abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148597051
Ik vind die bovenste (witte) Seiko Premier wel aardig, maar zou het niet iets vinden voor mezelf. De andere twee zijn helemaal niet mijn smaak :+ Misschien geeft een wristshot me er iets meer gevoel bij dan stockfoto's, dat kan natuurlijk. :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:09:11 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148598828
Ik ben voor de grap in excel aan het bijhouden hoeveel mijn horloge mis loopt. Sinds 11 december (32 dagen) is dat 28 seconden te langzaam (-0,88 sec per dag). Ik ben ook van plan om het te blijven bijhouden, kijken hoe het varieert door de tijd. (ja, nerd :+ )
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148603711
Ik ga een SKX009 bestellen, alleen twijfel nog over de bracelet... SS President of SS Oyster?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_148603764
Ik vind zelf de president iets te 'fijn' voor die SKX009. Die klok vraagt om een iets robuustere schakel imho.
pi_148605125
Vorige week wezen kijken bij een juwelier voor de Longines, echter afgeknapt op de stalen band. Het horloge mist dan in mijn ogen contrast en dat gepolijste middendeel is het ook niet.

Ik zou 'm dan op een bruine leren band gaan dragen (zoals hieronder te zien is). Alleen vind ik het wel zonde van m'n geld om dan te betalen voor een stalen band die ik nooit zal dragen (geen idee of zo'n band ook makkelijk los verkoopt).

maandag 12 januari 2015 @ 15:45:33 #206
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_148607690
Ik heb net 1 van m'n grail watches gekocht. NOS ook nog eens. Over een weekje ongeveer heb ik hem thuis

pi_148608089
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:45 schreef SugeLucky het volgende:
Ik heb net 1 van m'n grail watches gekocht. NOS ook nog eens. Over een weekje ongeveer heb ik hem thuis

[ afbeelding ]
Niiiiice. :7 :7 Heel vet! 8-) Ik wil niet eens weten wat je er voor hebt betaald, maar ik ben fan!
  maandag 12 januari 2015 @ 16:02:49 #208
406944 SugeLucky
pi_148608162
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:00 schreef Skv het volgende:

[..]

Niiiiice. :7 :7 Heel vet! 8-) Ik wil niet eens weten wat je er voor hebt betaald, maar ik ben fan!
Nou ik durf het rustig te zeggen. Ik denk dat ik een bijzonder goede deal heb. Ik heb er 1000 euro voor betaald inclusief verzendkosten. Ik had me eigenlijk voorgenomen een jaar geen horloge te kopen, maar ik kon dit niet afslaan. Een horloge van 45 jaar oud in nieuwstaat.
pi_148608179
1000? Damn. Verkoop je 'm aan mij voor datzelfde bedrag? O-)
  maandag 12 januari 2015 @ 16:05:39 #210
406944 SugeLucky
pi_148608264
quote:
17s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:03 schreef Skv het volgende:
1000? Damn. Verkoop je 'm aan mij voor datzelfde bedrag? O-)
Haha, mocht ie me niet bevallen, mag je hem voor iets meer overnemen :)
pi_148611739
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:31 schreef Sinergie het volgende:
Vorige week wezen kijken bij een juwelier voor de Longines, echter afgeknapt op de stalen band. Het horloge mist dan in mijn ogen contrast en dat gepolijste middendeel is het ook niet.

Ik zou 'm dan op een bruine leren band gaan dragen (zoals hieronder te zien is). Alleen vind ik het wel zonde van m'n geld om dan te betalen voor een stalen band die ik nooit zal dragen (geen idee of zo'n band ook makkelijk los verkoopt).

[ afbeelding ]
Je kan denk ik beter kijken dan naar een model waarvan de band wel bevalt. Zo'n band verkoopt los bijna niet. Als je een model met een stalen band koopt die wel bevalt, dan kan je nog afwisselen tussen die en een lederen band.
Op dit model vind ik persoonlijk een lederen band helemaal niet staan. Leder hoort in mijn ogen meer bij een dress horloge en niet bij een sportief horloge.
Rubber daarentegen zou hem wel staan denk ik.

quote:

[ afbeelding ]
Ik heb niets met vintage, maar het is wel een leuk model als je er wel van houdt. Ziet er inderdaad uit alsof hij in top staat verkeert. Gefeliciteerd en veel plezier ervan, maar dat zal wel lukken als het een van je grail horloges is.
pi_148619338
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:51 schreef Skv het volgende:
Ik vind zelf de president iets te 'fijn' voor die SKX009. Die klok vraagt om een iets robuustere schakel imho.
Hm ik vind de Super Solid Presidential toch redelijk... Solid :P
Ik ga maar voor die. Daarnaast moet ik zeker 22mm NATO straps hiervoor hebben he? Ik kijk eerst wel of 20mm ook staat.
Sowieso vind ik het verhaal met sluitingen nog vrij lastig, bijv. dit:
(*) Voor 15 euro extra kan ik er een Seiko sluiting met 4 verstelgaten op monteren.
(**) de sluiting kan ik voor 15 euro extra vervangen voor een 4-gaats Seiko sluiting of voor 25 euro voor een 4-gaats Seiko sluiting met duikers extensie.

Wat wordt hier exact allemaal mee bedoelt? Wat is het voordeel van 4 verstelgaten en wat is de meerwaarde van de Seiko sluiting? Op watchusseek lees ik bijv. veel over 'solid links', zit dit al standaard bij de SS President?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_148619925
Nou, voor 15 euro krijg je een sluiting die je iets beter af kan stellen, en voor 25 euro extra krijg je er een met een duikextentie. http://www.watchtime.com/(...)-vs-flexible-straps/
pi_148620395
quote:

[ afbeelding ]
Wat een plaatje! Van harte! En voor die prijs had ik 'm ook niet laten liggen :D
pi_148621178
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:12 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

Bandjes gekocht, maar een beetje twijfel of het bij een DJ kan, of toch meer bij een sportklok hoort. Jullie mening?
Staat prima, met een wit overhemd en blauw of grijs pak denk ik dat het ook niet misstaat. Niet een gekleurd overhemd, al zou ik een wristshot moeten zien om echt te beslissen.
pi_148621503
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:32 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Staat prima, met een wit overhemd en blauw of grijs pak denk ik dat het ook niet misstaat. Niet een gekleurd overhemd, al zou ik een wristshot moeten zien om echt te beslissen.
Haha, ik draag ze nu een week.. en inderdaad bij een blauw en een donkergrijs pak met een wit overhemd :+ Andere combinaties zag ik ook niet zo zitten. ;)
pi_148625772
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:38 schreef Skv het volgende:

[..]

Haha, ik draag ze nu een week.. en inderdaad bij een blauw en een donkergrijs pak met een wit overhemd :+ Andere combinaties zag ik ook niet zo zitten. ;)
Fuck :') zat mobiel zag niet dat ik niet op de laatste pagina zat :')

Maar nja, mijn mening blijft staan :D
pi_148645201
De Vostok Komandirskie inmiddels een paar dagen in huis en ik vind het echt een heel leuk klokje. Heb er net een ander bandje omheen gedaan en ik vermoed dat dit wel vaak mijn doordeweekse klokje zal worden..

pi_148645809
Ik ben sinds een tijdje weer op zoek naar een horloge. Heb de topics hier een beetje bekeken en ik denk dat ik echt met een stel liefhebbers hier te maken heb. Dus misschien dat jullie een suggestie hebben voor mij.

Ik kwam laatst zoiets tegen:

Ziet er simpel uit

Of zoiets:

Hoewel deze wel redelijk druk is.

Iemand een leuke suggestie? Budget tot ongeveer 200euro of is dat weinig?
pi_148648252
Ik zie geen foto's..
  dinsdag 13 januari 2015 @ 18:36:03 #221
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_148648363
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:31 schreef ChowMonkey het volgende:
Ik zie geen foto's..

pi_148648433
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:36 schreef Woelwater het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De allermooiste in deze categorie blijft imo de JLC MUT.
pi_148648497
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:09 schreef ik.ben.hier het volgende:
Ik ben sinds een tijdje weer op zoek naar een horloge. Heb de topics hier een beetje bekeken en ik denk dat ik echt met een stel liefhebbers hier te maken heb. Dus misschien dat jullie een suggestie hebben voor mij.

Ik kwam laatst zoiets tegen:
[ afbeelding ]

Ziet er simpel uit

Of zoiets:
[ afbeelding ]

Hoewel deze wel redelijk druk is.

Iemand een leuke suggestie? Budget tot ongeveer 200euro of is dat weinig?
ik lees dat het een beetje invictakwaliteit is. :N
pi_148665593
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:40 schreef Skv het volgende:

[..]

quote:

[..]

Oftewel Invicta niet doen dus?

@Fisheman, dat is inderdaad een mooi horloge!
pi_148671964
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:58 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Je kan denk ik beter kijken dan naar een model waarvan de band wel bevalt. Zo'n band verkoopt los bijna niet. Als je een model met een stalen band koopt die wel bevalt, dan kan je nog afwisselen tussen die en een lederen band.
Op dit model vind ik persoonlijk een lederen band helemaal niet staan. Leder hoort in mijn ogen meer bij een dress horloge en niet bij een sportief horloge.
Rubber daarentegen zou hem wel staan denk ik.
Ja dat was ook uiteindelijk de reden dat ik niet tot aankoop ben overgegaan. Het mooiste zou ik nog de bruine leren band van de Tudor Black Bay vinden icm de Longines.

De maxi versie van de Longines wordt wel standaard op rubber geleverd:

Echter heeft die een diameter van 47,5mm.

quote:

[..]

Bij Invicta is de kwaliteitscontrole niet geweldig, maar heb een exemplaar (de 8926c) die wel goed gelukt is met Seiko NH35A movement. Die loopt momenteel -5 seconden per dag, terwijl mijn Seiko Monster op -15 seconden per dag zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')