Welnee joh, dat wennen doen ze eigenlijk alleen voor de mama's.quote:Op maandag 22 december 2014 20:54 schreef Stormqueen het volgende:
nikki, het blijft ook wel ziekenboeg bij jou thuis he?beterschap!
Is het zo nadelig trouwens, maar 1 dag wennen?
LT, fijn dat alles weer goed gaat nu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En L zorgt wel dat haar broertjes goed eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
quote:Op maandag 22 december 2014 20:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Welnee joh, dat wennen doen ze eigenlijk alleen voor de mama's.Maar als je een kindje dan laat wennen als kdv zijnde, dan vind ik wel dat er niet zomaar 3 weken tussen moet zitten. Maar dat is mijn mening.
![]()
Kijk mijn S dan, hij wil in zijn hart heel graag aan de kerstboom zitten, maar zijn verstand wint.Ik vind het zo schattig hoe hij telkens nee schud.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En L zorgt wel dat haar broertjes goed eten.
Nou, er zitten feestdagen tussen natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar misschien gaat ze in de week van 5 januari nog wel een keer
En zo'n boom is natuurlijk ook wel heeeeel verleidelijk
disclaimer
Kga net op bed dus reageer alleen ff hier op.quote:Op maandag 22 december 2014 21:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zoë, heb je gekeken of jouw zorgverzekeraar iets vergoed mbt gezinshulp? Sommige zorgverzekeraars/pakketten vergoeden een deel.
jammer dat je het niet hebt gedaan! Ik heb deze kaartjes van een van m'n beste vriendinnen gehad. Ben er erg blij mee.quote:Op maandag 22 december 2014 21:30 schreef Naena het volgende:
Wat leuk met die kaartjes LT. Was ik ook van plan (op Pinterest gezien) maar is er niet van gekomen... En het is een heel schattige foto!
En ze noemen het ook wel consternatiebureau. De eerste keer bij de arts vond ik heel leuk! Had de tweede keer echt een vervelende ervaring, maar nu ben ik bij een andere verpleegkundige en was het weer heel fijn. Laat je niet gek maken en vooral veel plezier!
Awwwwwwwwquote:Op maandag 22 december 2014 22:47 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby
Ze valt naast me in slaap tijdens de voeding. Ik leg haar in de wieg en doe de lamp uit. Na een paar minuten hoor ik gejammer. Ik doe de lamp weer aan, kijk in de wieg... En krijg een enorme grijns terug
quote:Op dinsdag 23 december 2014 05:39 schreef Heliotrope het volgende:
Balen Mus!
En jeej voor langslapende L van JM!![]()
Moest niet om nachtploeg vragen, mijn baby las mee en is nu klaarwakker
gelukkigquote:Op maandag 22 december 2014 23:55 schreef Naena het volgende:
Ja, heb wel een beetje spijt van LT. Was al m'n ideeën op slag vergeten. Maar heb wel heel veel foto's en filmpjes, hoor
Goedzo trouwens en het hoort ook leuk te zijn op het CB![]()
Haha Stormqueen. Dat is schattig hè! Frummel begint ook altijd 's ochtends een beetje te jengelen en dan als ik het licht aanknip eerst een paar seconden een verdwaasd gezicht en dan een hele brede grijns![]()
Ik zit er nu echt op te wachten dat hij echt gaat schaterlachen, lijkt me zo leuk! Hij lacht wel heel veel en kirt ook veel en de laatste weken is hij steeds aan het gillen uit het niets. Dat is ook grappig.
geeft niet sq!quote:Op maandag 22 december 2014 22:47 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby
Ze valt naast me in slaap tijdens de voeding. Ik leg haar in de wieg en doe de lamp uit. Na een paar minuten hoor ik gejammer. Ik doe de lamp weer aan, kijk in de wieg... En krijg een enorme grijns terug
De mijne voelde zich ook verantwoordelijk en bleef ter compensatie voor alle slapers 2 uur wakkerquote:Op dinsdag 23 december 2014 05:39 schreef Heliotrope het volgende:
Balen Mus!
En jeej voor langslapende L van JM!![]()
Moest niet om nachtploeg vragen, mijn baby las mee en is nu klaarwakker
Heb je een newborn speen? Kan het niet zo zijn dat ze teveel melk in 1 keer binnenkrijgt?quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:08 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Zoë![]()
Even een flesvoeding vraag. E krijgt nu flesvoeding maar drinkt ook voor de gezelligheid bij mij aan de borst.
Vannacht werd E wakker voor de fles. Maar ze heeft elke keer voeding langs d'r mondhoek laten lopen. Is die speen niet goed ? Vindt ze het vies? Of doen ze dat gewoon zo nu en dan?
Ja dat deed M dus ook... Dus ik was er van overtuigd dat het niet kon. Maar ik werd er zo ongelukkig van dat we het toch zijn gaan proberen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:35 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby (half) wakker wegleggen werkt ook echt niet, dan gaat ze gewoon standaard janken
Veel herkenning ja, het ging bij mijn oudste exact zo. Nu bij de jongste is het niet mogelijk (want er wil nog iemand aandachtquote:Op dinsdag 23 december 2014 10:38 schreef Franny_G het volgende:
Herkenbaar hoor, SQ.
Dit is een moeilijk puntje he? Ik merk dat ik me ook nog steeds een beetje aangesproken voel als het gaat om een 'ritme' erin krijgen bij een jonge baby. Het lukte mij 7 maanden lang overdag ook niet. 's Avonds gelukkig wel, maar overdag gewoon niet.
Wij hebben op een gegeven moment ook dat allemaal gedaan (net zo lang proberen, aaien, troosten, tot ze in haar eigen bedje ging slapen), maar overdag werkte dat 6 van de 10 keer toch niet. Dan bleef ze maar huilen en vonden wij dat het ook niet waard. Dan maar niet. 's Avonds dan juist weer wel. Als mijn vriend thuis was, deden we dat naar bed gaan overdag samen, maar tijdens mijn lange verlof op de dagen dat ik alleen was, had ik vaak niet de puf om dat aan te gaan met I. Dan was op de bank gaan zitten met haar en haar aan de borst laten slapen gewoon de optie die mij de minste energie kostte (maar waar ik dan ook wel weer eens gefrustreerd over raakte). Of wandelen in de draagdoek, want ik had ook veel behoefte om het huis uit te gaan. Ik denk dat het echt lastig is om een soort algemene handleiding te volgen, ook omdat iedereen hier anders in is, en baby's ook allemaal anders zijn.
