Jij denkt dat mensen doodrijden de hobby is van Mohammed M?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Goed, dan rijdt hij over twee jaar iemand dood. Nou, nou, hij mag twee jaar niet meer z'n moordwapen gebruiken maar daarna weer wel.
Precies, het is veel waarschijnlijker dat het een psychopaat is en dat hij trots is op zijn daad.......quote:Op woensdag 24 december 2014 14:25 schreef Loekie1 het volgende:
Dit vind ik zoooo naief:
Verder houden de rechters er rekening mee dat de Leidenaar zélf ook gebukt gaat onder de wetenschap dat hij een meisje heeft doodgereden.
Goede vergelijking.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:26 schreef Loveless85 het volgende:
Ah, dus je moet wel minstens twee dingen goed fout doen wil het je echt aangerekend worden? Alleen veel te hard rijden is niet erg. Dus als ik straks iemand neersteek maakt het niet zoveel uit, want ik heb 'm immers niet ook nog op z'n bek getimmerd?
Ach, hij vond het in ieder geval niet belangrijk genoeg om aanwezig te zijn bij de uitspraak.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen doodrijden de hobby is van Mohammed M?
Precies, dat zeg ik: onderbuikgevoelens.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Goed, dan rijdt hij over twee jaar iemand dood. Nou, nou, hij mag twee jaar niet meer z'n moordwapen gebruiken maar daarna weer wel.
quote:Op woensdag 24 december 2014 14:12 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hopelijk leert deze gouden jongen door deze straf van zijn fouten en blijft hij voortaan op het rechte pad.
Dus, met twee handen aan het stuur zoals geleerd bij de rijlessen iemand doodrijden, is minder erg dan bijvoorbeeld telefonerend iemand doodrijden? Wat is hier de logica van?quote:Dat de opgelegde straf veel lager uitvalt dan de eis van het openbaar ministerie, komt onder andere omdat de rechtbank heeft gekeken naar haar eigen zogeheten LOVS-oriëntatiepunten, een richtlijn voor de strafmaat. ,,Die gaat uit van een aanzienlijk lagere straf.''
M. wordt niet veroordeeld voor doodslag en ook niet voor roekeloosheid maar voor grove schuld. Er ontbreekt namelijk bewijs voor andere vergrijpen dan alleen veel te hard rijden: telefoneren bijvoorbeeld of met alcohol op achter het stuur kruipen. Verder houden de rechters er rekening mee dat de Leidenaar zélf ook gebukt gaat onder de wetenschap dat hij een meisje heeft doodgereden. ,,Hij zal moeten leven met dat besef.’’
Er is geen bewijs dat hij erg lijdt onder het gebeuren, waarom er dan wel rekening mee houden bij de strafmaat?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, het is veel waarschijnlijker dat het een psychopaat is en dat hij trots is op zijn daad.......
Nee. Je zou er van uit moeten kunnen gaan dat een goed mens zich altijd kut voelt als hij een ander dood maakt. Zoiets zou geen invloed op de strafmaat moeten hebben.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, het is veel waarschijnlijker dat het een psychopaat is en dat hij trots is op zijn daad.......
Je snapt serieus niet dat het veroorzaken van een ongeluk omdat je zat te bellen en te hard reed erger wordt bestraft dan het veroorzaken van een ongeluk enkel omdat je te hard reed?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:27 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dus, met twee handen aan het stuur zoals geleerd bij de rijlessen iemand doodrijden, is minder erg dan bijvoorbeeld telefonerend iemand doodrijden? Wat is hier de logica van?
Het is wel erg waarschijnlijk dat hij ermee zit.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:28 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er is geen bewijs dat hij erg lijdt onder het gebeuren, waarom er dan wel rekening mee houden bij de strafmaat?
MINDER MINDER MINDERquote:Op woensdag 24 december 2014 14:28 schreef Mani89 het volgende:
Dit land is helemaal gek worden, Pim zag dit 20 jaar geleden al aankomen.
Wel vreemd dat hij z'n eigen dood niet kon voorkomen dan als hij wel zover de toekomst in kon kijken.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:28 schreef Mani89 het volgende:
Dit land is helemaal gek worden, Pim zag dit 20 jaar geleden al aankomen.
Ik lees nergens dat dat ergens uit blijkt.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is wel erg waarschijnlijk dat hij ermee zit.
Nee? Jij hebt inzage in alle bewijzen?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:28 schreef Loekie1 het volgende:
Er is geen bewijs dat hij erg lijdt onder het gebeuren, waarom er dan wel rekening mee houden bij de strafmaat?
Niet mee eens, het feit dat dat meisje dood is is al genoeg straf voor die man.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee. Je zou er van uit moeten kunnen gaan dat een goed mens zich altijd kut voelt als hij een ander dood maakt. Zoiets zou geen invloed op de strafmaat moeten hebben.
Het is een mens, met een limbisch systeem.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:29 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat dat ergens uit blijkt.
En waarom is er volgens jou geen bewijs van?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:28 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Niet echt. Ook al was ik achterstevoren aan het aftrekken terwijl ik mijn poepgaatje schoonlikte, wat boeit het? Een éénzijdige aanrijding is een éénzijdige aanrijding toch?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:28 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Je snapt serieus niet dat het veroorzaken van een ongeluk omdat je zat te bellen en te hard reed erger wordt bestraft dan het veroorzaken van een ongeluk enkel omdat je te hard reed?
Dus omdat jij het niet leest is het ook niet zo? Lekker leven zoquote:Op woensdag 24 december 2014 14:29 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat dat ergens uit blijkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |