Als het de vrouw van mijn leven is zeker wel. Als ze het maar vertikt dat dat haar laatste is. Verder moet ik wel eerlijk zeggen dat als het kindje een vervelende schreeuwlelijk is dat ik het contact wel zou verbreken hahaha. Waarom lach ik.quote:Op zondag 21 december 2014 01:03 schreef Landysh het volgende:
Random vraag, zouden jullie kunnen trouwen met iemand die al een (jong) kind heeft?
Dit waren 4 kerels onder de 25. Zijn nu toch maar binnengeroepen omdat ze stampij begonnen te maken. Het is dat ik te zwak ben om ze de les te lezenquote:Op zondag 21 december 2014 01:15 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan de wat oudere Turken altijd samen met zoon/dochter/neef omdat ze slecht tot geen Nederlands spreken + elkaar steunenHelemaal niet erg, tenzij ze dus praten en lachen, dat is not done.
Kijk dat zijn dingen die je al weet voordat je eraan begint. Samen op vakantie gaan etc. kan meestal prima aangezien het kind regelmatig bij haar andere ouder is. Het gaat mij btw vooral om kinderen die dus nog een vader of moeder hebben en hoe het kan lopen tussen jou, het kind en die ouder.quote:Op zondag 21 december 2014 01:17 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Waarom ik het zeg. Als je met iemand gaat trouwen/samenwonen wil je genieten van elkaar, samen op vakantie, samen naar de film, uit eten, etc.
Als er vanaf dag 1 al een kind aanwezig is, gaan die dingen wat moeilijker. Voor de moeder/vader zal dat niet zo erg zijn, die is dat gewend en heeft zijn/haar dagelijkse leven er op aangepast.
De partner zonder kind niet.
Dat weet je dus niet altijd. In 'mijn' geval is het pas misgegaan nadat zij dus ook kinderen kreeg van hem. Dan kun je niet even contact verbreken.quote:Op zondag 21 december 2014 01:19 schreef Santello het volgende:
[..]
Als het de vrouw van mijn leven is zeker wel. Als ze het maar vertikt dat dat haar laatste is. Verder moet ik wel eerlijk zeggen dat als het kindje een vervelende schreeuwlelijk is dat ik het contact wel zou verbreken hahaha. Waarom lach ik.
Dat zijn inderdaad dingen die je van te voren weet, maar praktijk is altijd andersquote:Op zondag 21 december 2014 01:23 schreef Landysh het volgende:
[..]
Kijk dat zijn dingen die je al weet voordat je eraan begint. Samen op vakantie gaan etc. kan meestal prima aangezien het kind regelmatig bij haar andere ouder is. Het gaat mij btw vooral om kinderen die dus nog een vader of moeder hebben en hoe het kan lopen tussen jou, het kind en die ouder.
Het lijkt mij echt verschrikkelijk als het vlees en bloed van je man/vrouw jou diep haat en tegen jou wordt opgezet door haar andere ouder, waardoor jij uiteindelijk ook ruzie krijgt met je partner. En dit jarenlang moeten slikken.
Nee, natuurlijk niet. Je kunt nooit van te voren weten hoe een kind op je nieuwe partner zal reageren. Dat zijn dingen waar je pas achterkomt nadat je een tijdje hebt samengewoond met haar en jouw kind (overigens komt dat kind maar een keer in de twee weken een weekend langs, maar zelfs dat is al te veel).quote:Op zondag 21 december 2014 01:29 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad dingen die je van te voren weet, maar praktijk is altijd anders
Wat jij zegt, weet je ook van te voren. Dat zal die ouder pas doen wanneer ze gaan trouwen, maar al op het moment dat hij weet dat ze een ander heeft. Of niet?
Ik persoonlijk zou never nooit met iemand trouwen die al een kind heeft: ik ga geen vader figuur spelen voor iemand anders kind. Icimden o sevgi gelmez enzo.
Dit is een belangrijk punt inderdaad. Ook al kun je het perfect vinden met iemand, die vragen gaan toch wel in je achterhoofd spelen. Vooral wanneer er een moeizame relatie is met de gescheiden vader/moeder, zoals jij het beschrijft. Het is dan een hele taak om dat kind comfortabel te kunnen stellen en er een band mee te krijgen. Of je hiermee om kunt gaan verschilt uiteraard van persoon tot persoon. Ik weet niet of ik dit zou kunnen.quote:Op zondag 21 december 2014 01:15 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ik merk dat het eigenlijk alleen heel goed gaat in de gevallen waarbij het kind een afwezige of overleden vader/moeder heeft. Voor de rest zijn er altijd wel conflicten.
Hoe is het nu met je? Op dit tijdstip naar een arts gaan.. Dan moet het ernstig zijn.quote:Op zondag 21 december 2014 00:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh ze gaan nu klagen omdat de benauwde baby die later kwam eerder geholpen wordt. Blijkbaar is een gekneusde voet urgenter.
Jup, mooi verwoord.quote:Op zondag 21 december 2014 01:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dit is een belangrijk punt inderdaad. Ook al kun je het perfect vinden met iemand, die vragen gaan toch wel in je achterhoofd spelen. Vooral wanneer er een moeizame relatie is met de gescheiden vader/moeder, zoals jij het beschrijft. Het is dan een hele taak om dat kind comfortabel te kunnen stellen en er een band mee te krijgen. Of je hiermee om kunt gaan verschilt uiteraard van persoon tot persoon. Ik weet niet of ik dit zou kunnen.
Ik heb zelf ook een tante die drie kinderen heeft uit twee huwelijken. De vader van het kind uit haar eerste huwelijk, een volwassen vrouw inmiddels, was ook 'afwezig', zoals jij dat noemt, dus dan is er inderdaad geen probleem.
Mijn vader heeft ook twee zussen die van een andere vader zijn, omdat mijn oma een tweede keer is getrouwd na het overlijden van mijn opa. Die stiefvader van mijn vader was gelukkig wel een goed iemand, want de verhouding van mijn vader met zijn zussen is gewoon zoals die van volle broers en zussen.
Keel- en longontstekingquote:Op zondag 21 december 2014 01:53 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hoe is het nu met je? Op dit tijdstip naar een arts gaan.. Dan moet het ernstig zijn.
Precies. Ook een reden waarom ik het altijd vreemd heb gevonden waarom samengestelde families zoals je zegt zo'n taboe zijn onder Turken, alsof het iets schaamteloos is.quote:Op zondag 21 december 2014 01:55 schreef Landysh het volgende:
[..]
Jup, mooi verwoord.
Opvallend genoeg ken ik best veel mensen met stiefmoeders- en vaders waarbij het dus altijd goed ging, maar in bijna alle gevallen was er een sprake van een afwezige ouder en nam de stiefvader of -moeder de plek in van die afwezige ouder. Een van de redenen waarom ik nooit raar heb gekeken naar samengestelde families (terwijl het best wel een taboe is onder Turken) of naar een eventuele relatie met iemand met een kind. Maar ik zie eigenlijk nu pas in dat het allemaal gevallen met afwezige ouders zijn.
Nu ik van dichtbij meemaak dat het heel anders kan lopen wanneer het kind geen afwezige ouder heeft (het gaat dus om een familielid, was vast wel duidelijk) zal ik wel 10000x nadenken voordat ik aan zoiets begin.
Zelfs onder die samengestelde families is het soms een taboe. Een van mijn beste vriendinnen kwam er pas op haar elfde achter dat haar broer en zus haar halfbroers en -zussen waren.quote:Op zondag 21 december 2014 02:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Precies. Ook een reden waarom ik het altijd vreemd heb gevonden waarom samengestelde families zoals je zegt zo'n taboe zijn onder Turken, alsof het iets schaamteloos is.
Tenzij je ze wilt dragen naar een bruiloft zoals Che zei snap ik niet waarom niet? Het zijn doodnormale sneakers.quote:
Ik maak muzieklijsten. Val daar ook makkelijk bij in slaap.quote:Op zondag 21 december 2014 02:00 schreef Landysh het volgende:
Lol was bezig met het samenstellen van een nieuwe ASMR videolijst en bedacht mij net dat die amalzd ook zo'n geval is. Ze zei een keer in een video dat ze haar stiefmoeder beschouwde als een echte moeder maar dat ze ook vooral is opgevoed door haar stiefmoeder en geen goede band heeft met haar echte moeder.
#asmristfacts
Ne bilim, die zool leek me zo ik.quote:Op zondag 21 december 2014 02:07 schreef Landysh het volgende:
[..]
Tenzij je ze wilt dragen naar een bruiloft zoals Che zei snap ik niet waarom niet? Het zijn doodnormale sneakers.
Bij muziek wil ik springen, denken, dansen, fantaseren. De enige manier voor mij om in slaap te vallen met muziek is wanneer ik ongelofelijk moe ben en last heb van geluidsoverlast, dan wil ik weleens muziek opzetten. Voor de rest is ASMR mijn enige oplossing.quote:Op zondag 21 december 2014 02:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik maak muzieklijsten. Val daar ook makkelijk bij in slaap.
Dat is wel heel laat ja om het te vertellen. Sowieso moet je zoiets gewoon vanaf het begin vertellen, vind ik.quote:Op zondag 21 december 2014 02:05 schreef Landysh het volgende:
[..]
Zelfs onder die samengestelde families is het soms een taboe. Een van mijn beste vriendinnen kwam er pas op haar elfde achter dat haar broer en zus haar halfbroers en -zussen waren.![]()
!!
Ja, ze kwam er ook zelf achter, niet dat het haar werd verteld. Op een gegeven moment geloofde ze de smoesjes over waarom haar broer en zus een andere achternaam hebben niet meer.quote:Op zondag 21 december 2014 02:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat is wel heel laat ja om het te vertellen. Sowieso moet je zoiets gewoon vanaf het begin vertellen, vind ik.
Bij mij ook nooit.quote:Op zondag 21 december 2014 02:10 schreef Landysh het volgende:
[..]
Bij muziek wil ik springen, denken, dansen, fantaseren. De enige manier voor mij om in slaap te vallen met muziek is wanneer ik ongelofelijk moe ben en last heb van geluidsoverlast, dan wil ik weleens muziek opzetten. Voor de rest is ASMR mijn enige oplossing.
Overigens heb ik misvormde oorgaten of zo, oordopjes blijven nooit zitten. Heb van die speciale die je vastzet aan de achterkant van je oor, en met die dingen kun je niet op je zij slapen.
Ja maar ik doe alleen rustige, chillaxende muziek he als ik slaapquote:Op zondag 21 december 2014 02:10 schreef Landysh het volgende:
[..]
Bij muziek wil ik springen, denken, dansen, fantaseren. De enige manier voor mij om in slaap te vallen met muziek is wanneer ik ongelofelijk moe ben en last heb van geluidsoverlast, dan wil ik weleens muziek opzetten. Voor de rest is ASMR mijn enige oplossing.
Overigens heb ik misvormde oorgaten of zo, oordopjes blijven nooit zitten. Heb van die speciale die je vastzet aan de achterkant van je oor, en met die dingen kun je niet op je zij slapen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |