abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148402577
Hij heeft net z'n nieuwe bed ondergespuugd ;(
Hij blijft maar hoesten en kokhalzen.

Ik sta op het punt om de dokterswacht te bellen, maar wat is er aan te doen??
pi_148405103
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:58 schreef Animalmix het volgende:
Poesopstokje geen ervaring.
Goed dat je morgen even naar de huisarts gaat!

Phaidra fijn zo'n nachtje doorslapen. Hopelijk is het gewoon niet eenmalig!

Pffffff ff klagen. Ik heb dus al drie avonden achter elkaar koorts.
In de ochtend gaat het wel en heb ik 37,4. Ik kom de dag door met paracetamol en ibuprofen. Tegen het eind van de middag begin ik me dan echt belabberd te voelen. Net was mijn temp 38,8 en lig ik te rillen onder een dekentje op de bank.
Misschien ook niet slim dat ik vandaag heb gewerkt. En morgen MOET ik ook.
Aww beterschap :* ziekmelden geen optie?

Doorslapen voor Phaidra *O*

Beterschap stokjes poes
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_148406005
Dokterswacht gebeld, ze kunnen hier niks mee.
Morgen naar de huisarts.

Hij is nog steeds wakker, en alweer een bed verschoond. -O-
pi_148407248
Troeta, heel herkenbaar. Ik zei ook laatst tegen een mevrouw die naast me fietste, dat ik een eigen radio had op de fiets (peuter zat achterop) :)

Animal beterschap!

Poesopstokje, wat sneu. Hopelijk gaat de nacht wel goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_148407647
Hij slaapt eindelijk.
Bedankt iedereen :)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:33:27 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148408487
Wij hadden afgelopen nacht zo'n huil nacht. En wat er nou was? Tot half 3 in de weer geweest. Ook praten erbij, puzzel maken, kerstboom, tablet, kwam allemaal voorbij, maar wel met huilen dus :?
En nu dus zojuist een nachtangst, lastig om het verschil te merken, maar ze was nu aan het krijsen en duurde ruim een kwartier en na afloop keek ze rond en wilde ze weer slapen (niet zo gek ook natuurlijk). Waar het nu weer vandaan komt? Geen idee... nu hoop ik alleen dat we het gehad hebben en ik weer een goede nacht kan slapen.
Anouk zei wel vanmorgen dat ze goed geslapen had :D

Animalmix, je MOET niks hè? Ik zeg altijd poepen en plassen moet je, verder niets ;) (maar ik snap het wel hoor)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_148408656
Gek Susie!! R heeft ook soms dat ze in dr slaap huilt en onrustig is maar geen idee of het nacht angst is.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_148409016
Hier ook een peuter die s nachts ineens aan het spoken is.
En s avonds niet wil slapen.
pi_148409301
Ze vindt hier haar nieuwe bed erg spannend..ze vraagt om haar oude baby bed :{ gisteren en eer gisteren samen met mij op het grote bed in slaap gevallen en toen bracht ik dr rond middernacht naar haar bedje aar vanavond ging ik mee liggen in haar bedje en zo viel ze in slaap tegen mij aan O+ O+ *;

Vervelend Kyara -O- slaapt ie nog zo lang overdag?
pi_148409495
Nee, soms helemaal niet, soms wel en dan plukken we hem wel eerder op bed.

Maar hij is ook heel verkouden. Moet ook erg veel hoesten en zo. En ik denk dat hij ook aan een ander bed toe is. Het past allemaal niet lekker meer.
  woensdag 7 januari 2015 @ 07:17:00 #86
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148415779
Nachtangst merk je wel. Er is geen contact te krijgen en in het ergste geval wordt er geschopt en geslagen.
Maandag was ze echt gewoon onrustig en zachtjes aan het huilen, gisteren was het dus krijsen :'( . Maar gelukkig daarna niet meer gehoord.

Dan moet je toch eens aan de schilder Kyara ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 7 januari 2015 @ 08:34:09 #87
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148416366
Hier is de levendige fantasie inmiddels ingeslagen. Bang voor draken, dinosauriërs, spinnen, vliegen, you name it.
Ze slaapt nu met een zaklamp in d'r bed, papa heeft al een keer een dinosaurus via de voordeur buiten gezet en ik mocht een draak door de wc gaan spoelen :').

Ik merk wel dat ze langer slaapt sinds ze in d'r peuterbed ligt. Ze ligt namelijk nu nog op 1 oor ;).
pi_148416474
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 07:17 schreef Susie het volgende:
Dan moet je toch eens aan de schilder Kyara
ja.... zodra ik weer energie heb....
pi_148416496
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

ja.... zodra ik weer energie heb....
Dus ergens rond de puberteit krijgt M zijn peuterbed ;)
pi_148416907
Dat is meteen ook het nadeel van tweedehands meuk. Was veel liever naar de ikea gereden, bed in geladen en opgezet :@ Maar ja, dat doe je ook niet als je al wat hebt staan he.
pi_148417814
:W Ik kom ook weer eens aanwaaien...

Mijn lieve peuter slaapt ook in zijn peuterbed ^O^ Dikke prima dit keer! 8-)

Het plassen op de wc wil nog niet zo lukken dus we lassen een pauze in. Hij wil wel graag zonder luier, voelt dat hij moet plassen en dan is het te laat.
pi_148422529
Wij vroegen ons ook af of het slapen in een groter bed de oplossing zou zijn. Maar voor hetzelfde geld wordt het daarmee alleen maar erger en kan hij dan ook nog zijn bed en kamer uit.

's Avonds niet willen/kunnen slapen was hier wel steeds het teken dat hij aan minder slaap toe was. Dus of middagslaapje eruit of wat later naar bed. Alleen heeft hij weer meer indrukken te verwerken nu hij overdag niet meer slaapt, dus in de nacht onrustiger. Ik hoop maar dat dat een kwestie van wennen is, want met slaapje ligt hij vaak pas rond 21.30 te slapen.

Cyntiaa, jammer dat het plassen op de wc nog niet goed gaat. Peuter heeft hier wel interesse in het potje, maar hij wil er hooguit 2x per week op zitten. Gister wilde hij opeens, maar ik was net zelf aan het plassen. Toen ik klaar was en hem wilde helpen, zegt hij droog: "Ja nou hoef ik niet meer." _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148424702
Cyntia wat goed van het peuterbed.
Plassen komt vanzelf!!

Is dit herkenbaar bij een net tweejarige?

Mama: "Wat wil je op de boterham? Peuter: "Smeerkaas" Mama smeert boterham met smeerkaas.
Peuter: "Neeeeeeee, worst" Peuter krijgt toch boterham met smeerkaas. Mama snijt deze in kleine stukjes. Peuter: "Neeeeeee wil niet kleine stukjes wil grote boterham" Gevolg drama, krijsen, huilen, op de grond liggen.....

Peuter mag een filmpje op de iPad kijken. Mama: "Wat wil je kijken?" Peuter: "Peppa Pig Nieuwe schoenen" Mama zet deze op. Peuter: "Nee niet nieuwe schoenen. Pannenkoeken!" Mama swicht naar de aflevering van de pannenkoeken. Peuter: "Nee toch nieuwe schoenen!" Gevolg drama, krijsen, huilen, op de grond liggen.....

Peuter krijgt haar schoenen aan. Peuter: "Nee niet schoenen aan. Laarzen aan!" Mama: "Nee vandaag doen we de schoenen aan" (red: we gingen op verjaarsdagsvisite) Gevolg drama, krijsen, huilen, op de grond liggen.....

Enz. enz.

Ik trek de conclusie: gevalletje van eigen identiteit en eigen mening ontwikkelen.....
Zwaar vermoeiend wel }:|
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:32:19 #94
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148424784
Welkom tot het peutertopic. Nu hoor je er echt bij :+

Een feestje is het elke dag *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148424861
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:32 schreef laziness het volgende:
Welkom tot het peutertopic. Nu hoor je er echt bij :+

Een feestje is het elke dag *O*
Bedankt voor de bemoedigende woorden :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:38:21 #96
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148425075
Ollie is bijna 4 en heeft dat soort buien niet meer hoor dus houdt moed :P

Mijn jongetje ging vandaag voor het eerst wennen. Hij was zo wijs met zijn rugzak om al huppelend en kwebbelend naast me :{ O+
Hij vond het geweldig en volgens de juf was het alsof hij er al jaren is. Mijn grote stoere O+

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148426136
Boh Lazi. Stoer jochie! En wat gaat het toch hard. Ik kan me jouw zwangerschap in Z&G nog wel herinneren.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_148426222
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:30 schreef Animalmix het volgende:
Cyntia wat goed van het peuterbed.
Plassen komt vanzelf!!

Is dit herkenbaar bij een net tweejarige?

Mama: "Wat wil je op de boterham? Peuter: "Smeerkaas" Mama smeert boterham met smeerkaas.
Peuter: "Neeeeeeee, worst" Peuter krijgt toch boterham met smeerkaas. Mama snijt deze in kleine stukjes. Peuter: "Neeeeeee wil niet kleine stukjes wil grote boterham" Gevolg drama, krijsen, huilen, op de grond liggen.....

Peuter mag een filmpje op de iPad kijken. Mama: "Wat wil je kijken?" Peuter: "Peppa Pig Nieuwe schoenen" Mama zet deze op. Peuter: "Nee niet nieuwe schoenen. Pannenkoeken!" Mama swicht naar de aflevering van de pannenkoeken. Peuter: "Nee toch nieuwe schoenen!" Gevolg drama, krijsen, huilen, op de grond liggen.....

Peuter krijgt haar schoenen aan. Peuter: "Nee niet schoenen aan. Laarzen aan!" Mama: "Nee vandaag doen we de schoenen aan" (red: we gingen op verjaarsdagsvisite) Gevolg drama, krijsen, huilen, op de grond liggen.....

Enz. enz.

Ik trek de conclusie: gevalletje van eigen identiteit en eigen mening ontwikkelen.....
Zwaar vermoeiend wel }:|
Yep. Herkenbaar.

Op dit moment zit peuter in de uitprobeerfase.

I: mag ik een koekje?
Mama: nee <insert reden>
I: jawel *)

I: mag ik een chocolaatje?
Mama: nee, ook niet.
I: niet nee zeggen! :(

I: mag ik hiermee gooien (altijd iets dat stuk kan, zeg maar)
Mama: nee joh, dan gaat het stuk!
I: wel! *gooi*

etc.. :P

De fase dat hij zelf steeds van mening verandert is nu wel over, scheelt dat? ;)
Nu moet hij nog even doorkrijgen dat 'netjes vragen' niet direct betekent dat je je zin krijgt. Opgroeien is zo moeilijk soms :P.

Lazi O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148426323
Billie zegt sinds een paar dagen heel trots en met big smile tegen me: Ik hou heel veel van jou!! :D.
Zo lief O+.

Al die probeerfases zijn zo herkenbaar. :') Peuters O+
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_148426441
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Kuukske het volgende:
Billie zegt sinds een paar dagen heel trots en met big smile tegen me: Ik hou heel veel van jou!! :D.
Zo lief O+.

Al die probeerfases zijn zo herkenbaar. :') Peuters O+
Aaaah O+. Gister zei mijnes dat ook en wilde hij steeds knuffelen. Alleen was ik bezig met hem naar bed te brengen, dus ik vermoed dat het een uitsteltactiek was. Het werkte :').
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')