Deze mensen lopen via 3 watervallen naar een aardbeienveldje.quote:Op woensdag 24 december 2014 05:15 schreef Perico het volgende:
Roelie sprak trouwens bij Late Night over de watervallen als een derde excursie, en niet de suffer-dan-suffe aardbeiensaaiheid.
quote:Op woensdag 24 december 2014 11:11 schreef RapaNui het volgende:
De reden dat ik naar die aardbeien finca zoek is:
Volgens forensisch expert Trejos zouden de resten (ik denk dat hij de huid bedoelt) van K&L bij lage temperatuur zijn begraven, een temperatuur van tussen 10-18 graden:
Si dejo caer un tejido humano sobre un terreno donde abunda vegetación que lo protege de la lluvia o del sol, podría conservarse, tomando en cuenta también que aquel sitio se caracterice por una temperatura que ronde entre los 10 y 18 grados centígrados, como si estuviera en una nevera”, destacó el experto.
http://www.panamaamerica.(...)ruebas-de-holandesas
Om aardbeien te kweken heb je lage temperaturen nodig. De kwekerijen zijn met name in Cerro Punta te vinden, waar het klimaat perfect is, tussen de 10-15 graden: Cerro Punta se encuentra a unos 1,970 metros sobre el nivel del mar con una temperatura entre los 10 y 15 grados centígrados.
http://proyectostephany.b(...)cia-de-chiriqui.html
Het is dezelfde als deze: dinsdag 23 december 2014 @ 00:54:30 #171quote:Op woensdag 24 december 2014 12:10 schreef jackie12 het volgende:
Na 1.25 min ook een mooie waterval waar hij overheen glijdt.
Waar is deze? Ik denk vlakbij de Pianista
Vlgs dit bericht wilde hij hier naar toe: http://www.hln.be/hln/nl/(...)ls-Britse-Alex.dhtmlquote:Op woensdag 24 december 2014 12:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoeveel watervallen met excursies zijn er daar? Alex Humprey ging ook naar de watervallen.
Klopt maar nu met de vraag waar deze waterval isquote:Op woensdag 24 december 2014 12:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Het is dezelfde als deze: dinsdag 23 december 2014 @ 00:54:30 #171
En ze zegt dat de temp. daar waar de aardbeien zijn, niet boven de 18 graden uitkomt. Het zou mooi zijn om te weten te komen waar deze 2 mensen lopen.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:22 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Deze mensen lopen via 3 watervallen naar een aardbeienveldje.
Als je het deze keer dan maar kunt onthouden........quote:Op woensdag 24 december 2014 01:50 schreef jackie12 het volgende:
Eindelijk! We hebben een mysterie opgelost!
Ik acht de rivier dan toch een grotere kanshebber. Resten zouden dan tijdens het regenseizoen en het uitwassen over de oevers verspreid kunnen zijn.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:11 schreef RapaNui het volgende:
De reden dat ik naar die aardbeien finca zoek is:
Volgens forensisch expert Trejos zouden de resten (ik denk dat hij de huid bedoelt) van K&L bij lage temperatuur zijn begraven, een temperatuur van tussen 10-18 graden:
Si dejo caer un tejido humano sobre un terreno donde abunda vegetación que lo protege de la lluvia o del sol, podría conservarse, tomando en cuenta también que aquel sitio se caracterice por una temperatura que ronde entre los 10 y 18 grados centígrados, como si estuviera en una nevera”, destacó el experto.
http://www.panamaamerica.(...)ruebas-de-holandesas
Om aardbeien te kweken heb je lage temperaturen nodig. De kwekerijen zijn met name in Cerro Punta te vinden, waar het klimaat perfect is, tussen de 10-15 graden: Cerro Punta se encuentra a unos 1,970 metros sobre el nivel del mar con una temperatura entre los 10 y 15 grados centígrados.
http://proyectostephany.b(...)cia-de-chiriqui.html
Bedoel je dat het stuk huid in het water zou hebben gelegen? en dat de temperatuur van het water tussen de 10-15 graden zou zijn geweest? Dan zou de huid er toch anders uitgezien hebben als er überhaupt nog wat van over zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik acht de rivier dan toch een grotere kanshebber. Resten zouden dan tijdens het regenseizoen en het uitwassen over de oevers verspreid kunnen zijn.
Excuses, hij is weer open:quote:Op woensdag 24 december 2014 13:52 schreef Perico het volgende:
Finca Las Princesas had wel een Facebook pagina, maar die is weggehaald.
Dan zul je al op een Google webcache moeten hopen die is opgeslagen.
Ik weet niet wat de temperatuur van het rivierwater is in dat seizoen, wellicht interessant om uit te zoeken.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bedoel je dat het stuk huid in het water zou hebben gelegen? en dat de temperatuur van het water tussen de 10-15 graden zou zijn geweest? Dan zou de huid er toch anders uitgezien hebben als er überhaupt nog wat van over zou kunnen zijn.
Ik weet niet of deze variant hier al besproken is, ik zit nu over je antwoord na te denken. Wanneer de meiden begraven zouden zijn, op een diepte waar de grondtemperatuur 10-15 graden is, Dus niet aan de oppervlakte maar dieper en deze plek is door een extreme regenval mee gespoeld/los gespoeld dan kan dit de vindplaatsen verklaren, de staat van de huid en staat van de gevonden botten. Ook de staat van de rugzak en inhoud, deze waren mee begraven.
Ik beweer nu niet dat ze slachtoffer zijn van een misdrijf misschien zijn ze dood gevonden en door iemand begraven en zijn de sporen van hun verblijf weggewerkt. Begraven zo diep dat er wel gezocht was maar geen sporen zijn gevonden.
Mooi, kunnen we verder speuren.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:28 schreef Perico het volgende:
[..]
Excuses, hij is weer open:
https://www.facebook.com/FincaLasPrincesasSa
quote:Op woensdag 24 december 2014 14:28 schreef Perico het volgende:
[..]
Excuses, hij is weer open:
https://www.facebook.com/FincaLasPrincesasSa
De reportage gaat over twee tochten per zipline. De eerste van 4 lines gaat hij met zijn vrouw. Dan, na de waterval, ca 1.40, begint zijn solotocht over de 12 lijnen en 13 platforms van de Boquete tree trek. De andere line is wel genoemd maar niet goed verstaanbaar.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:10 schreef jackie12 het volgende:
Na 1.25 min ook een mooie waterval waar hij overheen glijdt.
Waar is deze? Ik denk vlakbij de Pianista
Die mensen doen de lost waterfalls. Die liggen vlak ten oosten van de vulkaan Baru en ongeveer 5 km hemelsbreed ten westen van het pianistapad.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:35 schreef RapaNui het volgende:
[..]
En ze zegt dat de temp. daar waar de aardbeien zijn, niet boven de 18 graden uitkomt. Het zou mooi zijn om te weten te komen waar deze 2 mensen lopen.
Wat mij opvalt aan de video van AFK, is dat de "Finca las Princesas" tussen aanhalingstekens staat terwijl alle overige informatie níet tussen aanhalingstekens staat. Het kan dus om een citaat gaan, of om een nick-name of om een fictieve naam die zo aan K&L is genoemd en die de meiden vervolgens aan hun ouders hebben herhaald.
Ik heb nog nergens een excursie kunnen vinden naar Finca las Princesas.
? serieus?quote:Op woensdag 24 december 2014 15:24 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Die mensen doen de lost waterfalls. Die liggen vlak ten oosten van de vulkaan Baru en ongeveer 5 km hemelsbreed ten westen van het pianistapad.
Het idee dat ten minste Lisanne op een aardbeienfarm zou hebben gelegen lijkt me wat vergezocht, ook letterlijk.
Het probleem van de niet vergane huid en de niet vergane voet in de schoen is in feite nog onopgelost. Het antwoord ligt in temperatuur en de afwezigheid van grotere vleesetende dieren en de tijd tussen overlijden en vinden. Hoogte en / of water (koele luchtstroom door een rivierbedding) kunnen dit verklaren. Maar dan nog: als je zou willen dat een dergelijk restant gevonden zou worden, hoe zou je het dan moeten aanpakken? (hiermee niet veronderstellend dat er opzet in het spel is, gewoon als probleem) Dat lijkt me knap lastig, alleen al om te verzinnen hoe dat zou kunnen.
Voor mij toch een raadsel.
interessante invalshoek en opmerking over het verdraaien van de feitenquote:Op woensdag 24 december 2014 17:11 schreef Domnivoor het volgende:
Correspondent Marc B. blikt terug:
http://nos.nl/artikel/201(...)er-thuis-kwamen.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |