abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147937430
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 22:43 schreef Moody het volgende:
Daarbij is die 12 miljoen op jaarbasis een schijntje van het bedrag dat bijv. de 302 miljoen die de Postcode Loterij heeft gegeven dit jaar. Niemand schijnt daar aandacht aan te besteden bijv.
Je kan ook beter direct je geld aan een goed doel geven (of verbranden) dan meedoen aan een loterij.
pi_147937623
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:00 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Je kan ook beter direct je geld aan een goed doel geven (of verbranden) dan meedoen aan een loterij.
Het was een voorbeeld. Loterijen spelen goed in op het schuldgevoel van mensen om klanten te lokken. Maar uiteindelijk doneren ze wel veel geld aan goede doelen. Ik wil er alleen mee zeggen dat die 12 miljoen echt een schijntje is op "goedendoelengebied" in Nederland. Veruit het meeste geld gaat al naar doelen in Nederland zelf. Veel mensen roepen maar wat :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 december 2014 @ 23:44:21 #78
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_147938961
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 22:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan blijven veel mensen nog steeds arm. Moet al 1.950 ¤ verdienen om niet meer arm te zijn met gezin met 2 kinderen.... Dus iedereen vanaf modaal is arm.
Mensen die ¤1950 per maand verdienen vergelijken met mensen die geen enkele cent verdienen en kilometers moeten lopen voor iets simpels als schoon drinkwater .... wow .... just wow.
pi_147944553
Feit is dat je aan de Voedselbank kan schenken zoveel je wil. Hoeveel mensen die het doel van SQ in twijfel nemen, hebben al eens aan de Voedselbank geschonken?

En ook aan de Voedselbank kleven twijfels. Er zijn mensen die met de auto met 2 honden op de achterbank hun voedselpakket ophalen. En "wij" klagen dat een luttele 12 miljoen wordt gebruikt voor iets waar elke Nederlander (werkend of niet) al gratis gebruik van kan maken. Tja.
'13 |
'14
pi_147944651
Men vergeet overigens dat iedereen (via het belastingstelsel) het godganse jaar al indirect doneert aan de faalhazen in Nederland. Daarnaast zijn er acties van de voedselbank, het leger des heils.

Hoe durf je dan nog te schreeuwen dat ook Serious Request de eindopbrengst naar de minder bedeelden moet sturen, die het overigens alsnog stukken beter hebben dan kwetsbare mensen in bijvoorbeeld Afrika.
pi_147944685
Het goede doel dit jaar was dan ook compleet belachelijk.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_147944769
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 09:39 schreef danos het volgende:
Het goede doel dit jaar was dan ook compleet belachelijk.
Doel was natuurlijk niet belachelijk, maar het is allemaal te vaag. De 12 miljoen gaat bij de vele miljarden die Rode Kruis / Red Cross jaarlijks al binnenharkt. Tenminste, dat gevoel hebben veel mensen terecht.

Ze kunnen beter een doel stellen zoals: "Bouw een ziekenhuis in plaats X" en dan tijdens de SR van het volgende jaar een reportage laten zien van de vorderingen. Dan maak je het visueel voor veel mensen.
'13 |
'14
pi_147944946
Is dit het topic waarin we TS aanbidden omdat hij ¤50 aan een Nederlander heeft gegeven én nog aan SR gaat doneren? Wat een held is het ook. _O_
pi_147945762
Als je een actie wil voor mensen in Nederland, begin er dan zelf 1, of doe de oogkleppen eens af en doe mee met 1 van de vele acties voor eigen land die er al zijn.

3FM en het rode kruis kiezen er met Serious Request voor om de medemens die het echt slecht heeft op deze wereld te helpen. De mensen die het slecht hebben in Nederland hebben het nog altijd vele male beter dan de meeste mensen in een 3e wereldland en het niet helpen van die 3e wereldlanden zorgt er op de lange duur alleen maar voor dat het hier in de 1e wereldlanden ook achteruit gaat.
pi_147945949
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 09:23 schreef Moody het volgende:

En ook aan de Voedselbank kleven twijfels. Er zijn mensen die met de auto met 2 honden op de achterbank hun voedselpakket ophalen.
Dit.

Hard werkende mensen die net rond komen en geen huisdieren nemen omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen... en dan wel mensen die een voedselpakket komen halen met de keet vol met huisdieren en tablets. Ze bestaan :N
The secret of getting ahead is getting started
pi_147946071
De komst van de voedselbanken vond ik jaren geleden sowieso al iets om direct weer af te schaffen. Je schept namelijk dan de ruimte om het begrip 'armoede' vele malen meer op te rekken en de aandacht voor dat soort armoede verzwakt.

Verder moet iedereen zijn bek houden over de 'hardwerkende mens'. Ieder mens verdient zijn geluk, of je nu wel of niet hard werkt.
pi_147949779
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 09:51 schreef Moody het volgende:

[..]

Doel was natuurlijk niet belachelijk, maar het is allemaal te vaag. De 12 miljoen gaat bij de vele miljarden die Rode Kruis / Red Cross jaarlijks al binnenharkt. Tenminste, dat gevoel hebben veel mensen terecht.

Ze kunnen beter een doel stellen zoals: "Bouw een ziekenhuis in plaats X" en dan tijdens de SR van het volgende jaar een reportage laten zien van de vorderingen. Dan maak je het visueel voor veel mensen.
Hoezo is dat gevoel terecht?
Al het geld gaat naar het project. Geen euro naar de directeur of andere projecten en elk jaar is er een rapport in november voor de verantwoording.
dag
  vrijdag 26 december 2014 @ 12:38:00 #88
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_147971737
Los van het feit dat ik SER een enorm hypocriete onzin vind, in dit land is armoede nog altijd een keuze en geen verplichting. Een dergelijke actie in dit land heeft zo mogelijk nog minder zin dan voor welk ander land ook.

Ik doneer ruim voldoende via belasting, loterij en waarschijnlijk nog honderd andere manieren die ik niet weet, dus ik voel me absoluut niet geroepen om mijn schuldgevoel nog verder af te kopen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 december 2014 @ 12:43:50 #89
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_147971868
Waarom hebben zoveel mensen het toch steeds over schuldgevoel afkopen? Ik doneer omdat ik dat wil. Ik doneer omdat ik het goed heb en die paar euro's prima kan missen. Als ik daar dan iemand mee kan helpen die het echt super super slecht heeft is dat toch prima.

Waar zou ik me schuldig over moeten voelen? Dat ik het goed heb? Dat ik in een land geboren ben waar geen oorlog heerst? Dat is toch niet mijn schuld? Dat ik geld kan uitgeven aan muziek en andere vormen van entertainment?

Ik voel me nergens schuldig over, maar doneer toch ieder jaar weer met veel plezier.
  vrijdag 26 december 2014 @ 12:50:14 #90
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_147972003
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 12:43 schreef Kyran het volgende:
Waarom hebben zoveel mensen het toch steeds over schuldgevoel afkopen? Ik doneer omdat ik dat wil. Ik doneer omdat ik het goed heb en die paar euro's prima kan missen. Als ik daar dan iemand mee kan helpen die het echt super super slecht heeft is dat toch prima.

Waar zou ik me schuldig over moeten voelen? Dat ik het goed heb? Dat ik in een land geboren ben waar geen oorlog heerst? Dat is toch niet mijn schuld? Dat ik geld kan uitgeven aan muziek en andere vormen van entertainment?

Ik voel me nergens schuldig over, maar doneer toch ieder jaar weer met veel plezier.
Volgens de media zou je je daar inderdaad schuldig over moeten voelen. wij zitten in onze verwarmde huizen met een dikke auto voor de deur aan een overmatig kerstdiner, terwijl een groot deel van de wereld honger lijd.

Maar 1 keer per jaar doneren we 10 euro en dan mag je de rest van het jaar weer doorleven.

Het is gewoon spelen op sentiment en schuldgevoelens, meer niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')