abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 21 december 2018 @ 13:53:36 #176
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_183874528
registreer om deze reclame te verbergen
Hier mijn Macap M4 grinder vervangen door de HG-1 handgrinder. Deze was de 'zwakste schakel' na het vervangen van mijn Rancilio Sylvia voor een Profitec 700. (Beide van een vriend overgenomen die zelf overging op een lever machine en weer een auto grinder.)

Mijn espresso is een stuk beter nu! :9 Veel meer nuance in de smaak.

Koop de laatste tijd mijn bonen bij Boot Koffie. Ben er nog niet uit welke ik de lekkerste vind. :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_183891194
quote:
14s.gif Op zondag 16 december 2018 11:05 schreef Captain_koek het volgende:
Misschien wat vloeken hier, maar sinds een klein halfjaar heb ik een ese machine.
Bevalt uitstekend! Lekkere koffie en het apparaat blijft schoon. Een consequent resultaat.

Via internet een grote verscheidenheid aan koffies te verkrijgen voor een nette prijs. Ook bij de ah hebben ze twee soorten.

Laatst in italie 150 servings van lavazza gekocht voor 22 euro.

Nog andere ese gebruikers hier die tips hebben qua koffie merk?
ESE heb ik ook, maar gebruik ik alleen voor nood (als mijn bonen op zijn). Zo veel meer werk is het niet met koffie zonder die filter, je slaat het er na gebruik uit, even onder de kraan en klaar.

Ik zou ook iedere keer twee filters nodig hebben voor dubbele espresso's.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_184119607
Had er een apart topic van gemaakt, maar werd getipt over dit topic, daarom ook hier even proberen of er iemand ervaring mee heeft:

Wanneer wij twee dranken tegelijk (bijvoorbeeld 2 koffie of 2 cappuccino) bereiden met onze Siemens EQ 6 wordt de linker kop meer gevuld dan de rechter. De melk wordt in geval van cappuccino wel gelijk verdeeld, enkel de koffie wordt niet gelijk verdeeld. Het onderdeel met de twee 'tuiten' waardoor de koffie naar buiten komt, hebben we er al afgehaald en schoongemaakt, maar dit helpt helaas niet. Iemand hier toevallig ervaring mee?
  maandag 31 december 2018 @ 14:23:43 #179
62053 Fixers
Princess Charming
pi_184121197
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:27 schreef pietje989 het volgende:
Had er een apart topic van gemaakt, maar werd getipt over dit topic, daarom ook hier even proberen of er iemand ervaring mee heeft:

Wanneer wij twee dranken tegelijk (bijvoorbeeld 2 koffie of 2 cappuccino) bereiden met onze Siemens EQ 6 wordt de linker kop meer gevuld dan de rechter. De melk wordt in geval van cappuccino wel gelijk verdeeld, enkel de koffie wordt niet gelijk verdeeld. Het onderdeel met de twee 'tuiten' waardoor de koffie naar buiten komt, hebben we er al afgehaald en schoongemaakt, maar dit helpt helaas niet. Iemand hier toevallig ervaring mee?
Staat je machine soms scheef?
pi_184121699
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 14:23 schreef Fixers het volgende:

[..]

Staat je machine soms scheef?
Nee, staat netjes recht.
Het is ook pas sinds kort, in 't begin was dit niet zo.
pi_184124771
Machine goed ontkalkt / helemaal schoongemaakt?
pi_184125573
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:27 schreef pietje989 het volgende:

Inderdaad die tuit er helemaal af en uit elkaar halen. Dan de rubbers met een rager of satestokje schoonmaken. Dit zodat de uitloopgaatjes weer helemaal schoon zijn. Sowieso regelmatig doen ivm schimmel en bijsmaakjes.
Whatever...
pi_184194503
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 16:30 schreef NutKees het volgende:
Machine goed ontkalkt / helemaal schoongemaakt?
Ja, zowel schoonmaken als ontkalken gebeurt regelmatig, wanneer de machine daarom vraagt.
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 17:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Inderdaad die tuit er helemaal af en uit elkaar halen. Dan de rubbers met een rager of satestokje schoonmaken. Dit zodat de uitloopgaatjes weer helemaal schoon zijn. Sowieso regelmatig doen ivm schimmel en bijsmaakjes.
Dat van de week nogmaals gedaan en nu lijkt het wel effect te hebben. Twee koffie of twee cappuccino zijn nu gelijk gevuld bij gelijktijdige bereiding. Hopelijk blijft dat zo. Dank voor 't meedenken!
pi_184198482
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 09:21 schreef pietje989 het volgende:

[..]

Ja, zowel schoonmaken als ontkalken gebeurt regelmatig, wanneer de machine daarom vraagt.

[..]

Dat van de week nogmaals gedaan en nu lijkt het wel effect te hebben. Twee koffie of twee cappuccino zijn nu gelijk gevuld bij gelijktijdige bereiding. Hopelijk blijft dat zo. Dank voor 't meedenken!
Het gaat om dientwee uitloopgaatjes. Die zitten dan wat verstopt. Letterlijk en figuurlijk. Sowieso lekkerder als je dat af en toe schoonmaakt.
Whatever...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')