Dat geloof ik niet, sorry.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:32 schreef girlygirl8 het volgende:
Dat deed ik niet bewust. Niet zo wantrouwend doen.
De Yezidi's waren niet op de vlucht voor Amerikaanse drones. Die waren op de vlucht voor IS. Ga je dat nou ontkennen?quote:Die vluchten voor oorlog. Westerse drones oa helpen niet om mensen zich veilig te laten voelen.
Die staat niet vast, die kan veranderd worden als ik men met rationele onderbouwingen komt. Juist de houding van menigeen (niet willen antwoorden of persoonlijke aanvallen) zorgt ervoor dat ik nog kritischer word en meer vragen ga stellen.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
De vragen doen anders vermoeden dat jouw mening allang vast staat..
Het is maar net in hoeverre jij open staat voor andere visies.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:13 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat het daar onveilig is (deuh) en omdat er een chaos is. Ik zou niet weten wie mijn vriend en wie mijn vijand is. Ik zie Israeli's met IS ogende vlaggen rondparaderen en hoor IS? strijders roepen dat alle ongelovigen dood moeten (dit in tegenstrijd met de Islam). Terwijl ik ook weer oprecht ogende strijders hoor die daar menen te strijden om mensen van de tirannie van Assad te bevrijden en een Islamitische staat op te richten met de beste bedoelingen. Dit verwart. Is IS wat ze meent te zijn of is het gewoon een product is van het westen (om een reden te hebben een land van haar grondstoffen te bestelen). Vandaar ook deze topic, in de hoop dat het mij een stap dichterbij de waarheid te brengen. Maar hoe meer reacties ik binnenkrijg, hoe meer ik mijn twijfels krijg of dat een topic als deze mij gaat helpen.
Is er bewijs dat IS yezidi burgers vermoordt (of op andere wijze benadeelt)? Of zijn het slechts oncontroleerbare berichtgevingen waarin dit beweerd wordt?quote:Op woensdag 24 december 2014 15:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet, sorry.
[..]
De Yezidi's waren niet op de vlucht voor Amerikaanse drones. Die waren op de vlucht voor IS. Ga je dat nou ontkennen?
Is er bewijs dat de VS met drones werkt? Of zijn het slechts oncontroleerbare berichtgevingen waarin dit beweerd wordt?quote:Op woensdag 24 december 2014 15:39 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Is er bewijs dat IS yezidi burgers vermoordt (of op andere wijze benadeelt)? Of zijn het slechts oncontroleerbare berichtgevingen waarin dit beweerd wordt?
Ik heb de beelden gezien waarin de Yezidi dat zelf hebben gezegd. Ik heb de beelden gezien dat ze op die berg zaten, op de vlucht. Welke redenen heb jij om aan te nemen dat dat allemaal niet is gebeurd? Het is geen waterdicht bewijs, dat klopt. Maar we moeten het nou eenmaal doen met de informatie die we wél hebben, en op grond daarvan een mening vormen.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:39 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Is er bewijs dat IS yezidi burgers vermoordt (of op andere wijze benadeelt)? Of zijn het slechts oncontroleerbare berichtgevingen waarin dit beweerd wordt?
Waarom zou ik daarvoor niet openstaan? Bedoel wat heb ik eraan om in een leugen te geloven? Zeker als het om IS gaat, is het gewoon makkelijker om de menigte (populaire mening) daarin te volgen. Nee, ik stel hier vragen en wil wat van jullie redeneringen leren.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is maar net in hoeverre jij open staat voor andere visies.
Dan lees de antwoorden eerst eens, domme doos.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:43 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Waarom zou ik daarvoor niet openstaan? Bedoel wat heb ik eraan om in een leugen te geloven? Zeker als het om IS gaat, is het gewoon makkelijker om de menigte (populaire mening) daarin te volgen. Nee, ik stel hier vragen en wil wat van jullie redeneringen leren.
Hoe zit het met Amerika en co? Wat veroorzaakt hun haat en onverschilligheid? Ook Islam? Die drones doden niet enkel IS strijders, maar ook burgers. Bv in yemen jaren terug voor IS naar voren kwam, dropten ze al drones waarbij burgers doodgingen. Als dat geen terreur is dan weet ik het ook niet. Van een grootmacht nog wel.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:40 schreef Ivopedia het volgende:
Het probleem in die regio is religie. Het is een voedingsbodem voor haat en onverschilligheid. Alle 3 partijen, Assad, FSA en IS maken zich schuldig aan terreur. Niets meer niets minder.
De westerse samenleving brengt minder onderdrukking met zich mee voor het individu dan IS. Heel simpel gezegd kan je in Nederland bijvoorbeeld halfnaakt rondlopen zonder dat je daar enige legale problemen mee krijgt en als IS het voor het zeggen krijgt wordt je gestenigd oid. Je hebt veel meer vrijheid om je eigen persoon te zijn, je eigen religie te kiezen en eigenlijk binnen een bepaalde mate van fatsoen en maatschappelijke goedkeuring te leven hoe je wil leven.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
[..]
Wie brengt de minste onderdrukking met zich mee? En waarom vind je dit?
Staat in mijn vorige antwoord. Terreur/angst zaaien om zo hun zin te krijgen.quote:[..]
En wat wil IS bereiken met het afhakken van mensen wil je zeggen?
Nogmaals, als ik zou moeten kiezen tussen twee dieven, dan liever de westerse dieven zeg maar. En in hoeverre wordt er echt gestolen, de olie wordt nog steeds betaald en de inkomsten stromen nog steeds de desbetreffende landen binnen, waar het heen stroomt als het eenmaal binnen de landsgrenzen beland is een ander verhaal.quote:[..]
Je keurt diefstal van grondstoffen goed? Waarom zou IS dit moeten pikken?
Het wel of niet erkend worden als soldaat doet aan mij verder niets af aan enige rechtvaardiging voor de strijd zelf.quote:[..]
Dus als IS ooit de macht heeft, dan mag zij volkeren op die manier ook in hun bestaan ontkennen als zij zich willen verzetten buiten haar machtsorganen?
Geen idee, doet niets af aan het antwoord.quote:[..]
Waarom roept men dan bij IS gauw dat ze propaganda verspreiden als ze ditzelfde over westerse troepen beweren?
De vraag viel onderweg ergens uit elkaar dus begreep ik niet echt meer wat je nou wilde vragen.quote:[..]
Wat begrijp je niet?
Heb je het allemaal wel gevolgd? Nu ben ik er wel van bewust dat er een hoop onzin wordt verkocht in de media maar dat de IS het grotere kwaad is qua handelen en uiteindelijke doel (sharia en de hele santekraam) mag op zich wel duidelijk zijn. Maar doe een beetje onderzoek hier en daar en dan kom je er in ieder geval achter dat ISIS een verzameling psychopaten zijn die een aanzuigende werking hebben op misleide pubers uit andere landen.quote:[..]
Hoe onderdrukken zij dorpen en bedrijven zij vrouwenslavernij?
Als dit een kloon is van Obama. Graag bewijs.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Is er bewijs dat de VS met drones werkt? Of zijn het slechts oncontroleerbare berichtgevingen waarin dit beweerd wordt?
Je wil dus geen antwoorden op je vragen, maar je wil gewoon duidelijk maken dat je de Amerikanen niet moet?quote:Op woensdag 24 december 2014 15:47 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe zit het met Amerika en co? Wat veroorzaakt hun haat en onverschilligheid? Ook Islam? Die drones doden niet enkel IS strijders, maar ook burgers. Bv in yemen jaren terug voor IS naar voren kwam, dropten ze al drones waarbij burgers doodgingen. Als dat geen terreur is dan weet ik het ook niet. Van een grootmacht nog wel.
Toch zijn al jouw vragen dezelfde kant op gericht. Vreemd, voor iemand die suggereert objectief te zijn, heel vreemd..quote:Op woensdag 24 december 2014 15:43 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Waarom zou ik daarvoor niet openstaan? Bedoel wat heb ik eraan om in een leugen te geloven? Zeker als het om IS gaat, is het gewoon makkelijker om de menigte (populaire mening) daarin te volgen. Nee, ik stel hier vragen en wil wat van jullie redeneringen leren.
In de Verenigde Staten zijn voornamelijk christenen en joden aan de macht.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:47 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe zit het met Amerika en co? Wat veroorzaakt hun haat en onverschilligheid? Ook Islam? Die drones doden niet enkel IS strijders, maar ook burgers. Bv in yemen jaren terug voor IS naar voren kwam, dropten ze al drones waarbij burgers doodgingen. Als dat geen terreur is dan weet ik het ook niet. Van een grootmacht nog wel.
De objectiviteit schittert in zijn afwezigheid inderdaadquote:Op woensdag 24 december 2014 15:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Toch zijn al jouw vragen dezelfde kant op gericht. Vreemd, voor iemand die suggereert objectief te zijn, heel vreemd..
quote:Op woensdag 24 december 2014 15:41 schreef Vanillekwark het volgende:
Deze TS![]()
![]()
Overduidelijk dat ze geen discussie wil, maar mensen die haar pro-zandbak/anti-westerse meningen delen zoekt
Wat doe ik verkeerd?quote:Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus van mening veranderen tijdens een discussie en zich tevreden stellen met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven.
Zie mijn volgende post. Argumenten die de jouwe ontkrachten bewust negeren bijvoorbeeld.quote:
quote:Dan lees de antwoorden eerst eens, domme doos.
Paar pagina's terug geeft een user -exact- de uitleg waarom de IS een terreurorganisatie genoemd wordt. Paar pagina's later vraag jij aan een andere user waarom IS een terreurorganisatie is, en het westers leger niet. Dan zijn er twee opties:
1. Bewust genegeerd omdat het niet past in je eigen ideeën. Zeer waarschijnlijk, want al je vragen en halve antwoorden zijn nogal subjectief/suggestief.
2. Je leest de antwoorden niet eens. Dan is het hele topic nog doellozer dan ik dacht, dan kan er een slotje op
Dit bedoel ik. Precies hierom heb ik er moeite mee om ze dan maar als moordenaars te zien. Ik vorm mijn mening graag op bewijs, niet op basis van hear-say.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik heb de beelden gezien waarin de Yezidi dat zelf hebben gezegd. Ik heb de beelden gezien dat ze op die berg zaten, op de vlucht. Welke redenen heb jij om aan te nemen dat dat allemaal niet is gebeurd? Het is geen waterdicht bewijs, dat klopt. Maar we moeten het nou eenmaal doen met de informatie die we wél hebben, en op grond daarvan een mening vormen.
Je weet dat ze tegenwoordig met CGI zo'n beetje alles kunnen namaken. Bewijs maar eens dat dit echt is.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:48 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als dit een kloon is van Obama. Graag bewijs.
We hebben het hier over een organisatie die mensen onthoofd heeft en het beeldmateriaal hiervan zelf verspreidenquote:Op woensdag 24 december 2014 15:53 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dit bedoel ik. Precies hierom heb ik er moeite mee om ze dan maar als moordenaars te zien. Ik vorm mijn mening graag op bewijs, niet op basis van hear-say.
Het zijn 2 personen zoals je dat zelf ook aangeeft. Ik wil van elk hun redenering weten. Daar ging mijn topic nu juist om. Ik wil niet 1 groeps''mening'' hebben (wat meteen geen mening meer is), maar dat van elk individu apart.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:47 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dan lees de antwoorden eerst eens, domme doos.
Paar pagina's terug geeft een user -exact- de uitleg waarom de IS een terreurorganisatie genoemd wordt. Paar pagina's later vraag jij aan een andere user waarom IS een terreurorganisatie is, en het westers leger niet. Dan zijn er twee opties:
1. Bewust genegeerd omdat het niet past in je eigen ideeën. Zeer waarschijnlijk, want al je vragen en halve antwoorden zijn nogal subjectief/suggestief.
2. Je leest de antwoorden niet eens. Dan is het hele topic nog doellozer dan ik dacht, dan kan er een slotje op.
Oeh, ronselen (al dan niet verkapt) is natuurlijk verboten.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:41 schreef Vanillekwark het volgende:
Deze TS![]()
![]()
Overduidelijk dat ze geen discussie wil, maar mensen die haar pro-zandbak/anti-westerse meningen delen zoekt
Ik stel vragen. Maar van jou mag ik dat niet doen?quote:Op woensdag 24 december 2014 15:48 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Je wil dus geen antwoorden op je vragen, maar je wil gewoon duidelijk maken dat je de Amerikanen niet moet?
Mwoa, op zich is de discussie wel interessant omdat er wel een mate van hypocrisie mee speelt natuurlijk. Jammer dat het niet lekker uit de verf komt verder maar ach.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:57 schreef Ivopedia het volgende:
Je vraagstelling is wel vreemd, het lijkt alsof je de terreur van IS probeert goed te keuren omdat de VS op dezelfde manier te werk gaat (en dit door de meerderheid geaccepteerd wordt). Je zou ook onpartijdig kunnen zijn en de terreur van beide kanten afkeuren.
Maar misschien speelt het mee dat je zelf moslima bent?
Als je serieus op zoek bent naar het antwoord, kun je beter naar Irak of Syrië gaan en het daar aan de plaatselijke bevolking vragen.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:58 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Het zijn 2 personen zoals je dat zelf ook aangeeft. Ik wil van elk hun redenering weten. Daar ging mijn topic nu juist om. Ik wil niet 1 groeps''mening'' hebben (wat meteen geen mening meer is), maar dat van elk individu apart.
Kun je een voorbeeld geven van een subjectieve vraag die ik gesteld heb? Als je mij kunt aantonen dat deze niet klopt, dan wijzig ik het. En natuurlijk zijn mijn antwoorden subjectief, ik ben een mens en kan onmogelijk 100 procent objectief zijn. Daarmee herhaal ik: dit is de reden waarom ik deze topic heb geopend, om iets te leren van de beredeneringen.
En punt 2, daar lijk je op te hopen. Censuur much.
Hoezo? Die mensen zijn doodsbang en op de vlucht voor IS, en daarom geloof jij liever dat dat allemaal niet het geval is? Hoe dan?quote:Op woensdag 24 december 2014 15:53 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dit bedoel ik. Precies hierom heb ik er moeite mee om ze dan maar als moordenaars te zien.
Welke mening heb jij nu, en op welk bewijs is deze gebaseerd?quote:Ik vorm mijn mening graag op bewijs, niet op basis van hear-say.
Ik heb dat nergens gesuggereerd. Heb letterlijk gezegd dat ik de thema IS wil doorgronden en dat ik sceptisch tegenover de mainstream media sta.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Toch zijn al jouw vragen dezelfde kant op gericht. Vreemd, voor iemand die suggereert objectief te zijn, heel vreemd..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |