abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147912765
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 05:15 schreef Perico het volgende:
Roelie sprak trouwens bij Late Night over de watervallen als een derde excursie, en niet de suffer-dan-suffe aardbeiensaaiheid.
Deze mensen lopen via 3 watervallen naar een aardbeienveldje.

pi_147913902
Hoeveel watervallen met excursies zijn er daar? Alex Humprey ging ook naar de watervallen.
pi_147913969
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:11 schreef RapaNui het volgende:
De reden dat ik naar die aardbeien finca zoek is:
Volgens forensisch expert Trejos zouden de resten (ik denk dat hij de huid bedoelt) van K&L bij lage temperatuur zijn begraven, een temperatuur van tussen 10-18 graden:

Si dejo caer un tejido humano sobre un terreno donde abunda vegetación que lo protege de la lluvia o del sol, podría conservarse, tomando en cuenta también que aquel sitio se caracterice por una temperatura que ronde entre los 10 y 18 grados centígrados, como si estuviera en una nevera”, destacó el experto.
http://www.panamaamerica.(...)ruebas-de-holandesas

Om aardbeien te kweken heb je lage temperaturen nodig. De kwekerijen zijn met name in Cerro Punta te vinden, waar het klimaat perfect is, tussen de 10-15 graden: Cerro Punta se encuentra a unos 1,970 metros sobre el nivel del mar con una temperatura entre los 10 y 15 grados centígrados.
http://proyectostephany.b(...)cia-de-chiriqui.html
:7 scherp opgemerkt!
pi_147913976

Na 1.25 min ook een mooie waterval waar hij overheen glijdt.
Waar is deze? Ik denk vlakbij de Pianista

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 24-12-2014 12:24:30 ]
pi_147914727
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:10 schreef jackie12 het volgende:

Het is dezelfde als deze: dinsdag 23 december 2014 @ 00:54:30 #171
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147914795
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoeveel watervallen met excursies zijn er daar? Alex Humprey ging ook naar de watervallen.
Vlgs dit bericht wilde hij hier naar toe: http://www.hln.be/hln/nl/(...)ls-Britse-Alex.dhtml
pi_147915643
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:35 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Het is dezelfde als deze: dinsdag 23 december 2014 @ 00:54:30 #171
Klopt maar nu met de vraag waar deze waterval is
pi_147916807
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:22 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Deze mensen lopen via 3 watervallen naar een aardbeienveldje.

En ze zegt dat de temp. daar waar de aardbeien zijn, niet boven de 18 graden uitkomt. Het zou mooi zijn om te weten te komen waar deze 2 mensen lopen.

Wat mij opvalt aan de video van AFK, is dat de "Finca las Princesas" tussen aanhalingstekens staat terwijl alle overige informatie níet tussen aanhalingstekens staat. Het kan dus om een citaat gaan, of om een nick-name of om een fictieve naam die zo aan K&L is genoemd en die de meiden vervolgens aan hun ouders hebben herhaald.
Ik heb nog nergens een excursie kunnen vinden naar Finca las Princesas.
  woensdag 24 december 2014 @ 13:52:13 #284
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147917435
Finca Las Princesas had wel een Facebook pagina, maar die is weggehaald.

Dan zul je al op een Google webcache moeten hopen die is opgeslagen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Perico op 24-12-2014 14:31:16 ]
pi_147917438
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 01:50 schreef jackie12 het volgende:
Eindelijk! We hebben een mysterie opgelost!
Als je het deze keer dan maar kunt onthouden........

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #125 - Verdwaald en/of misdrijf of....
pi_147917559
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:11 schreef RapaNui het volgende:
De reden dat ik naar die aardbeien finca zoek is:
Volgens forensisch expert Trejos zouden de resten (ik denk dat hij de huid bedoelt) van K&L bij lage temperatuur zijn begraven, een temperatuur van tussen 10-18 graden:

Si dejo caer un tejido humano sobre un terreno donde abunda vegetación que lo protege de la lluvia o del sol, podría conservarse, tomando en cuenta también que aquel sitio se caracterice por una temperatura que ronde entre los 10 y 18 grados centígrados, como si estuviera en una nevera”, destacó el experto.
http://www.panamaamerica.(...)ruebas-de-holandesas

