quote:Lange tijd twijfelde Jorrit Bergsma aan zijn deelname aan de KPN NK allround en vorige week leek hij zelfs al een streep gezet te hebben door het toernooi, maar de Fries heeft besloten komend weekend toch van start te gaan in Heerenveen.
"Misschien wordt het waardeloos, misschien wordt het iets moois", tast Bergsma voorafgaand aan zijn eerste allrroundtoernooi nog in het duister over zijn allroundcapaciteiten. "Ik ben heel benieuwd hoe ik ga rijden."
WK afstanden prioriteit
Bergsma liet aan het begin van het seizoen al weten allroundambities te hebben. Die plannen leken een vroege dood te sterven omdat de stayer zich vooral hoopt te plaatsen voor de 10.000 meter van de WK afstanden. Dat in hetzelfde weekend moet gebeuren. Daarvoor nog drie afstanden rijden, leek op het eerste gezicht niet ideaal, maar daar gaat de Fries dus nu toch aan beginnen.
Een andere optie was alleen de 10.000 meter rijden tijdens een aparte kwalificatiewedstrijd op zondagochtend.
"In een na-olympisch jaar is er ruimte voor iets nieuws. Ik denk dat ik ook een betere schaatser wordt door de kortere afstanden onder de knie te krijgen, maar de WK afstanden blijven het belangrijkste. Daar ben ik goed in, daar kan ik de prijzen pakken. Dit is om te leren en misschien iets voor de komende jaren."
Mij de NK's ook niet, tenzij OKT. Vorig jaar was wel een mooie locatie met het Olympische Stadionquote:Op dinsdag 23 december 2014 13:15 schreef tong80 het volgende:
Ik zal kijken als sportliefhebber. Maar eigenlijk interessert het me geen ene reet.
Vorig jaar was het idd leuk. Als Kwalificatie-toernooi voor de spelen. Weet nu niet wie er mee doen wat het belang is en welke schaatser er nog belang aan hecht.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:18 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Mij de NK's ook niet, tenzij OKT. Vorig jaar was wel een mooie locatie met het Olympische Stadion
Er zijn maar drie plaatsen voor het EK. Op basis van het seizoen tot nu toe mag je Kramer en Olde Heuvel sowieso verwachten. Daarna Verweij denk ik. Maar Blokhuijsen hebben we al een tijd niet meer gezien in wedstrijden die er toe doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch altijd wel een mooi toernooi zo tussen Kerst en Oud&Nieuw.![]()
Normaal gesproken zullen Kramer, Verweij, Blokhuijsen en WOH het wel redden. Ben benieuwd wat Douwe de Vries en Bergsma kunnen.
Bij de vrouwen is het Wust en daarna een hele poos niks.
Of voor de directe links (pfd's):quote:Op woensdag 24 december 2014 15:31 schreef borisz het volgende:
De loting is uit. http://www.schaatsen.nl/w(...)/12/kpn-nk-allround/ en dan door naar Uitslagen
Ik ben het zelden met je eens, maar deze mening deel ik.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:15 schreef tong80 het volgende:
Ik zal kijken als sportliefhebber. Maar eigenlijk interessert het me geen ene reet.
Volledig eens met deel 1 en 2 van je post: heb er ook zin in en denk dat Blokkie het kind vd rekening wordt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:36 schreef Montov het volgende:
Ik heb juist wel erg veel zin in het NK. Eindelijk weer allrounden.
Bij de mannen moet er 1 afvallen van het viertal Kramer, Verweij, Blokhuijsen en WOH. Ik denk dat Blokhuijsen het niet gaat redden.
Ik denk het wel, podium moet mogelijk zijn!quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:02 schreef Max23 het volgende:
Ben benieuwd, hoop op een goede prestatie van Antoinette de Jong
Zijn er bij de vrouwen ook maar 3 plekken of wel 4?quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er zijn maar drie plaatsen voor het EK. Op basis van het seizoen tot nu toe mag je Kramer en Olde Heuvel sowieso verwachten. Daarna Verweij denk ik. Maar Blokhuijsen hebben we al een tijd niet meer gezien in wedstrijden die er toe doen.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:04 schreef Max23 het volgende:
[..]
Zijn er bij de vrouwen ook maar 3 plekken of wel 4?
Of hebben ze de regels veranderd dat er maar 3 per land mogen?
quote:Elk Europees ISU-lid heeft het recht om een deelnemer in te schrijven, mits aan vastgestelde tijdslimieten is voldaan (vrouwen 3000 m: 4.24 of 4.28 buiten Calgary en Salt Lake City en mannen 5000 m: 6.48 of of 6.52 buiten Calgary en Salt Lake City). Extra startplaatsen werden behaald op basis van de klasseringen op het EK van 2014. Waar voorheen een maximum van vier deelnemers per land gold, was dat voor 2015 teruggebracht tot drie.[1]
Toch heeft de Jong nog wel een aardig PR... 37 hoog ofzo.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:03 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Ik denk het wel, podium moet mogelijk zijn!
Ik verheug me straks het meest op de 500 meter van Bob de Jong en Bergsma!
Goede zaak.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:10 schreef Montov het volgende:
Luchtdruk enorm gedaald tov gisteren. Nu is het ongeveer 1004 hPa.
Is dat gunstig?quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:10 schreef Montov het volgende:
Luchtdruk enorm gedaald tov gisteren. Nu is het ongeveer 1004 hPa.
De belangrijkste wedstrijden zijn in februari, en veel schaatsers zoeken een rustmoment rond deze tijd.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Goede zaak.![]()
Verwacht goede tijden, want dit is voor zowat iedereen een piekmoment.
Ze zullen wel moeten...zelfs Kramer zal minstens 90% moeten halen om zich te plaatsen voor het EK.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:14 schreef Montov het volgende:
[..]
De belangrijkste wedstrijden zijn in februari, en veel schaatsers zoeken een rustmoment rond deze tijd.
okt is dan net wat belangrijker dan een NK allround in een na olympisch jaarquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten...zelfs Kramer zal minstens 90% moeten halen om zich te plaatsen voor het EK.
Bovendien pakte vorig seizoen de piek OKT + OS ook prima uit.
vorig jaar deed ze al niet meequote:Op zaterdag 27 december 2014 12:17 schreef Mansjester het volgende:
Wust heeft de afgelopen vijf jaar geen enkele keer NK allround gewonnen
Ja klopt, maar voor mijn gevoel won Wust echt elk nationaal toernooi. Klopt dus nietquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:20 schreef franklop het volgende:
[..]
vorig jaar deed ze al niet meeen in 2012 en 2011 en 2010 ook niet
Omdat het niet serieus te nemen is?quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:20 schreef franklop het volgende:
[..]
vorig jaar deed ze al niet meeen in 2012 en 2011 en 2010 ook niet
Dit jaquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:24 schreef MiLalaa het volgende:
ziek en shit weer buiten, dus perfecte dag om weer eens naar het schaatsen te kijken.
Goeie tijd van Nauta! Leuk
2010 en 2014 was ze al geplaatst voor WK allround (NK was na Olympische Spelen).quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat het niet serieus te nemen is?
quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:33 schreef danos het volgende:
[..]
Oh niks ik zwaaide even naar Wijfje
Blijft een bizar aspect aan de(ze) sport.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:34 schreef DeeBee het volgende:
Lol, Leenstra eruit geschoten, kutlulstarter.
Nou ja, het is volgens de regels natuurlijk, laten we dat voorop stellen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:35 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Blijft een bizar aspect aan de(ze) sport.
is een regel die al een tijdje geld hoor kwestie van goed oplettenquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:35 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Blijft een bizar aspect aan de(ze) sport.
Zeker. Maar iemand na een dergelijk vergrijp meteen volledig (uit het toernooi) schrappen is in de meeste gevallen wel erg cru.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:37 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nou ja, het is volgens de regels natuurlijk, laten we dat voorop stellen.
En volgens mij trapte hij weer in de rode vlag die wordt getoond om schaatsers na een valse start tegen te houden. Altijd denkt hij hij dan dat de buitenbaan een DQ krijgt. In dit geval bleek dat toevallig correct.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Hersman wil Luchtcirculatie zeggen
Dan hou je toch gewoon deze site ernaastquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Irritant dat je bij livestream van NOS niet kan zien welke ritten er nog komen
Wat vooral jammer is dat Leenstra het WK in Calgary waarschijnlijk niet kan rijden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Jammer, Leenstra leek platter/gestroomlijnder dan ooit
Is er geen extra skateoff voor dat toernooi?quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:40 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Wat vooral jammer is dat Leenstra het WK in Calgary waarschijnlijk niet kan rijden.
Achteraan aansluitenquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:41 schreef Evertjan het volgende:
Ik offer mij graag op om leenstra te troosten
Juist. Ja, en voor mezelf dusquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:41 schreef Montov het volgende:
[..]
En voor het publiek en het toernooi.
Net als ik Richardson daar graag gezien had, had ik haar idd daar ook graag gezien. Middenafstandrijders kunnen daar nog gevaarlijker zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:40 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Wat vooral jammer is dat Leenstra het WK in Calgary waarschijnlijk niet kan rijden.
De strijd om de overige 2 startbewijzen is anders nog nooit zo spannend geweestquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:42 schreef Ambrosius het volgende:
Vrouwentoernooi hoeven we dus niet meer te kijken.
Leenstra was sowieso geen concurrent voor Wust, ze was hooguit een kanshebber om zich voor het EK te plaatsen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:42 schreef Ambrosius het volgende:
Sowieso is die nieuwe site echt kak, je kunt nauwelijks meer oude berichten/video's terugvinden en idd ook de live tussenstanden zijn weg bij het schaatsenquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Irritant dat je bij livestream van NOS niet kan zien welke ritten er nog komen
Mwa, achter Wust nog wel interessant.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:42 schreef Ambrosius het volgende:
Leenstra was al niet echt een concurrent voor Wust... Op de korte afstanden zitten ze dicht bij elkaar, maar het verschil is enorm op de langere afstanden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:42 schreef Ambrosius het volgende:
De nos wil windows kopierenquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:43 schreef franklop het volgende:
[..]
Sowieso is die nieuwe site echt kak, je kunt nauwelijks meer oude berichten/video's terugvinden en idd ook de live tussenstanden zijn weg bij het schaatsen
Matteo Anesi boft maarquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:44 schreef MiLalaa het volgende:
ah gossielief meisje, ze verdient veel knuffels
Hij maakt haar gelukkig dat is toch fijn voor haar.quote:
'Groenlinksert Miko' heeft ook een meninkje.twitter:mikofLohr twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 12:41:08Schandalige diskwalificatie Leenstra. Gebeurde hoegenaamd niets onreglementairs. Slecht voor de geloofwaardigheid van de sport. reageer retweet
Gebeurde volgens mij ook weinig en vertrok misschien 0.01 sec te vroegquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:50 schreef Roceco het volgende:
'Groenlinksert Miko' heeft ook een meninkje.twitter:mikofLohr twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 12:41:08Schandalige diskwalificatie Leenstra. Gebeurde hoegenaamd niets onreglementairs. Slecht voor de geloofwaardigheid van de sport. reageer retweet
Het probleem was toch dat ze de streep aanraakte?quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gebeurde volgens mij ook weinig en vertrok misschien 0.01 sec te vroeg
Ohquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het probleem was toch dat ze de streep aanraakte?
He succes he!quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:48 schreef Evertjan het volgende:
Ff boodschappen doen wens me succes
Twee broodjes tonijn (met een toefje mayonaise), en een kop met snert met drie bruine boterhammetjes om te dopen. En een glas melk.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:02 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Kan je aub vertellen wat je erop hebt, marco?
Gr. gr.
Dit is een NK-allround-approved maaltijd. Unox muts op erbij, niets meer aan doen!quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Twee broodjes tonijn (met een toefje mayonaise), en een kop met snert met drie bruine boterhammetjes om te dopen. En een glas melk.
10.8quote:
Ruim, 39.19.quote:
'De Vos is los, De Vos is los...'quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:07 schreef danos het volgende:
Jos de Vos straks weer bij Kramer op de bagagedrager, hup Jos!
Wel langzamer dan Wüst.quote:
Bergsma is geen concurrent.quote:
Net alsof Kramer makkelijk 10.1 kan openen wat Herbert weer zat te roeptoeteren...quote:
Focus ligt niet op de 500 meterquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:12 schreef MiLalaa het volgende:
dacht dat ie inmiddels wel harder zou kunnen ivm z'n sprintmaatjes. Het zal er wel goed uit toch? Anyway hij is er zelf tevreden mee
we gaan het zien, maar ik denk dat er sowieso geen concurrenten voor goud zijnquote:
Maar je zou wel verwachten dat hij nu meer topsnelheid heeft.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Focus ligt niet op de 500 meter
Ik had eigenlijk wel gedacht dat Kramer 36.3/36.4 kon rijden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Net alsof Kramer makkelijk 10.1 kan openen wat Herbert weer zat te roeptoeteren...
Goed in middelmaatquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:14 schreef marcodej het volgende:
Douwe de Vries, wat kan die eigenlijk goed?
Hij rijdt met zijn 36.7 al ruim 0.3 onder zijn snelste seizoenstijdquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk wel gedacht dat Kramer 36.3/36.4 kon rijden.
Z'n rondje was erg goed, maar z'n start toch nog wel wat conservatief ja. Dat is ook deels vanwege het allround-toernooi denk ik, want op zich zou je zeggen dat Kramer z'n 500 meter PR nog wel eens even goed moet kunnen aanscherpen ja.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk wel gedacht dat Kramer 36.3/36.4 kon rijden.
150 km+, buiten. Liefst bij -15.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:14 schreef marcodej het volgende:
Douwe de Vries, wat kan die eigenlijk goed?
Zal bij het WK allround wel gebeurenquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Z'n rondje was erg goed, maar z'n start toch nog wel wat conservatief ja. Dat is ook deels vanwege het allround-toernooi denk ik, want op zich zou je zeggen dat Kramer z'n 500 meter PR nog wel eens even goed moet kunnen aanscherpen ja.
Gaat ie dan eindelijk Davis voorbij in de Adelskalender?quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Zal bij het WK allround wel gebeuren
dat zal niet gebeuren vrees ik, maar hij hoeft wel maar 0,2 onder zijn PR te zittenquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Gaat ie dan eindelijk Davis voorbij in de Adelskalender?
tsja met atletiek is het niet anders.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:19 schreef noodgang het volgende:
Zo zuur aan de sport eigenlijk, dat je buiten goed schaatsen ook nog levend standbeeld moet kunnen spelen
Blijft raar inderdaadquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:19 schreef noodgang het volgende:
Zo zuur aan de sport eigenlijk, dat je buiten goed schaatsen ook nog levend standbeeld moet kunnen spelen
Moet je daar ook goed voor kunnen schaatsenquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:20 schreef franklop het volgende:
[..]
tsja met atletiek is het niet anders.
Al lijkt die starthouding me een stuk stabieler en comfortabelerquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Als ze met atletiek de baan zouden inzepen wel ja.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Startertje was een beetje matig vanochtend ja.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:23 schreef heywoodu het volgende:
Dus Verweij mag wel bewegen. En Olde Heuvel ook.
Misschien ligt er wat sneeuw op de lijn.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:23 schreef MiLalaa het volgende:
pff gaat iedereen nou op die lijn staan, wat dom
Handig om die erbij te hebben in de kroeg.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:24 schreef Remzz het volgende:
"Verweij is de man van de rondjes" Ook zo'n heerlijk dooddoener van Herbert.
ewwquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:24 schreef marcodej het volgende:
Elke man wil Koen Verweij zijn. Wat een god.
Jij bent de man van een biertje!quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:25 schreef Zorro het volgende:
[..]
Handig om die erbij te hebben in de kroeg.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:25 schreef Zorro het volgende:
[..]
Handig om die erbij te hebben in de kroeg.
Al is het fijn als je de vrouwen van je af moet slaan, ik heb zo'n vermoeden dat Koen ook veel mannen van zich af moet slaan bij het uitgaanquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:24 schreef marcodej het volgende:
Nee dankje. Koen is een meisje. Als ik dan toch moest kiezen zou ik nog eerder soppen bij Marritquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:28 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Sop je niet van de bank net als marcodej?
Tomatensoepjequote:
Nog meer concurrentie om Marrit te troosten...quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:32 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Nee dankje. Koen is een meisje. Als ik dan toch moest kiezen zou ik nog eerder soppen bij Marrit
In huize Pippen noemen we hem al jaren Koen Verwijfd.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:24 schreef marcodej het volgende:
Dat wel, benieuwd naar haar 1500 meter.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:16 schreef Montov het volgende:
4:08 is niet slecht. Gaat ze wel 5 seconden verliezen op een aantal hier.
Wat een onzin Tuitert snapt er niks vanquote:
Gewoon goed.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:45 schreef Van_Poppel het volgende:
Degelijke rit van Juf Annouk...hier kan ze mee verder
Valt toch wat tegenquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
YepAl zal een Achtereeckte enzo wel een 4.02 kunnen rijden.
Net nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |