Games in de serie:quote:Dragon Age is a high fantasy role-playing video game series created by BioWare. The first game, Dragon Age: Origins, was released in 2009. Dragon Age II, a sequel to Origins, was released in March 2011. Dragon Age: Inquisition is set to be released Fall 2014. The series' fantasy setting has also been used by a variety of other media, including books and tabletop games, and the two main games have been joined by a variety of downloadable content (DLC) add-ons.
Poll: Welk ras ga jij spelen in DA:I?quote:Dragon Age Keep is a free online application that allows players to tailor decisions made in Dragon Age: Origins and Dragon Age II and import them into a new game of Dragon Age: Inquisition. The Keep can be accessed on a variety of devices (including tablets and smartphones) through an Origin account.
Deze guide is ook beschikbaar in tekstvorm.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:24 schreef Cikx het volgende:
Main quests uitgespeeld na 105 uur (nog steeds niet 100% uitgespeeld, moet wat dat betreft nog een hoop doen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoiets.
repost'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
quote:Op zondag 28 december 2014 00:28 schreef The_Substitute het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoiets.
repostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nvidia?quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:11 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zowieso geen last van screen tearing hier, fullscreen en alles vol open. Gewoon Vsync gebruiken, nul issues
GTX 970quote:Op zondag 28 december 2014 04:06 schreef Drankster het volgende:
[..]
Nvidia?
Ik ga de GTX 970 kopen. Heb nu een R9 270X en daarvoor 2x HD5570 crossfire maar alleen maar gezeur met drivers etc. ben er helemaal klaar mee. AMD cpu's ben ik overigens zeer tevreden mee.
Nee, maar bij mij houden ze wel degelijk afstand. Zet bij follow overigens hun eigen naam neer. Op die manier kies je in het begin van de assault wie ze aanvallen, en switchen ze dan pas tot die dood is. Standard staat het op follow controller, wat inhoudt dat ze altijd degene aanvallen waar jij mee bezig bent, gruwelijk irritant.quote:Op maandag 29 december 2014 06:23 schreef Pheno het volgende:
Ik wil mijn backlog wegwerken, dus wat doe je? Je begint aan Dragon Age en naast eten, slapen en schijten doe je niets anders meer
Misschien zie ik trouwens nog een optie over het hoofd, maar kun je je party iets snuggerder maken? Meneer Dorian vind het leuk om up close and personal dicht bij vijanden te staan, idem voor Varric. Gezien ze juist ranged zouden moeten zijn snap ik dat niet, maar ik zie ook nergens opties om ze wat aan te passen. Alleen 'defend' of 'follow', maar dat schiet letterlijk niet op.
quote:Op zondag 28 december 2014 02:46 schreef Cikx het volgende:
[..]Zo wel heel sterk zijn als het random bepaald werd, ik lees juist dat het gaat om wie je als laatste backed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jup, de gtx690 (dual gpu). Ben zelf ook van Ati afgestapt omdat ik het gelazer met de drivers helemaal zat was, evenals de waardeloze referencefans die ze al jaren gebruiken. Met deze geen problemen.quote:Op zondag 28 december 2014 04:06 schreef Drankster het volgende:
[..]
Nvidia?
Ik ga de GTX 970 kopen. Heb nu een R9 270X en daarvoor 2x HD5570 crossfire maar alleen maar gezeur met drivers etc. ben er helemaal klaar mee. AMD cpu's ben ik overigens zeer tevreden mee.
Al moet ik zeggen dat ik nu (tweede playthrough en stuk of 3 patches verder) ineens iets vreemds merk. In de Hissing Wastes draait de gpu gemiddeld rond de 58 graden (zeer laag tegenover een gemiddelde van 79-82 in andere area's) wat inhoudt dat deze weinig doet. Logisch gezien het feit dat er weinig te laden valt in die area, het gros is leeg en vol met zand. Toch merk ik flink wat framedrops in alleen dat gebied, iemand dit toevallig ook tegen gekomen?
[ Bericht 27% gewijzigd door DeeCruise op 29-12-2014 08:17:24 ]Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
Elke area heeft een level-indeling waardoor sommige delen geschikt zijn voor bijv level 13, andere weer voor level 16. Een goede index vindt je hier, waar je dus ook de verschillen per area ziet:quote:Op maandag 29 december 2014 10:32 schreef 2dope het volgende:
Topgame. Eergister begonnen, nu net met een level 8-ventje geland in die desert. Ziet er allemaal awesome uit en voelt lekker vertrouwd aan. Moet nog wel ff wennen aan enkele nieuwe elementen zoals die War Table/Council.
Per ongeluk die draak 'bezoeken' met level 3 charactersOverigens valt het me op dat de moeilijkheid van de verschillende rifts in bijv. The Hinterlands of die moerasachtige omgeving behoorlijk verschillen. Drie van de vier wals ik zonder problemen overheen, terwijl bij nummer vier één of andere shade spawnt die met een ijs-laser meteen twee van m'n mannetjes aan gort schiet
Ah, wtf. Dat verklaard wel e.e.a., thanksquote:Op maandag 29 december 2014 11:32 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Elke area heeft een level-indeling waardoor sommige delen geschikt zijn voor bijv level 13, andere weer voor level 16. Een goede index vindt je hier, waar je dus ook de verschillen per area ziet:
http://www.gamefaqs.com/b(...)inquisition/70647711
Is deze link niet wat voor in de OP? Aangezien ik deze zelf vrij veel gebruik bij een nieuwe playthrough, en het in-game nergens wordt aangegeven wat de level req per area is.
Ik gebruik de tactical view (pc) totaal niet, erger me er alleen maar aan. In het begin van combat gewoon op pauze rammen, als je dan een enemy aanklikt dan zie je vanzelf welk level hij heeft. In het geval van rifts vrij makkelijk omdat de enemies spawnen als je in de buurt komt, echter ben je dan niet dichtbij genoeg om ze al meteen te laten aanvallen. Level te hoog? -> gtfoquote:Op maandag 29 december 2014 11:37 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ah, wtf. Dat verklaard wel e.e.a., thanks
Ik moet zeggen dat ik mezelf in het diepe heb geflikkerd, nog niet echt tutorials of wiki's geraadpleegd. Ik wist alleen dat je in tactical view het level van bad guys kunt zien alleen kijk ik daar 9/10 keer niet naar.
Eh? Op pauze rammen? Is er een pauzeknop?quote:Op maandag 29 december 2014 11:40 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik gebruik de tactical view (pc) totaal niet, erger me er alleen maar aan. In het begin van combat gewoon op pauze rammen, als je dan een enemy aanklikt dan zie je vanzelf welk level hij heeft. In het geval van rifts vrij makkelijk omdat de enemies spawnen als je in de buurt komt, echter ben je dan niet dichtbij genoeg om ze al meteen te laten aanvallen. Level te hoog? -> gtfo
Jawel, maar de tactical view is qua overzicht een ramp. Als je de eerste DA gespeeld hebt dan weet je wat ik bedoelquote:Op maandag 29 december 2014 11:50 schreef 2dope het volgende:
[..]
Eh? Op pauze rammen? Is er een pauzeknop?Ik speel op Xbone, maar pauzeren komt dan toch op hetzelfde neer? Als je tac. view activeert pauzeert de game en tilt de camera iets omhoog.
Ik vind 't prima werken eigenlijk, qua battlefield controle. Ik gebruik het vooral om te zorgen dat m'n ranged ventjes goed gepositioneerd staan en melee ventjes de juiste vijanden aanvallen. Ook zie ik nu al hoe belangrijk het gaat worden om de juiste elemental damage in te zetten tegen specifieke enemies.
Maar hoef jij nooit je strategie mid-battle te herzien dan?
Eerste DA kapotgespeeld, maar was op console (daar had je geen isometric view).quote:Op maandag 29 december 2014 11:59 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Jawel, maar de tactical view is qua overzicht een ramp. Als je de eerste DA gespeeld hebt dan weet je wat ik bedoel. En de pauze-knop (ctrl op pc) heeft hetzelfde effect als bij de tactical view, maar dan zonder de waardeloze top-down cam. En dus zie ik in normal view de mogelijkheden om aanpassingen te doen.
Het probleem ermee is dat het overzicht veel te klein is, de area zou veel groter zijn (ergo, de camera hoger). Nu zie je alsnog delen van de battlefield niet waardoor je ook nog eens met je muis moet slepen, wat een gevolg is van het ontwikkelen voor console en last-minute kansloos aanpassen naar pc controlls. Anyway, daar is al genoeg over geschreven in deze reeks
Sjah, zo zijn er wel meer dingen die jammer zijn, maar die wegen niet op tegen het algeheel positieve beeld van de game. Ben zelf nu op driekwart van mijn tweede playthrough, dus mag verder niet klagen. Veel plezier nog i.i.g. en als ik je 1 tip mag geven: let op de level requirements. Als je 3 of meer levels hoger bent dan je enemy krijg je geen XP meer, en door het grinden in areas ben je al snel te hoog qua level en mis je dus xp in je volgende area of main quest.quote:Op maandag 29 december 2014 12:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Eerste DA kapotgespeeld, maar was op console (daar had je geen isometric view).
De top-down cam laat soms wel te wensen over qua overzichtelijkheid inderdaad. Toch vind ik het wel een uitkomst, ook die 'voorspoel'-functie kan handig zijn.
Ik probeerde trouwens een paar keer om een party member een andere downed member te laten reviven via de tac. view, maar dat lijkt vooralsnog niet echt lekker te werken. De aangewezen character doet enkele stappen in de richting maar gaat daarna vrolijk verder met knokken. Als dit gewoon geautomaiseerd kan scheelt dat nogal omdat je dan niet actief een knop in hoeft te houden voor het reviven.
Cheers manquote:Op maandag 29 december 2014 12:27 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Sjah, zo zijn er wel meer dingen die jammer zijn, maar die wegen niet op tegen het algeheel positieve beeld van de game. Ben zelf nu op driekwart van mijn tweede playthrough, dus mag verder niet klagen. Veel plezier nog i.i.g. en als ik je 1 tip mag geven: let op de level requirements. Als je 3 of meer levels hoger bent dan je enemy krijg je geen XP meer, en door het grinden in areas ben je al snel te hoog qua level en mis je dus xp in je volgende area of main quest.
Kortom: hou je level in de gaten en vergelijk die met de lijst en de MQ requirements!
quote:Op maandag 29 december 2014 08:11 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zo wel heel sterk zijn als het random bepaald werd, ik lees juist dat het gaat om wie je als laatste backed.Had het op Reddit gelezen, dus niet heel betrouwbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn probleem hiermee is dat ik sommige area's half of slechts voor eenderde voltooid/ontdekt weer moet verlaten omdat ik anders een hoop XP misloop in de volgende area. Er is niks zo waardeloos dan door een area heen gaan en gewoon geen XP te krijgen.quote:Op maandag 29 december 2014 12:50 schreef 2dope het volgende:
[..]
Cheers manZal ook proberen een beetje actief blijven in dit topic, altijd wel leuk om ervaringen te lezen/uit te wisselen.
Ik ben ook zeer te spreken over de game met acht uurtjes in, zowel grafisch als gameplaytechnisch als (uiteraard) verhaaltechnisch.
Maar nog even over die XP-kwestie; de XP die je mist in een volgende area of MQ boeit niet zoveel toch? 'k bedoel, die XP heb je al dus hooguit is e.e.a. wat eenvoudiger. Of is het zo dat je de (grote hoeveelheid) XP voor het voltooien van een quest dan ook volledig misloopt? Wat je hiermee in feite zegt is toch dat grinden eigenlijk zinloos is omdat je dezelfde hoeveelheid XP ook zou hebben gekregen als je eerder aan een serieuze quest was begonnen?
Ik had het idee dat dit puur een mechanisme is om overmatig grinden tegen te gaan. Dus op een gegeven moment krijg je geen XP meer voor grinden (want te hoog level t.o.v. enemies), waardoor je wel verder móet in de storyline. Het mag m.i. niet zo zijn dat de main quest eenvoudig wordt omdat je daarvoor 10 uur lang geiten kapot hebt staan hakken in een veldje.
Overigens probeer ik zo min mogelijk voorbereid te zijn, dat maakt 't imho wat interessanter en spannender (ook de reden dat ik Dark Souls altijd eerst in offline mode speel). Ik vind het juist wel tof om een gebied binnen te lopen waar je binnen enkele seconden aan flarden wordt gehakt, om enige uren later terug te keren met een buffed up outfit en de rollen om te draaien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., maar het interesseert mij geen bal meer. Het gros van het spel is langdradig en repetitief geworden, waardoor de kleine pareltjes mij niet meer opvallen.
Wat daarentegen wél meer gaat opvallen, zijn de kleine irritatiepuntjes:
- craften heeft bij mij nog geen zin gehad; alles wat ik vind is tot nu toe beter geweest.
- ik kan eigenschappen als strength, agility, etc. niet instellen? Echt, WTF?
- mijn party is sinds de komst van Blackwall niet meer veranderd.
- mijn party snijdt overal als een mes door boter doorheen. Uitdaging is er amper. En nee, ik ben echt geen hardcore RPG speler.
- De Tactical View zie ik alleen als ik per ongeluk op CTRL klik.
- De regels instellen voor een party zijn wel erg beperkt.
- De hele War-table....ik snap er na 40 uren nog steeds de ballen van.
En zo zijn er nog wel meer.
Misschien ben ik wel een enorme huilie, maar bovenstaande geeft wel aan waarom ik steeds minder zin heb om Dragon Age weer te gaan spelen. Ik zal het vast ooit nog wel afspelen, maar voorlopig: nee, helaas. Het wordt nu gewoon echt te saai.
Ik speel de game nu voor de tweede keer met een totaal tegenovergestelde world state, en alleen m.b.t. de warmap, de conversaties die je sporarisch opvangt en MQ verandert er iets. De areas blijven verder hetzelfde, de missies (grotendeels) idem. Bij zowel DA:O, DA2 als alle drie de mass effect games wordt je aangemoedigd om multiple playthroughs te doen, echter werken ze daar niet met dit achterlijke level systeem. Dus hoezo naief?quote:Op maandag 29 december 2014 14:13 schreef Fir3fly het volgende:
De game is dan ook voornamelijk bedoeld om meerdere keren te spelen. Dat zie je alleen al aan de keuzes, de verschillende world states etc. Denken dat het de bedoeling is dat je alles in een playthrough doet vind ik behoorlijk naïef.
Ik snap je punt wel. Ik heb nog lang niet genoeg tijd in de game zitten om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar in algemene zin hebben fixed levels in RPGs (i.t.t. mee-levelende enemies) sterk de voorkeur bij mij.quote:Op maandag 29 december 2014 14:09 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Mijn probleem hiermee is dat ik sommige area's half of slechts voor eenderde voltooid/ontdekt weer moet verlaten omdat ik anders een hoop XP misloop in de volgende area. Er is niks zo waardeloos dan door een area heen gaan en gewoon geen XP te krijgen.
Mijn eerste playthrough had ik dat probleem in crestwood. Ik had hem er gewoon niet bij zien komen op de warmap waardoor ik de hele area gedaan heb zonder dat het ook maar 1 xp punt opleverde. Mijn zin was op dat punt ver over.
Het zou fijner zijn als de area's wat verder uit elkaar lagen qua level. Je zit nu met bijv. The Western Approach en The Exalted Plains die precies dezelfde level req. hebben. Dit houdt in dat ik effectief moet kiezen tussen welke missies ik daar ga doen, wil het voltooien van de missies nog iets opleveren. Vervolgens moet ik alweer verder met de MQ omdat ik anders daar weer te hoog level voor ben, met als resultaat dat ik daarna de 2 eerder genoemde areas alweer kan vergeten omdat ik naar de Emerald Graves moet.
Als je dan toch een game maakt die een area een fixxed level geeft, dan zorg ervoor dat deze wat verder uit elkaar liggen. Ik wordt nu geforceerd om verder te gaan met het verhaal, of alles te doen zonder dat ik er XP voor krijg. In een "open wereld" moet ik alles in mijn tempo kunnen doen, en hier zit ik vast aan de level-verplichting, iets wat me dus absoluut niet bevalt.
Kleine vergelijking: mijn eerste playthrough was een completionist playthrough, hier heb ik rond de 98 uur over gedaan maar was zo OP dat de eindmissie een anticlimax van jewelste was. Nu bij de tweede playthrough zit ik ongeveer op 80% (en hou me dus aan de level req. van de area's en MQ) en zit ik op slechts 43 uur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |