Bek houden en probeer het eens ontopic te houden voor een keer, halfkneus.quote:Op donderdag 25 december 2014 18:47 schreef hoink581 het volgende:
Je moeder vraagt al geld voor hele andere persoonlijke gegevens.
Zou handig zijn als daar een app voor zou zijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 18:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Bek houden en probeer het eens ontopic te houden voor een keer, halfkneus.
quote:Op donderdag 25 december 2014 18:47 schreef hoink581 het volgende:
Je moeder vraagt al geld voor hele andere persoonlijke gegevens.
Niet echt, want je moet maar net bekend zijn met die kleuren (waar ook nog eens de aandacht van afgeleid wordt).quote:Op donderdag 25 december 2014 18:50 schreef MichaelScott het volgende:
Niet direct al zien dat het om marketing van de NEM gaat.
Dat zie je toch meteen al aan die balk die in beeld komt??
Daarbij presenteren ze zich op de site van anna inzicht ook nog eens als NLE, en niet NEM. Dat is dus nog eens dubbel misleidend.quote:Op donderdag 25 december 2014 18:59 schreef Ridocar het volgende:
De vergelijking met The Matrix vind ik sowieso veelzeggend. En het is dus idd een verkapte datamining-app. Als NEM echt goede bedoelingen bij had, hadden ze de tekst wel wat groter laten zien. Bedrijven die stiekem doen over hun bedoelingen hoeven wmb niet bij mij aankloppen.
Nee, want dat gaat bv via cookies die daardoor gerichte reclames laten zien. Ik heb het over het principe dat als een bedrijf wat van mij wil weten, ze daar maar netjes een vergoeding voor neerleggen. In de vorm van cash of iets anders. Waarom zouden het altijd derdenpartijen moeten zijn die met MIJN persoonlijke gegevens geld verdienen?quote:Op donderdag 25 december 2014 19:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Hoezo geld vrafen voor je persoonlijke gegevens? Jij betaalt met je persoonlijke gegevens. Niet alleen voor die app maar voor vrijwel alle online diensten. Email, jouw cloud, gratis zoeken met google, gratis profiel op fb enz. In ruil voor die gegevens mag je gratis gebruik maken van hun email enz. Ben je echt zo dom?
Komt goed, morgen. Als je tenminste niet zo'n laf schijtbakje bent dat alleen maar op internet een grote waffel heeft.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:03 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je hebt het over vogeltjesdans. Deze rethorische vraag stellen is een beetje gemeen.
Je bent echt een beetje dom, maar wat wil je met zo'n moeder.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, want dat gaat bv via cookies die daardoor gerichte reclames laten zien. Ik heb het over het principe dat als een bedrijf wat van mij wil weten, ze daar maar netjes een vergoeding voor neerleggen. In de vorm van cash of iets anders. Waarom zouden het altijd derdenpartijen moeten zijn die met MIJN persoonlijke gegevens geld verdienen?
Is dit stap twee van het anti-pest plan? Met fysiek geweld dreigen?quote:Op donderdag 25 december 2014 19:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Komt goed, morgen. Als je tenminste niet zo'n lag schijtbakje bent dat alleen maar op internet een grote waffel heeft.
Het blijft niet bij dreigen. Kom maar. Als je tenminste het lef ervoor hebt.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:07 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Is dit stap twee van het anti-pest plan? Met fysiek geweld dreigen?
Je bent serieus in je middelbare schooltijd blijven hangen.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het blijft niet bij dreigen. Kom maar. Als je tenminste het lef ervoor hebt.
En jij komt niet verder na morgen.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:10 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je bent serieus in je middelbare schooltijd blijven hangen.
Doodsbedreiging.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En jij komt niet verder na morgen.
Wow! Stop de persen! Bedrijven willen geld verdienen!quote:Op donderdag 25 december 2014 18:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Op tv zie je steeds vaker die reclame van de anna inzichts app voorbij komen. Want iedereen heeft een slimme meter en met de anna inzichts app kan je inzicht in je eigen energieverbruik krijgen, gratis en voor niets. Voor alle Nederlanders.
Nou heb ik altijd een beetje kritisch gestaan tegenover zaken die en masse gratis en voor niets aangeboden worden, dus ging ik eens op onderzoek uit. En wat blijkt? Het is een app van de NEM. Zodra je van die app gebruik maakt, ga je er meteen mee akkoord om al je verbruiksgegevens met hen te delen. Of je nu bij electrabel zit of bij oxxio, het maakt niet uit, door van hun app gebruik te maken deel je automatisch al je gegevens met de NEM.
En daarbij gaan ze je ook nog eens ongevraagd tweemaal per jaar een 'passende' aanbieding doen, ook als je daar niet om hebt gevraagd. Terwijl veel Nederlanders niet weten dat tussentijds opstappen hen voor torenhoge kosten kan stellen.
Nu is er op zich niets mis met bewustworden van je energiegebruik, maar dit is gewoon een verkapte en verborgen manier om aan al je gegevens te komen. Door het aan te bieden als een gratis iets ter algemeen belang, wordt het daadwerkelijke doel van de app versluierd, namelijk het op een goedkope manier aan andermans gegevens komen.
Ik vind dat dat aan het eind van het reclamespotje verplicht gemeld zou moeten worden. Ik vind het namelijk nogal wat dat miljoenen Nederlanders nu een app wordt aangesmeerd die ongevraagd en zonder hun medeweten al hun energie- en persoonlijke gegevens aan een derde partij geeft zonder vooraf daar fatsoenlijk over geinformeerd te zijn.
Waarom gaan we het niet zo regelen dat we geld gaan vragen voor onze persoonlijke gegevens?
Je zou de functionaliteit van die app kunnen zien als vergoeding in natura maar punt blijft dat, dat bedrijf van jou persoonlijk helemaal niets wil weten. Van de doelgroep van/het publiek voor die app wel. Jij valt daar overduidelijk buiten. Klaar.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, want dat gaat bv via cookies die daardoor gerichte reclames laten zien. Ik heb het over het principe dat als een bedrijf wat van mij wil weten, ze daar maar netjes een vergoeding voor neerleggen. In de vorm van cash of iets anders. Waarom zouden het altijd derdenpartijen moeten zijn die met MIJN persoonlijke gegevens geld verdienen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |