abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148111329
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_148112091
Ik zag vanavond 2 doorgekomen kiezen bij sac. Dat verklaart wel het huilen en de rode wangen.
  maandag 29 december 2014 @ 21:22:42 #3
378192 -mandy-
I am who I am
pi_148112754
Hopelijk is het tandjesleed snel over FR :*

Jeetje Limone, wat heftig. Sterkte met het verwerken :*

Hier een zieke D sinds vanochtend. Koorts, slijm ophoesten, misselijk van tijd tot tijd. Hetgeen ook rondgaat qua ziekte ben ik bang
Morgen maar eens naar de huisarts, zeker omdat hij vanavond ook benauwd was. Arm mannetje, hij was en is zo zielig :'( .
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_148112897
Ah bah, benauwd lijkt me zo naar mandy! Hopelijk kan de huisarts iets voorschrijven. Stomen jullie al met m? En ik gooi het er nog eens in: melk en sinaasappelsap zijn slijmvormend he, dus laat dat zoveel mogelijk achterwege!

FR, wel logisch dan dat Sac zo huilde :X hopelijk is de pijn nu weg!
pi_148113165
Ik was vandaag ook met E bij de huisarts; ze werd gisteravond wakker en moest zo vreselijk huilen dat ik haar bij mij in bed heb genomen. Ze wou veel drinken, en toen ze zich om had gedraaid, bleef ze maar woelen en ineens hoorde ik wat ze aan het doen was: haar enorm opgevlamde eczeemplekken kapotkrabben :'(

Toen ik er vaseline op had gesmeerd en haar probeerde te kalmeren, bleef ze maar mijn hand grijpen en in haar hals duwen, zodat ik daar kon 'kriebelen' ;( Ik heb ernaast liggen huilen, zo sneu vond ik het.

De huisarts heeft een hormoonzalf voorgeschreven, hopelijk heeft die gauw effect. Daarna moeten we gewoon blijven smeren met zo vet mogelijke zalf, en heel erg oppassen met water. Dus eerst insmeren voor ze in bad gaat bijvoorbeeld.

Ik lees allerlei dingen als "de meeste kinderen zijn er overheen als ze 12 jaar zijn." Ik mag toch hopen voor mn kleine meiske dat t eerder weg is -O-
pi_148113414
LB, Sticker heeft toen hij heel jong was ook eens zo'n uitbraak gehad (wij kregen toen triamto-nogwat - werkte echt snel!) en ik was ook bang voor een kind-met-eeuwig-eczeem, maar hij heeft er echt nooit meer last van gehad. Dat kan dus ook, blijkbaar :)

Wel sneu voor je elfje zeg, lekker veel smeren, hielp hier goed.
  maandag 29 december 2014 @ 21:33:25 #7
378192 -mandy-
I am who I am
pi_148113462
Goed dat je het nog eens benoemt LB, ook altijd handig voor de andere mama's. hij heeft bewust daarom ook geen melk gehad ivm de slijmvorming toen hij ging slapen. Hij is op bed gegaan met zetpil, luuf op de borst en ventolin gaan slapen. 's Avonds melk drinken is zo voor baby's vind hij zowiezo.
Hij ligt al 1.5 uur te slapen en was net onrustig dus ik ga zo maar een zachtjes boven kijken.

Hopelijk heeft die zalf snel resultaat bij haar LB, echt sneu voor haar dat ze er zo'n last van heeft.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_148113565
O fijn om te horen L-E! _O_

De pest is; ik heb een rothuid, en zwager én schoonzus hadden eczeem en hebben astma :X
Dus ik zie de bui al hangen; was juist zo blij dat E dr hele eerste jaar een gaaf huidje had, net als dr vader.
pi_148113690
Hier ook snel last van eczeemplekjes helaas. Heb eigenlijk standaard een tube cetamacrogol in huis, daarmee is het aardig te onderdrukken. Maar hier aan man's kant ook veel last dus ik vrees er ook voor.

Beterschap voor D Mandy!
  maandag 29 december 2014 @ 21:46:39 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148114205
Mijn huisarts gaf aan dat cetomacrogol eigenlijk niet vet genoeg is. Of eigenlijk; teveel vocht bevat, waardoor het eigenlijk de huid alleen maar uitdroogt. Het liefst zoek je een zalf waar geen water in zit. Gewone pure vaseline was volgens haar echt prima.

Knaagt alleen nog een stemmetje van mijn oude huisarts, dat je vaseline alleen moest gebruiken om je fiets mee te smeren..... :') :X
pi_148114297
Oh, hier werkt het prima :)
pi_148114472
Ik ken dan weer mensen die menen dat pure vaseline te veel de huid 'afsluit', wij hadden het icm met lanette, dat was ook erg fijn!
  maandag 29 december 2014 @ 21:55:16 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148114705
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 21:51 schreef L-E het volgende:
Ik ken dan weer mensen die menen dat pure vaseline te veel de huid 'afsluit', wij hadden het icm met lanette, dat was ook erg fijn!
Ja, dat zou ik ook denken. Ik kan t alleen nergens vinden, en heb nu 3 tubes zalf in huis........ zie door de bomen het bos niet meer :X
pi_148115017
Wij hebben voor eva twee jaar geleden ook hormoonzalf gekregen. Let wel op goed je handen te wassen na het smeren. Het hoe en waarom weet ik ff niet meer, maar stond uitgelegd in de bijsluiter. En heeeel dun opsmeren.

Als we goed opletten lukt het meestal wel zonder die zalf gelukkig. En dan inderdaad met cetomacrogolgel. Het is een combinatie van vaseline en glycerine en ik gebruik het soms ook als ik mijn schenen weer kapot krab van de droogte. Het trekt uiteindelijk ook in de huid.
Alleen puur vaseline vind ik vreselijk. Zo'n vetlaag die op de huid blijft liggen :r
  maandag 29 december 2014 @ 22:07:02 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148115399
Hormoonzalf maakt uiteindelijk je huid heel dun :Y plus bij chronisch gebruik werkt het op den duur niet meer.

En ik heb opzich zelf nu ook wel baat bij al dat gesmeer met hypervette creme ja :D heb in jaren niet zulke zachte handen gehad O+
pi_148115674
Oh ja dat was het. Dat het Je huid dun maakt.
Ik hoor dat we dit jaar het niet nodig hebben. Twee jaar geleden (dus toen was mijn eva even oud als de jouwe nu), had ze er heel erg last van, vooral in de knieholtes.
Maar nu lijkt het goed te gaan.
Zag wel wat rode vlekjes op de binnenkant van dr ellebogen, dus weer lekker aan het smeren met bodylotion. Hopelijk is dat genoeg.
pi_148117530
Ai, wat naar LB. Mijn beide zussen hebben heel erg eczeem, mijn oudste zus voornamelijk op haat handen en mijn middelste zus over haar hele lijf. Bij beide werkt ook alleen hormoonzalf en met name op de handen van mijn oudste zus zie je echt dat haar huid daar heel erg dun is. Maar bij ernstige opvlammingen werkt het wel ontzettend goed. Hopelijk heeft E het maar kort nodig, het is zo naar..

Wat zielig mandy.. Beterschap!

FR, die kiezen zijn gelukkig door. Rotdingen zijn het ;(
E.
  maandag 29 december 2014 @ 22:50:21 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148117772
Ohh Spark ik wou nog over die foto van Eva zeggen dat ie zo cute is!! Met dr staartjes :D O+

Hoe krijgen jullie dat in godsnaam voor elkaar trouwens? E wordt wóest als ze geen zin heeft in een staartje :') En ik ben vreselijk onhandig op dat vlak, dus dan heeft ze meestal maar een halfslachtig rommelig staartje.
pi_148118115
Hier eisen ze de hele dag door staartjes dus dat is wel makkelijk. Soms wel scheve staartjes maar goed. Zelfs papa kan staartjes maken inmiddels :D

We hebben wel hele fijne dunne elastiekjes die je heel ver kunt uitrekken (en maar 1 keer gebruikt kunnen worden want daarna knappen ze). Per 1000 via ebay :')
  maandag 29 december 2014 @ 22:58:51 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148118273
Mja ze heeft mijn haar geloof ik, het is best wat. Dus de elastiekjes die ik heb zijn prima, maar alles valt of staat met haar humeur :')

Mijn schoonzus zei dat ze het meestal in de kinderstoel doet, en als ze echt werk ervan wil maken, dan zet ze een filmpje op. Maar ik hoopte op herkenning en woorden als "komt vanzelf goed" :oO<

E heeft maar héél af en toe dat ze zelf een staartje wil.
pi_148118337
Hier willen ze weer geen clipjes in. Vind ik dan weer jammer.
Dat wil zeggen, ze willen zelf wel een clipje in maar ze trekken de clipjes van elkaar eruit.
pi_148119214
Hier nog te weinig en te dun haar voor strikjes :'(
  maandag 29 december 2014 @ 23:28:05 #23
378192 -mandy-
I am who I am
pi_148119929
Ik hoef gelukkig geen strikjes en staartjes te maken bij D :P , da's haartjes kammen en af en toe een beetje gel voor zijn haar omhoog te zetten voor "stekels"
pi_148120764
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:50 schreef LadyBlack het volgende:
Ohh Spark ik wou nog over die foto van Eva zeggen dat ie zo cute is!! Met dr staartjes :D O+

Hoe krijgen jullie dat in godsnaam voor elkaar trouwens? E wordt wóest als ze geen zin heeft in een staartje :') En ik ben vreselijk onhandig op dat vlak, dus dan heeft ze meestal maar een halfslachtig rommelig staartje.
Met drie mensen. Ik begin, mijn man probeert haar naar iets te laten kijken en mijn zus maakte het af omdat ik te chagrijnig werd omdat ze niet bleef zitten :')
Normaal gesproken maak ik ook alleen een snelle staart hoor, heb er helemaal geen geduld voor ook.

En dankjewel :* het is ook een lekker ding hoor, ze trekt zo vaak de aandacht in de winkel omdat ze zingend en dansend de winkel door gaat. Vooral oudere mensen die echt stil staan om even naar haar te kijken. Dan groei ik minstens twee meter denk ik O+
E.
pi_148121188
Ik heb voor kerst een iPad van mijn man gekregen. Onze oude was kapot gevallen laatst en nu heb ik er 1 gekregen als bedankje omdat ik altijd achter hem gestaan heb met zijn studie. Lief hè?! O+

Maar onze oude iPad kende al jullie namen, nu moet ik steeds alles extra goed nalezen om te controleren of er fouten in staan. Shandaly wordt schandalig bijvoorbeeld :')

Luxeproblemen, ik weet het :@
E.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')