bij het UWV om direct geld te krijgen.
Ik denk dat als je een uitkering ontvangt dat je je verplicht moet laten registreren. Maar in jouw geval is dit dus anders.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:56 schreef Essebes het volgende:
[..]
Nee, je hebt niet goed gelezen. Het gaat mij niet om een uitkering. Wij komen prima rond.
Ik heb de afgelopen 4,5 jaar niet betaald gewerkt en mijn laatste werkgever was dus in NL, maar ik geloof niet dat dat een factor van belang is.
Ik ben alleen nu dus werkzoekende in NL. Maar nergens geregistreerd als zodanig.
Vroeg me af of dit verplicht was. Heb niet echt goede ervaringen met het UWV (betuttelend en zo) dus als ik dat kan vermijden is dat prima :-)
Gisteren en vandaag mijn CV opgepoetst. Morgen eerste oriënterend gesprek met een oud opdrachtgever uit mijn netwerk. Ben benieuwd :-)quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Zou graag horen hoe het gaat met werk zoeken, en overige zaken, want ik ga over 3 maanden ook terug om werk te zoeken. (bouw) Of als ZZP'er beginnen.
Ik ook. Duimen voor je.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:56 schreef Essebes het volgende:
[..]
Gisteren en vandaag mijn CV opgepoetst. Morgen eerste oriënterend gesprek met een oud opdrachtgever uit mijn netwerk. Ben benieuwd :-)
Wij zijn niet erg lang weggeweest (4,5 jaar) en in die 4,5 jaar ook nog eens regelmatig terug in Nederland geweest. Geen onwijze grote schok dus. En toch merk ik wel dat wij alle twee zelf veranderd zijn. Ook weten we nog niet goed hoe nu verder. We weten serieus niet voor hoelang we nu in NL zullen zijn. Beetje ontheemd gevoel daardoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik ook. Duimen voor je.
Hoe vind je het nu op dit moment in Nederland? (zie je antwoord later wel. Moet nu werken)
Ok.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:00 schreef Essebes het volgende:
[..]
Wij zijn niet erg lang weggeweest (4,5 jaar) en in die 4,5 jaar ook nog eens regelmatig terug in Nederland geweest. Geen onwijze grote schok dus. En toch merk ik wel dat wij alle twee zelf veranderd zijn. Ook weten we nog niet goed hoe nu verder. We weten serieus niet voor hoelang we nu in NL zullen zijn. Beetje ontheemd gevoel daardoor.
Het regelwerk en de formaliteiten, waar ik vermoed dat jij in geinteresseerd bent, zijn allemaal goed verlopen:
Aanmelding ziektekostenverzekering verliep via het collectief van de werkgever. tweede week december aangemeld en polisbladen en zo binnen een week in huis.
Tijdelijke huisvesting (gemeubileerd) via werkgever. Druk zoekende naar een permanenter huis/apartement voor ons zelf.
Inschrijving bij de gemeente: ging zonder problemen. Je hebt wel een huurcontract en/of koopakte nodig. Wij schreven ons in bij de gemeente waar we 4,5 jaar geleden ook zijn uitgeschreven, daardoor hadden we verder geen aanvullende documenten nodig. Soms kan namelijk meer nodig zijn, trouwaktes, geboorteaktes etc.
Aansprakelijkheidsverzekering NL online afgesloten
Mobiele phone had ik nog, incl NL SIM
en vandaag weer een fiets gekocht! Nu ben ik weer mobiel gelukkig.
de rest komt allemaal pas als de container arriveert en/of als we naar ons volgende apartement verhuizen.
Nu dus eerst mijn verkenningen op de arbeidsmarkt .....
We doen hier kennelijk geen tv shows, maar we kunnen gewoon volautomatisch sms'en. Wel zo efficientquote:Following His Highness Sheikh Khalifa bin Zayed Al Nahyan's direction along with the support of Sheikh Mohammed Bin Rashid AlMaktoum to alleviate the winter suffering for refugees in the Levant, you can now participate in the UAE Compassion campaign. To donate, SMS 'HELP' to the following codes:
7100 - AED 100
7200 - AED 200
edit: sorry niet goed gelezenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:08 schreef Gaoxing het volgende:
Wow, dit is voor het eerst. Ik kreeg zojuist een sms:
[..]
We doen hier kennelijk geen tv shows, maar we kunnen gewoon volautomatisch sms'en. Wel zo efficient
En heb je nog een donatie gedaan?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:08 schreef Gaoxing het volgende:
Wow, dit is voor het eerst. Ik kreeg zojuist een sms:
[..]
We doen hier kennelijk geen tv shows, maar we kunnen gewoon volautomatisch sms'en. Wel zo efficient
haha, ja, alles is relatief he. Ik ken mensen die doodsbenauwd worden van steden als Bangkok. Maar als je erger gewend bent...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 07:16 schreef breaky het volgende:
[..]
Nu op het vliegveld van Bangkok te wachten op de vlucht terug naar Luang Prabang. Een weekje Bangkok blijft altijd leuk. Shoppen is minder frustrerend dan in Laos ondanks de drukte.
Dat is 'ie niet: Luang Prabang is een durpquote:
Dat had ik elders al gedaan. School zamelt ook in. En ja, ik kan me voorstellen dat het even prettig is om bij te trekken in de grote stad. Vroeger toen we in China woonden deden we dat in Beijing. Het was niet eens zo vreselijk veel groter dan Tianjin, maar veel en veel westerser.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 07:16 schreef breaky het volgende:
En heb je nog een donatie gedaan?
Nu op het vliegveld van Bangkok te wachten op de vlucht terug naar Luang Prabang. Een weekje Bangkok blijft altijd leuk. Shoppen is minder frustrerend dan in Laos ondanks de drukte.
Grappig, Luang Prabang is erg toeristisch dus aan mijn westerse trekken kom ik wel hier. In Bangkok vind ik het vaak leuk om rond te wandelen in drukke straten met kleine winkeltjes en dan van tijd tot tijd een shopping mall in te duiken.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:54 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat is 'ie niet: Luang Prabang is een durp
[..]
Dat had ik elders al gedaan. School zamelt ook in. En ja, ik kan me voorstellen dat het even prettig is om bij te trekken in de grote stad. Vroeger toen we in China woonden deden we dat in Beijing. Het was niet eens zo vreselijk veel groter dan Tianjin, maar veel en veel westerser.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |