abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148682552
Wat een intriges!:) Misschien dat er geen kwade opzet in het spel is en mensen gewoon een verschillende oplossing gevonden (denken te) hebben. Zo kwam ik er via dm ook achter dat er verschillende Romeinse godinnen in omloop zijn:).
pi_148683024
quote:
Misschien dat er geen kwade opzet in het spel is en mensen gewoon een verschillende oplossing gevonden (denken te) hebben.
Ja, ik hoop dus ook dat er geen sprake is van boze opzet...

Het zou natuurlijk wel heel toevallig zijn (en eigenlijk "niet moeten kunnen") als er daadwerkelijk meerdere "plausibele" oplossingen mogelijk zijn! :+
Round up the usual suspects.
pi_148683219
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 18:20 schreef Keyser-Soze het volgende:
Het zou natuurlijk wel heel toevallig zijn (en eigenlijk "niet moeten kunnen") als er daadwerkelijk meerdere "plausibele" oplossingen mogelijk zijn! :+
Voor een getallenreeks vind ik dat niet heel gek... er is niet altijd (zoals bij de meeste vragen wel) zekerheid dat de gevonden oplossing goed is. Ook niet iedereen is tevreden met de hier gesuggereerde oplossing voor 4c, anderen zijn er wel van overtuigd.
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:38:13 #154
420128 banaanenappel
Staart naar 3c, 10, 22, 24d, 2
pi_148683628
Met andere woorden 4c en 4d nog steeds allebei een raadsel.
Met in 4d misschien "letters".
pi_148683997
@rxb82:

Met "plausibele" oplossingen bedoelde ik oplossingen die zo "elegant" zijn (bij gebrek aan een betere term) dat je er eigenlijk niets tegenin kan brengen; als er daarvan meerdere zijn, zouden die m.i. ook allemaal goedgerekend moeten worden. Ik vermoed echter dat de makers bij elke vraag toch een antwoord in gedachten hebben dat duidelijk "beter" is dan alle alternatieven...

De eerder gesuggereerde oplossing voor 4c vind ik zelf trouwens ook niet overtuigend; ik weet niet of het iets betekent, maar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148684171
Dan vraag ik me toch af wat al die doublures dan betekenen in 4c, als je iets met de spoiler van Keyser-Soze wil, bedoel ik.
Laat ik verder eens wat olie op het vuur gooien voor 4d:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148685956
Ben ik trouwens de enige die denkt dat de vragen van 3 punten gemiddeld moeilijker zijn dan de vragen van 4 punten?
pi_148687039
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:39 schreef JddMan het volgende:
Ben ik trouwens de enige die denkt dat de vragen van 3 punten gemiddeld moeilijker zijn dan de vragen van 4 punten?
De 4 punten vragen zijn over het algemeen veel werk. Hoe slim je ook bent, je moet er even voor gaan zitten en doorbijten. Neem nou die trein. Iedereen weet wat hij moet doen, het duurt alleen een eeuwigheid. Bij de 3 punten vragen is vaak het probleem: wat is de vraag uberhaupt, of welk systeem gebruiken ze?
pi_148687071
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:39 schreef JddMan het volgende:
Inderdaad, je hebt gelijk zeg. Vanuit de oplossing zal de moeilijkheid wel lastig in te schatten zijn voor een puzzelmaker. Maar over het algemeen zijn ze er wel redelijk geslaagd denk ik.
pi_148689945
Dat ben ik wel met je eens. Het viel me alleen even op dat we allemaal vastzitten op driepunters waarvan we de methode niet kunnen vinden. Aan de andere kant zijn dat wel de vragen die je soms in één keer ziet en dan ook gelijk opgelost hebt. Met die treintjes ben ik bijna vier volle dagen bezig geweest. Misschien wordt je interpretatie van moeilijkheid beinvloed door je stijl van puzzelen.
pi_148690418
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 18:49 schreef Keyser-Soze het volgende:
@rxb82:

Met "plausibele" oplossingen bedoelde ik oplossingen die zo "elegant" zijn (bij gebrek aan een betere term) dat je er eigenlijk niets tegenin kan brengen; als er daarvan meerdere zijn, zouden die m.i. ook allemaal goedgerekend moeten worden. Ik vermoed echter dat de makers bij elke vraag toch een antwoord in gedachten hebben dat duidelijk "beter" is dan alle alternatieven...
Okay, dan ben ik het met je eens. Neemt niet weg dat een niet heel elegante oplossing de bedoelde kan zijn. En dat verschillende puzzelaars overtuigd kunnen zijn van verschillende oplossingen... als ze naast elkaar gelegd worden is er waarschijnlijk een veel 'passender' dan de andere.

Ik begin inmiddels wel een beetje uit te kijken naar de dag waarop de uitwerking wordt gepubliceerd. :-)
pi_148693068
4c en 4d zijn best moeilijk. Oplossingssuggesties zijn ook moeilijk. Wie heeft de juiste tip en speelt niet vals?? .................
CryptoNerd
pi_148707209
Naast 2, 4c en 4d ben ik ook nog aan het worstelen met 13. Ik kan niet echt veel met de eerder gegeven tips
SPOILER
.
Is er nog iemand welwillend voor nog een tip?
Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41
pi_148707387
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:26 schreef rxb82 het volgende:
Ik begin inmiddels wel een beetje uit te kijken naar de dag waarop de uitwerking wordt gepubliceerd. :-)
En dan blijkt dat de oplossing van die éne vraag die je nog niet had, echt super voor de hand ligt, als je er maar even op was gekomen. Deze puzzel is geniaal en frustrerend op zoveel niveaus.
pi_148712799
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:49 schreef DieuwkeL het volgende:
Naast 2, 4c en 4d ben ik ook nog aan het worstelen met 13. Ik kan niet echt veel met de eerder gegeven tips
SPOILER
.
Is er nog iemand welwillend voor nog een tip?
SPOILER
pi_148713550
Ik heb de oplossing van 13 inmiddels gevonden met wat hulp. Bedankt!
Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41
pi_148716955
"zeeslag" was zo'n hint die je pas snapt als je de oplossing hebt. Hetzelfde geldt voor de hint "spek" bij vraag 20 en de hint die de puzzelmakers zelf gaven bij vraag 17. Je kunt ze wel plaatsen nadat je de vraag hebt opgelost, maar in het proces zelf heb je er weinig aan.
pi_148717416
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:04 schreef JddMan het volgende:
"zeeslag" was zo'n hint die je pas snapt als je de oplossing hebt. Hetzelfde geldt voor de hint "spek" bij vraag 20 en de hint die de puzzelmakers zelf gaven bij vraag 17. Je kunt ze wel plaatsen nadat je de vraag hebt opgelost, maar in het proces zelf heb je er weinig aan.
Deze spoiler geeft het antwoord op 20, op eigen risico dus
SPOILER
Maar over het algemeen is je punt wel waar. Het is bijzonder moeilijk een goede hint te verzinnen, die de persoon wel op weg helpt maar niet meteen de hele puzzel weggeeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Inaithnir op 15-01-2015 22:31:32 ]
pi_148717612
Ooh dat was de uitleg van de hint :o. Dan snap ik hem nu pas. Mijn interpretatie was dat de letters van het woord 'spek' in de oplossing voorkwamen. Wat natuurlijk vrij nietszeggend is. Als je het zo bedoelt, dan heb ik niks gezegd.
pi_148723989
Weet iemand of ik de nullen van 14b als een scheiding kan zien of niet. 14a en 15 is gelukt maar 14b loop ik vast.
pi_148724793
14b:
SPOILER
pi_148726613
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:05 schreef gicik het volgende:
Weet iemand of ik de nullen van 14b als een scheiding kan zien of niet. 14a en 15 is gelukt maar 14b loop ik vast.
Mag ik een hintje voor het laatste woord van 15?
pi_148727182
Voor de zekerheid, op deze vraag is een erratum gekomen en publiek bekend gemaakt op de AIVD site: in 15-v zit een fout. De opgave is 43825536 (zonder de 15).

En anders;
SPOILER
pi_148728780
@tigah:

Ik denk ook dat we 15-v hebben, maar ter controle: wat is volgens jou de "hoogste" letter in het woord? (Dus bv. als het antwoord "voorbeeld" zou zijn, zou de "hoogste" letter "v" zijn.) TIA!
pi_148730056
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:08 schreef tigah het volgende:
[quote]
En anders;
SPOILER
Dat is natuurlijk geen hint he :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')