Heb je mijn onderbouwing niet gelezen?quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:02 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik Islamist![]()
![]()
[..]
Dat is heel wat anders dan stellen het een kwestie van tijd is voordat autochtonen politiek gezien een minderheid worden........dan moet je gewoon van die drugs afblijven. Serieus. Of jezelf beter verwoorden in het uiten van je mening.
Jawel, dikke bullshit alleen. Nederlandse blanke autochtonen vormen voor circa 80% de overgrote meerderheid van Nederland. Van die 20% die allochtoon is is 55% niet-westers en 45% westers oftewel weinig zichtbaar in je straatbeeld zo'n Westerse allochtoon. Van die niet-westerse allochtonen heb je van alles, moslim en niet moslim. Om je gerust te stellen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:03 schreef mylamboisblack het volgende:
Heb je mijn onderbouwing niet gelezen?
Kijk, zo kunnen we discussieren en zo heb je mij ook voor een deel kunnen overtuigen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:13 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Jawel, dikke bullshit alleen. Nederlandse blanke autochtonen vormen voor circa 80% de overgrote meerderheid van Nederland. Van die 20% die allochtoon is is 55% niet-westers en 45% westers oftewel weinig zichtbaar in je straatbeeld zo'n Westerse allochtoon. Van die niet-westerse allochtonen heb je van alles, moslim en niet moslim. Om je gerust te stellen.
Er komen al jaren nauwelijks meer flinke aantallen nieuwe Moslimmigranten binnen. De tweede generatie vrouwen die hier geboren en vooral getogen zijn krijgen veel minder kinderen (sterke daling ingezet). De nieuwe migrantenaanwas is zoals in andere West-Europese landen vooral van Oost-Europese huize en dat zal zich doorzetten met nieuwe lidstaten die zich in de toekomst aansluiten. Zodoende zal de aankomende 20 jaar de westerse allochtoon numerriek en verhoudingsgewijs de niet-westerse overtreffen en al helemaal de moslimallochtoon. Met de komst van meer Oost-Europeanen, oftewel EU-migranten.
Maar zelfs dan, Nederland is een blank bolwerkje en dan zal dat zo blijven de aankomende 150 jaar.
Die politieke vertegenwoordiging van "autochtonen" die een minderheid zouden worden is pure onzin dus.
we hebben er momenteel een in de kamer zitten: groep Ozturk/Kuzu. En die partij geniet ook grote aanzien van Marokkaanse en Turkse jongeren. Daarnaast, je sprak over het krijgen van veel minder kinderen onder allochtone vrouwen, maar in hoeverre betekent relatief minder ook absoluut minder? Als men van (pak hem beet) 5 naar 3 gaat, en de autochtoon maakt maar 2, dan gaat dat op den duur toch negatief uitpakken voor de autochtoon, en dat is de zorg.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:13 schreef Aloulu het volgende:
Overigens is er tot op heden nog geen enkele migranten of Moslimpartij op nationaal niveau naar boven gekomen die enigzins zetels kan vasthouden. Vrijwel alle allochtone politici sluiten zich bij gevestigde partijen aan op landelijk niveau. Er is geen enkele reden aan te nemen dat dat de aankomende jaren anders gaat zijn gezien de grote diversiteit onder migrantengroepen. Ook Moslims ja.
Twee tweedegeneratie allochtonen (geboren in Nederland, maar uit ouders uit Marokko) die drie schattige kindjes krijgen hebben het geluk dat hun kind niet meer officieel gezien als allochtoon te boek staat. Omdat een allochtoon er een is waarvan een van de ouders in het buitenland is geboren.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:17 schreef mylamboisblack het volgende:
Kijk, zo kunnen we discussieren en zo heb je mij ook voor een deel kunnen overtuigen.
Ik heb wel een andere vraag: in hoeverre worden de kleinkinderen van (pak hem beet: Marokkaanse of Turkse) allochtonen, die dus ''officieel'' niet meer tot allochtoon gerekend worden, toch gerekend als allochtoon in de cijfers? worden die kleinkinderen dan 2e/3e generatie allochtonen genoemd, of wanneer spreekt men van tweede of derde generatie allochtoon?
Ah, dus statistieken zullen dus een foute weergave v/d werkelijkheid vertonen want in de statistieken is een Marokkaanse Nederlander, van wie beide Marokkaanse ouders ook in Nederland zijn geboren, gewoon een autochtoon terwijl die groep niet echt gezien wordt als autochtoon.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:23 schreef Aloulu het volgende:
Twee tweedegeneratie allochtonen (geboren in Nederland, maar uit ouders uit Marokko) die drie schattige kindjes krijgen hebben het geluk dat hun kind niet meer officieel gezien als allochtoon te boek staat. Omdat een allochtoon er een is waarvan een van de ouders in het buitenland is geboren.
Daar staat tegenover dat veel halfbloedjes dus officieel gewoon allochtoon zijn terwijl de ervaring leert dat halfbloedjes in NL vaak gewoon vrij Nederlands opgevoed worden.
Ik heb nooit gezegd dat autochtonen een minderheid zullen worden. Ik heb gezegd dat de groep autochtonen een politieke minderheid zullen worden. 30% allochtoon, 20% die 't niets uitmaakt, en 10% pro-allochtoon linksen die onvoorwaardelijk meelullen met de allochtonen en je hebt een politieke minderheid v/d autochtonen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:23 schreef Aloulu het volgende:
Ja, de samenstelling van NL is al jaren aan het veranderen. Nee, autochtonen zullen geen minderheid worden. Ja, met de EU is er een EU-migratie op gang die sneller doorzet omdat je die niet aan banden kan leggen waar je asielbeleid gewoon kan aanpassen of bijv het huwen van een niet-Europese vrouw kan vermoeilijken door allerlei voorwaarden op te leggen zoals in de tijd van Verdonk is ingezet bijv. Hiermee is huwelijksmigratie redelijk aan banden gelegd. Wat voor de integratie van bepaalde groepen wel een goede beslissing is geweest.
Dat is correct.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:28 schreef mylamboisblack het volgende:
Ah, dus statistieken zullen dus een foute weergave v/d werkelijkheid vertonen want in de statistieken is een Marokkaanse Nederlander, van wie beide Marokkaanse ouders ook in Nederland zijn geboren, gewoon een autochtoon terwijl die groep niet echt gezien wordt als autochtoon.
Dat weet ik. Kijk ff mee dan:quote:Ik heb nooit gezegd dat autochtonen een minderheid zullen worden. Ik heb gezegd dat de groep autochtonen een politieke minderheid zullen worden.
Wat bedoel je met "politieke minderheid" dan? laten we zeggen dat in 2050 30% allochtoon is, 70% autochtoon. In beide groepen heb je niet-stemmers. Schrap die. In het politieke spectrum heb je vandaag de dag met 20% allochtonen in NL al geen enkele allochtonenpartij in de landelijke politiek. De politiek wordt gedomineerd door zowel partijen als gezichten erachter met voornamelijk blanke autochtonen. Sinds een paar jaar is er pas een eerste allochtone burgemeester in een stad, die ook weer fervent PvdaA-lid is en dus bij een bestaande partij zich heeft aangesloten. Voor de rest heeft NL ook nog maar weinig echte belangrijke ministers gehad met een migrantenachtergrond bijv.quote:30% allochtoon, 20% die 't niets uitmaakt, en 10% pro-allochtoon linksen die onvoorwaardelijk meelullen met de allochtonen en je hebt een politieke minderheid v/d autochtonen.
Die heb je wel hoor. Groep Ozturk/Kuzu, en die geniet veel aanzien onder Turkse en Marokkaanse jongeren.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:37 schreef Aloulu het volgende:
Wat bedoel je met "politieke minderheid" dan? laten we zeggen dat in 2050 30% allochtoon is, 70% autochtoon. In beide groepen heb je niet-stemmers. Schrap die. In het politieke spectrum heb je vandaag de dag met 20% allochtonen in NL al geen enkele allochtonenpartij in de landelijke politiek. De politiek wordt gedomineerd door zowel partijen als gezichten erachter met voornamelijk blanke autochtonen. Sinds een paar jaar is er pas een eerste allochtone burgemeester in een stad, die ook weer fervent PvdaA-lid is en dus bij een bestaande partij zich heeft aangesloten. Voor de rest heeft NL ook nog maar weinig echte belangrijke ministers gehad met een migrantenachtergrond bijv.
Ten tweede, allochtonen - zeer divers van westers tot niet-westers en van surinamers en arubanen tot marokkanen en turken - stemmen op de bestaande partijen als ze gaan stemmen. Het is realistischer gezien het feit dat je nu al 20% allochtonen hebt en deze situatie zoals ik die benoem dat met 10% meer eenzelfde soort situatie zich aan blijft houden. Dat ook dan allochtonen zich aansluiten en stemmen op bestaande partijen. Zeker gezien het feit dat allochtonen zo verschrikkelijk divers zijn als groep dat er weinig samenhang in te vinden is. Je kan ze allereerst al onderverdelen in westers en niet-westers. En dan niet-westerse weer over verschillende groepen. Dat blijkt uit bijv het stemgedrag als je kijkt waar al die verschillende groepen zich in terugvinden als ze stemmen bijv. Meer dan het kopje "allochtoon" en een migratieachtergrond heeft men niet samen.
Ozturk/Kuzu vertegenwoordigden overduidelijk een Turkse specifieke achterban. Ik ken die mannen niet zo goed en weet niet waar je cijfers vandaan haalt? Om een realistisch scenario neer te pennen heb je toch wel meer nodig dan enkel een 2vandaag peiling online onder 1000 jongeren lijkt me. Maar denk je dat ze landelijk 5/6 zetels gaan halen? Niet een beetje voorbarig dit? Overigens geen probleem als ze dat doen. Maar ik zou er niet alvast vanuit gaan. De ervaring leert dat dat soort initiatieven heel snel weer als een kaarsje uitgaan. Om een stabiele partij op te zetten in de landelijke politiek heb je veel meer nodig dan wat achterban in een aantal steden vanwege eenzelfde gedeelde afkomst en belangen die je dient (dat was het geval bij deze twee mannen dacht ik).quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:41 schreef mylamboisblack het volgende:
Die heb je wel hoor. Groep Ozturk/Kuzu, en die geniet veel aanzien onder Turkse en Marokkaanse jongeren.
Hoeft geen 5/6 zetels te zijn, de meeste grote partijen zijn pas echt groot geworden na jaren van bikkelen. Daarnaast, ik geloof niet dat die twee veel hoeven te doen voor stemmen v/d Turkse en Marokkaanse jongeren.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ozturk/Kuzu vertegenwoordigden overduidelijk een Turkse specifieke achterban. Ik ken die mannen niet zo goed en weet niet waar je cijfers vandaan haalt? Om een realistisch scenario neer te pennen heb je toch wel meer nodig dan enkel een 2vandaag peiling online onder 1000 jongeren lijkt me. Maar denk je dat ze landelijk 5/6 zetels gaan halen? Niet een beetje voorbarig dit? Overigens geen probleem als ze dat doen. Maar ik zou er niet alvast vanuit gaan. De ervaring leert dat dat soort initiatieven heel snel weer als een kaarsje uitgaan. Om een stabiele partij op te zetten in de landelijke politiek heb je veel meer nodig dan wat achterban in een aantal steden vanwege eenzelfde gedeelde afkomst en belangen die je dient (dat was het geval bij deze twee mannen dacht ik).
Is een beetje lastig praten zo. Ze zijn nog niet eens een landelijke partij gestart. Allemaal speculatie dus. Laten we het afwachten. Als ze al een partij beginnen landelijk, en dan het beter doen dan verwacht heb je gelijk. Turkse en Marokkaanse jongeren gaan echt niet snel in grote getalen stemmen.....zo politiek betrokken zijn ze niet. Zoals bijna alle jongeren in NL dat niet zijn.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:47 schreef mylamboisblack het volgende:
Hoeft geen 5/6 zetels te zijn, de meeste grote partijen zijn pas echt groot geworden na jaren van bikkelen. Daarnaast, ik geloof niet dat die twee veel hoeven te doen voor stemmen v/d Turkse en Marokkaanse jongeren.
Heb je daar een bron voor of niet: straks is 50% van Nederland allochtoon.quote:
quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:54 schreef Aloulu het volgende:
Is een beetje lastig praten zo. Ze zijn nog niet eens een landelijke partij gestart. Allemaal speculatie dus
Het is inderdaad afwachten, maar ik heb er geen goed gevoel over.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:54 schreef Aloulu het volgende:
Wellicht wat hogeropgeleiden halverwege in de twintig tot 35 maar dit is niet de meerderheid onder Turkse of Marokkaanse jongeren landelijk gezien. Daar haal je dus niet veel zetels mee als het om landelijke verkiezingen draait. Oudere Marokkanen vanaf de 40 stemmen niet op die partij totdat ze een meer Marokkaanser "uiterlijk" hebben. En dan overweegt men het pas wellicht. Zo'n landelijke partij krijgt ook niet veel media-aandacht in landelijke verkiezingen en dus moet het erg van eigen netwerken af komen. Overigens, ookal zijn het Moslims staan Turken en Marokkanen best ver van elkaar af in politieke zin en vertegenwoordiging. Zie je ook in lokale gemeenteraadsverkiezingen bijv waar beide groepen op lijsttrekkers van eigen afkomst stemmen. Zoals in Rotterdam bijv. En zeker in de leeftijd vanaf 40.
In Amerika zijn mensen van Europese komaf zelf allochtonen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:23 schreef mylamboisblack het volgende:
Applaus trouwens voor de hippies die kinderen haten. Terwijl jij maar 1 of geen kind maakt, broedt de gemiddelde Arabier er 4 uit. Als het volk voor 30% uit allochtonen zal bestaan, en laten we zeggen dat 20% van het volk geen mening heeft en 10% van het autochtone volk aan de kant v/d allochtonen staat, dan betekent dat dat de groep autochtonen een politieke minderheid zal worden.
Zal lekker worden joh, islamitische partijen, Turkse infiltranten, Afrikaanse massaimmigranten. Heerlijk zeg! Het trieste is dat Amerika een soortgelijke ontwikkeling meemaakt, maar dan met latino's.
De westerse wereld zal kapot gaan door niemand minder dan zichzelf.
In principe wel ja, alleen niemand ziet ze meer als allochtonen omdat ze de autochtonen hebben uitgeroeid..quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:00 schreef Zienswijze het volgende:
In Amerika zijn mensen van Europese komaf zelf allochtonen.
Ik hoop niet al te veel, om eerlijk te zijn. Er is nu al een relatief groot probleem met de twee groeperingen doordat men niet wil integreren aan de ene kant, en aan de andere kant er soms te weinig begrip is voor deze groeperingen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:00 schreef Zienswijze het volgende:
Hoeveel procent van de bevolking in Nederland zal in 2060 van Turkse of Marokkaanse komaf zijn? De grootste groep immigranten tegenwoordig komt uit Oost-Europa.
Hij heeft gewoon gelijk. Het zullen nooit echte Nederlanders worden, hoe je het wendt of keert.quote:
Etnische grenzen vervagen niet. Ik kan mij niet herinneren dat de meerderheid van de mensen in Europa ooit iets anders is geweest dan (proto)-Europeaan. Het is niet alsof we 1000 jaar geleden Afrikaan waren, 500 jaar geleden Turk en nu Nederlander. Zelfs in de tijden van de Romeinen is men in NL nog steeds blank gebleven(terwijl het Romeinse leger dat niet overal was).quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:54 schreef Re het volgende:
waarom die fixatie op allochtonen, etnische grenzen vervagen gewoon dat is een normaal proces. Het significant ouder worden van de populatie lijkt me het allergrootste probleem waardoor de zorgkosten tot over de 50% van het BBP zullen komen, dat lijkt me echt een veel grotere impact te hebben
wtf eigen soortquote:Op zaterdag 20 december 2014 13:58 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Etnische grenzen vervagen niet. Ik kan mij niet herinneren dat de meerderheid van de mensen in Europa ooit iets anders is geweest dan (proto)-Europeaan. Het is niet alsof we 1000 jaar geleden Afrikaan waren, 500 jaar geleden Turk en nu Nederlander. Zelfs in de tijden van de Romeinen is men in NL nog steeds blank gebleven(terwijl het Romeinse leger dat niet overal was).
Dat jij het niet erg vindt dat je eigen soort uitsterft, bewijst maar weer eens hoe fucked we zijn. Mensen die niet eens hun schouders ophalen wanneer er duidelijke trends waar te nemen zijn waarin de autochtone Nederlanders steeds minder worden.
Ah, ik zie in je fotoboek dat je niet echt een autochtoon bent. Half Turk zeker? Ik kan wel begrijpen waarom jij wil dat de etnische verhoudingen in dit land veranderen; dat komt jou beter uit.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:11 schreef Re het volgende:
[..]
wtf eigen soortmisschien moet je maar halfbloedjes gaan afschieten als hobby
quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:12 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ah, ik zie in je fotoboek dat je niet echt een autochtoon bent. Half Turk zeker? Ik kan wel begrijpen waarom jij wil dat de etnische verhoudingen in dit land veranderen; dat komt jou beter uit.
Oke.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef Re het volgende:
[..]je maakt jezelf belachelijk knul
, misschien je usernaam veranderen naar mijndafisblank
Tsja, de grootste massa-immigratie komt vanuit de EU. Als jij dit wil voorkomen, zal je toch echt (of de PVV moet het doen) met een gestructureerd plan komen waarom de immigratie binnen de EU moet worden herzien.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:58 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Etnische grenzen vervagen niet. Ik kan mij niet herinneren dat de meerderheid van de mensen in Europa ooit iets anders is geweest dan (proto)-Europeaan. Het is niet alsof we 1000 jaar geleden Afrikaan waren, 500 jaar geleden Turk en nu Nederlander. Zelfs in de tijden van de Romeinen is men in NL nog steeds blank gebleven(terwijl het Romeinse leger dat niet overal was).
Dat jij het niet erg vindt dat je eigen soort uitsterft, bewijst maar weer eens hoe fucked we zijn. Mensen die niet eens hun schouders ophalen wanneer er duidelijke trends waar te nemen zijn waarin de autochtone Nederlanders steeds minder worden.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:12 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ah, ik zie in je fotoboek dat je niet echt een autochtoon bent. Half Turk zeker? Ik kan wel begrijpen waarom jij wil dat de etnische verhoudingen in dit land veranderen; dat komt jou beter uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |