Oke nice, thnxquote:Op woensdag 14 januari 2015 08:32 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Als je de mogelijkheid krijgt, ga eerst naar Val Royeaux, waar je wat opties krijgt voor nieuwe companions. Trek daarna je eigen plan.
Heb je al Mantle geprobeerd ipv DirectX?quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:27 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Hier na een paar uurtjes questen in de Hinterlands ook maar weer terug naar Haven en vanavond Val Royeaux maar ontdekken. Had inderdaad ook gelezen dat je neit teveel tijd in Hinterlands moet besteden omdat je anders teveel gelvled hebt op die simpele mages/templars en dan te hoog bent voor andere gebieden? Lijkt mij dat alles toch wel gewoon mee lvled?
Wat wel apart is. Ik heb geen bijzonder zwaar systeem, even uit mn hoofd een 2 jaar oude AMD 4core op 3ghz, 8g ram en een AMD HD78.. met 3 gig.
Het lukt om de boel met het meeste op high en paar settings op ultra draaiende te krijgen.
Alleen de eerste 5 minuten dat ik de game speel draait alles bijzonder stroperig, een lag die het nog maar net speelbaar maakt. Maar na een tijdje te hebben rondgelopen draait de game alsnog vloeiend, maakt dan ook niet uit hoeveel ik in beeld heb, of dat ik een nieuw gebied bezoek.
Geen idee hoe het komt, zal wel met het oudere systeem te maken hebben.
Misschien niet de beste instapper, maar ik denk dat het niet te moeilijk zal zijn, op de lagere moeilijkheidsgraden zijn dingen als tactical camera niet nodig dus dat maakt het al een stuk makkelijker.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:37 schreef Quantic het volgende:
Ik heb in een opwelling besloten vanavond dit spel aan te schaffen. Ik heb nog nooit een Dragon Age game gespeeld en ook geen Mass Effect.(schijnt vergelijkbaar te zijn?)
Ik ben wel een doorgewinterde gamer dus de game mechanics zullen (denk/hoop ik) niet al te ingewikkeld voor me zijn om door te krijgen. Is het spel an sich verder wel toegankelijk voor iemand die nooit RPG's speelt?![]()
Ik heb er ondanks dat ik er niet veel van weet om de een of andere reden erg veel zin in.
Ah, helder verhaal, bedankt!quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:44 schreef Cikx het volgende:
[..]
Misschien niet de beste instapper, maar ik denk dat het niet te moeilijk zal zijn, op de lagere moeilijkheidsgraden zijn dingen als tactical camera niet nodig dus dat maakt het al een stuk makkelijker.
Een ding wat misschien wel handig is om te weten in verband met de lore is dat mages (personen met magische krachten) een hele lange tijd voor dat het verhaal zich afspeelt, als tirannen heerste over het Tevinter Imperium, waarbij ze elven als slaven gebruikte etc. Nadat er een eind aan het imperium gemaakt werd door profeet Andraste werden mages als een groot gevaar gezien. De chantry werd machtig (soort kerk/religie die gelooft in The Maker en Andraste) en stelde een orde in, de Templars, om de mages in de gaten en in toom te houden. Als een kind magische krachten bezit wordt het naar een Circle (instituut waar mages opgroeien en leren om hun magie op een gecontroleerde manier te gebruiken onder het oog van de Templars) gebracht, gescheiden van de ouders. Mages die dit niet doen of ontsnappen oid zijn apostates kunnen als het ware vervolgd worden. Nu kun je vast begrijpen dat mages over het algemeen niet zo dol zijn op de Templars en vice versa. Mages zijn het zat om onder de duim gehouden te worden en rebelleren.
Lijkt me wel handig om dat te weten van te voren. Als iets niet klopt dat ik heb geschreven, vooral even zeggen.
Ja is goed, ik koop wel weer een PS3 om deel 1 te gaan spelen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:49 schreef The_Substitute het volgende:
Of je begint met Dragon Age: Origins. Misschien wel zo makkelijk.
Doe dat. En doe meteen ook wat aan je sarcasme, want waar had ik vandaan moeten halen dat je geen PS3 (en/of geen pc) meer hebt?quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:16 schreef Quantic het volgende:
Ja is goed, ik koop wel weer een PS3 om deel 1 te gaan spelen.
Daar heb je gelijk in, dat je had ook niet kunnen weten. Sorry. Ik heb helaas alleen een PS4 en geen game pc, ik kan dus niet anders dan met inquisition beginnen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:22 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Doe dat. En doe meteen ook wat aan je sarcasme, want waar had ik vandaan moeten halen dat je geen PS3 (en/of geen pc) meer hebt?
Dragon Age Inquisition was ook mijn eerste Bioware RPG, en hoewel het makkelijk genoeg is om het spel te spelen haal je er veel meer plezier uit als je wat dingen weet over het verhaal en de wereld waarin het zich afspeelt. Dat wordt in dit deel niet meer duidelijk uitgelegd (en terecht).quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:37 schreef Quantic het volgende:
Ik heb in een opwelling besloten vanavond dit spel aan te schaffen. Ik heb nog nooit een Dragon Age game gespeeld en ook geen Mass Effect.(schijnt vergelijkbaar te zijn?)
Ik ben wel een doorgewinterde gamer dus de game mechanics zullen (denk/hoop ik) niet al te ingewikkeld voor me zijn om door te krijgen. Is het spel an sich verder wel toegankelijk voor iemand die nooit RPG's speelt?![]()
Ik heb er ondanks dat ik er niet veel van weet om de een of andere reden erg veel zin in.
Mages kunnen van alle rassen zijn (maar vrijwel nooit dwarves). Je hebt in het begin de mogelijkheid te kiezen tussen 4 rassen (human, elf, dwarf en qunari) en dan kun je kiezen tussen 3 ''classes'' namelijk rogue, warrior of mage. Zo moet je mages dus eigenlijk zien, maar het is niet zo dat elk persoon een mage kan worden, je wordt als het ware zo geboren. De magisters uit Tevinter waren volgens mij wel alleen maar humans. Ze rebelleren dus vooral tegen de chantry en de templars die hun onderdrukken (of beschermen voor hun eigen bestwil, het is maar van welke kant je het bekijkt).quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:21 schreef Quantic het volgende:
[..]
Ah, helder verhaal, bedankt!Mages rebelleren dus ook tegen humans? Ze zijn dus eigenlijk een op zichzelf staande groep? Ik ga nog maar wat meer verhalen over de wereld van DA opzoeken.
Even doorgelezen, mooie zeer volledige samenvatting van de wereld en wat er zich in afgespeeld heeft in de vorige 2 delen. Zeker de moeite om door te lezen als onbekende in de Dragon Age wereld.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:51 schreef n0ir het volgende:
[..]
Deze guide heeft mij geholpen om de verschillende facties uit elkaar te houden en te weten waardoor ze gemotiveerd worden.
http://kotaku.com/a-begin(...)ragon-age-1658487212
Het was wel leuker geweest om de eerste twee delen ook gespeeld te hebben om een beter begrip van de lore te krijgen maar ook als eerste DA-game kan je er genoeg uit halen om er volop van te genieten.
quote:Some of those sound weird. Let's start with elves. I like elves!
Cool. In Thedas, elves look more or less like the elves you've become familiar with in other fantasy stories. They're small, thin, have big eyes and pointy ears. They can use magic, and are often good with bows and arrows.
So, they're like Legolas?
Not really. I mean, a little. No. They're not really like Legolas.
I like Legolas.
Yeah, I mean. I like Legolas too.
That part where he shield-surfs down the stairs, you know?
It was pretty cool.10/11
Terwijl hij en passant nog even een paar orcs afschiet? Ja, dat is best tof.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:45 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Er zijn mensen die het tof vinden dat Legolas op een schild surfend naar onder komt?
Ik vond dat (en andere overdreven onzin van Legolas) juist een afknapper, haalt de 'realisme' weg uit de film.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Terwijl hij en passant nog even een paar orcs afschiet? Ja, dat is best tof.
Klagen over gebrek aan realisme in een fantasyfilmquote:Op donderdag 15 januari 2015 14:07 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Ik vond dat (en andere overdreven onzin van Legolas) juist een afknapper, haalt de 'realisme' weg uit de film.
Ik zet toch realisme tussen aanhalingstekens...quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:40 schreef Bart het volgende:
[..]
Klagen over gebrek aan realisme in een fantasyfilm!!!! Ga dan een documentaire op Discovery kijken.
Nee, dat is niet in lijn met wat dwergen kunnen. Dit is wel in lijn met wat elven kunnen. Dus in zoverre is het gewoon 'realistisch' om maar even je aanhalingstekens te gebruiken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:03 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Ik zet toch realisme tussen aanhalingstekens...
Als het toch niet realistisch is, is het ook niet erg als gimli een bijl gooit en deze in zijn pad 100 orcs omver maait en dat ie dan als een boomerang terug komt en weer 100 neer maait en terug in gimli's hand komt.(om ff op jouw niveau te komen)
Vergeten dat elven bekend staan om het surfen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, dat is niet in lijn met wat dwergen kunnen. Dit is wel in lijn met wat elven kunnen. Dus in zoverre is het gewoon 'realistisch' om maar even je aanhalingstekens te gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |