Je kan ook beter direct je geld aan een goed doel geven (of verbranden) dan meedoen aan een loterij.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:43 schreef Moody het volgende:
Daarbij is die 12 miljoen op jaarbasis een schijntje van het bedrag dat bijv. de 302 miljoen die de Postcode Loterij heeft gegeven dit jaar. Niemand schijnt daar aandacht aan te besteden bijv.
Het was een voorbeeld. Loterijen spelen goed in op het schuldgevoel van mensen om klanten te lokken. Maar uiteindelijk doneren ze wel veel geld aan goede doelen. Ik wil er alleen mee zeggen dat die 12 miljoen echt een schijntje is op "goedendoelengebied" in Nederland. Veruit het meeste geld gaat al naar doelen in Nederland zelf. Veel mensen roepen maar watquote:Op woensdag 24 december 2014 23:00 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Je kan ook beter direct je geld aan een goed doel geven (of verbranden) dan meedoen aan een loterij.
Mensen die ¤1950 per maand verdienen vergelijken met mensen die geen enkele cent verdienen en kilometers moeten lopen voor iets simpels als schoon drinkwater .... wow .... just wow.quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan blijven veel mensen nog steeds arm. Moet al 1.950 ¤ verdienen om niet meer arm te zijn met gezin met 2 kinderen.... Dus iedereen vanaf modaal is arm.
Doel was natuurlijk niet belachelijk, maar het is allemaal te vaag. De 12 miljoen gaat bij de vele miljarden die Rode Kruis / Red Cross jaarlijks al binnenharkt. Tenminste, dat gevoel hebben veel mensen terecht.quote:Op donderdag 25 december 2014 09:39 schreef danos het volgende:
Het goede doel dit jaar was dan ook compleet belachelijk.
Dit.quote:Op donderdag 25 december 2014 09:23 schreef Moody het volgende:
En ook aan de Voedselbank kleven twijfels. Er zijn mensen die met de auto met 2 honden op de achterbank hun voedselpakket ophalen.
Hoezo is dat gevoel terecht?quote:Op donderdag 25 december 2014 09:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Doel was natuurlijk niet belachelijk, maar het is allemaal te vaag. De 12 miljoen gaat bij de vele miljarden die Rode Kruis / Red Cross jaarlijks al binnenharkt. Tenminste, dat gevoel hebben veel mensen terecht.
Ze kunnen beter een doel stellen zoals: "Bouw een ziekenhuis in plaats X" en dan tijdens de SR van het volgende jaar een reportage laten zien van de vorderingen. Dan maak je het visueel voor veel mensen.
Volgens de media zou je je daar inderdaad schuldig over moeten voelen. wij zitten in onze verwarmde huizen met een dikke auto voor de deur aan een overmatig kerstdiner, terwijl een groot deel van de wereld honger lijd.quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:43 schreef Kyran het volgende:
Waarom hebben zoveel mensen het toch steeds over schuldgevoel afkopen? Ik doneer omdat ik dat wil. Ik doneer omdat ik het goed heb en die paar euro's prima kan missen. Als ik daar dan iemand mee kan helpen die het echt super super slecht heeft is dat toch prima.
Waar zou ik me schuldig over moeten voelen? Dat ik het goed heb? Dat ik in een land geboren ben waar geen oorlog heerst? Dat is toch niet mijn schuld? Dat ik geld kan uitgeven aan muziek en andere vormen van entertainment?
Ik voel me nergens schuldig over, maar doneer toch ieder jaar weer met veel plezier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |