ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Eh, nee. 80% kans op "meer dan 3 cm" en daarvan 30 % kans op meer dan 10 cm. Dat staat er.
Jij maakt er helemaal een potje van als je een normale verdeling zou aannemen tussen die 30 en die 80 % van jou dan kun je dus komen tot een uitspraak als "er is 40 % kans op meer dan 55 % kans op meer dan 3 cm sneeuw"
Eh, nee. 80% kans op "meer dan 3 cm" en daarvan 30 % kans op meer dan 10 cm. Dat staat er.
Jij maakt er helemaal een potje van als je een normale verdeling zou aannemen tussen die 30 en die 80 % van jou dan kun je dus komen tot een uitspraak als "er is 40 % kans op meer dan 55 % kans op meer dan 3 cm sneeuw"
Nee, het is echt iets compleet anders. En zie hier het probleem met statistieken. Dit is misbruik van cijfers zonder dat jij het weet. Daarom altijd voorzichtig zijn met die getallen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Nee, het is echt iets compleet anders. En zie hier het probleem met statistieken. Dit is misbruik van cijfers zonder dat jij het weet. Daarom altijd voorzichtig zijn met die getallen.
Ok ik heb nog een keer gelezen en jullie hebben meer gelijk. Ok.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Iedere week is er een leeg materieelrit met een dubbele thalys vanuit Brussel-Zuid naar Amsterdam en volgens mij is op vrijdag ook een dubbelstel naar Parijs uit mijn hoofd.
Iedere week is er een leeg materieelrit met een dubbele thalys vanuit Brussel-Zuid naar Amsterdam en volgens mij is op vrijdag ook een dubbelstel naar Parijs uit mijn hoofd.
*Roept Greavy, die weet dit soort meuk vaak!*
Kan kloppen, was afgelopen vrijdag net voor 17.00.
Waar en in welke richting zag je hem, to begin with?
Amsterdam-Parijs wellicht? T.h.v. Lelylaan.
Sneeuwjacht is niet fijn kan ik je vertellen, zeker niet als je er met je fietsje doorheen moet
Nee dat kan ik je ook vertellen. Dat was 15 januari 1990, toen ik drie kwartier onder mijn fiets heb liggen schuilen in een sloot. Maar toen waren jullie nog niet verwekt. Was de voorlaatste keer dat het treinverkeer in heel NL stilgelegd is. Laatste keer was januari 2008, toen ik bijna op een stretcher in een sporthal terechtgekomen was
Nee dat kan ik je ook vertellen. Dat was 15 januari 1990, toen ik drie kwartier onder mijn fiets heb liggen schuilen in een sloot. Maar toen waren jullie nog niet verwekt. Was de voorlaatste keer dat het treinverkeer in heel NL stilgelegd is. Laatste keer was januari 2008, toen ik bijna op een stretcher in een sporthal terechtgekomen was
Ik kan niets vinden over die sneeuwellende van januari 2008, vertel eens meer?
Laatste keer sneeuwjacht is iets korter geleden. In Utrecht lag toen nauwelijks wat, maar in het noorden was er meer dan genoeg. Sterker nog, de treinen reden zelfs de hele nacht door om het spoor begaanbaar te houden.
Laatste keer sneeuwjacht is iets korter geleden. In Utrecht lag toen nauwelijks wat, maar in het noorden was er meer dan genoeg. Sterker nog, de treinen reden zelfs de hele nacht door om het spoor begaanbaar te houden.
In November 2005 is het nog wel gebeurd dat er in het noorden, en zeker in Friesland, plaatselijk 35 tot 50 cm sneeuw gevallen was ja.
Zo, Kerstavond, tijd voor een koude rakker. Net klaar met werk. Mooi geweest. Morgen werken en dan nog naar Ede toe vanuit Groningen met de trein. 2e kerstdag vreterij bij de schoonfamilie en dan 4 nachtdiensten.
Mijn afsprint-12daagse gaat prima dit jaar. records zijn 3268 km en 8 spoordagen. Die kilometers kunnen lastig worden, maar die spoordagen.. als het een klein beetje meezit ga ik voor 12 uit 12
Oorzaak Tussen Roosendaal en Breda rijden geen treinen door een defecte trein. Er rijden stopbussen tussen Breda en Etten-Leur. Er rijden stopbussen tussen Roosendaal en Etten-Leur. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 25 december rond 2:00 uur verholpen. Reisadvies •Reizigers tussen Roosendaal en Breda kunnen omreizen via Lage Zwaluwe.
Ehm, hoe kapot kan die trein zijn? Vanaf 21 uur, de hele rest van de avond geen treinen.
Voor zover ik kan zien op sporenplan.nl liggen er geen overloopwissels tussen Roosendaal en Breda. Dan wordt het lastig om 4 ICs per uur te rijden (2 heen, 2 terug).
Zo te zien aan de reisplanner worden de treinen omgeleid via Lage Zwaluwe.
Op woensdag 24 december 2014 23:44 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh ik vind het ook wel grappig, het is alleen zo nutteloos. Maar ja, ik ben wel weer even vermaakt
God wat moet jouw leven een kwelling zijn. Als je alleen al alles wat pret brengt, OOK durft te zien als nuttig, is alles opgelost
Op woensdag 24 december 2014 23:44 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh ik vind het ook wel grappig, het is alleen zo nutteloos. Maar ja, ik ben wel weer even vermaakt
Ja slanke Japanneresjes van 40 kilo. Geen bijlmersurinameresjes van 280 kilo met zes kinderen, drie sleepkoffers en een buggy waar je alleen al een groot rijbewijs voor moet hebben Welkom in Nederland.
Kan me niet herinneren wanneer ik die voor het laatst nodig had voor wat dan ook. Er is nooit iets op TV wat ik terug zou willen kijken en niet te downloaden is.
Over RER A gesproken: inmiddels zijn 82 van de 130 bij Bombardier bestelde treinstellen van het nieuwe type dubbeldekker geleverd. Gaat met een tempo van twee per maand
Joh, gewoon een bel mee in plaats van een fluit en kersthits afspelen over de omroepinstallatie.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Joh, gewoon een bel mee in plaats van een fluit en kersthits afspelen over de omroepinstallatie.
Hehehehe Die Kersthitjes laat ik wel achterwege. Heb d'r genoeg gehoord de laatste paar dagen. Met Kerst werken is altijd wel leuk. Weinig volk in de trein en het volk dat mee gaat, gaat naar familie toe en vind het allemaal wel best. Geen gedonder en iedereen is vrolijk. Ik vind het altijd wel geinig. Geen ramp. Morgen wel vrij dus dan kan ik ook lekker eten en bier drinken.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik ga wel even een kwartiertje leechen. Gelukkig kun je van tevoren bepalen wat je wilt hebben
Dus Marokko, Algerije, Mauretanië, Mali, Senegal. Voor de Paris-Dakar challenge die ik ooit nogeens wil doen En verder eerst eens kijken in mijn eigen spoorkaartenverzameling, waar nog gebrek aan is. En dan maar zien hoe ver je in een kwartiertje komt
Nou, het zijn kaarten met niet heel veel detail, maar zeker voor de wat obscure landen toch behoorlijk bruikbaar. Ik heb in een kwartiertje 120 van de 170 kaarten kunnen downloaden waaronder alle kaarten van landen. De stedenkaarten geven vooral metro en tramverkeer weer. Ik ga even archiveren
Welke planner vond die vroege dienst tussen die nachtdiensten een goed plan?
Het hangt er ook vanaf of je voor of na de nachtdienst slaapt. Als je er voor slaapt maakt het niet zo heel veel uit, maar als je er na slaapt is het vervelender.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als we nou een rooster maken en allemaal een kwartiertje een deel van die site leeg gaan slurpen...
DownThemAll heeft alle kaarten binnen 5 minuten gedownload Als de rest trouwens net zo actueel is al het stukje over Syntus is het niet veel waard:
quote:
This open-access operator runs local trains and buses in the Achterhoek and Twente areas, from Winterswijk to Arnhem and Zutphen, Zutphen--Oldenzaal and Arnhem--Elst--Tiel. Formerly owned jointly by NS and Keolis, in August 2012 Syntus became wholly-owned by Keolis. Also runs the Almelo--Marienberg line for the franchise holder Connexxion.
Rolling stock: 36 DMU cars
• Is geen open-access vervoerder (ook nooit geweest) • Rijdt al ruim vier jaar niet meer met bussen in de Achterhoek (behalve een klein stukje vanuit Twente en wat ZHO) • Rijdt al twee jaar geen treinen meer op Zutphen-Winterswijk-Arnhem-Tiel • Rijdt al een jaar geen treinen meer op Almelo-Mariënberg, waar CXX ook geen concessiehouder meer is • Heeft maar 9 treinstellen, geen 36
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 26 december 2014 00:33 schreef James1988 het volgende: Anno december 2014, 5 maanden na afschaffing van de papieren kaartjes, krijg ik deze vraag tijdens een enquęte:
Ik reis met • een PAPIEREN enkeltje • een PAPIEREN retourtje • een PAPIEREN week-abonnement • een PAPIEREN maand-abonnement • een PAPIEREN jaar-abonnement • een PAPIEREN kortingswhatever • een of ander verchipt wangedrocht
Zo kun je de vraag ook stellen. Maar dan rolt er waarschijnlijk niet het antwoord uit dat je wilt horen he Dus laten we nou niet doen alsof NS iets wil horen van meningen van klanten, want dat is niet zo.
Op vrijdag 26 december 2014 00:52 schreef Dr_Flash het volgende: ja dat gebruiken ze om in te schatten hoeveel waarde ze moeten hechten aan de rest van je antwoorden
"Oooh het was kutweer, tsja dus alle 6-en worden gecorrigeerd naar 8-en "
En zo komt de klanttevredenheid op een heel acceptabel niveau terecht
SPOILER
Vroeger reden ze door of koppelden ze meerdere secties van de bovenleiding aan elkaar. Nu laten ze bussen rijden en de reizigers het verder maar uitzoeken ...
Vroeger reden ze door of koppelden ze meerdere secties van de bovenleiding aan elkaar. Nu laten ze bussen rijden en de reizigers het verder maar uitzoeken ...
Vroeger reden we met mat dat veel slordiger met energie omsprong, waardoor de bovenleiding veel meer opwarmde. Daarnaast wordt ontijzelschakeling niet meer gebruikt (weet zo niet uit mijn hoofd waarom).
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ede-Barneveld snap ik dan nog vanwege het materieel maar Groningen-Assen is echt bullshit, daar rijdt materieel waarmee dat geen groot probleem zou hoeven zijn.
Vroeger reden we met mat dat veel slordiger met energie omsprong, waardoor de bovenleiding veel meer opwarmde. Daarnaast wordt ontijzelschakeling niet meer gebruikt (weet zo niet uit mijn hoofd waarom).
Om reizigers te duperen.
Ik vind het eerlijk gezegd knap debiel dat men in 1960 hier geen problemen mee had omdat men de boel dan even lekker kortsloot, maar anno 2014 is het niet meer gebruikelijk om de bovenleiding ijsvrij te maken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Vanochtend zijn VIRM-stellen 8649 en 9413 bij Tynaarlo (tussen Groningen-Assen) gestrand, rond half 8. De snelschakelaars konden het wegvallen van de spanning door rijpvorming niet meer bijhouden. De reizigers werden daardoor geëvacueerd. Om 10 uur was wegsleeploc 6455 gearriveerd in Tynaarlo, en om 10:36 vertrok de combinatie naar Amersfoort (en verder?). Vervolgens heeft een ICMm de bovenleiding schoon proberen te schrapen, maar dat ging met moeite. Vlak daarachter kwam de dolimetrein van RRF voorbij met de 4401, en daarna kon het treinverkeer hervat worden.
Eigenlijk is het relatief simpel: de vroegere treinen konden beter met de spanningsdipjes omgaan die je krijgt met ijsafzetting. De huidige treinen hebben zodanig veel elektronica aan boord, dat deze daar veel gevoeliger voor zijn. Een computer vindt het ook niet leuk als meerdere keren per seconde de stroom compleet er af klapt.
Edit: pff, ik moet niet zo lang doen over het tiepen. Dat linkje van Ziggy3 laat het heel mooi uitleggen.
Hier staat wel een aardig stukje over beijzelde bovenleiding.
Dus door de energiezuinige treinen, moeten we nu meer energiesteken in het rijpvrij maken van de bovenleiding?
Zijn die energiezuinige treinen dan aan het eind van de rekening wel zo zuinig? Want op papier verbruiken ze dan wel minder, maar als je steeds extra bussen en mensen in moet zetten schiet het ook niet op.
Op vrijdag 26 december 2014 11:58 schreef MTL het volgende: Eigenlijk is het relatief simpel: de vroegere treinen konden beter met de spanningsdipjes omgaan die je krijgt met ijsafzetting. De huidige treinen hebben zodanig veel elektronica aan boord, dat deze daar veel gevoeliger voor zijn. Een computer vindt het ook niet leuk als meerdere keren per seconde de stroom compleet er af klapt.
En er is niemand die bedacht heeft om een UPS in een trein in te bouwen?
Dus door de energiezuinige treinen, moeten we nu meer energiesteken in het rijpvrij maken van de bovenleiding?
Zijn die energiezuinige treinen dan aan het eind van de rekening wel zo zuinig? Want op papier verbruiken ze dan wel minder, maar als je steeds extra bussen en mensen in moet zetten schiet het ook niet op.
mja, het gaat om een heel beperkt aantal dagen per jaar. Dan zou het uit moeten kunnen
Op vrijdag 26 december 2014 11:56 schreef greavy het volgende: Vanochtend zijn VIRM-stellen 8649 en 9413 bij Tynaarlo (tussen Groningen-Assen) gestrand, rond half 8. De snelschakelaars konden het wegvallen van de spanning door rijpvorming niet meer bijhouden. De reizigers werden daardoor geëvacueerd. Om 10 uur was wegsleeploc 6455 gearriveerd in Tynaarlo, en om 10:36 vertrok de combinatie naar Amersfoort (en verder?). Vervolgens heeft een ICMm de bovenleiding schoon proberen te schrapen, maar dat ging met moeite. Vlak daarachter kwam de dolimetrein van RRF voorbij met de 4401, en daarna kon het treinverkeer hervat worden.
Met een paar gekoppelde ICM-stelletjes moet je nog een heel eind kunnen komen, in plaats van een solo stel.
Eigenlijk zou meer mat met beide panto's omhoog moeten kunnen rijden, zolang deze maar een klein stukje uit elkaar staan. Modern mat heeft soms maar een panto en dat maakt het wat lastiger.
Op vrijdag 26 december 2014 11:56 schreef greavy het volgende: Vanochtend zijn VIRM-stellen 8649 en 9413 bij Tynaarlo (tussen Groningen-Assen) gestrand, rond half 8. De snelschakelaars konden het wegvallen van de spanning door rijpvorming niet meer bijhouden. De reizigers werden daardoor geëvacueerd. Om 10 uur was wegsleeploc 6455 gearriveerd in Tynaarlo, en om 10:36 vertrok de combinatie naar Amersfoort (en verder?). Vervolgens heeft een ICMm de bovenleiding schoon proberen te schrapen, maar dat ging met moeite. Vlak daarachter kwam de dolimetrein van RRF voorbij met de 4401, en daarna kon het treinverkeer hervat worden.
Hoeveel dagen per jaar is er sprake van ijzel of rijp aan de bovenleiding? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de balans toch de andere kant op gaat.
Heb ik ook wel eens gehad met 12 bakken VIRM die vlak voor station Groningen stonden vanwege een wisselstoring. Pas na het krukken van enkele wissels konden met met +40 het station binnen komen. Voor de rest reed er niets meer. De trein heeft al die tijd deels op de overweg Esperantostraat gestaan
Heb ik ook wel eens gehad met 12 bakken VIRM die vlak voor station Groningen stonden vanwege een wisselstoring. Pas na het krukken van enkele wissels konden met met +40 het station binnen komen. Voor de rest reed er niets meer. De trein heeft al die tijd deels op de overweg Esperantostraat gestaan
Yup, tussen de inrijders en de Esperanto passen helaas maar 11 bakken.
Vak voor een overweg stil staan is ook klote. Heb er ooit eens dik 90 minuten gestaan na de vondst van een motor op de rails. Die kutbellen maken een herrie.
betere plek voor evacuatie dan ergens midden in het weiland denk je niet?
Als het ding 500 meter verder was gestrand had hij ook bij een overweg gestaan, maar dan niet die in de doorgaande weg. Sowieso loopt het spoor daar langs een weg dus evacueren was al niet zo'n probleem.
En daar is het al best druk.