abonnement Unibet Coolblue
pi_156178644
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:43 schreef gewoonmeppen het volgende:

[..]

Ik betaal 738 euro per jaar, zonder daar iets voor terug te krijgen.
Daardoor blijft de zorg JUIST betaalbaar!
De zorg wordt juist onbetaalbaar door de mensen die veel zorgkosten maken en daar maar een (in verhouding) klein bedrag voor betalen.

Ik rook niet, ben niet te zwaar, eet gezond en sport regelmatig.
Laat de mensen met een ongezonde levenswijze maar lekker opdraaien voor hun eigen zorgkosten
Alleen met die laatste zin ben ik het niet mee eens, maar verder _O_ ^O^
Ik doe hetzelfde en mijn partner ook. Helaas dit jaar de volledige ER+vrijwillige ER moeten betalen ivm een beenbreuk, maar volgend jaar weer max ER+max vrijwillig ER.
Ik weet dat je zo de zorg geheel uitkleed, maar als ik dit niet doe wordt de zorg ook uitgekleed en nu bespaar ik er nog mee :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_156192726
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:43 schreef gewoonmeppen het volgende:

[..]

Ik betaal 738 euro per jaar, zonder daar iets voor terug te krijgen.
Daardoor blijft de zorg JUIST betaalbaar!
De zorg wordt juist onbetaalbaar door de mensen die veel zorgkosten maken en daar maar een (in verhouding) klein bedrag voor betalen.

Ik rook niet, ben niet te zwaar, eet gezond en sport regelmatig.
Laat de mensen met een ongezonde levenswijze maar lekker opdraaien voor hun eigen zorgkosten
Je vergeet dat je ook 7% van je salaris inlegt.
Dat is niet meer zichtbaar op je loonstrookje maar op loonstrookjes van rond 2012 kun je dat vinden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 22 september 2015 @ 19:39:41 #278
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_156303534
http://www.nu.nl/zorgverz(...)mie-met-45-euro.html

quote:
DSW verhoogt zorgpremie met 45 euro

De zorgpremie bij zorgverzekeraar DSW valt volgend jaar 45 euro hoger uit. In 2016 gaan klanten van de verzekeraar maandelijks 3,75 euro meer betalen.
Dat maakt de verzekeraar dinsdag bekend.

In 2016 zijn verzekerden bij DSW 1.185 euro aan zorgpremie kwijt. Dat komt neer op 98,75 euro per maand.

Vorig jaar ging het nog om een jaarbedrag van 1.140 euro en een maandbedrag van 95 euro. De premie stijgt volgend jaar met 3,9 procent.

De verzekeraar biedt alleen één soort polis aan. In dit geval is dat een restitutiepolis. Dit betekent dat het voor de vergoeding niet uitmaakt bij welke zorgverlener een verzekerde een behandeling krijgt.

DSW vindt het naar eigen zeggen niet nodig om de keuzevrijheid van een verzekerde te beperken via een zogenoemde natura- of budgetpolis. Bij deze polissen krijgen verzekerden alleen de volledige kosten vergoed als zij worden behandeld bij een door de verzekeraar gecontracteerde zorgverlener.

Redenen
Het is voor DSW de eerste premiestijging in twee jaar. Vorig jaar bleven de premies gelijk en in 2014 werd de premie nog verlaagd.

De verzekeraar ziet meerdere redenen om de premie te verhogen in 2016. Zo stijgen ieder jaar de zorguitgaven door vergrijzing, inflatie, de invoering van nieuwe behandelingen en de introductie van nieuwe dure geneesmiddelen.

De premiestijging hangt ook samen met de overheveling van de wijkverpleging. Sinds dit jaar zit wijkverpleging weer in het basispakket en worden de kosten vergoed door zorgverzekeraars. Voorheen werd deze zorg vanuit de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) vergoed. DSW verwacht dat dit tot 2019 tot verdere premiestijgingen zal leiden.

Als achteraf blijkt dat de premie door DSW te hoog is ingeschat, dan wordt de premie in de komende jaren weer verlaagd.

Kabinet
DSW kondigt een lagere premiestijging aan dan het kabinet op Prinsjesdag heeft voorspeld. In de begroting voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (pdf) staat dat de gemiddelde jaarpremie volgend jaar naar verwachting op 1.243 euro uit zal komen. Dat is een stijging van 85 euro.

Het is het vierde jaar op een rij dat DSW een lagere premie presenteert dan het kabinet verwacht. De verzekeraar gaat ervan uit dat de landelijke zorgkosten lager zullen uitvallen dan het kabinet heeft begroot.

Niet verrrassend
"Het is niet verrassend dat DSW de stijging van de premie beperkt kan houden", stelt directeur Peter Ruys van vergelijkingssite Zorgkiezer.nl dinsdag in een reactie. Hij benadrukt dat het aantal klanten van DSW vorig jaar fors is gegroeid en dat de verzekeraar relatief grote reserves heeft.

"DSW heeft een deel van zijn reserves ingezet om de onvermijdelijke premiestijging zoveel mogelijk te beperken. Het is daarmee een scherpe openingszet en het wordt spannend om te zien of de andere verzekeraars dit kunnen volgen."

Ook vergelijkingssite Independer denkt dat de verzekeraar een groter deel van de eigen reserves inzet. "Niet alle verzekeraars hebben nog zo'n grote reserve, waardoor we verwachten dat andere zorgverzekeraars hun premie voor 2016 harder zullen laten stijgen", stelt Independer.

DSW is, net als in de afgelopen jaren, de eerste zorgverzekeraar die de zorgpremie voor het komende jaar bekendmaakt. De verandering is vaak een indicatie voor wat andere zorgverzekeraars gaan doen met de hoogte van hun premie. Op 19 november moeten alle premies bekend zijn.
It's on!
Isn't it ironic, don't you think
pi_156615837
In januari heb ik een voorste kruisband reconstructie gehad waar ik een behoorlijk aantal behandelingen bij de fysiotherapeut voor heb gedaan om fatsoenlijk te revalideren. Wij zijn verzekerd bij de Amersfoortse, ik moet thuis even opzoeken welke aanvulling wij hebben. Mijn fysiotherapeut heeft mij aangegeven dat een Voorste kruisband reconstructie in de lijst chronische aandoeningen valt. Dit houdt in dat de behandelingen van het basispakket worden vergoed plus alle behandelingen vanaf de 21e behandeling.

Ik krijg gewoon facturen van de zorgverzekering, ik heb inmiddels al minimaal 50 behandelingen gehad. Fysiotherapie is na deze operatie gewoon heel belangrijk, dus zelfs als het niet vergoed wordt dan heb ik het gewoon nodig (gehad). In de lijst van Bijlage 1 van het Zorgbesluit zie ik enorm veel vreemde benamingen, maar nergens iets dat lijkt op een kruisband reconstructie. Mis ik iets? Of klopt het gewoon niet wat mijn fysiotherapeut heeft aangegeven?

https://www.rijksoverheid(...)n-in-het-basispakket
- Met zuidelijke groet -
pi_156617119
Met de aanname dat het echt onder chronisch valt komen de eerste 20 behandelingen onder je eventuele aanvullende verzekering. Daarna vallen ze pas onder de basisverzekering. Op de behandelingen uit de basisverzekering heb je ook nog het eigen risico.

Je reconstructie zal wel meer gekost hebben dan de hoogte van je eigen risico. Kan zijn die alleen pas later gedeclareerd wordt waardoor je facturen krijgt voor de fysio.
pi_156617272
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:10 schreef Mathijz het volgende:
Met de aanname dat het echt onder chronisch valt komen de eerste 20 behandelingen onder je eventuele aanvullende verzekering. Daarna vallen ze pas onder de basisverzekering. Op de behandelingen uit de basisverzekering heb je ook nog het eigen risico.

Je reconstructie zal wel meer gekost hebben dan de hoogte van je eigen risico. Kan zijn die alleen pas later gedeclareerd wordt waardoor je facturen krijgt voor de fysio.
Klopt, dit deel begreep ik ook al.

Mijn vraag is dan ook, is het nu wel of geen chronische aandoening? Er staan veel medische termen in de bijlage 1 die in mijn link staat. Ik kan daar geen revalidatie na kruisbandreconstructie tussen plaatsen, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
- Met zuidelijke groet -
pi_156617880
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:43 schreef gewoonmeppen het volgende:

[..]

Ik betaal 738 euro per jaar, zonder daar iets voor terug te krijgen.
Daardoor blijft de zorg JUIST betaalbaar!
De zorg wordt juist onbetaalbaar door de mensen die veel zorgkosten maken en daar maar een (in verhouding) klein bedrag voor betalen.

Ik rook niet, ben niet te zwaar, eet gezond en sport regelmatig.
Laat de mensen met een ongezonde levenswijze maar lekker opdraaien voor hun eigen zorgkosten
toch gek dat deze reactie op zogenaamd ongezonde levenswijzes wel mag (wat een aanname en grove belediging is voor veel mensen) en mijn repliek dat sporters de maatschappij veel geld kosten niet........
pi_156618308
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:19 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Klopt, dit deel begreep ik ook al.

Mijn vraag is dan ook, is het nu wel of geen chronische aandoening? Er staan veel medische termen in de bijlage 1 die in mijn link staat. Ik kan daar geen revalidatie na kruisbandreconstructie tussen plaatsen, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Je zegt namelijk iets totaal anders in je post.

Maar voor je specifieke aandoening weet ik het niet. Bijlage 1 werkt namelijk met diagnosecoderingen.
pi_156618437
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:17 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Je zegt namelijk iets totaal anders in je post.

Maar voor je specifieke aandoening weet ik het niet. Bijlage 1 werkt namelijk met diagnosecoderingen.
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:55 schreef De-Hamster het volgende:
In de lijst van Bijlage 1 van het Zorgbesluit zie ik enorm veel vreemde benamingen, maar nergens iets dat lijkt op een kruisband reconstructie. Mis ik iets? Of klopt het gewoon niet wat mijn fysiotherapeut heeft aangegeven?
Ik zei precies wat ik bedoel. Hopelijk weet iemand anders dit wel. Anders morgen maar eens bellen.
- Met zuidelijke groet -
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 5 oktober 2015 @ 14:43:32 #285
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_156618747
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:52 schreef Coritchando het volgende:

[..]

toch gek dat deze reactie op zogenaamd ongezonde levenswijzes wel mag (wat een aanname en grove belediging is voor veel mensen) en mijn repliek dat sporters de maatschappij veel geld kosten niet........
Het is was een toon van de post. Als je wilt mag je het gewoon netjes opnieuw plaatsen. Op een normale toon.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_156619328
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:25 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

[..]

Ik zei precies wat ik bedoel. Hopelijk weet iemand anders dit wel. Anders morgen maar eens bellen.
Vooruit ik probeer het nog één keer:

quote:
Dit houdt in dat de behandelingen van het basispakket worden vergoed plus alle behandelingen vanaf de 21e behandeling.
Het basispakket is niet vanaf behandeling 1 maar vanaf behandeling 21. Er is dus geen 'plus'.
pi_156619838
quote:
99s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:43 schreef Nizno het volgende:

[..]

Het is was een toon van de post. Als je wilt mag je het gewoon netjes opnieuw plaatsen. Op een normale toon.
en de toon van gewoonmeppen is wel normaal?
  maandag 5 oktober 2015 @ 15:48:17 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156619891
quote:
DSW vindt het naar eigen zeggen niet nodig om de keuzevrijheid van een verzekerde te beperken via een zogenoemde natura- of budgetpolis. Bij deze polissen krijgen verzekerden alleen de volledige kosten vergoed als zij worden behandeld bij een door de verzekeraar gecontracteerde zorgverlener.
Geeft meteen het failliet aan van de blokkering van de Eerste Kamer van december vorig jaar op wetgeving omtrent keuzevrijheid. Daar is blijkbaar behoefte aan en wordt ook aangeboden. Nogal irritant dat mensen die die keuzevrijheid niet belangrijk vinden daar nauwelijks voordeel uit halen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156620007
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 15:15 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Vooruit ik probeer het nog één keer:

[..]

Het basispakket is niet vanaf behandeling 1 maar vanaf behandeling 21. Er is dus geen 'plus'.
En mijn vraag is juist, geld mijn geval vanaf behandeling 21 of niet. Ik krijg de eerste 10/12 behandelingen ook vergoed vanuit het aanvullende deel van de verzekering vandaar de plus.
- Met zuidelijke groet -
  maandag 5 oktober 2015 @ 16:03:36 #290
47102 Elvi
miemkwien
pi_156620164
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 15:55 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

En mijn vraag is juist, geld mijn geval vanaf behandeling 21 of niet. Ik krijg de eerste 10/12 behandelingen ook vergoed vanuit het aanvullende deel van de verzekering vandaar de plus.
Blijkbaar declareert je fysio het dus niet als chronisch. De verzekering is niet degene die bepaalt of iets chronisch is of niet. Je fysio zet het niet op de factuur, en dus krijg je het niet vergoed.
Bel je fysio zou ik zeggen.
pi_156640614
Ik heb even met de zorgverzekeraar gebeld, deze fysio behandelingen worden per heden volledig vergoed. Mijn eigen risico was nog niet op.
- Met zuidelijke groet -
pi_156811858
quote:
DSW dus wat duurder, verder blijft het nog stil op verzekeringsfront.
pi_157419056
Over 10 dagen moeten alle premies bekend gemaakt zijn. De traditionele labels langzaamaan wel komen. De prijsvechters komen pas op het laatste moment.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mathijz op 09-11-2015 09:16:22 (stijlfoutje.) ]
pi_157419458
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 08:02 schreef Mathijz het volgende:
Over 10 dagen moeten alle premies bekend gemaakt zijn. De traditionele labels zullen nu wel snel komen. De prijsvechters komen pas uiteraard op het laatste moment.
Aha, even deze reeks volgen.
pi_157419780
10 dagen. Spannend.

* µ gaat denk ik weer voor AnderZorg. Waren vorig jaar niet de goedkoopsten, maar scheelde weinig. Als het meer dan 3 tientjes op jaarbasis scheelt ga ik naar de goedkoopste.
జ్ఞ‌ా
  maandag 9 november 2015 @ 09:38:18 #296
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_157419786
Hebben jullie die stijlloze promotie van dsw ook op geenstijl gelezen?
BAM dit is 3KB
  maandag 9 november 2015 @ 09:56:47 #297
47102 Elvi
miemkwien
pi_157419984
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 09:38 schreef Loll het volgende:
Hebben jullie die stijlloze promotie van dsw ook op geenstijl gelezen?
Nee?
pi_157420014
జ్ఞ‌ా
pi_157420017
Volgende TT -> 2016.
జ్ఞ‌ా
pi_157420030
En de OP moet wat anders.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')