Oh zo bedoelde ik t ook helemaal niet! Maar ik was wel erg verbaasd dat dit dus werkte voor ons omdat ik zo overtuigd was dat hij iverdag niet wilde slapen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:38 schreef Franny_G het volgende:
Herkenbaar hoor, SQ.
Dit is een moeilijk puntje he? Ik merk dat ik me ook nog steeds een beetje aangesproken voel als het gaat om een 'ritme' erin krijgen bij een jonge baby. Het lukte mij 7 maanden lang overdag ook niet. 's Avonds gelukkig wel, maar overdag gewoon niet.
Wij hebben op een gegeven moment ook dat allemaal gedaan (net zo lang proberen, aaien, troosten, tot ze in haar eigen bedje ging slapen), maar overdag werkte dat 6 van de 10 keer toch niet. 's Avonds dan juist weer wel. Als mijn vriend thuis was, deden we dat naar bed gaan overdag samen, maar tijdens mijn lange verlof op de dagen dat ik alleen was, had ik vaak niet de puf om dat aan te gaan met I. Dan was op de bank gaan zitten met haar en haar aan de borst laten slapen gewoon de optie die mij de minste energie kostte (maar waar ik dan ook wel weer eens gefrustreerd over raakte). Of wandelen in de draagdoek, want ik had ook veel behoefte om het huis uit te gaan. Ik denk dat het echt lastig is om een soort algemene handleiding te volgen, ook omdat iedereen hier anders in is, en baby's ook allemaal anders zijn.
Ik merk dat ik me aangevallen voel, en het is vast niet zo bedoeld, maar M 'moet' echt niet slapen als hij niet moe is...en ik ga júist met de flow nu, alleen teageer ik voorspelbaarder op die flow.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:47 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij go'en ook with the flow.
Soms lastig hoor, alsbik ongeveer de enige ben om haar binnenshuisbin slaap te krijgen. Maar zo is O nou eenmaal en het komt geen van ons ten goede om anders te proberen. Ik ben nog tm maart thuis, dus whatever, eigenlijk.
Ik word zelf ook niet blij van slapen wanneer ik moet ipv wanneer ik wil/moe ben, dus wat dat betreft lijken we op elkaar
Oh zo bedoelde ik het zeker niet hoor!quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik merk dat ik me aangevallen voel, en het is vast niet zo bedoeld, maar M 'moet' echt niet slapen als hij niet moe is...en ik ga júist met de flow nu, alleen teageer ik voorspelbaarder op die flow.
Leuk! Veel plezier! Welke uitvoerenden?quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:52 schreef Franny_G het volgende:
Hier is het nu 's avonds echt Verlatingsangst als ze naar bed gaat. Mijn vriend bleef gisteravond een poos bij haar, af en toe aaien, gewoon naast haar bedje zitten. En ze lag echt al diep te slapen, maar alsof ze een antennetje heeft: hij sluipt weg en ze schiet wakker en gaat gillen..
Gelukkig is ze op een gegeven moment gewoon echt te moe, en neemt de slaap het over.
Kwak, ik vind het heel fijn voor je dat het nu zoveel beter gaat en dat je ook meer kunt genieten van M.!
Het is alleen een best ingewikkeld onderwerp: sommige mensen pleiten heel sterk voor dat rust en regelmaat en ritme, anderen zijn juist weer erg van die attachment waarbij je je kind juist zoveel mogelijk bij je houdt en dat hele 'in bed slapen' laat zitten. Ik vond dat best verwarrend, en het is een beetje je eigen weg vinden, tegelijkertijd ook je baby volgen, naar je eigen gevoel luisteren etc. En dat doe je goed!
Ik ga vanmiddag naar de Messiah van Handel met mijn moedertje!.
Ja, echt van ons, en het is ook alleen als we haar naar bed brengen.. Op het kdv heeft ze er geen last van, en ze geeft geen kik als ik wegga.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:55 schreef BlueEyes het volgende:
Franny is het verlatingsangst van iemand of echt van papa en mama?
Dat laatste lijkt me het lastigste met naar KDV brengen
Ja die kinderbedtijd werkt hier ook niet. Dus s avonds knuffelt en kletst hij lekker met ons en ligt wat in de box te spelen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:56 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Oh zo bedoelde ik het zeker niet hoor!
Het was meer in het algemeen bedoeld. Ik kreeg hier van het cb te horen dat het "toch echt wel handig is om zo snel mogelijk vaste slaapjes te krijgen, en de bedtijden in de avond te vervroegen". Mijn reactie was meer bedoeld tegen zulke adviezen. Want als ik O om "kinderbedtijd" op bed leg, hebben we beiden een kutavondDat bedoelde ik meer.
Ik vind het juist heel fijn voor je dat jullie een flow (beter woord dan ritme eigenlijk!) hebben gevonden die voor jullie werkt. Super toch! Schijt wat de rest er evt van vindt, jullie zijn blij, daar gaat het om
Lekkere uitslaperquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik ben zelf ook niet per se op zoek naar een ritme, ik weet dat dat vanzelf wel komt. Het zou alleen voor S en voor E fijner zijn als S haar slaapjes in bed zou doen. Maar of dat nou om 11 uur of 10 uur is, i don't care. Vandaag werd S pas om 10 uur wakker na de nachtslaap dus daar ga je al
quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
Er zijn voor mij ergere manieren om de ochtend door te brengen.
[ afbeelding ]
Ik geniet er gewoon nog even van nu het nog kan.
Tof! Veel plezier!! Ik ga ook zo de stad in maar gewoon lunchen met mijn beste vriendinnetje en dan lekker winkelen. Ik heb een hele lijst voor M (flesjes en broeken en een truitje voor kerst) en nog kerstcadeaus voor Julian. Misschien kom ik nog iets voor mezelf tegenquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:11 schreef Franny_G het volgende:
Snap wat je bedoelt, kwak. Ik gebruik ook de klok als houvast, om bepaalde momenten te begrenzen.
Er is inderdaad zeker een tussenvorm mogelijk; ik denk dat ik daar ook van ben. Maar juist als je er tussenin zit, voel je beide 'partijen' soms wat aan je trekken.. Als ik I veel bij me hield overdag, dacht ik bijvoorbeeld: goh, misschien heeft het kind juist wel behoefte aan slapen in haar eigen bedje en meer regelmaat en moet ik haar dat meer bieden?
Als ik haar dan in bed probeerde te krijgen en het lukte niet, dan dacht ik weer: ach ja, arm kind is gewoon liever bij mij en waarom wil ik dan eigenlijk dat ze in haar bedje slaapt? Etc. En op de een of andere manier heb je dan altijd het idee dat je iets moet verdedigen.
Ligt ook aan mijn eigen onzekerheid en over alles twijfelen/nadenken hoor! Ik ben heel blij dat ik dat nu veel minder/nauwelijks meer heb! Maar soms voel ik me ineens weer een beetje aangesproken in iets..
We gaan in Den Haag, Grote Kerk!
Die had ik gemistquote:Op dinsdag 23 december 2014 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
De RRR methode natuurlijk wel Daarom is het de RRR mevrouw blom ziet geen tussenwegquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:43 schreef Skittles het volgende:
Rust, reinheid en regelmaat hoeft toch ook niet op ritme en op de klok?
quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Hangjongerenquote:Op dinsdag 23 december 2014 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
O joh is het een hele methode! Moet ik dan maar eens gaan lezen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:52 schreef Moppert het volgende:
[..]
De RRR methode natuurlijk wel Daarom is het de RRR mevrouw blom ziet geen tussenweg
Die is er natuurlijk wel, je eigen manier kan ook regelmaat en rust bevatten zonder geen centimeter te lijken op de methode
Eigenlijk als je het zo zegt: met die (psycho)geriatrische oudjes ook zielig, daar moet ook bij meegeveerd worden zoals bij baby's!quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:56 schreef Skittles het volgende:
Oh en wat een schattige foto van M. !![]()
[..]
O joh is het een hele methode! Moet ik dan maar eens gaan lezen.
Op m'n werk passen we het wel toe, echt op de klok eten voor de bewoners of een rondje bedden verschonen etc. Dat loopt vaak ook in de soep
Gelukkig doen we dat ook tegenwoordig met belevingsgerichte zorgquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:59 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Eigenlijk als je het zo zegt: met die (psycho)geriatrische oudjes ook zielig, daar moet ook bij meegeveerd worden zoals bij baby's!
Zij gaan ook terug naar de babytijd toch?![]()
Allemaal in een draagzak en zennnnn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou mevrouw Blom lekker linksnlaten liggen. Die is van het gecontroleerd laten huilen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:56 schreef Skittles het volgende:
Oh en wat een schattige foto van M. !![]()
[..]
O joh is het een hele methode! Moet ik dan maar eens gaan lezen.
Op m'n werk passen we het wel toe, echt op de klok eten voor de bewoners of een rondje bedden verschonen etc. Dat loopt vaak ook in de soep
quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:13 schreef Burdie het volgende:
Oeh wat lastig Burdie... Ik weet ook niet hoe ik daar mee om zou gaan...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Lastig he , gelukkig gaat dit over als ze een jaar of 4 zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:06 schreef Moppert het volgende:
[..]
Lastig he , gelukkig gaat dit over als ze een jaar of 4 zijn
Welk huishouden?quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:03 schreef JufMariska het volgende:
Skittles, jouw dagindeling lezende: waar zit jouw huishoudtijd? Ik doe zo veel mogelijk als hij slaapt of lol heeft in de box, of evt met uk in doek (gister gekookt met baby, en J stond zich 's ochtends te scheren met uk in Emeibaby). En niet te vergeten: pak weer werk op, tussendoor. Eigen bedrijf, handig!
Ik heb daar nog steeds wel eens spijt van, dat ik dat bij S1 niet heb gedaan. Het was zoveel makkelijker geweest als ik eraan had toegegeven ipv steeds toch proberen weg te leggenquote:Op dinsdag 23 december 2014 13:38 schreef BlueEyes het volgende:
Burdie wat vervelend voor je
Ik heb die eerste weken heeeeel veel TLC gekeken, en allerhande series gedownload en gekeken.
En ik mis de plakdagen soms serieus nog![]()
Maar ben ook blij dat ik weer van alles kan doen wat ik wil, ook als hij wakker is.
As we speak hangt er nu iemand met zijn voeten in de luxaflex![]()
Die maar even redden van een overenthousiast met benen zwaaiend jochie voor het raam
Hier hetzelfde. Hij stapt nu rond de tafel enzo dus wij hebben nu maar gewoon alles weggehaald waar hij niet aan mag zitten. Alleen de platenspeler is nog een ding, want die is niet verplaatsbaar. En als hij blij wordt van de boekenkast leegtrekken dan kan hij alleen zijn eigen boekjes aan. We hebben een hekje naar de keuken en de deur naar de gang is altijd dicht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij de wasmachine krijgt hij een wasmand met wat was die hij dan leegplukt en die ik telkens weer vul. Of hij gaat idd op de knoppen rammen, maar dat maakt bij onze machine niet uit.
En als hij echt vanalles wil doen en ik geen energie heb om hem overal vandaan te plukken gaat hij de doek in.
Hij vindt het ook grappig als we nee zeggen en hem ergens vandaan halen, dus dan wil hij zo snel mogelijk weer terug. Dit is weg van de minste weerstand maar ik hou gewoon vol bepaalde zaken die wmb echt van belang zijn om af te leren ivm veiligheid (zoals staan in bad of aan de platenspeler en versterker zitten). Dat mandjes leegtrekken ook niet fijn zijn voor ons heeft hij volgens mij nog niet echt een boodschap aan.
Die blijft lekker in huis met zijn papa!quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gelukkig hoef je F dan niet weg te brengen (toch?)! Ik heb zo geen zin in sneeuw. Het lijkt me doodeng om met sneeuw en ijzel een baby te moeten vervoeren :/ Hoop dat de winter een beetje gaat meevallen!
[ Bericht 21% gewijzigd door JufMariska op 23-12-2014 17:29:03 ]Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
ze doet t niet altijd blijkbaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik las laatst juist dat melk langs de mondhoeken een teken is dat de speen te klein is, omdat ze dan zo hard moeten werken voor het zuigen dat ze de melk niet tegelijk weg kunnen krijgen. Kan dat t zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
Daar heb je toch juist een poets voor?quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:49 schreef Sicilia het volgende:
Huishouden, tja daar heb ik dan weer totaal geen ritme in haha! Ik doe zoveel mogelijk als K. slaapt en anders pas weer als vriend thuis is. Dan kan hij K. knuffelen terwijl ik stofzuig en de keuken opruim na het avond eten. Wij hadden ooit een poets, maar omdat ik het zo vervelend vond dat het huis dan zo opgeruimd moest zijn voor ze kwam, zodat ze wel overal goed bij kon om schoon te maken, zijn we daar mee gestopt , erg he! Ik denk dat we wel weer op zoek gaan naar 1 als ik eenmaal weer aan het werk ben, want nu met 2 kinderen wil het huis sowieso iedere avond voor het slapen gaan helemaal opgeruimd hebben!
Met een dag of 4 denk ik. Ze had enorm veel zuigbehoefte, zoog ook heel hard en driftig tot ze daar rustig van werd. Nu is dat veel minder, soms heeft ze hem nodig om in slaap te vallen maar verder heeft ze hem bijna nooit in.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat een lieve foto's..
Heel stomme vraag: wanneer en waarom zijn jullie begonnen met het geven van een speentje?
Over poetsen gesproken... Baard kwam net thuis met het nieuws dat hij per 1 januari een lekkere loonsverhoging krijgt. Hij was het eens met mijn bestedingsidee..
Moeilijk joh... Ik herken het wel hoor, I heeft het ook wel, weet niet of het in dezelfde mate is als kuiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat hier tot nu toe wel lukt:
- zo veel mogelijk laten spelen in een ruimte waar ze kan doen wat ze wil;
- uitdagender (maar vooral steeds nieuw/ander) speelgoed aanbieden of gewoon spullen van ons waar ze wat ons betreft wel mee mag spelen;
- ook tijdens niet-eet momenten af en toe in de kinderstoel zetten en daar wat speelgoed aanbieden (van die baby puzzels) en dat afwisselen met op de grond spelen;
- lekker veel op pad gaan. In de doek door de stad lopen of in de wagen is hier altijd wel oké, biedt lekker afleiding.
Hier is het nu soms ook echt gillen/krijsen geblazen als:
- ze haar eten niet snel genoeg krijgt;
- ze eten aangeboden krijgt, terwijl ze genoeg heeft gehad;
- ze bepaalde dingen niet mag.
- als ze naar bed gaat.
Ik vind het ook wel vermoeiend dat ze de hele tijd op me wil klimmen. Als ik op de bank zit, wil ze bij me op de bank en dan maar tegen me aan, op me, half over me heen, en boos worden als het niet gaat of lukt..
Maar waar ik nu eerlijk gezegd heel blij mee ben, zijn de dagen op het kdv. Want haar nu hele dagen elke dag om me heen hebben, zou ik echt zwaar vinden. Op het kdv kan ze zich helemaal uitleven met spelen in een totaal baby-proof omgeving en heeft ze ook de andere kindjes die haar bezighouden. Ik merk ook dat ze na een dag kdv vaak wat 'relaxter' is en zichzelf beter kan vermaken. Ik zou als ik jou was investeren in het regelen dat kuiken naar een gastouder of opvang kan. Dan kun je die dagen met hem samen beter aan..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Bij honger wil ze geen speen en spuugt ze m uit maar blijft honger signalen af geven zegmaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe zie je het verschil tussen zuigbehoefte en honger?
Ik lig al op bed, werd vanochtend wakker met hoofdpijn en inmiddels lig ik als een malle te rillen. Drie jaar geleden voor het laatst ziek geweest, maar dit is inderdaad wel mooie timing..
[ Bericht 6% gewijzigd door Fazz op 24-12-2014 12:03:00 ]
Klinkt als een fijne dagquote:Op dinsdag 23 december 2014 22:06 schreef Razztwizzle het volgende:
FWat een heerlijke foto's zeg! Jaloers! Zo zonnig en ontspannen zien jullie eruit. En F. lijkt inderdaad op je!
Krijgertje, wat klinkt dat fijn. Je moet echt jezelf weer een beetje terugvinden hè, lekker als dat weer wat lukt.
Wij waren een dag naar familie in Friesland, dus ik ben wel bijgelezen maar ben de helft alweer vergeten. Mijn man z'n beppe heeft A. nu ook gezien, en z'n oudtantes ook. Ik word altijd zo trots en blij als iedereen haar zo leuk vindt. Al word ik soms wel even kriegelig van het "Ooooh nu moet <tante23> haar ook nog vasthouden voor de foto en oooh ja <tante56> ook nog even" en dat x100, meestal op verzoek van schoonmoeder. Ik houd haar dan lekker bij me, want m'n kind wordt nogal huilerig van al die verschillende geurtjes en handen. Maar dat levert soms wat scheve blikken op. Nouja, dikke pech. Mijn kind
.
Daarna zijn we uit eten geweest en A. lag naast ons tafeltje in de wagen en heeft zich zo lief gehouden. Lekker gespeeld met een hydrofiel (
) , flesje leeggedronken, geslapen. Superfijn, zo'n dagje met z'n drieeën!
Zo doen wij het ook ongeveerquote:Op dinsdag 23 december 2014 16:53 schreef Dot. het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Hij stapt nu rond de tafel enzo dus wij hebben nu maar gewoon alles weggehaald waar hij niet aan mag zitten. Alleen de platenspeler is nog een ding, want die is niet verplaatsbaar. En als hij blij wordt van de boekenkast leegtrekken dan kan hij alleen zijn eigen boekjes aan. We hebben een hekje naar de keuken en de deur naar de gang is altijd dicht.
Bij de wasmachine krijgt hij een wasmand met wat was die hij dan leegplukt en die ik telkens weer vul. Of hij gaat idd op de knoppen rammen, maar dat maakt bij onze machine niet uit.
En als hij echt vanalles wil doen en ik geen energie heb om hem overal vandaan te plukken gaat hij de doek in.
Hij vindt het ook grappig als we nee zeggen en hem ergens vandaan halen, dus dan wil hij zo snel mogelijk weer terug. Dit is weg van de minste weerstand maar ik hou gewoon vol bepaalde zaken die wmb echt van belang zijn om af te leren ivm veiligheid (zoals staan in bad of aan de platenspeler en versterker zitten). Dat mandjes leegtrekken ook niet fijn zijn voor ons heeft hij volgens mij nog niet echt een boodschap aan.
Het vasthouden vind ik niet zo erg. Maar het constant als een voetbal doorgeven van m'n baby voor de foto, dat vind ik vervelend. Ze word er inderdaad huilerig van, gaat mij dan met zo'n wanhopig gezichtje aankijken van "Wat gebeurt hier!". Haar even vasthouden, knuffelen, met haar spelen en lachen, dat vind ik prima. En zij ook trouwens, daar is ze heel makkelijk inquote:Op dinsdag 23 december 2014 22:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Klinkt als een fijne dag![]()
Wat betreft die scheve blikken; ik kan me in beide partijen inleven. Familie in Friesland zal de beeb wel niet heel vaak zien, dus begrijp dat die A. allemaal willen vasthouden. Maar als A. dat niet tof vindt, dan snap ik jou ook heel goed
Oh, zeker alleen voor de fotoquote:Op dinsdag 23 december 2014 22:28 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Het vasthouden vind ik niet zo erg. Maar het constant als een voetbal doorgeven van m'n baby voor de foto, dat vind ik vervelend. Ze word er inderdaad huilerig van, gaat mij dan met zo'n wanhopig gezichtje aankijken van "Wat gebeurt hier!". Haar even vasthouden, knuffelen, met haar spelen en lachen, dat vind ik prima. En zij ook trouwens, daar is ze heel makkelijk in.
Hahaha, ik kan me je gezicht terwijl je ernaast zit dan heel goed voorstellenquote:Op dinsdag 23 december 2014 22:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, mèt flits natuurlijk. En dan ook nog durven te zeggen: "Ze lacht niet echt vaak hè?"
Mijn moeder vertelde dat t bij mij ook precies zo ging. Nooit een speen gehad tot broertje kwam. Sterker nog, diehard fles weigeren tot broertje kwam en met vier maanden aan de flesjes ging.. Toen wilde ik ook ineens de flesquote:Op dinsdag 23 december 2014 22:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tom kreeg in het begin een speentje als hij écht heel erge zuigbehoefte had. Zodra dat voorbij was, dan lieten we dat ook. Nu wil hij eigenlijk (vrijwel, want zeg nooit 'nooit') nooit een speen.
Saar had er nooit een, tot de geboorte van Tom. Hij kreeg er af en toe wel een, en wij konden niet met duidelijke argumenten uitleggen waarom zij er geen zou mogen terwijl ze 1. haar broertje er soms een had en 2. heel veel andere kindjes van haar leeftijd er wel een hadden. Dus zo kwam het dat Saar met 1,5 alsnog een speen kreeg![]()
![]()
M. (2 jaar ouder dan zijn broertje) staat ook op foto's van vroeger met de fles van z'n broertje in z'n handenquote:Op dinsdag 23 december 2014 22:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mijn moeder vertelde dat t bij mij ook precies zo ging. Nooit een speen gehad tot broertje kwam. Sterker nog, diehard fles weigeren tot broertje kwam en met vier maanden aan de flesjes ging.. Toen wilde ik ook ineens de fles
Ik had zondag de laatste dingen al gehaald (dacht ik) tot ik vandaag ontdekte dat de kattenbrokken de kerst niet redden, en dat ik nog een krentenbrood moet hebben en nog wat kleine dingen... En ik kan heeeeeel goed tegen heeeeel veeeeel mensen en wordt daar helemaaaal niet chagrijnig van.... Maar toch laat ik saar bij dr vader gok ik.quote:Op woensdag 24 december 2014 02:16 schreef Mevr_Mus het volgende:
He bah TAP... Snot is zo sneu....
Whehe, succes met de boodschappen morgen gm. Ik was gister zooo blij dat ik zonder kinderen was in de AH![]()
Laatstgenoemde passen in ieder geval beter in je oren. Bedoel, als je er dan toch geld aan gaat uitgevenquote:Op woensdag 24 december 2014 05:15 schreef Stormqueen het volgende:
Wat zijn het voor geluiden DaD? Als je echt wakker ligt van piepjes en kuchjes zou ik toch eieren voor mijn geld kiezen. Of oordoppen in doen
ligt er in het geheel aan uit wiens cloaca ze zijn geroldquote:Op woensdag 24 december 2014 08:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Laatstgenoemde passen in ieder geval beter in je oren. Bedoel, als je er dan toch geld aan gaat uitgeven
mijn moppie ligt ook aanhoudend te ruften. Hoe komen ze toch aan al die luchtquote:Op woensdag 24 december 2014 07:38 schreef JufMariska het volgende:
Ik ben om 6u met huilende baby naar de bank verhuisd zodat J nog een half uurtje kon slapen tot z'n wekker (mijn iniatief hoor, hij was heel lief). Hij heeft zich prompt verslapen en is nu door het huis aan het rennen om nog op tijd op z'n werk te komen
![]()
Lucas had een minuut of 20 zachtjes aaien en sussen nodig, met tussendoor 2 enorme boeren en een boel geknetter in z'n luier, sindsdien ligt hij op mijn buik te slapen en heb ik ook nog een half uur ofzo geslapen.
Update: hij slaapt nog steeds op mijn buikIk lig Serious Request te kijken. Iemand tijd & zin om ff een kop koffie voor me te fiksen?
Handjesquote:Op woensdag 24 december 2014 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
DaD, zo kook ik ook wel eens, met de wipstoel in de keuken
Hoera voor de vermaanddagen!
Kwak, wat sneu. Was hij te gulzig?
TAP, hopelijk knapt je mini snel op, beterschap!
Momenteel trending topic: handjes. Handjes zijn de shit.
Lou is een kind naar mijn hartquote:Op woensdag 24 december 2014 10:39 schreef Skittles het volgende:
Kerstlucas![]()
M en haar handjesHandjes zijn hier ook helemaal de shit
alleen zijn ze soms heel eigenwijs en slaat ze zichzelf in haar enthousiasme
![]()
Vermaanddagen, yay![]()
Zoë hier in de box staart ze naar haar Tiny Love boxmobiel of haar handjes als ze zichzelf even bezig moet houden. Met mij erbij gaan we dingen aaien. Zachte konijnrammelaar langs haar gezicht halen en nog meer zachte knuffeltjes/speeltjes die ze heeft. Vindt ze leuk en dan grijpt ze ze ook met een lach en probeert alles in dr mond te stoppen.
Oh en ik zing liedjes met haar terwijl ik weer een beetje probeer te studeren. 2 weken terug zong ik een ezelsbruggetje over puritis zonder huidafwijkingen en bij het woordje aids moest ze steeds lachen dus dan blijf je ook herhalen en zingen hè..Gelukkig niemand om ons heen die ons kan horen of zien
Koken terwijl vriend er niet is, dan zet ik Lou op haar aankleedkussen op het aanrecht. Haar aankleedkussen is een soort magisch ding waarop ze altijd stopt met huilen en vrolijk is.
M ligt soms op schoot bij papa te kletsen en spelen, of op mijn arm. Of we lopen een rondje door t huis en bekijken alle lampjes. Of hij wordt verkleed en verschoond. Of we oefenen op de buik.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:18 schreef Zoë23 het volgende:
AwwLucas
Leuk filmpje SQ
Voor krampjes, zieke baby's
en rotnachten
Hier een nacht zoals zoveel dus weinig nieuws
Wat doen jullie okt/nov baby's als ze wakker zijn? In de box?
De meiden vinden een wipstoeltje in ieder geval niets aan.
pakt ze snel op (wat ik niet zo handig vind omdat het na de vakantie niet meer kan. S.ophie wil nogal veel op de arm. Nu kan dat maar zometeen niet meer..zit ik er weer mee voor mijn idee
of zal dat meevallen?)
Dus nu zijn ze snel miepierig![]()
De Tiny love mobiel is iig onderweg
Hier in de supermarkt was er net meer personeel dan klant te zienquote:Op woensdag 24 december 2014 10:38 schreef JufMariska het volgende:
Awww kerstLucas!
En hier ook even in de box, even op de bank of kleed op de grond naar buiten (de lucht dus) kijken, beetje kletsen en gekke bekken trekken...
Uk ligt nu in bed te slapenIk heb gedoucht en ga voor koffie nr 2 (terwijl was nr 1 draait en spenen en tepelhoedjes uitkoken enzo). En na de volgende voeding ga ik nog even naar de supermarkt. Als ik me hier te lang niet meld is dat misschien teveel gebleken (als ik het nieuws moet geloven is het nogal mayhem overal), schakelen jullie dan search & rescue in?
Gelukkig is mijn kind dus niet de enige die het liefst in d'r blote kont ligtquote:Op woensdag 24 december 2014 10:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Lou is een kind naar mijn hart
En herkenbaar van het aankleedkussen. Liefst in je blote snee. Maakt niet uit hoe hard je huilde, als je halfnaakt op het aankleedkussen ligt zijn al je sores verdwenen
Ik was al twee weken aan t afbouwen en merkte nu dat hij steeds niet genoeg had aan de borst sinds een paar dagen. Ik krijg ook pas na een uur of zeven stuwing...quote:Op woensdag 24 december 2014 11:09 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, ga je vandaag meteen helemaal over op kv? Of ga je afbouwen?
ah, ik dacht dat je tot gisteren nog 2 kv om 7 bv gaf, maar dat heb ik dan verkeerd gelezenquote:Op woensdag 24 december 2014 12:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik was al twee weken aan t afbouwen en merkte nu dat hij steeds niet genoeg had aan de borst sinds een paar dagen. Ik krijg ook pas na een uur of zeven stuwing...
Dus sinds vanmorgen flesjes en als ik druk voel kolf ik. Was wel even een momentje dat besluit. Heb expres niet bv-vriendelijk jurkje aangedaan om er een beetje een draai aan te geven
Dat is wel een goede manier om er tegenaan te kijken denk ik SQ!quote:Op woensdag 24 december 2014 13:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ah, ik dacht dat je tot gisteren nog 2 kv om 7 bv gaf, maar dat heb ik dan verkeerd gelezen
Overigens zegt het wel of niet hebben van stuwing niks over je hoeveelheid melk he
Ik hoop dat dit rust brengt voor jullie
Hilmo, beterschap voor je mannekeen herkenbaar van het werkissue hoor! Ik probeer het maar zo te zien, een week heeft 168 uur. Daarvan ben ik 36 "kwijt" aan werken (en reizen/pauze), en ben ik er 132 bij mijn meisje!
Jij ook fijne kerstdagen Franny!!
Haha, dat is zo herkenbaar, die emoties die alle kanten op schieten!quote:Op woensdag 24 december 2014 10:40 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik voel me bijna bipolair als ik m'n posts terug lees, maar wat voel ik me vandaag goedS sliep van 11 tot half 2, en daarna tot 6 en tot half 10
goede beslissing denk ik!quote:Op woensdag 24 december 2014 13:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is wel een goede manier om er tegenaan te kijken denk ik SQ!
Ja ik gaf 5 bv en 2 kv dus. Maar hij kwam steeds alweer een uur na de bv...ik dacht eerst clusteren maar vannacht was hij aan t trekken en gillen links omdat daar gewoon niks meer kwam. Dus toen rechts nog eens aangelegd voor nog wat slokken. Hij is steeds echt ontevreden na de borst en begon steeds langer te drinken ook dus nu maar zo
Voel me ook goed! Heb heus nog wel mindere momenten hoor (vannacht met de krampjes heb ik gezellig mee zitten janken..), en dat plakken dat bij deze sprong hoort trek ik ook niet altijd even goedquote:Op woensdag 24 december 2014 13:07 schreef Franny_G het volgende:
JM, jouw posts zijn ook zo lekker vrolijk nu!. Denk dat je het boodschappen doen ook wel zult overleven.
.
De TL mobile idd voor mn 8 okt baby, maar wat sinds een paar dagen een hit is, is een ringslinger gespannen over de box. Daar speelt ze soms bijna een uur mee (naar kijken, naar lachen, vastpakken, naar slaan etc)quote:Op woensdag 24 december 2014 10:18 schreef Zoë23 het volgende:
AwwLucas
Leuk filmpje SQ
Voor krampjes, zieke baby's
en rotnachten
Hier een nacht zoals zoveel dus weinig nieuws
Wat doen jullie okt/nov baby's als ze wakker zijn? In de box?
De meiden vinden een wipstoeltje in ieder geval niets aan.
pakt ze snel op (wat ik niet zo handig vind omdat het na de vakantie niet meer kan. S.ophie wil nogal veel op de arm. Nu kan dat maar zometeen niet meer..zit ik er weer mee voor mijn idee
of zal dat meevallen?)
Dus nu zijn ze snel miepierig![]()
De Tiny love mobiel is iig onderweg
Ja, denk het wel. En de angst voor depressie maakte het zwaar, ook al leek die ongegrond. Ik heb de eerste weken ook veel last gehad van de schrik van veel eerder mama zijn en daarbij nog niet zo'n band voelen met m'n baby. Dat komt nu echt heel sterk, en dat scheelt natuurlijk ook enormquote:Op woensdag 24 december 2014 13:26 schreef kwakz0r het volgende:
Wat klinkt dat goed JM!Heb je t idee dat de hormonen de eerste maanden/weken na de bevalling ook nog een rol speelden?
Hier vermaakten ze zich toen vooral met elkaar. Naar elkaar kijken en zo.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:37 schreef Zo�23 het volgende:
Rondlopen en dansen met 2 tegelijk lukt me helaas niet maar leuk speelgoed voor in de box tips zijn altijd welkom
Wat knap van I dat hij al taarten kan bakkenquote:Op woensdag 24 december 2014 15:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mariska, wat heerlijk!. Meehuilen als baby het moeilijk heeft is hier ook bekend.
Mijn baby kan nog niet echt spelen, maar hij heeft wel heel veel aandacht voor de activity owl van Skip Hop, die vindt hij echt briljant!
En jullie mogen een keer raden wie de taart heeft gebakken..
quote:Op woensdag 24 december 2014 15:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat knap van I dat hij al taarten kan bakken
T is een set ringen, kun je bij kruidvat kopen voor n paar euro...quote:Op woensdag 24 december 2014 16:12 schreef Hilmo het volgende:
Haha boodschappen doen, ja dat lijkt me nu niets.
Oh zo'n ring boven de box is dus erg leuk? Gaan we FF scoren op marktplaats. Hoe maak je dat vast?
Nou de manduca is gearriveerd en we hebben geprobeerd hem om te doen. Moet nog beter afgesteld worden en eerst was het krijsen in de zak maar ik ging lopen en hup daar gingen de oogjesmeteen buiten getest met mijn jas erover, ging super. Ik mocht zelfs zitten thuis
wat een super ding!
Fijne kerst iedereen!
Die ik erboven heb hangen zijn niet de hier beroemde kruidvatringen, dat zijn er denk ik te weinig om boven de box te kunnen spannen. Daar moet je wel twee sets van hebben als ik het me goed herinner. Waar die van mij van zijn weet ik niet meer, het was een kraamcadeau. Deze heb ik, van prenatal:quote:Op woensdag 24 december 2014 16:12 schreef Hilmo het volgende:
Haha boodschappen doen, ja dat lijkt me nu niets.
Oh zo'n ring boven de box is dus erg leuk? Gaan we FF scoren op marktplaats. Hoe maak je dat vast?
Nou de manduca is gearriveerd en we hebben geprobeerd hem om te doen. Moet nog beter afgesteld worden en eerst was het krijsen in de zak maar ik ging lopen en hup daar gingen de oogjesmeteen buiten getest met mijn jas erover, ging super. Ik mocht zelfs zitten thuis
wat een super ding!
Fijne kerst iedereen!
Die naam stamt nog uit mijn tijd in het Slanktopic, waar alle vriendjes een bijnaam kregen. Zonder zijn gezichtsbeharing waren we niet eens samen geweest.quote:
Vanmorgen om 7 uur was het heerlijk rustig in de winkels hoor!quote:Op woensdag 24 december 2014 15:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Grinchpost/ Ik haat de dag voor kerst!! Ik haat drukte, ik haat stilstaande mensen op t midden van n pad, ik haat rijen hij de winkels als je alleen maar pleisters. /grinch. Uit
Tijd om mensen nog even blij te maken op mn vrijwilligerswerk.
De duutser van Jägar heet in de CUL SC ook nog steeds de duutserquote:Op woensdag 24 december 2014 16:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Die naam stamt nog uit mijn tijd in het Slanktopic, waar alle vriendjes een bijnaam kregen. Zonder zijn gezichtsbeharing waren we niet eens samen geweest..
Vriend van mij wist dat ik val op mannen met baarden, dus toen mijn vorige relatie uitging zei hij dat hij nog wel een vriend met een baard voor me had..
quote:Op woensdag 24 december 2014 17:09 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik vroeg vriend om boodschappen te halen voor het eten morgen omdat ik op een pakje moest wachten. Vroeg om een lekker toetje, tiramisu of iets.. Komt hij thuis met een pak vla![]()
![]()
![]()
Had de of iets weg moeten laten
ik moest best lachenquote:
Thanksquote:Op woensdag 24 december 2014 17:41 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Kwak ik leef met je mee wat de BV betreft
ywquote:Op woensdag 24 december 2014 17:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Thanksen wat een popje van een kindje heb je zeg!
Zijn volgens mij van Lamaze.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Volgens mij postte Blue hier een tijdje terug van die dingen die je im de voetjes en handjes kan doen bij je baby. Iemand een idee hoe die heten? Wil ze alsnog graag kopen en het liefst bij Intertoys want daar heb ik nog een berg bonnen van liggen.
Enne .. mijn baby tijgert al kleine stukjes.. nog geen 5 maanden oud gek kind.
Dit! Mooi meisjequote:Op woensdag 24 december 2014 17:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..].
LT, wat een prachtig meisje heb je!
Meen je dat ja? Ik geef wel nog bv maar in de nacht een fles KV en ik vind een fles geven echt een eeuwigheid durenquote:Op woensdag 24 december 2014 17:50 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ywik ben ook een beetje aan het afbouwen. Dat besluit ging niet zonder tranen.
Vindt jij het ook zo heerlijk dat je zo snel klaar bent met kV?
ja, binnen een kwartier is het klaar. Hoe lang doe jij er over dan? Ik geef 90-100 ccquote:Op woensdag 24 december 2014 18:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Meen je dat ja? Ik geef wel nog bv maar in de nacht een fles KV en ik vind een fles geven echt een eeuwigheid duren. En dan drinkt ze nog maar 100-120
Zeker 25 minuten, soms wel 40 ofzo. Maar met een grotere speen verslikt ze zich nog. Ze valt ook halverwege in slaapquote:Op woensdag 24 december 2014 18:28 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ja, binnen een kwartier is het klaar. Hoe lang doe jij er over dan? Ik geef 90-100 cc
Ik ben veel te blij dat ik uberhaupt uren slaap krijg sinds een weekquote:Op woensdag 24 december 2014 18:42 schreef AwayTL het volgende:
Holy shit wat een snelle drinkers!
Iemand die een nachtje wil ruilen?
Ja hoor, ze drinkt slechts 5 á 10 minuutjes!quote:Op woensdag 24 december 2014 18:42 schreef AwayTL het volgende:
+1... (45-60 minuten voor volledige voeding hier)quote:Op woensdag 24 december 2014 18:42 schreef AwayTL het volgende:
Nou Skittles, je bent de enige vrijwilligerquote:Op woensdag 24 december 2014 18:45 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ja hoor, ze drinkt slechts 5 á 10 minuutjes!![]()
vervolgens duurt het wel een half uur om haar in bed te krijgen en dan wel even duimen dat ze niet met een grote grijns 5 minuten later zich weer meldt![]()
dat lijkt me echt vaag, andermans baby aanleggenquote:Op woensdag 24 december 2014 19:18 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nou Skittles, je bent de enige vrijwilliger. Wanneer vindt de ruil plaats?
Lijkt me ook niet dat dat goed gaat qua melkbehoefte of zou het wel?quote:Op woensdag 24 december 2014 19:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat lijkt me echt vaag, andermans baby aanleggen
Vroeger deden ze dat vrij regelmatig, andermans baby voeden. Mijn collega kreeg borstvoeding van een buurvrouw omdat het bij zijn eigen moeder om *insert reden* niet lukte. Hij houdt nu nog van vreemde borsten.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:43 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet dat dat goed gaat qua melkbehoefte of zou het wel?
Na haar verkoudheid lijkt me wel een eerlijke deal! Of je moet fan zijn van benauwde baby's die niet kunnen slapen zonder dat jij ze rechtop houdtquote:Op woensdag 24 december 2014 19:18 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nou Skittles, je bent de enige vrijwilliger. Wanneer vindt de ruil plaats?
Ah M is ook verkouden. Heb nog wel zo'n uitzuigding liggen. Aangeraden door de enige echte Spees-pro op dit gebied.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:50 schreef Skittles het volgende:
[..]
Na haar verkoudheid lijkt me wel een eerlijke deal! Of je moet fan zijn van benauwde baby's die niet kunnen slapen zonder dat jij ze rechtop houdt![]()
Nikki wat moet ik me voorstellen bij vreemde borsten?
Euhm, andere dan die van zijn eigen vrouw.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:50 schreef Skittles het volgende:
[..]
Na haar verkoudheid lijkt me wel een eerlijke deal! Of je moet fan zijn van benauwde baby's die niet kunnen slapen zonder dat jij ze rechtop houdt![]()
Nikki wat moet ik me voorstellen bij vreemde borsten?
quote:Op woensdag 24 december 2014 19:57 schreef Skittles het volgende:
Ik krijg er niks uitgezogenJe zal er wel een handigheid in moeten hebben die ik dus duidelijk niet bezit..
Mijn oma heeft in de jaren vijftig naast mijn moeder toen ze baby was ook nog een extra kind gevoed inderdaadquote:Op woensdag 24 december 2014 19:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Vroeger deden ze dat vrij regelmatig, andermans baby voeden. Mijn collega kreeg borstvoeding van een buurvrouw omdat het bij zijn eigen moeder om *insert reden* niet lukte. Hij houdt nu nog van vreemde borsten.![]()
Het lijkt mij heel awkward.
oh, hier echt andersom. Grappigquote:Op woensdag 24 december 2014 18:39 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Zeker 25 minuten, soms wel 40 ofzo. Maar met een grotere speen verslikt ze zich nog. Ze valt ook halverwege in slaap. Met een borstvoeding ben ik 5-15 minuutjes bezig.
ik denk dat ik het ook hebquote:Op woensdag 24 december 2014 20:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nu.... Bij E na 7 wkn en bij S dus -blijkbaar- na 13 wkn
Ik heb deze post vijf keer gelezen voordat ik door had dat dit niet over borsten gingquote:Op woensdag 24 december 2014 19:57 schreef Skittles het volgende:
Ik krijg er niks uitgezogenJe zal er wel een handigheid in moeten hebben die ik dus duidelijk niet bezit..
quote:Op woensdag 24 december 2014 20:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb deze post vijf keer gelezen voordat ik door had dat dit niet over borsten ging.
Ik ben dus niet gekquote:Op woensdag 24 december 2014 20:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..], ik dacht dat dit nog ging over bv bij een andere vrouw
Dat werd vroeger idd gedaan, heette een 'min' toch?
Oh, ik had het nog steeds niet doorquote:Op woensdag 24 december 2014 20:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb deze post vijf keer gelezen voordat ik door had dat dit niet over borsten ging.
Truequote:Op woensdag 24 december 2014 20:42 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh, ik had het nog steeds niet door. Ik zag Skittles er wel voor aan
Heb je wel die langere slang? Niet zo'n ellendig neuspeertje? Met die slang gaat het eigenlijk vanzelf maar je moet het niet halfslachtig doenquote:Op woensdag 24 december 2014 20:53 schreef Skittles het volgende:
Oh nou, wat denken jullie wel niet van me![]()
![]()
Ik zal voortaan quoten als het gaat over zuigen, borsten en snotslurpers
Ik deed het inderdaad eerst met zo'n stom neuspeertje en dat ging voor geen meter. Die slang was wat beter, alleen krijg ik er nog steeds bijna niets uit. Volgende keer zal ik het van tevoren oplossenquote:Op woensdag 24 december 2014 20:57 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Heb je wel die langere slang? Niet zo'n ellendig neuspeertje? Met die slang gaat het eigenlijk vanzelf maar je moet het niet halfslachtig doenals het snot helemaal hard is werkt het trouwens niet, ik loste het vaak eerst een minuut of zo van tevoren wat op met monodose.
Omgquote:Op woensdag 24 december 2014 17:43 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Elin vandaag een maand oud.![]()
[ afbeelding ]
Fijne kerst iedereen
quote:Op woensdag 24 december 2014 22:21 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
morgen met kerst jurk![]()
Zal wel veul te groot zijn
+1quote:Op woensdag 24 december 2014 20:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
[ Bericht 90% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 25-12-2014 00:33:56 ]S. 2014
J. 2016
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |