Hallon,
Ik zit momenteel in de trein en had net, zoals elke week een grote beker gezoete melk met koffie gekocht. Afijn, ik stap de trein in en kieper de hele inhoud van dat dure mengels op de vloer onder de stoelen. Gelukkig gebeurde dit onder het oog van maar een paar medepassagiers die vervolgens een soort zwijgplicht uit medeleven vervullen.
Er ligt dus een enorme plas mocha bruin sap verspreid onder de stoelen voor mij. De coupe heeft zich ondertussen gevuld met een rijke koffie caramelgeur.
De vrouw naast mij waarschuwde me nog dat ik mijn tas niet in de smurrie moet zetten in de overtuiging dat dit alles a priori van mijn aanvang is.
Na de vrouw in vertrouwen het voorval te hebben toegefluisterd besluit ik de vermoorde onschuld te spelen.
De trein is vol en al meerdere mensen hebben de stoelen voor mij gelaten voor wat het is, sommigen onder het uiten van luide walging.
De twee Marokkanen schuin voor mij vinden het spoor van vermalen koffiebonen fascinerend en merken opeens op dat niet alleen de trein is vertrokken en op weg is, maar ook de koffie heeft besloten om door de coupe zijn eigen pad te vinden aangemoedigd door de zwaartekracht.
Bij elk station zijn de Mocroboiis zo attent nieuwe reizigers te wijzen op de plas met koffie terwijl ze met een schuin oog grinnekend mij verdenken van dit alles.
Het meisje achter mij heeft ontdekt dat de bruine vloeistof ook haar kant op komt en besluit op onderzoek uit te gaan. Gelukkig denkt ze dat het plaats delict zich bij de zitjes voor mij bevind.
Ondertussen probeer ik mijn oren en wangen zo lelieblank mogelijk te houden en speel zo goed als ik kan dat deze rommel er altijd al is geweest. Mijn eigen herbruikbare starbucksbeker heb ik al verdekt weten weg te moffelen in de schaduw. Ik zit peentjes te zweten en moet nu nog 40 min. en de trein zit nog steeds bomvol.
Klacht: dure koffie onbedoeld aan de treinvloer geofferd terwijl ik er constant gezeik over moet aanhoren.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2014 23:22:13 ]