Om aardbeien te kweken heb je lage temperaturen nodig. De kwekerijen zijn met name in Cerro Punta te vinden, waar het klimaat perfect is, tussen de 10-15 graden: Cerro Punta se encuentra a unos 1,970 metros sobre el nivel del mar con una temperatura entre los 10 y 15 grados centígrados.
http://proyectostephany.b(...)cia-de-chiriqui.html
Ik acht de rivier dan toch een grotere kanshebber. Resten zouden dan tijdens het regenseizoen en het uitwassen over de oevers verspreid kunnen zijn.
pi_147918234
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:55 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik acht de rivier dan toch een grotere kanshebber. Resten zouden dan tijdens het regenseizoen en het uitwassen over de oevers verspreid kunnen zijn.
Bedoel je dat het stuk huid in het water zou hebben gelegen? en dat de temperatuur van het water tussen de 10-15 graden zou zijn geweest? Dan zou de huid er toch anders uitgezien hebben als er überhaupt nog wat van over zou kunnen zijn.

Ik weet niet of deze variant hier al besproken is, ik zit nu over je antwoord na te denken. Wanneer de meiden begraven zouden zijn, op een diepte waar de grondtemperatuur 10-15 graden is, Dus niet aan de oppervlakte maar dieper en deze plek is door een extreme regenval mee gespoeld/los gespoeld dan kan dit de vindplaatsen verklaren, de staat van de huid en staat van de gevonden botten. Ook de staat van de rugzak en inhoud, deze waren mee begraven.

Ik beweer nu niet dat ze slachtoffer zijn van een misdrijf misschien zijn ze dood gevonden en door iemand begraven en zijn de sporen van hun verblijf weggewerkt. Begraven zo diep dat er wel gezocht was maar geen sporen zijn gevonden.
  woensdag 24 december 2014 @ 14:28:00 #288
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147918600
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:52 schreef Perico het volgende:
Finca Las Princesas had wel een Facebook pagina, maar die is weggehaald.

Dan zul je al op een Google webcache moeten hopen die is opgeslagen.

Excuses, hij is weer open:

https://www.facebook.com/FincaLasPrincesasSa
pi_147919859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bedoel je dat het stuk huid in het water zou hebben gelegen? en dat de temperatuur van het water tussen de 10-15 graden zou zijn geweest? Dan zou de huid er toch anders uitgezien hebben als er überhaupt nog wat van over zou kunnen zijn.

Ik weet niet of deze variant hier al besproken is, ik zit nu over je antwoord na te denken. Wanneer de meiden begraven zouden zijn, op een diepte waar de grondtemperatuur 10-15 graden is, Dus niet aan de oppervlakte maar dieper en deze plek is door een extreme regenval mee gespoeld/los gespoeld dan kan dit de vindplaatsen verklaren, de staat van de huid en staat van de gevonden botten. Ook de staat van de rugzak en inhoud, deze waren mee begraven.

Ik beweer nu niet dat ze slachtoffer zijn van een misdrijf misschien zijn ze dood gevonden en door iemand begraven en zijn de sporen van hun verblijf weggewerkt. Begraven zo diep dat er wel gezocht was maar geen sporen zijn gevonden.
Ik weet niet wat de temperatuur van het rivierwater is in dat seizoen, wellicht interessant om uit te zoeken.
Er kan van alles gebeurd zijn maar ik zou zelf de rivier als bewaarplaats voor sommige resten zeker niet uitsluiten.
Dat zegt dan nog niets over de doodsoorzaak, natuurlijk of niet natuurlijk.

Maar het lijkt mij dan aannemelijker dan dat ze op een aardbeienfarm om het leven gekomen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 24-12-2014 15:08:53 ]
pi_147920056
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:28 schreef Perico het volgende:

[..]

Mooi, kunnen we verder speuren.
pi_147920062
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:28 schreef Perico het volgende:

[..]

pi_147920081
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:10 schreef jackie12 het volgende:

De reportage gaat over twee tochten per zipline. De eerste van 4 lines gaat hij met zijn vrouw. Dan, na de waterval, ca 1.40, begint zijn solotocht over de 12 lijnen en 13 platforms van de Boquete tree trek. De andere line is wel genoemd maar niet goed verstaanbaar.
pi_147920142
Ik heb een beetje moeite met het aannemen dat de botresten en het stuk huid in de open lucht na 3 maanden zo gevonden zijn. Schoen met voet en een schoon stuk heup. Wel allemaal in de buurt van elkaar. Ook met het feit dat ze 8 nachten in dat gebied zijn geweest en dat er totaal geen sporen van gevonden zijn.

Ze hoeven niet eens lang verdwaald te zijn geweest of dat er derden betrokken zijn.
1 te ver doorgelopen en 112 gebeld, telefoons vanuit de schuilhut meerdere malen aan/uit gezet
2 geschuild voor de nacht, nachtfoto's gemaakt
3 bedorven onder schuilplek (zo iets als waar Kris voorstaat)
4 door de regenbuien is deze zandmassa na een aantal maanden meegevoerd in de rivier inclusief delen van delichamen en rugzak.

Ik weet dat dit absoluut niet strookt met de data van de telefoon en de fotocamera, maar wie bewijst dat deze tijden kloppen? Als je alles in plaats van in 8 nachten in 1 nacht zou stoppen, dus de noodoproepen/foto's/tijdslijn dan is dit een reële mogelijkheid.

Hoe ver is de technologie om die telefoons met zoveel zekerheid en met zoveel finesse uit te lezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 24-12-2014 17:04:53 ]
pi_147920582
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:35 schreef RapaNui het volgende:

[..]

En ze zegt dat de temp. daar waar de aardbeien zijn, niet boven de 18 graden uitkomt. Het zou mooi zijn om te weten te komen waar deze 2 mensen lopen.

Wat mij opvalt aan de video van AFK, is dat de "Finca las Princesas" tussen aanhalingstekens staat terwijl alle overige informatie níet tussen aanhalingstekens staat. Het kan dus om een citaat gaan, of om een nick-name of om een fictieve naam die zo aan K&L is genoemd en die de meiden vervolgens aan hun ouders hebben herhaald.
Ik heb nog nergens een excursie kunnen vinden naar Finca las Princesas.
Die mensen doen de lost waterfalls. Die liggen vlak ten oosten van de vulkaan Baru en ongeveer 5 km hemelsbreed ten westen van het pianistapad.

Het idee dat ten minste Lisanne op een aardbeienfarm zou hebben gelegen lijkt me wat vergezocht, ook letterlijk.
Het probleem van de niet vergane huid en de niet vergane voet in de schoen is in feite nog onopgelost. Het antwoord ligt in temperatuur en de afwezigheid van grotere vleesetende dieren en de tijd tussen overlijden en vinden. Hoogte en / of water (koele luchtstroom door een rivierbedding) kunnen dit verklaren. Maar dan nog: als je zou willen dat een dergelijk restant gevonden zou worden, hoe zou je het dan moeten aanpakken? (hiermee niet veronderstellend dat er opzet in het spel is, gewoon als probleem) Dat lijkt me knap lastig, alleen al om te verzinnen hoe dat zou kunnen.
Voor mij toch een raadsel.

[ Bericht 2% gewijzigd door matteo_111 op 24-12-2014 15:40:48 (verbetering) ]
pi_147923036
Ook het dichte broekje is zo misschien te verklaren:
nat en vies van de modder, uitspoelen in watertje bij schuilplek, te drogen leggen op een steen.

BH's in de tas:
Bh's zitten niet lekker en worden door de meiden in de tas gestopt evenals het fototoestel en de telefoons.

takje met zakjes:
kleine markering gemaakt, voor het geval dat.

Geen afscheidsboodschap:
want ze waren er van overtuigd de volgende dag weer terug te zijn.

Geen foto's na besef van verdwaling:
Heftige situatie zodat ze besloten geen lollige foto's te maken of niet mee bezig. Of niet vrijgegeven.

Nachtfoto's:
van wat ik tot nu toe begrepen heb, is dat de ouders en onderzoekers blijven aangeven dat deze vanuit een schuilplek of grot gemaakt zijn en dat ze ervan uitgaan dat dit een vaste plek geweest is. (2vandaag)

Wat gebeurt er met die grond wanneer je er bijvoorbeeld een vuurtje onder maakt? Kan me voorstellen dat je denkt dat je onder een stevige steen schuilt maar dat dit zand in werkelijkheid zand was, wat vanaf de onderzijde door het water is uitgeslepen. Bij een watertje dus, zie nachtfoto's. Kampvuurtje eronder en dan breekt het ineens af.

Volgens deze denkwijze moet dit dan in de buurt van de vindplaats van de broek gebeurt zijn.

Daarnaast denk ik dat dit zelfde gebeurt kan zijn met Alex Humpey, verdwaald dus en volgens de discovery programma's gaan handelen:

schuilplek zoeken voor de nacht
vuurtje maken
nacht afwachten
schuilplek stort in
en weg ben je
Spijtig genoeg voor de ouders (van Alex) waarschijnlijk te ver weg van het water vandaag om nog iets van terug te vinden.

1.
hoe zeker zijn de data? Door wie zijn deze uitgelezen en hoe? Tamelijk nieuwe technieken.
2.
hoe is de samenstelling van de grond?
Ik zie stenen en gebieden met veel vegetatie en uitgeslepen paden maar ben geen expert.

edit: komen daar modderstromen voor?

3. de honden zijn een aantal malen aangeslagen, zie dagboek van de hondenreddingsbrigade. Ze hebben niet gegraven in de jungle, althans niet diep of grondig. Misschien zijn deze plekken afgedaan als mogelijke route waar de meiden gepasseerd zijn. Maar hadden ze wat dieper moeten zoeken.
Natuurlijk is hier een hoop van te zeggen, en dat is alleen maar goed.

[ Bericht 7% gewijzigd door ootjekatootje op 24-12-2014 17:11:36 ]
pi_147923503
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:24 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Die mensen doen de lost waterfalls. Die liggen vlak ten oosten van de vulkaan Baru en ongeveer 5 km hemelsbreed ten westen van het pianistapad.

Het idee dat ten minste Lisanne op een aardbeienfarm zou hebben gelegen lijkt me wat vergezocht, ook letterlijk.
Het probleem van de niet vergane huid en de niet vergane voet in de schoen is in feite nog onopgelost. Het antwoord ligt in temperatuur en de afwezigheid van grotere vleesetende dieren en de tijd tussen overlijden en vinden. Hoogte en / of water (koele luchtstroom door een rivierbedding) kunnen dit verklaren. Maar dan nog: als je zou willen dat een dergelijk restant gevonden zou worden, hoe zou je het dan moeten aanpakken? (hiermee niet veronderstellend dat er opzet in het spel is, gewoon als probleem) Dat lijkt me knap lastig, alleen al om te verzinnen hoe dat zou kunnen.
Voor mij toch een raadsel.
? serieus?

Je pakt een rugzak, stopt een bot of voet er in. Pakt de rugzak van de vrouwen erbij. Laadt de kano achterin de pickup truck. De 2 rugzakken voorin. Stapt in en rijdt naar de Changuinola rivier oever. Stukje lopen met de kano en rugzak, en je gaat te water. Die link van die Panamese jongens die gingen kanoeen op de Changuinola rivier, en waarmee bewezen is dat het kan, en hoe (web blog) is al vele malen op WS en hier gepost.

http://www.outscape.net/b(...)anguinola_river.html

Op het water roei je stroomopwaarts. Aangekomen op de juiste plek klem je de rugzak tussen 2 stenen. Verder stroomafwaarts gooi je wat stukken overboord op de oever. Of legt aan en verstop die voet.
Voila. Vergezocht. Maar het kan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 24-12-2014 17:10:04 ]
pi_147923766
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Helicopter, deur open, zetje geven, klaar.
pi_147923903
ja, kan ook. Die Poch c.s. deden dat vanuit Argentinie aangekomen boven zee, vanuit een airliner, maar boven de jungle gebeurde t ook.
  woensdag 24 december 2014 @ 17:11:16 #299
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147924004
Correspondent Marc B. blikt terug:

http://nos.nl/artikel/201(...)er-thuis-kwamen.html
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_147924154
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:11 schreef Domnivoor het volgende:
Correspondent Marc B. blikt terug: