Awesome al die herkenbare peuterbuien! Kleptomaan is I. (nog???) niet, lastig lijkt me!
Hij wil wel steeds alles zelf doen, beslissen of helpen. Pfff hoeveel driftbuien er niet al geweest zijn omdat ik het licht aandeed en er even niet aan dacht om hém te vragen om dat te doen.. Als ik in een goede bui ben doe ik het ligt weer uit en mag hij het nog een keer doen, maar soms heb ik daar gewoon even geen zin in of heb ik haast. Man man, kindermishandeling volgens peuter! Waarna we in een spiraal komen van driftbuien, want dan wil ik door met aankleden/brood smeren/jas aandoen/whatever, en dan vraag ik wel of hij zelf iets wil doen, maar krijg ik geen respons. Na 2x vragen en uitleggen dat mama het dan zal doen, ga ik tot actie over, en daarna besluit hij toch dat hij het wilde doen. Wat dan niet meer kan...
Of te moe om zelf de trap op te lopen. Ik probeer hem altijd over te halen om zelf te lopen (ik sta al hijgend boven als ik alleen mezelf omhoog moet hijsen

), maar bij veel treuzelen, balanceren, springen en/of dansen, pak ik hem toch op. Dan wil hij uiteraard toch lopen. Dus zet ik hem weer neer na een paar treden. Maar dat is dan ook niet goed, want hij wilde precies DIE TREDEN lopen die hij nu overgeslagen heeft. Groot drama, I. weer aan het stunten op de trap, ik til hem dus weer op, etc, etc, etc.

. Zucht...
Maar aan de andere kant kan hij ook zo leuk, lief en grappig zijn, de peuterleeftijd is echt een periode van uitersten

.