abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148087918
heb die haat op Kane nooit begrepen. als je de muziek niet leuk vind dat luister je er niet naar en als je vind dat een radio zender te veel slechte muziek draait dan zet je een andere zender op. we leven in een vrije wereld. en als iedereen zo doet dan wordt een band of muzikant nooit groot.

ik vind trouwens dat je een band pas echt kan beoordelen als je ze een keer live hebt gezien. daar zie je pas hoe goed ze zijn. ik kan me niet herinneren dat ik Kane ooit live te hebben gezien dus ik durf niet te zeggen hoe goed ze zijn/waren.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 11:42:29 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148088067
Ik weet nog goed dat toen in 97 er een groepje artiesten uitkwam, dat waren nederlanders die best wel okaye nummers hadden. Dat was Anouk, Kane en Billy the Kid. Ik vond die laatste het leukst daarna anouk en kane vond ik de minste van de drie. De manier waarop kane daarna de overdrevenheid opzocht heeft mij mijn huidige mening opgeleverd, namelijk dat Dinand een janksmoel is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 11:44:53 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148088150
Achteraf had ik toen wel een andere smaak dan nu:
maarja dan ben je 16 :')
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 11:49:29 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148088311
Trouwens even de TT aangepast zodat het wat meer toepasselijk is.
  Boks-Chick maandag 29 december 2014 @ 12:22:19 #155
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_148089526
quote:
2s.gif Op maandag 29 december 2014 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:
O+ *;
lolwut
  maandag 29 december 2014 @ 12:25:02 #156
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_148089644
quote:
:D!
(Un)masking for the greater good.
  maandag 29 december 2014 @ 12:39:18 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148090157
quote:
Poppetje gezien, janksmoel gesloten
  maandag 29 december 2014 @ 13:01:27 #158
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_148090919
quote:
_O_
Robert Moog died for our synths
pi_148095548
Topic is een stuk duidelijker zo.
-nee-
pi_148096802
Tof eindejaarsgeschenk van KANE.

Als groot U2 liefhebber heb ik ooit in 2001 van een vriend de DVD gekregen waarop KANE U2 covers speelt.
Het medium heeft in 13 jaar nooit mijn DVD-speler gevonden.

Dit laffe optreden dus:
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_148097509
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 december 2014 13:00 schreef belsen het volgende:
Tja, in hoeverre was Kane een band of (slechts) een samenwerking tussen twee muzikanten?
Ik heb Kane al niet eens meer zijdelings gevolgd sinds ze Engeland en de wereld wel even zouden veroveren.. volgens mij is daar nooit zoveel van terechtgekomen.
pi_148097534
Toch sneu dat hun grote wens om op elk poppodium van Nederland gespeeld te hebben nooit in vervulling is gegaan. Peter Weening van Vera in Groningen vond het een sympathieke wens, maar antwoordde dat hij wel een zekere kwaliteitsstandaard moest aanhouden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 29 december 2014 @ 18:16:56 #163
52513 whosvegas
The Trickster
pi_148104213
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 15:17 schreef CoExist het volgende:

Als groot U2 liefhebber heb ik ooit in 2001 van een vriend de DVD gekregen waarop KANE U2 covers speelt.

Dit laffe optreden dus:
Leuk cadeau _O-
Are you nuts??
  maandag 29 december 2014 @ 18:24:52 #164
52513 whosvegas
The Trickster
pi_148104543
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 15:17 schreef CoExist het volgende:

Dit laffe optreden dus:
Paar stukjes gekeken en klinkt best goed
Daarnaast was het een optreden van een hele serie van nl bands, die als hun voorbeeld gingen optreden.
Je moet niet alles aangrijpen om maar te kunnen zeiken op Kane, maar als echte U2 fan kan ik me voorstellen dat je het niks vind.

Zelf heb ik nooit echt naar Kane geluisterd, ze hadden wel een paar goede nummers.
Heb ze wel op Pinkpop gezien en dat was wel goed, ze behoren echter niet tot de grote bands ter wereld.
Are you nuts??
pi_148105294
Kane maakt niet eens zulke verkeerde muziek. Ze hebben hun image gewoon niet goed verkocht en dat is minstens zo belangrijk als de muziek.

Pearl Jam en U2 hebben hun eigen sound ontwikkeld en konden 't zich op een gegeven moment permitteren om de kleine lokale podia voor de grote om te ruilen, ook hebben de bands een bepaalde visie en ziel in hun muziek. Er zijn studies gedaan mbt U2's songs en het geloof. Het is vrij gelaagde kunst en voor een wereldband vind ik U2 helemaal niet arrogant, vrij bescheiden zelfs. U2 speelt niet meer op kleine podia maar niemand neemt ze dat kwalijk.

Kane klonk in mijn oren als een groot marketing experiment om van 0 naar de wereldtop te komen in reuzenstappen. Beetje Pearl Jam imiteren, vervolgens U2 imiteren, dan een uitstapje naar 't buitenland met de middelvinger naar Nederland en kleine podia, dat mislukte. Het aanklagen van fansites, die hun vervolgens lieten vallen. Beetje met tiesto proberen mee te liften vervolgens op TV aangeven dat Kane eigenlijk alleen uit Dinand en die gitarist bestaat als 't hart van.. Mooi signaal naar de rest van de band, daar krijg je wel 't gevoel van dat je erbij hoort. En dat alles voor de illusie van een band die er eigenlijk van baalt dat ze nog in Nederland spelen.

Wanhoop. Als men gewoon bescheiden was en transparant dan was 't allemaal heel anders gelopen.
pi_148105309
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:37 schreef DestroyerPiet het volgende:
heb die haat op Kane nooit begrepen. als je de muziek niet leuk vind dat luister je er niet naar en als je vind dat een radio zender te veel slechte muziek draait dan zet je een andere zender op. we leven in een vrije wereld. en als iedereen zo doet dan wordt een band of muzikant nooit groot.

ik vind trouwens dat je een band pas echt kan beoordelen als je ze een keer live hebt gezien. daar zie je pas hoe goed ze zijn. ik kan me niet herinneren dat ik Kane ooit live te hebben gezien dus ik durf niet te zeggen hoe goed ze zijn/waren.
Als een band zo massaal wordt gehaat, dan zal er wel enige reden toe bestaan, denk je ook niet? Of dacht je dat Kane maar zo willekeurig slachtoffer is geworden, door middel van loting?

Persoonlijk vind ik het vooral een overgewaardeerde band met een middelmatig repertoire. En de manier waarop Dinand en die andere pipo met hun overige bandleden omgingen, vind ik ook bizar. Eigenlijk is Kane nooit echt een band geweest (of anders al heel lang niet meer). Het is Dinand, Dennis en de rest.
pi_148105826
Ze waren laatste jaren toch al meer lui dan moe? Dit is puur zakelijk nog wat afhandelen en zorgen dat ze niet meer te boeken zijn. Die manager zal ook een klote job hebben gehad met steeds nee verkopen. Kane zal (gelukkig?) in de vergetelheid raken en nooit de status van Golden Earring krijgen. Di-rect ook niet meer na de switch met die (goede stem hebbende) muppet die niet bij de band past. Raccoon dan maar als mooie underdog, leuke jongens, veel live gezien op kleine vooral gratis festivals en altijd goed.
pi_148105955
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 18:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als een band zo massaal wordt gehaat, dan zal er wel enige reden toe bestaan, denk je ook niet? Of dacht je dat Kane maar zo willekeurig slachtoffer is geworden, door middel van loting?

Persoonlijk vind ik het vooral een overgewaardeerde band met een middelmatig repertoire. En de manier waarop Dinand en die andere pipo met hun overige bandleden omgingen, vind ik ook bizar. Eigenlijk is Kane nooit echt een band geweest (of anders al heel lang niet meer). Het is Dinand, Dennis en de rest.
Ik vind ze niet ondergewaardeerd. Ja, ze hebben talent maar met dat beetje talent deden ze zich groter voor dan ze waren. Ik heb in NL een bescheiden bandje een betere Kane zien doen dan Kane zelf.

Ik heb hier in Turkije een band RATM zien doen zoals ik nog nooit een coverband had gehoord. Perfecte uitvoering en minstens zo goed als 't origineel. Kane doet geen goede U2, Dinand stelt zich aan en kreunt en faked zich met een hete aardappel in de keel door alle liedjes heen. Er zijn betere zangers.
pi_148106207
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 18:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vind ze niet ondergewaardeerd. Ja, ze hebben talent maar met dat beetje talent deden ze zich groter voor dan ze waren. Ik heb in NL een bescheiden bandje een betere Kane zien doen dan Kane zelf.

Ik heb hier in Turkije een band RATM zien doen zoals ik nog nooit een coverband had gehoord. Perfecte uitvoering en minstens zo goed als 't origineel. Kane doet geen goede U2, Dinand stelt zich aan en kreunt en faked zich met een hete aardappel in de keel door alle liedjes heen. Er zijn betere zangers.
Dat was wel de kapitale fout waar veel afhaakten. Dat zoeken naar vernieuwing, net als U2. Weet niet eens meer of ze zelf dat vergelijk ooit maakten of wij de luisteraars. Dan nog beetje die onsympathieke arrogante smoel en je hebt een person you like to hate. Over Roos laat ik in het midden (en dan vooral het cashen met die 2 lappenhondjes) al heeft dat eerder afbreuk dan meer sympathie gekweekt. Geen nummer behalve So Glad You Made It dat in me opkomt en dat was na de vernieuwing.
  maandag 29 december 2014 @ 19:15:31 #170
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_148106521
Beslist nooit mijn favoriete band geweest, maar ik vind de massale haat erop wel een beetje sneu. Maar ja, dat heb ik ook wel met Nickelback, One Direction en Justin Bieber. Ook allemaal lang niet zó kut als iedereen zo hard mogelijk schreeuwt, gewoon een beetje middelmatige meuk met een sterke focus op een bepaalde doelgroep.

Overigens vond ik Rain Down On Me altijd wel een tof nummer.
pi_148106629
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:15 schreef DecoAoreste het volgende:
Beslist nooit mijn favoriete band geweest, maar ik vind de massale haat erop wel een beetje sneu. Maar ja, dat heb ik ook wel met Nickelback, One Direction en Justin Bieber. Ook allemaal lang niet zó kut als iedereen zo hard mogelijk schreeuwt, gewoon een beetje middelmatige meuk met een sterke focus op een bepaalde doelgroep.

Overigens vond ik Rain Down On Me altijd wel een tof nummer.
Nickelback is mijn vrouwtjes favoriet, waarschijnlijk door die lang harige tekkel. Maar One Direction en Bieber is voor gekookte shit bedacht door dikke mannen in pak. Ook al zijn die One Direction boys leuk, het is gevormd om te jonge clitorusjes al te doen trillen. Best ziek. Dan heb ik liever K3 die vaders op geilen zonder dat de kroost het door heeft.
pi_148106683
En ja zelfs Kane staat stuk of 5 keer op de mp3 player in de auto tussen die duizenden nummers. Alleen schaam je je stiekem wel als er een maat langs je zit en hij random langskomt.
  maandag 29 december 2014 @ 19:22:45 #173
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_148106803
quote:
2s.gif Op maandag 29 december 2014 19:18 schreef waxmask het volgende:

[..]

Nickelback is mijn vrouwtjes favoriet, waarschijnlijk door die lang harige tekkel. Maar One Direction en Bieber is voor gekookte shit bedacht door dikke mannen in pak. Ook al zijn die One Direction boys leuk, het is gevormd om te jonge clitorusjes al te doen trillen. Best ziek. Dan heb ik liever K3 die vaders op geilen zonder dat de kroost het door heeft.
Het doet er niet doe door wie het bedacht is, het is Justin Bieber zelf die al jarenlang dag in dag uit overal dood gewenst wordt en dat is triest. Hij doet ook maar gewoon zijn best, ook al is zijn muziek dan middelmatig en inderdaad bedoeld voor een doelgroep die niet de onze is.

Tegenover Kane en Nickelback is men iets gematigder maar toch geldt ook daarvoor dat er overdreven op gehaat wordt imo.
pi_148106848
quote:
2s.gif Op maandag 29 december 2014 19:18 schreef waxmask het volgende:

[..]

:')
pi_148106918
quote:
2s.gif Op maandag 29 december 2014 19:06 schreef waxmask het volgende:

[..]

Dat was wel de kapitale fout waar veel afhaakten. Dat zoeken naar vernieuwing, net als U2.
Je bedoeld 't uitstapje naar Zooropa? Met alle respect maar Zooropa was best experimenteel en echt vernieuwend. Ook al waren sommige fans misschien niet zo blij met de muziek, als band waren ze niet arrogant, ze gingen gewoon hun eigen weg en deden niemand na. Als band heb je die vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')