i know..quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:31 schreef liedetector het volgende:
[..]
Reageerdevoor de aanvulling idd,scusi!
Ja en nee.... ik vind het dubbel en ik ben er nog niet uit hoe het precies zit (en stem al zolang ik magstemmen fanatiek en altijd links georienteert, maar merk wel nu ook weer het zorg accoord watiknou nit echt democratischvind, dat er iets scheef loopt) en nee ik doneer niet aa SR enook niet aan555 wel aan andere doelenquote:Op vrijdag 19 december 2014 17:33 schreef Sunnythesun het volgende:
En daarbij: in NL is het absoluut niet nodig dat mensen onder de armoedegrens leven. Dat dit wel gebeurt komt gewoon door stom stemmen tijdens de verkiezingen
Persoonlijk stem ik dan gewoon liever wat socialer, zeur ik niet over de belasting die ik moet betalen en geef ik geld aan mensen die écht slachtoffer zijn. Of diertjes.. en nog zo wat. Ieder z'n ding..
dat was een edit die mis ging...quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:36 schreef liedetector het volgende:
[..]
Ja en nee.... ik vind het dubbel en ik ben er nog niet uit hoe het precies zit (en stem al zolang ik magstemmen fanatiek en altijd links georienteert, maar merk wel nu ook weer het zorg accoord wat ik nou niet echt democratisch vind, dat er iets scheef loopt) en nee ik doneer niet aa SR enook niet aan555 wel aan andere doelen
Prima toch! Moet iedereen ook gewoon zelf weten.quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:36 schreef liedetector het volgende:
[..]
Ja en nee.... ik vind het dubbel en ik ben er nog niet uit hoe het precies zit (en stem al zolang ik magstemmen fanatiek en altijd links georienteert, maar merk wel nu ook weer het zorg accoord watiknou nit echt democratischvind, dat er iets scheef loopt) en nee ik doneer niet aa SR enook niet aan555 wel aan andere doelen
Opeens ...quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:31 schreef golfer het volgende:
Opeens allerlei verjaardagskaarten in de brievenbus van een aantal mensen uit deze SC. Heel hartelijk dank daarvoor.
Ja nee, zo simpel is het natuurlijk ook niet (en de reden van mijn wantrouwen idd), maar globaal gezien wel waar.. Als je voor een groot VVD stemt als land weet je dat het beleid niet heel sociaal gaat zijn..quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:40 schreef liedetector het volgende:
@sunny wat mij tegen staat is het "daar hebben we voor gekozen"
dat ben ik niet met je eens, kijk nueen pvda zn beloftes qua campagne eens verlochenen, hoe moet je dat incalculerendan? (gelukkig niet mijn stem, maar ik zou me verraden voelen)
quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:44 schreef liedetector het volgende:
ik ben het in grote lijnenmet je eens hoor sunny, maar ik denk na je laatste aanvulling dat je mijn "concern" (weet ff niet NL woord) ook wel snapt wat ik bedoel. (6 x ge-edit en hjir laat ik het toch maar bij0
quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:45 schreef golfer het volgende:
Heb van een Bol.com kaart die ik kreeg van mijn ex en onze zoon een rookoven gekocht.
O! Jaloers! Wat leuk!quote:
Als ie volgende week ofzo wordt afgeleverd maar eens mee gaan experimenteren.quote:
Bietjes rokenquote:Op vrijdag 19 december 2014 17:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Als ie volgende week ofzo wordt afgeleverd maar eens mee gaan experimenteren.
kon het niet helemaal laten maar wil geen oordeel geven of echt de diepte in;)quote:
Op dit moment vind ik je geen klootzak hoorquote:Op vrijdag 19 december 2014 17:47 schreef liedetector het volgende:
[..]
kon het niet helemaal laten maar wil geen oordeel geven of echt de diepte in;)
al vind niemand me aardig, de eerste x dat ik reageerde was ik een klooniwanius en nu een klootzak (vind het best)
Lets stick to it (my middle name might be asshole) dus ja...quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Op dit moment vind ik je geen klootzak hoor
Kan nog veranderen![]()
![]()
Met een kleine aanpassing, want fan van 1e uurquote:Op vrijdag 19 december 2014 17:51 schreef minilot het volgende:
Mbt. doel SR: het concept erachter is nu eenmaal dat elk jaar gekozen wordt voor een groot 'verborgen' probleem ergens in de wereld. Daar valt het feit dat veel Nederlanders op of onder de armoedegrens zitten nou eenmaal niet onder.
Sowieso, ik heb zelf geen fluit met Serious Request, maar grootschalige verkrachtingen in oorlogsgebieden, massale kindersterfte door diarree, de schreeuw om schoon drinkwater: dat soort themas zijn natuurlijk wel heel andere koek dan mensen in Nederland die, hoe akelig dat ook is, met heel weinig geld moeten zien rond te komen.
Dat vind ik er in elk geval van.
Sta ik ook achter, en ik hoop dat wat ze ophalen ook iets doet.... de ervaring leert dt oorlog en vrouwenonderdrukking nou eenmaal niet op te lossen zijn met een paar miljoen en ik ook hoop dat het idd komt (geld dus) waar het moet komen!quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:51 schreef minilot het volgende:
Sowieso, ik heb zelf geen fluit met Serious Request, maar grootschalige verkrachtingen in oorlogsgebieden, massale kindersterfte door diarree, de schreeuw om schoon drinkwater: dat sort themas zijn natuurlijk wel heel andere koek dan mensen in Nederland die, hoe akelig dat ook is, met heel weinig geld moeten zien rond te komen.
En die mensen hebben doorgaans gewoon een dak boven hun hoofd en sterven niet van de honger of leven in een oorlogsgebied waar je elk moment vermoord of verkracht kan worden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:51 schreef minilot het volgende:
grootschalige verkrachtingen in oorlogsgebieden, massale kindersterfte door diarree, de schreeuw om schoon drinkwater: dat soort themas zijn natuurlijk wel heel andere koek dan mensen in Nederland die, hoe akelig dat ook is, met heel weinig geld moeten zien rond te komen.
Ook dat ja!quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:53 schreef Sunnythesun het volgende:
En dat betekent niet dat ik niet voor lokale doelen iets zou geven of zo, het ene sluit het andere gewoonweg niet uitIt's as simple as that!
Ik maak me grotere zorgen of mijn belastigbijdrage wel op de juiste plek terecht komt eerlijk gezegd..quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:53 schreef liedetector het volgende:
[..]
Sta ik ook achter, en ik hoop dat wat ze ophalen ook iets doet.... de ervaring leert dt oorlog en vrouwenonderdrukking nou eenmaal niet op te lossen zijn met een paar miljoen en ik ook hoop dat het idd komt (geld dus) waar het moet komen!
Ja, huh? Bron?quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:53 schreef Isabeau het volgende:
Al las ik vorige week wel dat er ca 60.000 daklozen zijn in Nederland en ben ik nou gek of is dat een absurd hoog getal?
Denk dat mijn getal hier vandaan komt:quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:57 schreef Sunnythesun het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-jaren-toegenomen/
quote:Het aantal mensen dat gebruikmaakt van de daklozenopvang is de laatste jaren flink gegroeid, zo meldde EenVandaag zaterdag. Dit jaar maakten ongeveer 66.000 mensen gebruik van de opvang, tegenover 50.000 in 2009. Er zouden duizenden mensen op de wachtlijst staan.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Denk dat mijn getal hier vandaan komt:
[..]
Ik denk dat laatste, dat over het jaar gezien er minstens zoveel mensen in ieder geval een tijdje dakloos zijn geweest.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:00 schreef Sunnythesun het volgende:
dat denk ik ook. Ik krijg alleen niet helder of dat dan ook betekent dat er zoveel mensen tegelijk, op dít moment, dakloos zijn
Of dat het over het jaar gezien individuen zijn waarvan een deel wellicht nu niet meer dakloos is.
Ja dat denk ik ook gezien de eerder genoemde cijfers. Maar het staat er niet echt duidelijk..quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat laatste, dat over het jaar gezien er minstens zoveel mensen in ieder geval een tijdje dakloos zijn geweest.
Ben ik met je eensquote:Op vrijdag 19 december 2014 18:04 schreef Isabeau het volgende:
Toch vind ik dat trieste cijfers, want dakloos worden in Nederland zou niet nodig moeten zijn met de juiste hulp (meestal combinatie psychische problemen & financieel). Maar instanties zijn zo ontzettend verdeeld/verspreid. Er zijn zoveel organisaties waar je bij terecht zou kunnen en die zouden zoveel sterker zijn als het er maar één was. Denk ik dan.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:25 schreef Lonaa het volgende:
BAM:
Amuse van geitenkaas, geroosterde biet en gesuikerde kumquat
Kippenleverpate met cranberrycompote, vers brood en tuinkers
Gravlax met biet op een zoet aardappelpannekoekje met ei, zure room, dille en bieslook
Paddestoelensoep met bladerdeegspekspiraal
Eendenborst, pommes anna, gekaremeliseerde witlof, rode wijnsaus met frambozen, sinaasappelsesamkoekje
Kaasplankje met 4 soorten kaas, een dadel en vijgenbrood
Stoofpeer met passievrucht creme anglaise en crumble
Schaakmatkoekje en kokosmakronen met koffie
Voor 4, en misschien als je het heel lief vraagt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:26 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]voor hoeveel personen? Is er nog plek
Bij de Lidl kan je volgens mij menukaartjes printen.. even op lidl.nl kijkenquote:Op vrijdag 19 december 2014 18:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voor 4, en misschien als je het heel lief vraagt.![]()
Hoe zou ik het beste mooie menukaartjes kunnen maken? Iemand daar geweldige ideeen over?
Mooi papier en zilveren pen of zo? Ik ben daar nooit zo goed inquote:Op vrijdag 19 december 2014 18:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voor 4, en misschien als je het heel lief vraagt.![]()
Hoe zou ik het beste mooie menukaartjes kunnen maken? Iemand daar geweldige ideeen over?
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Mooi papier en zilveren pen of zo? Ik ben daar nooit zo goed in
Ik ben pinterest ff aan het afzoeken voor je, zo iets vind ik zelf wel mooi:quote:
Simpel en elegant. Past ook wel bij m'n tafel.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik ben pinterest ff aan het afzoeken voor je, zo iets vind ik zelf wel mooi:
http://media-cache-ec0.pi(...)424c04c12b66bfce.jpg
Of zo iets: simpel te printen:
http://media-cache-ak0.pi(...)8947da013980449f.jpg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |