Heeft het ook niet iets met de afvoer naar boven/buiten te maken die dan niet goed is schoongemaakt?quote:
Dat is koolmonoxidevergiftiging.quote:Op zondag 28 december 2014 14:37 schreef Beauke het volgende:
[..]
Heeft het ook niet iets met de afvoer naar boven/buiten te maken die dan niet goed is schoongemaakt?
Volgens mij krijg je dan vooral rook in huis (ook niet geheel zonder gevaar) maar niet echt een ontploffing. Denk, zoals een aantal al aangeven dat het hier om een gashaard gaat.quote:Op zondag 28 december 2014 14:37 schreef Beauke het volgende:
[..]
Heeft het ook niet iets met de afvoer naar boven/buiten te maken die dan niet goed is schoongemaakt?
Technisch gezien is de boiler dan ontploft, dus niet de haard zelf.quote:Op zondag 28 december 2014 14:40 schreef b4kl4p het volgende:
Dank mensen, ja hoe ontploft een openhaard?
Zojuist hoorde ik dat er vroeger een centrale verwarming heeft gezeten met een boiler achter de haard. Deze was al 10 jaar niet meer in gebruik.
Idd, een open haard zelf kan niet ontploffen tenzij je er iets van explosieven inflikkerd. Er is immers geen mogelijkheid tot het opbouwen van gassen, want ja, open. Een gaskachel zou wel kunnen ontploffen.quote:Op zondag 28 december 2014 14:39 schreef bondage het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je dan vooral rook in huis (ook niet geheel zonder gevaar) maar niet echt een ontploffing. Denk, zoals een aantal al aangeven dat het hier om een gashaard gaat.
In ieder geval sterkte TS, echt naar zoiets.
We hebben afgesproken dat haar man nu het aanspreekpunt is en hij contact onderhoudt met de verpleging. Zodra hij meer weet, geeft hij dat gelijk door.quote:Op zondag 28 december 2014 14:52 schreef Sylvana het volgende:
Wat ontzettend heftig TS! Als je meer wilt weten zou ik idd van te voren de verpleging opbellen en vragen wat je kunt verwachten. Heel veel sterkte!
Welke architect verzint zoiets.quote:Op zondag 28 december 2014 14:40 schreef b4kl4p het volgende:
Zojuist hoorde ik dat er vroeger een centrale verwarming heeft gezeten met een boiler achter de haard. Deze was al 10 jaar niet meer in gebruik.
Oké afwachten dan dus, meer kun je helaas niet doen. Hopelijk hoor je snel wat. Ik leef met je mee!quote:Op zondag 28 december 2014 14:54 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
We hebben afgesproken dat haar man nu het aanspreekpunt is en hij contact onderhoudt met de verpleging. Zodra hij meer weet, geeft hij dat gelijk door.
14 uur zouden we meer weten maar die deadline is niet gehaald blijkbaar.
Op de vraag of ze nog leefde werd haar man enorm emotioneel. Ik moet op dit moment erg mijn best doen niet fatalistisch te gaan denken dat je het zo mag noemen maar per saldo niet meer echt is.
verbranden door de zon bijvoorbeeld is ook eerstegraads, dus zal niet veel schade gevenquote:Op zondag 28 december 2014 14:52 schreef b4kl4p het volgende:
Hoop dat ze niets aan de ogen heeft dan verder.
Kan er blijvend letsel ontstaan van 1e graads verbrandingen eigenlijk?
Bedankt voor de reactie, helder, hier kan ik wat mee. Fijn.quote:Op zondag 28 december 2014 14:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hou er rekening mee dat het "aangebrand" ruikt. Daar schrok ik gek genoeg van toen ik bij een brandslachtoffer op bezoek ging, toen het pas geleden gebeurd was.
De derdegraads brandwonden zullen waarschijnlijk een lange nasleep opleveren. De gene die ik dus kende die dat meemaakte is lang zoet geweest om dat, gelukkig relatieve kleine, gebied op orde te krijgen.
Eerste en tweedegraads kan er nu nasty uitzien, rood, blaren, ruw, maar trekt waarschijnlijk wel weer bij.
Hou er ook rekening mee dat het voor de slachtoffers prettiger kan zijn om in slaap gehouden te worden, dus dat ze mogelijk niet aanspreekbaar zijn. Dat is kut, maar voor hen een stuk prettiger herstellen. Alle energie kan dan naar genezen.
Veel sterkte!!
(Sorry, staat er misschien wat bottig realiseer ik me nu. Zo bedoel ik het niet)
En dan nog. Het veiligheidsventiel van de boiler (als het een boiler was die ge-explodeerd is) hoort het ten alle tijden te doen. Ook na 100 jaar nog. Dus zeker na 10 jaar. De levensduur van een boiler is nml wel wat langer dan 10 jaar.quote:
Net hoorde ik dat ze net terug waren van vakantie en de verwarming het niet deed. Waarschijnlijk is dat ventiel dicht gevroren en toen hebben ze de haard maar hoog opgestookt.quote:Op zondag 28 december 2014 15:15 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
En dan nog. Het veiligheidsventiel van de boiler (als het een boiler was die ge-explodeerd is) hoort het ten alle tijden te doen. Ook na 100 jaar nog. Dus zeker na 10 jaar. De levensduur van een boiler is nml wel wat langer dan 10 jaar.
Nou ja, sterkte TS.
Hmmm. Slecht ontwerp dan, maar wel mogelijk helaas.quote:Op zondag 28 december 2014 15:17 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Net hoorde ik dat ze net terug waren van vakantie en de verwarming het niet deed. Waarschijnlijk is dat ventiel dicht gevroren en toen hebben ze de haard maar hoog opgestookt.
Kun je niet als de sodemieter naar dat brandwondencentrum gaan?quote:Op zondag 28 december 2014 14:54 schreef b4kl4p het volgende:
Op de vraag of ze nog leefde werd haar man enorm emotioneel.
Ik zou er nu heen gaan, ookal kun je er niet bij op de kamer. Mocht het mis gaan of weet ik het wat dan zit je daar in de wachtkamer en ben je er meteen bij.quote:Op zondag 28 december 2014 14:30 schreef b4kl4p het volgende:
Nu verwacht ik dat ik daar straks heen kan, maar wat ga ik aantreffen?
Ze is buiten levensgevaar. Dat is zeker.quote:Op zondag 28 december 2014 15:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zou er nu heen gaan, ookal kun je er niet bij op de kamer. Mocht het mis gaan of weet ik het wat dan zit je daar in de wachtkamer en ben je er meteen bij.
Niet verstandig om zomaar even de intensive care te overvallen? Het gaat om je moeder, jij bent haar zoon.. Of jullie relatie is niet goed of er speelt wat anders waarom je er niet direct naar toe gaat. Op de intensive care is familie te alle tijde welkom, daar is niet sprake van overvallen. Verpleging zal daar altijd zorgen voor de juiste opvang en je te woord staan, zeker als het je eigen moeder is. Daarbij kan je daar in een familiekamer blijven mocht het nodig zijn. Vind het serieus vreemd dat je op internet dit verhaal gaat posten in een forum en er niet naar toe gaat?quote:Op zondag 28 december 2014 15:27 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ze is buiten levensgevaar. Dat is zeker.
Het lijkt mij niet verstandig om zomaar een intensive care te overvallen. Al is de onzekerheid zo ook niets.
Even afwachten dus nog...
Ik denk dat hij even niet meer weet waar hij het zoeken moet.quote:Op zondag 28 december 2014 15:35 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Niet verstandig om zomaar even de intensive care te overvallen? Het gaat om je moeder, jij bent haar zoon.. Of jullie relatie is niet goed of er speelt wat anders waarom je er niet direct naar toe gaat. Op de intensive care is familie te alle tijde welkom, daar is niet sprake van overvallen. Verpleging zal daar altijd zorgen voor de juiste opvang en je te woord staan, zeker als het je eigen moeder is. Daarbij kan je daar in een familiekamer blijven mocht het nodig zijn. Vind het serieus vreemd dat je op internet dit verhaal gaat posten in een forum en er niet naar toe gaat?
We hebben afgesproken dat haar man mij belt als hij mee weet. Ze ligt in een ziekenhuis 2 uur rijden van hier, en ik ben zeker van plan daar heen te gaan als de mogelijkheid daar is.quote:Op zondag 28 december 2014 15:35 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Niet verstandig om zomaar even de intensive care te overvallen? Het gaat om je moeder, jij bent haar zoon.. Of jullie relatie is niet goed of er speelt wat anders waarom je er niet direct naar toe gaat. Op de intensive care is familie te alle tijde welkom, daar is niet sprake van overvallen. Verpleging zal daar altijd zorgen voor de juiste opvang en je te woord staan, zeker als het je eigen moeder is. Daarbij kan je daar in een familiekamer blijven mocht het nodig zijn. Vind het serieus vreemd dat je op internet dit verhaal gaat posten in een forum en er niet naar toe gaat?
Je moet overleggen met het ziekenhuis. Er is een kans dat je toch niet naar binnen mag.quote:Op zondag 28 december 2014 15:27 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ze is buiten levensgevaar. Dat is zeker.
Het lijkt mij niet verstandig om zomaar een intensive care te overvallen. Al is de onzekerheid zo ook niets.
Even afwachten dus nog...
Dat is wel gebruikelijk en daar hebben ze ook een ICquote:Op zondag 28 december 2014 14:40 schreef b4kl4p het volgende:
Ze ligt op dit moment in een brandwondencentrum, ik weet niet of dat gebruikelijk is of dat dat de ernst van de verwondingen aangeeft.
De man van mijn moeder (niet mijn vader) is op dit moment opgevangen door familie. Mijn vader is daarstraks geweest, en samen hebben we dit standpunt ingenomen om af te wachten welk nieuws ons later brengt.quote:Op zondag 28 december 2014 15:39 schreef Lushes het volgende:
Je moet overleggen met het ziekenhuis. Er is een kans dat je toch niet naar binnen mag.
Ik zou wel even je vader opzoeken als dat kan. Die man zal wel kapot zijn.
20 man? Jij bent haar kind, een belangrijkere relatie is er niet. De rest kan wel wachten.quote:Op zondag 28 december 2014 15:38 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
We hebben afgesproken dat haar man mij belt als hij mee weet. Ze ligt in een ziekenhuis 2 uur rijden van hier, en ik ben zeker van plan daar heen te gaan als de mogelijkheid daar is.
Het heeft geen zin om met 20 man daar als een dolle in paniek heen te racen zonder informatie vooraf.
Tevens is levensgevaar uitgesloten.
Misschien ben ik vreemd maar ik wacht even het nieuws af.
Niet dat het helpt, maar ik zou het ook zo doen.quote:Op zondag 28 december 2014 15:41 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
De man van mijn moeder (niet mijn vader) is op dit moment opgevangen door familie. Mijn vader is daarstraks geweest, en samen hebben we dit standpunt ingenomen om af te wachten welk nieuws ons later brengt.
Het feit dat ik dit nu op een forum post komt er eigenlijk op neer dat ik afleiding zoek, en probeer ervaringen in te winnen voor als ik daar straks wel langs kan en niet flauw val van wat ik aantref. Me daarop voorbereid dus. Ik zit hier nu alleen, dan is het wel fijn om in touch met het echte leven te blijven. Al dan niet dmv een forum.
Misschien moet je het over je heen laten komen, het is best heftig dus het is normaal als je het als heftig ervaart.quote:Op zondag 28 december 2014 15:41 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
De man van mijn moeder (niet mijn vader) is op dit moment opgevangen door familie. Mijn vader is daarstraks geweest, en samen hebben we dit standpunt ingenomen om af te wachten welk nieuws ons later brengt.
Het feit dat ik dit nu op een forum post komt er eigenlijk op neer dat ik afleiding zoek, en probeer ervaringen in te winnen voor als ik daar straks wel langs kan en niet flauw val van wat ik aantref. Me daarop voorbereid dus. Ik zit hier nu alleen, dan is het wel fijn om in touch met het echte leven te blijven. Al dan niet dmv een forum.
Tja wat moet je anders. Ik ben momenteel macheloos. Als ik iets kon doen zou ik het doen.quote:Op zondag 28 december 2014 15:43 schreef over_hedge het volgende:
Wat ga je er rustig mee om zeg( zover sat af te lijden is van een paar posts op een forum) veel succes.
Laat je niet opfokken door de reacties hier.quote:Op zondag 28 december 2014 15:41 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Bedankt voor de steun.quote:Op zondag 28 december 2014 15:46 schreef Lushes het volgende:
[..]
Laat je niet opfokken door de reacties hier.
Ik vind het doodnormaal dat je een topic opent met de vraag wat je kan verwachten. Je hoeft je nergens voor te verantwoorden. De situatie is al dramatisch genoeg.
Mijn familie mocht pas na een dag bij me.
Je kunt niet meer dan doen wat je nu al doet.
Sterkte.
edit: tja wat je kan verwachten: bereid je voor op het ergste. Mijn familie was compleet in shock toen ze me zagen. Ik was onherkenbaar.
Maar nogmaals; ik ben zoveel jaar later weer helemaal ok. Sterker nog; die intense peeling heeft mij op mijn leeftijd enorm goed gedaan
Ik hoop voor je dat je moeder ook zo mooi opknapt. Het is mogelijk!
Prima hoor, als je vandaag alleen maar daar in de wachtkamer kan rondlopen met je stiefvader (omdat jullie je moeder nog niet eens mogen zien) is het misschien fijner om gewoon thuis te blijven.quote:Op zondag 28 december 2014 15:46 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Tja wat moet je anders. Ik ben momenteel macheloos. Als ik iets kon doen zou ik het doen.
quote:Op zondag 28 december 2014 15:46 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Tja wat moet je anders. Ik ben momenteel macheloos. Als ik iets kon doen zou ik het doen.
Dit idd.quote:Op zondag 28 december 2014 15:54 schreef Chai het volgende:
[..]
Prima hoor, als je vandaag alleen maar daar in de wachtkamer kan rondlopen met je stiefvader (omdat jullie je moeder nog niet eens mogen zien) is het misschien fijner om gewoon thuis te blijven.
Hoef je je echt niet schuldig over te voelen.
Ja, echt moeilijk grappig.quote:
Advies: gaan. Zeker als je er 2 uur rijden vandaan woont, als er iets onverwachts gebeurt en je moet dan nog 2 uur rijden gaat het helemaal mis en zoiets ga je jezelf niet vergeven. Je kan nu nog in 'relatieve rust' er naartoe rijden. Als jij haar zoon bent is dat een belangrijke relatie en moet je niet twijfelen en gaan.quote:Op zondag 28 december 2014 15:38 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
We hebben afgesproken dat haar man mij belt als hij mee weet. Ze ligt in een ziekenhuis 2 uur rijden van hier, en ik ben zeker van plan daar heen te gaan als de mogelijkheid daar is.
Het heeft geen zin om met 20 man daar als een dolle in paniek heen te racen zonder informatie vooraf.
Tevens is levensgevaar uitgesloten.
Misschien ben ik vreemd maar ik wacht even het nieuws af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |