Ook weer iets wat simplified is. Nu speelt het zich wel een dikke 10 jaar later dan Origins (en gedeeltelijk DA2) af dus mogelijk dat die ook een overstap hebben gemaakt (euro-like systeem in thedas... damn). Het zou i.i.g. wel de inflatie verklarenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:11 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Nu we het toch over gold hebben, ik bedenk me net ineens dat het in Inquisition nu gewoon Gold is, terwijl het in Origins en DA2 nog bits/silvers/sovereigns waren. Raar dat ze dat er uit gegooid hebben.
Mijn daenerys is ook met josephinequote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:27 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik vind er niet echt wat leuks in zitten om te romancenBij Mass Effect had ik dat wel meer. Zo wilde ik met Ashley, Tali of Liara romancen. Meestal werd het wel Liara
Bij dit spel heb ik maar 1 vrouw die ik het leukste vind. Dat is Josephine (dat accent van haar
), maar dat is ook meteen de enige waar ik mee wil romancen
Wilde eigenlijk Leliana in eerste instantie romancen, maar dat kan helaas weer niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:41 schreef Drankster het volgende:
Moet wel zeggen dat ik totaal geen logica kan vinden in de regions. The Hinterlands en Crestwood heb ik nu bijna helemaal gehad en ga zo naar Emprise Du Lion, de rest kan me niet zo boeien, heb geen 'urge' om daar heen te gaan en zou ook niet weten waarom.Volgens mij is emprise wel voor level 16 ongeveer. Buiten de levels is er ook geen logica, je kunt gewoon gaan waar je wil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie de eerder geposte link: http://www.gamefaqs.com/b(...)inquisition/70647711 Wederom de vraag om deze in de OP te laten opnemen, nogal handig.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:58 schreef Cikx het volgende:
[..]
Volgens mij is emprise wel voor level 16 ongeveer. Buiten de levels is er ook geen logica, je kunt gewoon gaan waar je wil.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:41 schreef Drankster het volgende:
Moet wel zeggen dat ik totaal geen logica kan vinden in de regions. The Hinterlands en Crestwood heb ik nu bijna helemaal gehad en ga zo naar Emprise Du Lion, de rest kan me niet zo boeien, heb geen 'urge' om daar heen te gaan en zou ook niet weten waarom.Eens, met derde playthrough bezig en crestwood alleen gedaan voor grey wardens, rest al laten liggen. Vervolgens meteen door naar western approach, en ook daar alleen maar warden gedeelte gedaan. Area's laat ik grotendeels links liggen aangezien ik weer te snel level en ik dus maar meteen naar emerald graves ga (en dus ook exalted plains compleet negeer -> zowieso een kutlevel).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
Hissing wastes pas vanaf lvl 19? Ik deed hem op lvl 14.quote:Op woensdag 7 januari 2015 08:38 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zie de eerder geposte link: http://www.gamefaqs.com/b(...)inquisition/70647711 Wederom de vraag om deze in de OP te laten opnemen, nogal handig.
[..]
Eens, met derde playthrough bezig en crestwood alleen gedaan voor grey wardens, rest al laten liggen. Vervolgens meteen door naar western approach, en ook daar alleen maar warden gedeelte gedaan. Area's laat ik grotendeels links liggen aangezien ik weer te snel level en ik dus maar meteen naar emerald graves ga (en dus ook exalted plains compleet negeer -> zowieso een kutlevel).
We got a badass over here!quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hissing wastes pas vanaf lvl 19? Ik deed hem op lvl 14.
Dan mag ik wel hopen dat de levels van de vijanden dan hoger worden als je daar bijvoorbeeld op lvl 19 komt. Bij mij waren ze allemaal lvl 16.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:57 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
We got a badass over here!
En het is een index van de levels, niet wanneer je deze moet doen natuurlijk.
Jup.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan mag ik wel hopen dat de levels van de vijanden dan hoger worden als je daar bijvoorbeeld op lvl 19 komt. Bij mij waren ze allemaal lvl 16.
Er kwam nog een quest na een kleine openbaring (main quest). Nu heb ik de het compleet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:15 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Hmm bij Josephine heb ik gewoon de optie er de stekker uit te trekken bij het stukje "we need to talk" Dan kan je prive gaan, gewoon niets doen of er een eind aan maken.
MIsschien ben je zo ver dat het niet meer kan? Dat het "locked in" is of zo? Zo werkte het iig bij mass effect, ook van bioware.
Toch raar, heb er nu 105 uur inzitten en het spel uitgespeeld, maar zeker nog niet alle quests gedaan. Ben daarentegen wel zo iemand die in elk hoekje en gaatje gaat zoeken of er nog een kist ligt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:20 schreef Frag_adder het volgende:
Ik hoorde hier allemaal verhalen over 100+ uur maar ik vrees dat ik dan toch wat te snel ga. Ik doe alle quests, praat met een hoop party members en verken alle gebieden (niet 100% overigens, maar gewoon wat ik zoal tegenkom ik ga niet elke rand opzoeken) verzamel wel alle shards en zomaar zit nu op 50 uur, ben een heel eind in de mainquest, level 19 en hoef nog maar 2,5 zones te clearen. Sommige gaan echt snell. Ik dacht met the hinterlands, dit gaat heel lang duren maar valt achteraf wel mee.
Moet alleen nog de nigthmare achievement, dan is 100% gehaald en dat gaat zeker lukken met deze playthrough. Rare fout in de game overigens:quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:53 schreef Cikx het volgende:
[..]
Toch raar, heb er nu 105 uur inzitten en het spel uitgespeeld, maar zeker nog niet alle quests gedaan. Ben daarentegen wel zo iemand die in elk hoekje en gaatje gaat zoeken of er nog een kist ligt.Maar heb er nu helaas wel vrede mee, itt Origins waar ik echt alles wilde doen en die heb ik ook meer dan 5 keer helemaal uitgespeeld, het bleef me gewoon boeien. Achja ik zal hem vast nog wel een keer 100% gaan halen als ik er weer zin in heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
Ik kan me vergissen maar volgens mij kan dat alleen bij een nieuwe playthrough.. Volgens de pagina:quote:Op maandag 12 januari 2015 10:13 schreef KaiN het volgende:
Mijn vrouw had het geniale idee om van haar kerst bonus dit spel te halen. Kan ik eindelijk spelen(mijn vrouw vind het leuk om mee te kijken bij games)
Gisteren begonnen maar pas paar uurtjes gespeeld. Vandaag de keep even ingevuld om de world state aan te passen.
http://www.dragonage.com/(...)-the-dragon-age-keepquote:Once you’re satisfied, open the World State Manager, and select "Export to Inquisition" to use that world state on the start of a new game of Inquisition.
Ow minder, volgens mij heb je gelijk. Naja gelukkig maar een klein stukje gespeeld nog. Even overnieuw beginnen maar.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:54 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen maar volgens mij kan dat alleen bij een nieuwe playthrough.. Volgens de pagina:
[..]
http://www.dragonage.com/(...)-the-dragon-age-keep
quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:24 schreef Cikx het volgende:
Main quests uitgespeeld na 105 uur (nog steeds niet 100% uitgespeeld, moet wat dat betreft nog een hoop doen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu weer opnieuw beginnen met een Qunari mage maar eerst een fucked up world state maken![]()
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:49 schreef Drankster het volgende:
[..]Ben benieuwd of er veel verandert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu weer opnieuw beginnen met een Qunari mage maar eerst een fucked up world state maken![]()
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:49 schreef Drankster het volgende:
[..]Ik ben wel benieuwd wat een fucked up world state precies inhoudt, is het dan ook echt moeilijker?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu weer opnieuw beginnen met een Qunari mage maar eerst een fucked up world state maken
Voor the witcher 3 heb ik ook 2 saves klaar om te importeren, 1 waar ik me nog redelijk aardig heb gedragen en alles maar semi-kut is en een waarbij de complete pleuris is uitgebroken en ik iedereen die nog voor een beetje stabiliteit kan zorgen heb afgeslacht of dood laten gaan, ben benieuwd!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Ga er niet vanuit maar ik speel nu wel op nightmare en eerst op hard dus het is sowieso moeilijker.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 08:01 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat een fucked up world state precies inhoudt, is het dan ook echt moeilijker?
Voor the witcher 3 heb ik ook 2 saves klaar om te importeren, 1 waar ik me nog redelijk aardig heb gedragen en alles maar semi-kut is en een waarbij de complete pleuris is uitgebroken en ik iedereen die nog voor een beetje stabiliteit kan zorgen heb afgeslacht of dood laten gaan, ben benieuwd!
Was dat ook van plan alleen rest nu nog uitsluitend de nightmare playthrough. Weet niet of dat zo handig gaat zijn maar we zullen het zien.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:21 schreef Drankster het volgende:
[..]
Ga er niet vanuit maar ik speel nu wel op nightmare en eerst op hard dus het is sowieso moeilijker.
en over de fucked up world state: Iedereen die ik kon killen in DA: O is dood, Sacred Ashes kapot gemaakt, Warden is king, voor de wolven gekozen ipv de elven, branka laat leven, Bhelen Aeducan koning, alle demons laten leven etc.
Verwacht niet vele veranderingen maar het gaat om het idee.
Als je de mogelijkheid krijgt, ga eerst naar Val Royeaux, waar je wat opties krijgt voor nieuwe companions. Trek daarna je eigen plan.quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:26 schreef KaiN het volgende:
Ik heb gelezen dat je op het begin beter het verhaal kan volgen. Dat er dan vanzelf een moment komt waarop je door hebt dat je vrij kan gaan rond lopen.
Is dit heel essentieel? Wil natuurlijk lekker exploren.
Oke nice, thnxquote:Op woensdag 14 januari 2015 08:32 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Als je de mogelijkheid krijgt, ga eerst naar Val Royeaux, waar je wat opties krijgt voor nieuwe companions. Trek daarna je eigen plan.
Heb je al Mantle geprobeerd ipv DirectX?quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:27 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Hier na een paar uurtjes questen in de Hinterlands ook maar weer terug naar Haven en vanavond Val Royeaux maar ontdekken. Had inderdaad ook gelezen dat je neit teveel tijd in Hinterlands moet besteden omdat je anders teveel gelvled hebt op die simpele mages/templars en dan te hoog bent voor andere gebieden? Lijkt mij dat alles toch wel gewoon mee lvled?
Wat wel apart is. Ik heb geen bijzonder zwaar systeem, even uit mn hoofd een 2 jaar oude AMD 4core op 3ghz, 8g ram en een AMD HD78.. met 3 gig.
Het lukt om de boel met het meeste op high en paar settings op ultra draaiende te krijgen.
Alleen de eerste 5 minuten dat ik de game speel draait alles bijzonder stroperig, een lag die het nog maar net speelbaar maakt. Maar na een tijdje te hebben rondgelopen draait de game alsnog vloeiend, maakt dan ook niet uit hoeveel ik in beeld heb, of dat ik een nieuw gebied bezoek.
Geen idee hoe het komt, zal wel met het oudere systeem te maken hebben.
Misschien niet de beste instapper, maar ik denk dat het niet te moeilijk zal zijn, op de lagere moeilijkheidsgraden zijn dingen als tactical camera niet nodig dus dat maakt het al een stuk makkelijker.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:37 schreef Quantic het volgende:
Ik heb in een opwelling besloten vanavond dit spel aan te schaffen. Ik heb nog nooit een Dragon Age game gespeeld en ook geen Mass Effect.(schijnt vergelijkbaar te zijn?)
Ik ben wel een doorgewinterde gamer dus de game mechanics zullen (denk/hoop ik) niet al te ingewikkeld voor me zijn om door te krijgen. Is het spel an sich verder wel toegankelijk voor iemand die nooit RPG's speelt?![]()
Ik heb er ondanks dat ik er niet veel van weet om de een of andere reden erg veel zin in.
Ah, helder verhaal, bedankt!quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:44 schreef Cikx het volgende:
[..]
Misschien niet de beste instapper, maar ik denk dat het niet te moeilijk zal zijn, op de lagere moeilijkheidsgraden zijn dingen als tactical camera niet nodig dus dat maakt het al een stuk makkelijker.
Een ding wat misschien wel handig is om te weten in verband met de lore is dat mages (personen met magische krachten) een hele lange tijd voor dat het verhaal zich afspeelt, als tirannen heerste over het Tevinter Imperium, waarbij ze elven als slaven gebruikte etc. Nadat er een eind aan het imperium gemaakt werd door profeet Andraste werden mages als een groot gevaar gezien. De chantry werd machtig (soort kerk/religie die gelooft in The Maker en Andraste) en stelde een orde in, de Templars, om de mages in de gaten en in toom te houden. Als een kind magische krachten bezit wordt het naar een Circle (instituut waar mages opgroeien en leren om hun magie op een gecontroleerde manier te gebruiken onder het oog van de Templars) gebracht, gescheiden van de ouders. Mages die dit niet doen of ontsnappen oid zijn apostates kunnen als het ware vervolgd worden. Nu kun je vast begrijpen dat mages over het algemeen niet zo dol zijn op de Templars en vice versa. Mages zijn het zat om onder de duim gehouden te worden en rebelleren.
Lijkt me wel handig om dat te weten van te voren. Als iets niet klopt dat ik heb geschreven, vooral even zeggen.
Ja is goed, ik koop wel weer een PS3 om deel 1 te gaan spelen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:49 schreef The_Substitute het volgende:
Of je begint met Dragon Age: Origins. Misschien wel zo makkelijk.
Doe dat. En doe meteen ook wat aan je sarcasme, want waar had ik vandaan moeten halen dat je geen PS3 (en/of geen pc) meer hebt?quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:16 schreef Quantic het volgende:
Ja is goed, ik koop wel weer een PS3 om deel 1 te gaan spelen.
Daar heb je gelijk in, dat je had ook niet kunnen weten. Sorry. Ik heb helaas alleen een PS4 en geen game pc, ik kan dus niet anders dan met inquisition beginnen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:22 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Doe dat. En doe meteen ook wat aan je sarcasme, want waar had ik vandaan moeten halen dat je geen PS3 (en/of geen pc) meer hebt?
Dragon Age Inquisition was ook mijn eerste Bioware RPG, en hoewel het makkelijk genoeg is om het spel te spelen haal je er veel meer plezier uit als je wat dingen weet over het verhaal en de wereld waarin het zich afspeelt. Dat wordt in dit deel niet meer duidelijk uitgelegd (en terecht).quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:37 schreef Quantic het volgende:
Ik heb in een opwelling besloten vanavond dit spel aan te schaffen. Ik heb nog nooit een Dragon Age game gespeeld en ook geen Mass Effect.(schijnt vergelijkbaar te zijn?)
Ik ben wel een doorgewinterde gamer dus de game mechanics zullen (denk/hoop ik) niet al te ingewikkeld voor me zijn om door te krijgen. Is het spel an sich verder wel toegankelijk voor iemand die nooit RPG's speelt?![]()
Ik heb er ondanks dat ik er niet veel van weet om de een of andere reden erg veel zin in.
Mages kunnen van alle rassen zijn (maar vrijwel nooit dwarves). Je hebt in het begin de mogelijkheid te kiezen tussen 4 rassen (human, elf, dwarf en qunari) en dan kun je kiezen tussen 3 ''classes'' namelijk rogue, warrior of mage. Zo moet je mages dus eigenlijk zien, maar het is niet zo dat elk persoon een mage kan worden, je wordt als het ware zo geboren. De magisters uit Tevinter waren volgens mij wel alleen maar humans. Ze rebelleren dus vooral tegen de chantry en de templars die hun onderdrukken (of beschermen voor hun eigen bestwil, het is maar van welke kant je het bekijkt).quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:21 schreef Quantic het volgende:
[..]
Ah, helder verhaal, bedankt!Mages rebelleren dus ook tegen humans? Ze zijn dus eigenlijk een op zichzelf staande groep? Ik ga nog maar wat meer verhalen over de wereld van DA opzoeken.
Even doorgelezen, mooie zeer volledige samenvatting van de wereld en wat er zich in afgespeeld heeft in de vorige 2 delen. Zeker de moeite om door te lezen als onbekende in de Dragon Age wereld.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:51 schreef n0ir het volgende:
[..]
Deze guide heeft mij geholpen om de verschillende facties uit elkaar te houden en te weten waardoor ze gemotiveerd worden.
http://kotaku.com/a-begin(...)ragon-age-1658487212
Het was wel leuker geweest om de eerste twee delen ook gespeeld te hebben om een beter begrip van de lore te krijgen maar ook als eerste DA-game kan je er genoeg uit halen om er volop van te genieten.
quote:Some of those sound weird. Let's start with elves. I like elves!
Cool. In Thedas, elves look more or less like the elves you've become familiar with in other fantasy stories. They're small, thin, have big eyes and pointy ears. They can use magic, and are often good with bows and arrows.
So, they're like Legolas?
Not really. I mean, a little. No. They're not really like Legolas.
I like Legolas.
Yeah, I mean. I like Legolas too.
That part where he shield-surfs down the stairs, you know?
It was pretty cool.10/11
Terwijl hij en passant nog even een paar orcs afschiet? Ja, dat is best tof.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:45 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Er zijn mensen die het tof vinden dat Legolas op een schild surfend naar onder komt?
Ik vond dat (en andere overdreven onzin van Legolas) juist een afknapper, haalt de 'realisme' weg uit de film.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Terwijl hij en passant nog even een paar orcs afschiet? Ja, dat is best tof.
Klagen over gebrek aan realisme in een fantasyfilmquote:Op donderdag 15 januari 2015 14:07 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Ik vond dat (en andere overdreven onzin van Legolas) juist een afknapper, haalt de 'realisme' weg uit de film.
Ik zet toch realisme tussen aanhalingstekens...quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:40 schreef Bart het volgende:
[..]
Klagen over gebrek aan realisme in een fantasyfilm!!!! Ga dan een documentaire op Discovery kijken.
Nee, dat is niet in lijn met wat dwergen kunnen. Dit is wel in lijn met wat elven kunnen. Dus in zoverre is het gewoon 'realistisch' om maar even je aanhalingstekens te gebruiken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:03 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Ik zet toch realisme tussen aanhalingstekens...
Als het toch niet realistisch is, is het ook niet erg als gimli een bijl gooit en deze in zijn pad 100 orcs omver maait en dat ie dan als een boomerang terug komt en weer 100 neer maait en terug in gimli's hand komt.(om ff op jouw niveau te komen)
Vergeten dat elven bekend staan om het surfen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, dat is niet in lijn met wat dwergen kunnen. Dit is wel in lijn met wat elven kunnen. Dus in zoverre is het gewoon 'realistisch' om maar even je aanhalingstekens te gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hihi, Leliane is een lekker ding, zo weer genoeg on topic?quote:
You and me both, bgtje.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:05 schreef BaajGuardian het volgende:
omdat er toch over een jaar oid een slim versie komt met 10x meer ruimte en geen systeemfouten meer.
-bgtje.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:10 schreef Drankster het volgende:
oh ja en:wel waar maar mijn pc heeft de kracht van het jaar 2013 oid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit 23:13
Atm beetje onzeker hoe ik dit nu wil spelen, 2 chars geprobeerd eentje warrior met 2h en eentje mage maar vond beiden ongelovelijk saai als de tyfes.
Spel voelt ook supersloom aan en ik kan niet zeggen dat de ps3 graphics boven het gemiddelde dat ik gewend ben uitsteekt, het ziet er nog slechter uit dan arcania zelfs en dat zegt nogal wat.
Het is werkelijk alsof de animators zoiets hebben gehad van "ach tis maar voor de ps3 we concentreren onze assets maximaal op ps4 en de ps3 werken we half af" pop in en out zooi, ongerenderde bomen en karakters, en dan echt ps2 kwaliteit. Dark souls 2 laatst nog zag er al 10x beter uit, daar zat tenminste moeite in. Hier is men gewoon gestopt bij het minimale.
Maar goed graphics is niet mijn grootste orientatie oid, ik denk dat ik even een cqc karakter ga maken met wat fatsoenlijkere melee snelheid, sword/knife en shield oid.. anders mischien een rogue maar die vind ik normaal gesproken niet interresante skills hebben, zijn vaak glass cannon zonder micromanagement en ik wil eigenlijk totaal niet in die tactical menus hoeven te klooien, genoeg gedaan in DA2 en dat vond ik het irritantste van het spel (de rest van dat spel vond ik iig leuker dan deel 1 maar dat terzijde).
Zwaard en schild dan maar dus ff, hopelijk kan ik ook bijltjes of mesjes gebruiken dan want alleen maar zwaarden zijn ook wat saai. Als ik me daarna nog de tering verveel breng ik em denk ik terug.
edit 2: Gister toch maar even assassin gemaakt omdat zwaard en schild skills me niet zo interresant leken en vind het spel nu toch wel wat leuker, tis maar hoe snel je de actie zelf maakt.
Ik denk dat ik een invis/poison build ga maken en gewoon mezelf in een groepje enimys trek en de bende in de groene brand zet en dan invis weer weghobbel. Lijkt me wel grappig, en low hptjes daarna executen oid.
Mage, 2h.. archer etc.. meh, niks mee. Vind de specializations ook allemaal ongeinspireerd. Was mischien leuk geweest als je kon dualwielden als warrior zoals in D1.
edit 3: Erger mij alsnog zo intenst over de graphische kutheid, en ik let er nieteens op maar dit is als een emmer bakstenen die elke keer met een touw vanaf een brug recht je pelvis in gezwiept wordt.. Van die bijna shellshaded ogende kutbomen die in en uit poppen, haar dat er uit ziet als met een markerstift op hoofden getekent...
Man man man, ik denk dat de bernays van sony effectief zijn want ik begin al te denken toch maar een ps4 te kopen om dit spel met minimaal redelijke kwaliteit te kunnen spelen...
Dit uberhaupt (niet uit mijn game maar het laat wel zien wat ik constant tegenkom)
http://i.imgur.com/XzGTjPh.jpg
Kan godver nieteens de kleur van mijn haar aanpassen nu ik al 4 uur in de game zit terwijl het in de character creation er veel fatsoenlijker uitzag, het lijkt nu wel fel oranje terwijl ik het toch echt gewoon lichtbruin had...
[ Bericht 26% gewijzigd door BaajGuardian op 16-01-2015 20:01:07 ]Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
quote:De volgende update van Dragon Age: Inquisition lost een groot aantal bugs op. Zo zijn er een aantal bugs die ervoor zorgen dat je niet verder komt in de game, maar die zjin nu verleden tijd.
Ook het banter-probleem wordt aangepakt. Patch 1.03 bevat een fix die dit issue aanpakt. BioWare liet eerder al weten dat ze bezig waren met een oplossing en hoe banter werkt.
“Based on feedback from our players, we tweaked the banter system to be less random in order to prevent extra-long periods of silence.”
Bekijk de patch notes hieronder:
General
-Added key binding that allows players to walk.
-Added mouse cursor scaling.
-Fixed issue that could result in the mouse getting stuck in mouse-look mode when players alt-tabbed out of the game in full-screen mode.
-Fixed display bars to correctly reflect items that alter maximum health.
Single-Player
-Changed party banter system to be less random to prevent extra-long periods where no conversations would occur.
-Fixed issue that could result in one of Dorian’s conversations not being available for some players.
-Fixed issue that could result in a cutscene not firing for Dorian’s plot when players enter the Gull and Lantern.
-Fixed issue that could result in Sera’s Verchiel plot being broken.
-Fixed issue with the demon that could spawn during Solas’s personal quest.
-Changed Tactical Camera so that it no longer re-centers when the player changes party members.
-Fixed exploit that allowed for infinite influence.
-Fixed issue that allowed players to exploit their gold value in single-player mode.
-Fixed allied mage AI so they did not dispel targets that the player had frozen.
-Fixed issue that caused the bar displaying armor rating to not update correctly for crafted gear.
-Fixed issue that caused extra potions granted by items to be lost when players return to Skyhold.
-Fixed issue that caused Mind Blast’s upgrade, Fortifying Blast, to not provide additional barrier.
-Fixed issue that could result in the opt-in conversation UI continuing to be displayed if players opted out very quickly as the UI was starting to be displayed.
-Fixed issue that could result in the world map being permanently displayed in the Storm Coast.
-Fixed issue that could result in being unable to switch party members after looting.
-Fixed issue that could result in party members not following orders to revive a party member in Tactical Camera mode.
-Fixed issue that could result in people being unable to discover all the regions in the Exalted Plains.
-Fixed issue that could cause dragons to become unresponsive.
-Fixed issue that would cause dragons to freeze during their roar.
-Fixed issue that could cause some conversations to be “hitchy.”
-Fixed issue that could cause Varric’s legs to do odd things in some opt-in conversations.
-Fixed Masterwork Prowler Armor so it no longer distorts on certain characters.
-Fixed issue that could cause Harmon to disappear in certain circumstances.
-Fixed a few non-herb crafting materials that were showing up in the Herbs section of the inventory. They are now correctly in the Other section.
Multiplayer
-Enabled push-to-talk functionality in the multiplayer end of match screen.
-Enabled push-to-talk in the multiplayer armor upgrade menu.
-Fixed issue where changing multiplayer match settings would take effect without confirming changes.
-Fixed issue that could result in players entering multiplayer matches without any mapped abilities in certain circumstances.
-Fixed case that could cause keys to not drop in multiplayer mode.
-Fixed issue that would cause the potion mapped to the first slot to also be used when pushing the 9 key in multiplayer mode.
-Fixed issue that would cause the camera to spin at the end of a multiplayer match and not display the end of match screen.
-Fixed issue in multiplayer mode that would result in the healing portion of Rampage to stop working in certain circumstances.
-Tuned Strength of Spirits to be more useful in multiplayer mode.
-Tweaked the balance of the Demon Commander in multiplayer mode.
-Fixed issue that could result in items not displaying their cards when chests are opened in multiplayer mode.
-Fixed issue that could cause pots to respawn in certain circumstances in multiplayer mode.
Solo is het leuk. Coop speelt bijna niemand. Ik heb het zelf een keertje geprobeerd, maar ik vond het niet bijzonder.quote:Op donderdag 29 januari 2015 01:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Is dit spel solo leuk of is co-op veel beter?
Met coop speel je toch niet het verhaal, of wel?quote:Op donderdag 29 januari 2015 07:05 schreef Morri het volgende:
[..]
Solo is het leuk. Coop speelt bijna niemand. Ik heb het zelf een keertje geprobeerd, maar ik vond het niet bijzonder.
neequote:Op donderdag 29 januari 2015 09:07 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Met coop speel je toch niet het verhaal, of wel?
gewoon craften met dragon stuff.quote:Op donderdag 29 januari 2015 01:30 schreef Zolder het volgende:
Weet iemand waar ik een sterk two handed weapon kan vinden/ kopen?
Tja...side missions zijn dan ook gewoon dat...side-missions...die moet je ook enkel doen als je denkt dat het nuttig is voor wat extra XP.quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:20 schreef Vault-Boy het volgende:
Die sidemissies beginnen me nu toch wel een beetje tegen te staan. Het is toch wel allemaal merendeels hetzelfde wat je moet doen. Haal een ring en breng het terug of ga naar dat kamp en doe dit.
Ga me nu voorlopig even richten op de MQ
Nou dat is het bij mij juist haha.quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:51 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja...side missions zijn dan ook gewoon dat...side-missions...die moet je ook enkel doen als je denkt dat het nuttig is voor wat extra XP.Ik doe ook niet alle...hoewel ik de neiging heb om wel al die shimmering stones (of wat die dingen ook zijn) op te zoeken...en altijd die sterrenbeeld-apparaten...die moet ik ook altijd doen.
Ophaal missies...nou ja dat kan altijd weer een volgende play-through.
Dat had ik na de Hinterlands ook, maar er zijn gebieden die zo prachtig zijn qua sfeer, vind ik, dat ik daar wel weer alles heb gedaan.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:04 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Nou dat is het bij mij juist haha.
Ik heb dan de neiging om juist toch die dingen (en ook die shards idd) te doen zodat je alles kan voltooien. Maar ik heb nou bijna alles gedaan in The Hinterlands en ben dat voor nu echt niet van plan om dat in al die andere gebieden te doen. Het zijn toch weer dezelfde soort sidequests die je moet doenHet gaat gewoon een beetje vervelen nu.
Ik wilde in het begin ook alles doen ja, maar de MQ doen is wel nodig om een beetje de vaart er in te houden...de leukste dingen gebeuren ook wel tijdens de MQ.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:04 schreef Vault-Boy het volgende:Ik ga vanaf nu ook alleen de MQ doen
![]()
Volgens mij zijn die power-punten inderdaad nooit echt een probleem.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:04 schreef Vault-Boy het volgende:Wat me ook wel opvalt is dat je qua Power punten ook niet heel veel nodig hebt voor puur de MQ. Volgens mij hoef je ook niet perse die sidemissies te doen, want als je alleen die rifts sluit en kampen verovert dan heb je na een tijd al een boel Power punten om verdere missies in de MQ te unlocken.
Ik zou niet alleen maar de MQ gaan doen. Gewoon de hoofdverhaallijnen in nieuwe gebieden doen en als je daarnaast nog wat sidequests tegenkomt die je interessant lijken gewoon meepikken.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:04 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Nou dat is het bij mij juist haha.
Ik heb dan de neiging om juist toch die dingen (en ook die shards idd) te doen zodat je alles kan voltooien. Maar ik heb nou bijna alles gedaan in The Hinterlands en ben dat voor nu echt niet van plan om dat in al die andere gebieden te doen. Het zijn toch weer dezelfde soort sidequests die je moet doenHet gaat gewoon een beetje vervelen nu.
Ik ga vanaf nu ook alleen de MQ doen![]()
Wat me ook wel opvalt is dat je qua Power punten ook niet heel veel nodig hebt voor puur de MQ. Volgens mij hoef je ook niet perse die sidemissies te doen, want als je alleen die rifts sluit en kampen verovert dan heb je na een tijd al een boel Power punten om verdere missies in de MQ te unlocken.
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ookquote:Op donderdag 29 januari 2015 16:14 schreef Cikx het volgende:
[..]
Ik zou niet alleen maar de MQ gaan doen. Gewoon de hoofdverhaallijnen in nieuwe gebieden doen en als je daarnaast nog wat sidequests tegenkomt die je interessant lijken gewoon meepikken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar damn duurt echt super lang voordat die dood is en team members leggen al vaak het loodje![]()
Ondanks dat ik me er nog wel mee vermaak (het main verhaal) is het zeker geen game voor mij die ik opnieuw zal spelen. Het is geen Fallout of Mass Effect voor mij. Dat zijn toch wel meer Action RPG games en dat zijn toch wel meer mijn games. Die games (zeker Fallout 3) heb ik al meerdere keren opnieuw gespeeldquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:25 schreef The_Substitute het volgende:
Ik zit te hopen op een bericht waarin ze zeggen dat ze een expansion (zo niet,dan dlc) gaan uitbrengen die zorgt voor wat meer verhaal in de gedeeltes zoals The Hissing Wastes, The Fallow Mire en de Forbidden Oasis. Dus totdat dat gebeurt, laat ik 'm liggen.
Dit spel heeft voor mij, ondanks de mages/templar-keuze, geen hoge replaywaarde.
3 full Playthroughs gedaan, vind het wel even best zo. Nu verder met Dying light, ook erg vermakelijk als co-op. Misschien als er een DLC uitkomt die de moeite waard is dat ik hem nog eens oppak, maar voorlopig ben ik wel even klaar met DA.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:09 schreef Vault-Boy het volgende:
Ben ik de enige die dit spel nog speelt of wat?![]()
Welk level ben je, wat gaat er mis (als in , gaat iedereen one hit dood of is het een slepend probleem)? Heb je last van dragons die armor casten, of allemaal?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:42 schreef Binamin het volgende:
Niemand een suggestie?
Speelt iemand het nog?
Nope, dagger rogue is altijd idioot veel damage, maar wel kwetsbaar. Probleem in dit spel is dat het doodsimpel is om als rogue te voorkomen dat je damage krijgt, het is een nogal OP klasse...aan de andere kant...elke klasse is wel OP te maken eigenlijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:00 schreef Frag_adder het volgende:
Wat mij wel opvalt dat ik als dagger rogue gewoon meer damage doe dan die 3 andere ballen bij elkaar (oke er zit een support tussen maar toch). Is het de class die zo belachelijk veel damage doet of zijn de NPC's eigenlijk zo nutteloos?
Bij draken is het belangrijk dat je de juiste staf gebruikt, elke draak is wel immuun voor een specifiek element...dus dan doe je als mage meteen weinig schade.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:25 schreef Binamin het volgende:
Ik speel als mage op nightmare. Als specilization rift mage gekozen, omdat KE te overpowered is en ik geen melee mage wil zijn. Ik gebruik Vivienne daarom ook helemaal niet. Ik heb met niets of niemand moeite (behalve draken). Gebruik deze setup het meeste:
Ik (DPS rift mage AOE)
Tank Blackwall
Solas (Support/AOE lightning)
Varic/Cassandra/Cole DPS
Zoals ik al zei heb ik geen moeite om iemand te verslaan echter met draken is het niet te doen. Hebben jullie nog tips/trucs om draken te killen zonder gebruik te maken van Vivienne of van die truc dat je rogue een draak killed in 5 seconden.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:22 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Hihi, Leliane is een lekker ding, zo weer genoeg on topic?Waarom ziet zij er daar ineens uit alsof ze 100 is terwijl de rest nauwelijks ouder is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Met level 16 krijg je niet eens die in de hinterlands neer? Jezus fuck, dan doe je echt iets verkeerd. Check de weaknesses en respec je mage op basis daarvan. Zet blackwall zijn taunt op preferred zodat hij deze continu doet casten en je rogue is ook veilig. Makkie.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:02 schreef Binamin het volgende:
Ben level 16 en heb verschillende draken geprobeerd. Zo'n gevecht duurt dan meestal 1 minuut en dan is het wel over.
Die boulder-worp doet wel wat schade lijkt me...en de overige element-spreuken moeten ook wel wat uithalen, tenzij de draak daar immuun voor is...maar dan even de juiste staff equipen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:26 schreef Binamin het volgende:
Obviously doe ik iets verkeerd, daarom post ik hier ook deze vraag. Het is alweer een poosje geleden dat ik een draak heb geprobeerd. Ik zal het binnenkort nog eens proberen. Maar mijn rift mage doet niet heel veel nuttigs helaas, omdat die echt aoe is gespecced.
Omdat ze is gamarteld en zuur in dr gezicht heeft gekregen oid. Dat is in elk geval wat ik dacht toen ik het zagquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:57 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Waarom ziet zij er daar ineens uit alsof ze 100 is terwijl de rest nauwelijks ouder is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |