abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148803436
loj klinkt als een geslaagde verjaardag.
pi_148809158
hier ook super sand... als hij ermee speelt ligt het overal en het plakt ook aan de kleding, het geeft nog meer troep dan play doh klei (maar is makkelijker vormbaar), ik kan er niet zo goed tegen, maar dat ligt vooral eraan omdat wij voornamelijk tapijt hebben

de buikgriep is weer over, zo snel hij was afgevallen zo snel het er ook weer aan lijkt te zitten, gelukkig, ik twijfelde zo of ik naar de dokter moest of niet, maar het was ook weekeind en hij had niet echt koorts alleen veel gewichtsverlies en geen eetlust
  maandag 19 januari 2015 @ 06:06:57 #253
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_148830181
Loj *O* welkom hier!

Rauw spul wordt afgeraden tot een jaar of 4 toch? Peach krijgt wep gerookte zalm trouwens, dat vind ze zó lekker O+

Fijn dat je zoon zo snel weer aankomt na de buikgriep, Zana :)
3!
pi_148831587
Hoi Loj,

Zana, fijn dat hij zelf weer bijkomt met zijn gewicht!

Ik hoor ook wel 6 of 10 jaar voor rauw vlees.
Maar Daan is niet zo gek op vlees. Hem zou ik niet blij maken met een biefstuk. Dat houdt met en gehaktbal wel op.. Ik geloof dat we bij Chris het wel gaven, met mate. Zelfde met sushi, dat at hij ook zo wel. Maar dan gaf ik de soorten die ik van en sushiman mocht tijdens de zwangerschap.. Dus geen tonijn bijvoorbeeld.

Gisteravond 5 jaar ouder geworden. We waren met zijn allen op weg van zolder naar beneden. Halverwege moest Daan even wachten op mij. Alleen hij vond dat hij best verder kon. Kan hij ook wel. Maar als je dan op de bovenste tree gaat staan, achterstevoren, om het traphekje dicht te moeten doen, dan werkt dat niet. Hij trok aan het hekje, raakte zijn grip kwijt en ging zo achterover de trap af.. Mijn man kon hem beneden oprapen. Gelukkig fysiek geen last, op even een half uurtje trekken met zijn bovenbeen na. Hij was wel erg onder de indruk. Hij blijft er over praten.
En ik zie hem nog vliegen, in 2 radslagen naar beneden. :X
Hij heeft echt geluk gehad..
pi_148833433
ja het advies daarover loopt een beetje uiteen. Voedingscentrum adviseert iedereen met een lagere weerstand dan volwassenen geen rauw vlees te eten. Zwangeren, kinderen, bejaarden. Advies is ivm toxoplasmose parasiet. Diezelfde parasiet die je kunt naar alle waarschijnlijkheid eerder oploopt in de zandbak of van je eigen huis- tuin- en keukenkat ;) de meeste mensen merken niet eens echt dat ze er heel ziek van zijn, wat grieperig hooguit.

Mijn baby's gaf ik geen rauw vlees, en ook geen varkensvlees. Heel af en toe kip of vis. Maar nu krijgen ze gewoon alles. Filet Americain eten we hier sowieso niet dus dat eten ze dan weer nooit, maar sushi, gerookte zalm en dus ook medium gebakken biefstuk (wat wel iets anders is dan volledig rauw imho) krijgen ze gewoon.
:)
pi_148837087
O my DF :X ..wat zal jij geschrokken zijn :X

En nog even een snelle crosspost O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148837355
Twinkle! O+. Mooie foto's.
DF, wat een schrik. OMG. :X
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 19 januari 2015 @ 15:16:24 #258
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148841667
Jeetje DF, dat is zeker schrikken!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 19 januari 2015 @ 15:58:06 #259
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148843352
Jemig, wat een schrik DF. Gelukkig goed afgelopen.

Wat een mooie foto's Twinkle! Broer en zus O+
pi_148864973
Vanyel, je spoilers gemist, maar fijn om te lezen dat het al zo snel beter gaat en jullie een manier hebben gevonden om er mee om te gaan!

Wat een schrik Deepfreeze! Wonderbaarlijk wat een val ze kunnen hebben he!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 09:05:27 #261
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148865908
Jullie wel eens meegemaakt? Anouk had koorts vanmorgen, maar brak evengoed het huis helemaal af, dus ik met mijn goede gedrag naar kdv. Mag ze niet blijven. :( Zojuist nog gemeten, 38,4. Kreeg als uitleg, stel dat ze een koortsstuip krijgt? En de reden dat als koorts al zo hoog is nu, dat het alleen nog maar kan oplopen? Anouk is alleen maar wat verkouden?
Was best een beetje pissig eigenlijk, dat ik thuis gebeld werd door de leidster dat ze morgen eventueel kan inhalen, dat heb ik dus naar volgende week gezet, want morgen zal ze ook nog wel koorts hebben ;)
pi_148865976
Vervelend zeg, lekker dan als je moet werken. Ik zou werk echt niet af kunnen zeggen, want dan kan het niet open.
Daarom verzwijgen ouders het dus als het kindje wat verhoging heeft.

Heeft zij wel eens een koortsstuip gehad dan? Zo vaak komt dat nou ook weer niet voor...
pi_148866180
Vervelend susie. Een koortsstuip lijkt me niet een reden om aan te voeren waarom een kind niet zou mogen komen eerlijk gezegd :') mijn buurvrouw werkte op een kdv en die gaf aan dat kindjes met koorts niet mogen komen omdat ze de tijd en aandacht die een kind met koorts nodig heeft niet kunnen geven. Seems fair enough lijkt me.

Overigens treedt een koortstuip op wanneer de koorts plotseling heel snel oploopt, en soms ook wanneer de koorts plotseling daalt, en doorgaans vindt dit bij aanvang van de koorts plaats en is het dus het eerste teken van ziek zijn. Anders is het normaal dat het binnen 24 u na start koorts optreedt. De hoogte van de temperatuur heeft er verder niets mee te maken, het gaat om de snelle stijging of daling. Ook een kind wat 37.2 heeft kan gaan stuipen. En een kind wat 39.6 heeft hoeft helemaal niet per se te gaan stuipen.
Mijn dochter was echt ziek-ziek op de momenten dat ze stuipen had. Hangerig, niks willen, echt een ziek vogeltje. Mijn meiden hebben altijd hoge koorts als ze koorts hebben. Temperaruren van 40 graden zijn niet uitzonderlijk, maar de keren dat mn jongste stuipen kreeg begon ze zonder koorts maar juist met ziek en hangerig zijn.
pi_148866230
Vaag Susie! Bij ons is juist wel eens gezegd toen ik belde om hem ziek te melden dat hij met alleen verhoging best mocht komen. Maar ik vond juist dat hij erg hangerig was en wilde hem liever een dagje laten uitzieken. Koortsstuip komt toch vaker bij jongere kindjes voor? Tenzij je weet dat ze er gevoelig voor is.

Wij doen mee met de ziekenboeg. Peuter heeft sinds zaterdag koorts. Vannacht nog gloeiend heet, maar nu niet meer. Toch het belletje naar de dokter nog even uitstellen... Hij slaapt nog wel :o, wel na een nacht met minstens 10x huilend wakker.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148866323
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 06:59 schreef Troeta het volgende:
Vanyel, je spoilers gemist, maar fijn om te lezen dat het al zo snel beter gaat en jullie een manier hebben gevonden om er mee om te gaan!
Ze zijn geloof ik ook niet meer zo relevant. 7 wk na het eerste gesprek hoorden we gisteren (en vanmorgen weer van de logo) dat ze plots wel redelijk klaar lijkt voor school.
Oeps.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_148866615
Wauw! Wat een omslag! Leuk zeg!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:11:32 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148868353
Wat fijn Vanyel!

Ze heeft nog nooit een koortsstuip gehad.
Het arme kind zit hier nu thuis, terwijl ze lekker wilde spelen :'(
Ik hou mijn mail een beetje bij, maar ik moet sollicitanten uitnodigen en dat lukt natuurlijk niet echt zo thuis met een kind dat mee loopt te zingen met alles wat ze hoort.
Man komt 12 uur thuis, dan stap ik alsnog op de trein naar Amsterdam om te werken.
pi_148870532
Hier ook weer een zieke. Flink verkouden weer.
Gaat allemaal lekker zo met die peutertjes -O-. Beterschap allemaal!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_148870716
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:05 schreef Susie het volgende:
Jullie wel eens meegemaakt? Anouk had koorts vanmorgen, maar brak evengoed het huis helemaal af, dus ik met mijn goede gedrag naar kdv. Mag ze niet blijven. :( Zojuist nog gemeten, 38,4. Kreeg als uitleg, stel dat ze een koortsstuip krijgt? En de reden dat als koorts al zo hoog is nu, dat het alleen nog maar kan oplopen? Anouk is alleen maar wat verkouden?
Was best een beetje pissig eigenlijk, dat ik thuis gebeld werd door de leidster dat ze morgen eventueel kan inhalen, dat heb ik dus naar volgende week gezet, want morgen zal ze ook nog wel koorts hebben ;)
Ja. Hier moeten ze naar huis vanaf 38.5 daaronder mogen ze blijven.
De reden is dat ze vinden dat ze kindjes vanaf die temperatuur beter in de gaten moeten houden en die speciale aandacht kunnen ze niet geven.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_148870761
Beterschap voor alle zieke kindjes.

DF wat zal jij geschrokken zijn :X Gelukkig dat hij verder niks ernstigs had.

Wat fijn Vanyel!!!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_148872045
Vanyel, wat een geweldig nieuws!! *O*

DF, wat eng! Gelukkig weinig schade behalve aan je eigen zenuwen dan...

Beterschap voor iedereen! Grote haat aan de winterperiode met tig virussen :(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148872209
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:27 schreef mignonne het volgende:
kindjes met koorts niet mogen komen omdat ze de tijd en aandacht die een kind met koorts nodig heeft niet kunnen geven
Dit is precies de reden dat je op ons kdv ook niet mag brengen met een temp boven de 38 nog iets. Niet zo vreemd, maar soms wel lastig ja.

Deepfreeze, tien jaar ouder idd :o gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden!
pi_148872472
Ik ben daarom ook zo enorm blij dat ik niets meer te maken heb met een kinderdagverblijf. Hoe vaak ik wel weer thuis zat voor een ziek kind dat eigenlijk niet ziek was...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_148872992
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben daarom ook zo enorm blij dat ik niets meer te maken heb met een kinderdagverblijf. Hoe vaak ik wel weer thuis zat voor een ziek kind dat eigenlijk niet ziek was...
Dat kan ik me voorstellen ja. Wij hebben idd gelukkig ook altijd het geluk gehad dat we alles in goed overleg met de gastouder konden regelen. Als ze wel koorts hadden maar niet ziek waren dan mochten we ze gewoon brengen (ondanks dat die van mij dus wél bekend is met koortsstuipen ;) )
en als ze wel echt ziek-ziek waren dan was er ook nog overleg mogelijk.

Het is nooit mijn intentie geweest om een ziek kind ergens te 'dumpen', maar het is wel eens voorgekomen dat ik op de dag van mn tentamen een gloeiend heet kind uit bed haalde. B. al naar zn werk en ik nog 2 uur voor aanvang tentamen. Ga dan maar eens iets anders regelen. Thank god voor de gastouder die dan zei breng maar. Haalde ik haar direct na het tentamen gewoon weer op.
pi_148873492
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen ja. Wij hebben idd gelukkig ook altijd het geluk gehad dat we alles in goed overleg met de gastouder konden regelen. Als ze wel koorts hadden maar niet ziek waren dan mochten we ze gewoon brengen (ondanks dat die van mij dus wél bekend is met koortsstuipen ;) )
en als ze wel echt ziek-ziek waren dan was er ook nog overleg mogelijk.

Het is nooit mijn intentie geweest om een ziek kind ergens te 'dumpen', maar het is wel eens voorgekomen dat ik op de dag van mn tentamen een gloeiend heet kind uit bed haalde. B. al naar zn werk en ik nog 2 uur voor aanvang tentamen. Ga dan maar eens iets anders regelen. Thank god voor de gastouder die dan zei breng maar. Haalde ik haar direct na het tentamen gewoon weer op.
Hier kunnen ze gewoon ziek zijn in hun eigen bed.
pi_148873590
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier kunnen ze gewoon ziek zijn in hun eigen bed.
das helemaal ideaal! En uiteindelijk het beste ook :)
pi_148873722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

das helemaal ideaal! En uiteindelijk het beste ook :)
Gelukkig zijn ze echt heel veel minder ziek nu ze niet op een kinderdagverblijf zijn. Dat scheelt dus echt een jas.
pi_148873835
Ik moet zeggen dat ik zelf erg huiverig ben om peuter met verhoging weg te brengen. Omdat zowel ik als vriend minstens een uur onderweg zijn als hij toch opgehaald moet worden, maar ook omdat ik bang ben dat hij daar nog iets anders oppikt door lage weerstand en je dan een paar dagen later met een doodziek vogeltje alsnog thuis zit,aar dan veel langer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148875631
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:49 schreef mignonne het volgende:
Ons kdv is daar ook best flexibel in. En voor rede vatbaar.
Laatst had M krentenbaard. We hadden het toevallig ontdekt toen ie een paar dagen niet naar het kdv ging en direct gesmeerd met antibacteriële zalf. Na drie dagen behandelen, zijn ze niet meer besmettelijk en mogen ze volgens t rivm naar kdv. Wij vergaten t te melden. Kdv belde dat ie moest worden opgehaald. Mevrouw V legde uit dat al drie dagen gesmeerd was. Vonden ze wel een beetje lastig, maar hij mocht uiteindelijk gewoon blijven. Fijn is dat.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 19:25:12 #280
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148883829
Een ziek kind zou ik ook niet wegbrengen nee. Maar een kind dat verkouden is en dus koorts, die vanaf 6 uur tot half 8 gewoon speelt, met haar pannen loopt te rammen, fijn de buren wakker gilt, lastig doet met aankleden ;) en dus gewoon gewoon is, daar hoeft echt niet veel meer aandacht aan gegeven te worden. Als ik niks had gezegd, had ze dus gewoon een fijne dag op het kdv gehad. En dat vind ik dus jammer.
Als ze was zoals laatst met de keelontsteking, dan vind ik het een heel ander verhaal.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 20:14:03 #281
95408 Incantrix
pi_148885541
Hier wordt geen grens gesteld qua temperatuur. Met koorts mogen ze gewoon komen, mits ze zich niet ziek 'gedragen'. Kan dus voorkomen dat je zonder koorts kunt brengen, maar ook dat je je kind met 38.5 brengt en het gewoon zijn/haar dag vol maakt. Ze kunnen idd geen extra aandacht geven aan een kind dat zich ziek voelt, maar koorts of verhoging zonder bijverschijnselen zijn dus niet erg :)
3!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 21:35:23 #282
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148889179
Hier ook inderdaad. Ik ben laatst wel gebeld dat hij ontzettend moest hoesten. Verder niks aan de hand of zo maar dan had ik nog de mogelijkheid om iets in huis te halen voor de nacht mocht dat nodig zijn.

Vond ik zo lief meegedacht.
pi_148889475
Dat is echt meedenken Kyara O+
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:00:41 #284
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148890548
Het zijn ook schatten hoor, ik was vanmorgen alleen overdonderd hierdoor.
pi_148896960
Oh DF, wat een schrik!

Twinkle, wat een lieve foto O+

Wel balen hoor Susie. Hier is het beleid dat ze vanaf 38,5 moeten worden opgehaald. Voelen of gedragen ze zich ziek (ook zonder koorts) worden de ouders gebeld met het verzoek om ze op te halen. Zo ben ik een keer gebeld door een invalster (hij was er een uur) dat ik Ow maar moest komen ophalen. Hij was erg hangerig naar haar toe en wou niet met andere kinderen spelen. Ik heb haar toen toch vriendelijk verteld dat ik dat niet van plan was omdat hij altijd zo is en of het misschien slim was dat ze even in z'n boekje las ;)
pi_148898900
Dat is wel heel onzorgvuldig. Volgens mij moet je het verschil tussen altijd hangerig/ aanhankelijk en ziek toch ook wel kunnen maken als leidster.

Met het allergische kind is het ook best wat telefoonverkeer geweest. Soms best irritant, voor de tiende keer "we hebben een zelfgemaakte traktatie, mag ze die?", maar ook heel fijn dat ze altijd vroegen en nooit zomaar gaven.
pi_148899653
Dat lijkt me inderdaad ook dubbel inderdaad. Maar beter een keer teveel bellen dan te weinig, dat zal ook wel hun gedachte zijn geweest.
pi_148900619
En terecht. Als ik niet toevallig net heel druk aan het werk ben, ben ik er altijd heel blij mee.

Bevestiging op CB, kind wordt slanker. 19,3 bij tussen 1.08 en 1.09 was volgens mij al 20 kg bij 1.00). Ze bleef voor het eerst ooit staan bij het meten :D
pi_148900680
Zoë moet 2 februari voor het laatste prikje naar het CB. En ik ben echt benieuwd naar haar lengte en gewicht. Onze meting was 12,8 en 102 cm. Ze is weer flink afgevallen de periode dat ze ziek was. Maar aankomen ho maar :')

Overigs eet ze nu beetje bij beetje beter. Ik betrek haar nu bij het koken. Ze vind het leuk en eet daarom ook iets beter.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_148915743
En een kind kan toch ook gewoon eventjes hangerig zijn. Misschien slecht geslapen of wat dan ook. Zijn geen kleine robotjes.
  woensdag 21 januari 2015 @ 19:08:42 #291
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148917669
Waren het maar robotjes :P Met gebruiksaanwijzing graag :D

Zo schattig vanmorgen: ik sta te niezen in de keuken, hoor ik vanaf de bank:"gezondheid" O+
pi_148922018
Licht gewichtje is ze tally.

Lief en knap als ze zo gericht kunnen antwoorden.

Ean blijft maar hoesten en afgelopen nacht moest ze er zelfs van spugen zo sneu.
pi_148923442
Zo schattig Susie :D

Over hangerig gesproken.. Omdat Ow nu al weken hangerig is, pikt ieder virusje op, heeft continu onverklaarbare uitslag, slaapt weer dramatisch, heeft een loopoor en heeft een rare nagel ;)
Ik krijg vast te horen dat ik een overbezorgde moeder ben, maar ik heb toch maar ff een afspraak bij de huisarts ggemaakt
pi_148924236
Schattig Susie! O+ Ik kreeg gister een spontane knuffel met "Ik vind jou lief" erbij O+. Dan vergeet je toch spontaan eventjes dat je de rest van de dag vooral wordt geslagen en geknepen uit frustratie omdat meneer niet weet wat hij met zijn zieke zelf aan moet :P.

Succes Loj! Lijkt me helemaal geen gek idee. Die rare nagel intrigeert me overigens wel ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148924717
Het is een extra nagel op z'n nagel...
Heel vreemd :)

(M'n kinderen hebben iets met nagels ;) Js heeft twee nagels op z'n kleine teen ;) )
pi_148924767
Nog twee dagen en dan kom ik hier ook met mijn nu nog dreumes

Loj, ik kan me niet voorstellen dat jij als overbezorgde moeder gezien wordt. :*

Phaidra, zo lief die knuffel O+
Ik moest lachen om het stukje daarna.
pi_148933781
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean blijft maar hoesten en afgelopen nacht moest ze er zelfs van spugen zo sneu.
Naar is dat, gebeurt hier ook regelmatig.
Ik ging gister een knorrige, huilende M uit bed halen. Van onderaan de trap komt Dot er even tussen. "Gaat t wel goed daar?"
  donderdag 22 januari 2015 @ 06:41:20 #298
95408 Incantrix
pi_148933856
Omen, nog even! :o *O*

Fr, boeh, hier ook hoestbuien tot kokhalzen en blauw aanlopen aan toe. Wat een kloteverkoudheid zeg..

Vanyel O+ :D

Ik heb me voorgenomen om vandaag eens een begin te maken met de zindelijkheidstraining. Peach geeft zelf aan wanneer ze een vieze luier heeft, wil graag in haar blote billen lopen en vind het potje interessant. Vandeweek bij de winkel had ze gepoept maar ik had geen luier bij me, dus moest ze nog heel even in de auto. Dat was dus gillen, ze wilde niet meer zitten. Ik neem aan omdat ze dat vies vond voelen, dus ik vind het wel een mooi moment :)
3!
  donderdag 22 januari 2015 @ 21:20:28 #299
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148957727
En hoe is het gegaan Inca?
pi_148959798
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 06:41 schreef Incantrix het volgende:

Peach geeft zelf aan wanneer ze een vieze luier heeft

Wil graag in haar blote billen lopen

.................. en vind het potje interessant ...............
Check :D

Check :D

Fail ........ :')

Geduld hebben of??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')