abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148139509
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_148140706
Awesome al die herkenbare peuterbuien! Kleptomaan is I. (nog???) niet, lastig lijkt me!

Hij wil wel steeds alles zelf doen, beslissen of helpen. Pfff hoeveel driftbuien er niet al geweest zijn omdat ik het licht aandeed en er even niet aan dacht om hém te vragen om dat te doen.. Als ik in een goede bui ben doe ik het ligt weer uit en mag hij het nog een keer doen, maar soms heb ik daar gewoon even geen zin in of heb ik haast. Man man, kindermishandeling volgens peuter! Waarna we in een spiraal komen van driftbuien, want dan wil ik door met aankleden/brood smeren/jas aandoen/whatever, en dan vraag ik wel of hij zelf iets wil doen, maar krijg ik geen respons. Na 2x vragen en uitleggen dat mama het dan zal doen, ga ik tot actie over, en daarna besluit hij toch dat hij het wilde doen. Wat dan niet meer kan...

Of te moe om zelf de trap op te lopen. Ik probeer hem altijd over te halen om zelf te lopen (ik sta al hijgend boven als ik alleen mezelf omhoog moet hijsen :P), maar bij veel treuzelen, balanceren, springen en/of dansen, pak ik hem toch op. Dan wil hij uiteraard toch lopen. Dus zet ik hem weer neer na een paar treden. Maar dat is dan ook niet goed, want hij wilde precies DIE TREDEN lopen die hij nu overgeslagen heeft. Groot drama, I. weer aan het stunten op de trap, ik til hem dus weer op, etc, etc, etc. :'). Zucht...

Maar aan de andere kant kan hij ook zo leuk, lief en grappig zijn, de peuterleeftijd is echt een periode van uitersten :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 30 december 2014 @ 19:35:21 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148153877
Inderdaad een faaaaaase, maar wel een die zich maandelijks ofzo herhaalt :X :D

Pijnlijk die tand door je lip fr :*

Gewoon vaker langskomen Spees! ^O^
Heerlijk om hier af en toe even te spuien ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 31 december 2014 @ 21:06:48 #4
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148200707
No sh*t, ik heb een vuurwerkliefhebber op bed liggen :o.
De vorige keren heeft ze er niks van meegekregen maar oma vond het dit jaar toch nodig om een klein pakketje bij de Action te kopen.
Bij elk potje of pijltje dat in de hens ging applaudisseren, en of de knallen groot of klein waren, dat deerde niet. Ze is zelfs niet bang om sterretjes vast te houden :o .
En dat terwijl mama zo'n vreselijke angsthaas is op het gebied van vuurwerk :') .
Ik ben benieuwd of ze om 0.00uur wakker word. We weten sowieso niet wat we kunnen verwachten in onze nieuwe buurt qua vuurwerk, maar het zal hoogstwaarschijnlijk niet zo'n hel zijn als in onze oude woonplaats, waar de lawinepijlen bij ons voor de deur werden afgestoken :(.
pi_148201970
Hier alweer 1x wakker door de knallen en helaas is hij er erg bang voor -O-. We wilden hem daarom sowieso wakker maken voor 12 uur, zodat hij niet heel erg in paniek wakker zou worden (hij slaapt erg licht tussen 10 en 12). Na morgen gelukkig weer even rust met alle feestdagen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 31 december 2014 @ 22:01:42 #6
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148202043
Hier ligt er eentje te snurken en wordt niet wakker van die idioot harde knallen :? Ik vind het soms niet normaal hoe hard het is eigenlijk, zal wel carbid zijn denk ik.
Ze is er overigens niet bang voor, maar deed vanmiddag wel haar handen voor haar oren en vroeg zich af "wie dat nou toch doet!" Vanavond stond ze bij de deur te kijken en af en toe ging de deur ook open.

Ik ben ook benieuwd of ze straks om 12 uur wakker wordt :)
pi_148202391
Luc vond het vuurwerk fantastisch. Bij iedere knal "Oooh mama vuurwerk!!!"
Slapen wilde hij ook niet want de achter buren bleven maar vuurwerk afsteken...
Gelukkig na een tijdje is hij toch gaan slapen.

We halen hem er om 0:00 wel uit, mede omdat hij het vuurwerk zo ontzettend geweldig vindt.

Ik geniet de laatste tijd volop van de kleine man. Hij heeft de woordenschat van een kind van 3/3.5 (volgens het KDV) wat het communiceren met hem erg makkelijk maakt.
Hij kwekt & zingt de hele dag door. Maakt zijn eigen liedjes. Begint nu ook de piano (kinder piano) te spelen & zingen. Vindt het fantastisch om met mijn man of mijzelf gitaar te spelen en te zingen (olifantje in het bos is favoriet :D) We genieten volop hier. Erg fijn, we hebben vooral tussen 11 maand en 1.5 jaar hele heftige maanden gehad met een super gefrustreerd kind. Vanaf toen ging het elke maand een beetje beter en sinds hij 2 is, ken ik hem amper nog terug.

Alvast een erg fijne jaarwisseling voor iedereen!
En dat 2015 maar een fijn jaar mag worden met iedereen zijn/haar familie :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_148204194
Wij zijn bij vrienden en mini en maxi liggen heerlijk te snurken. Djen leek vandaag niks om het vuurwerk te geven. We zien wel of ze wakker wordt
pi_148209851
Gelukkig nieuwjaar allemaal!! Hoe hebben jullie peuters geslapen? :D Billie heeft overal doorheen geslapen :z
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_148209861
Ean is tig keer wakker geworden van het vuurwerk maar was normale tijd wakker :O
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 1 januari 2015 @ 08:58:11 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148209899
peuter+kleuter waren om 7 uur wakker }:|
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 1 januari 2015 @ 09:13:37 #12
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148209959
Iedereen een goed en gezond 2015 gewenst!

Peuter heeft hier doorgeslapen door de enorme harde knallen tot 7 uur. Daar was ik erg blij mee (gisteren was het nog voor 6 uur namelijk :P) Helaas kon ik er niet doorheen slapen, manlief wel. Ja, wij lagen al in bed :P
pi_148210239
Kinderen sliepen er doorheen en de peuter werd bij wijze van uitzondering zelfs pas om kwart voor 9 wakker.
Nieuwjaarscadeau O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 1 januari 2015 @ 11:05:14 #14
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148210856
Hier ook een doorslaper tot 8.30uur. Maar het was bij ons ook wel errug rustig met het vuurwerk.

Nu weer al die familie-nieuwjaarsborrels af gaan :r . 1 gehad, nog 2 to go...
pi_148211315
Luc is van 23:50 tot 1:00 wakker geweest, daarna ging hij weer braaf slapen tot 9:30 ^O^
Vandaag een lekker rustig dagje gelukkig.

Succes met de nieuwjaarsborrels NTS
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 1 januari 2015 @ 11:48:02 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148211459
De mijne is opgebleven maar hij voelde zich niet zo lekker.
Hij heeft nog een paar keer gespuugd ook.

Woensdag mag hij naar school. We zijn dit topic ook wel een beetje ontgroeid. Hoewel het gevoel voor drama er nog wel is en zijn oren zijn ook best vaak op vakantie :P maar hij schrijft letters, kan rijmen en gaat opeens netjes binnen de lijntjes (proberen) te kleuren.

Hij kwam van de week op het kdv zijn beste vriendje tegen die bij de NSO zit. Dolgelukkig knuffelden de twee elkaar.
Ze kijken er samen naar uit tot Ollie ook naar school en de NSO komt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 1 januari 2015 @ 12:58:42 #17
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148213104
Vriendjes voor het leven O+
Gaat hij wennen Laziness of al voor het echt? Wennen dacht ik, eind januari jarig toch?
  donderdag 1 januari 2015 @ 13:15:10 #18
244125 laziness
pi_148213656
Wennen 2 ochtenden per week, vijf weken lang en dan is hij 8 februari jarig.

Ik ben al bezig met traktatie bedenken e.d.
Alleen voor de leidsters een afscheidscadeau vind ik lastig.
Eentje heeft een specialer plekje dan de rest ook.
pi_148214401
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Lazi kreeg jij vanzelf een oproep voor het wennen? Hoe lang van te voren was dat? Eva zal in april gaan wennen denk ik. Ben benieuwd wanneer ze contact opnemen.

Eva vond het vuurwerk al helemaal niks en gisteravond werd ze dan rond 00.20 toch nog wakker ervan. Ze heeft even een kwartiertje gekeken, maar wilde daarna graag terug naar bed. Helaas lukte dat niet echt, want ze schrok steeds enorm en lag dan te huilen in bed. Die heeft dus een nachtje tussenin geslapen (vriend niet mee eens, maar dat is hij nooit. Met uitzondering van ziek zijn. Maar ik vond dit gewoon zielig, dus pech. En ik mocht beslissen zei hij ;) ).

We zijn dus allemaal een beetje brak. Behalve de jongste. Die sliep overal doorheen tot 08.30 :D
  donderdag 1 januari 2015 @ 14:42:14 #20
244125 laziness
pi_148216076
Danic, wij kregen een uitnodiging via de mail voor de infoavond begin van het schooljaar omdat hij dit jaar zou komen en je dan nuttige info mee krijgt.
Die avond hebben we email adressen met de juf uitgewisseld en toen kreeg ik een mail van de juf om de wenafspraak af te stemmen. Dit was al een maand of twee geleden maar dat was puur omdat ze ons dus al gezien had op die avond dat ze maar meteen de daad bij het woord voegde zei ze in de mail.

Normaal is wel dat school per brief of mail op tijd contact opneemt met je dus nog even geduld ;)
pi_148218455
Hier wakker van 23.30 tot een uur of 1/ half 2. Slapen in eigen bed lukte niet, daar was hij veel te wakker voor. Dus bij ons in bed geslapen tot 9 uur *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 2 januari 2015 @ 10:24:34 #22
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148237721
Goh R is sinds gisteren ziek. Geen hoesten, geen verkoudheid maar wel koorts. Gisteravond 39.6 en vanochtend 38.6
Is dit niet hoog voor de ochtend?
En zover ik kan checken heeft hij ook geen last van zijn oren.
Rayen 2½ jaar!
pi_148238922
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:42 schreef laziness het volgende:
Danic, wij kregen een uitnodiging via de mail voor de infoavond begin van het schooljaar omdat hij dit jaar zou komen en je dan nuttige info mee krijgt.
Die avond hebben we email adressen met de juf uitgewisseld en toen kreeg ik een mail van de juf om de wenafspraak af te stemmen. Dit was al een maand of twee geleden maar dat was puur omdat ze ons dus al gezien had op die avond dat ze maar meteen de daad bij het woord voegde zei ze in de mail.

Normaal is wel dat school per brief of mail op tijd contact opneemt met je dus nog even geduld ;)
Oké thanks, bedankt voor je reactie.
Ik wacht ook nog wel even af. Maar de structopaat in mij wil het graag allemaal weten, omdat er bij mij een operatie aankomt en ik graag wil weten hoe alles te plannen en te regelen.
Maar dat gaat niet met alles ;)
pi_148238945
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:24 schreef TimeJumper het volgende:
Goh R is sinds gisteren ziek. Geen hoesten, geen verkoudheid maar wel koorts. Gisteravond 39.6 en vanochtend 38.6
Is dit niet hoog voor de ochtend?
En zover ik kan checken heeft hij ook geen last van zijn oren.
Nee hoor. Vaak zijn ze warm van de nacht dus dat is niet heel gek. Hou het wel in de gaten of het stijgt in de komende uren en daarop kun je dan eventueel anticiperen. Maar ik schrik niet van deze temperatuur in de ochtend bij een ziek kindje. Zeker niet als ik de temperatuur van de avond ervoor zie.
Beterschap :*
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:09:52 #25
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148239736
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:28 schreef danic het volgende:

[..]

Nee hoor. Vaak zijn ze warm van de nacht dus dat is niet heel gek. Hou het wel in de gaten of het stijgt in de komende uren en daarop kun je dan eventueel anticiperen. Maar ik schrik niet van deze temperatuur in de ochtend bij een ziek kindje. Zeker niet als ik de temperatuur van de avond ervoor zie.
Beterschap :*
Dank je en ook dank voor je advies.
Nog een vraagje dan, ik schrok eigenlijk van 39.6 van gisteravond, heb toen wel een zetpil gegeven.
Nu weet ik theoretisch :P dat kinderen vaak hoge koorts kunnen hebben. Maar het zit dicht tegen de 40 graden aan.
Als een kind nou 40 graden koorts heeft ga je dan gelijk naar de huisarts? Of dan toch gewoon een zetpil?
Rayen 2½ jaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')