Ja, ik hoop dus ook dat er geen sprake is van boze opzet...quote:Misschien dat er geen kwade opzet in het spel is en mensen gewoon een verschillende oplossing gevonden (denken te) hebben.
Voor een getallenreeks vind ik dat niet heel gek... er is niet altijd (zoals bij de meeste vragen wel) zekerheid dat de gevonden oplossing goed is. Ook niet iedereen is tevreden met de hier gesuggereerde oplossing voor 4c, anderen zijn er wel van overtuigd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:20 schreef Keyser-Soze het volgende:
Het zou natuurlijk wel heel toevallig zijn (en eigenlijk "niet moeten kunnen") als er daadwerkelijk meerdere "plausibele" oplossingen mogelijk zijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Round up the usual suspects.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 4 punten vragen zijn over het algemeen veel werk. Hoe slim je ook bent, je moet er even voor gaan zitten en doorbijten. Neem nou die trein. Iedereen weet wat hij moet doen, het duurt alleen een eeuwigheid. Bij de 3 punten vragen is vaak het probleem: wat is de vraag uberhaupt, of welk systeem gebruiken ze?quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:39 schreef JddMan het volgende:
Ben ik trouwens de enige die denkt dat de vragen van 3 punten gemiddeld moeilijker zijn dan de vragen van 4 punten?
Inderdaad, je hebt gelijk zeg. Vanuit de oplossing zal de moeilijkheid wel lastig in te schatten zijn voor een puzzelmaker. Maar over het algemeen zijn ze er wel redelijk geslaagd denk ik.quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:39 schreef JddMan het volgende:
Ben ik trouwens de enige die denkt dat de vragen van 3 punten gemiddeld moeilijker zijn dan de vragen van 4 punten?
Okay, dan ben ik het met je eens. Neemt niet weg dat een niet heel elegante oplossing de bedoelde kan zijn. En dat verschillende puzzelaars overtuigd kunnen zijn van verschillende oplossingen... als ze naast elkaar gelegd worden is er waarschijnlijk een veel 'passender' dan de andere.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:49 schreef Keyser-Soze het volgende:
@rxb82:
Met "plausibele" oplossingen bedoelde ik oplossingen die zo "elegant" zijn (bij gebrek aan een betere term) dat je er eigenlijk niets tegenin kan brengen; als er daarvan meerdere zijn, zouden die m.i. ook allemaal goedgerekend moeten worden. Ik vermoed echter dat de makers bij elke vraag toch een antwoord in gedachten hebben dat duidelijk "beter" is dan alle alternatieven...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Is er nog iemand welwillend voor nog een tip?Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41
En dan blijkt dat de oplossing van die éne vraag die je nog niet had, echt super voor de hand ligt, als je er maar even op was gekomen. Deze puzzel is geniaal en frustrerend op zoveel niveaus.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:26 schreef rxb82 het volgende:
Ik begin inmiddels wel een beetje uit te kijken naar de dag waarop de uitwerking wordt gepubliceerd. :-)
quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:49 schreef DieuwkeL het volgende:
Naast 2, 4c en 4d ben ik ook nog aan het worstelen met 13. Ik kan niet echt veel met de eerder gegeven tipsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Is er nog iemand welwillend voor nog een tip?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze spoiler geeft het antwoord op 20, op eigen risico dusquote:Op donderdag 15 januari 2015 17:04 schreef JddMan het volgende:
"zeeslag" was zo'n hint die je pas snapt als je de oplossing hebt. Hetzelfde geldt voor de hint "spek" bij vraag 20 en de hint die de puzzelmakers zelf gaven bij vraag 17. Je kunt ze wel plaatsen nadat je de vraag hebt opgelost, maar in het proces zelf heb je er weinig aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar over het algemeen is je punt wel waar. Het is bijzonder moeilijk een goede hint te verzinnen, die de persoon wel op weg helpt maar niet meteen de hele puzzel weggeeft.
[ Bericht 5% gewijzigd door Inaithnir op 15-01-2015 22:31:32 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag ik een hintje voor het laatste woord van 15?quote:Op donderdag 15 januari 2015 20:05 schreef gicik het volgende:
Weet iemand of ik de nullen van 14b als een scheiding kan zien of niet. 14a en 15 is gelukt maar 14b loop ik vast.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:08 schreef tigah het volgende:
[quote]
En anders;Dat is natuurlijk geen hint heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |