abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147810290
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 20:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja en? Dat is een cultuur die de mensen beter bevalt dan de cultuur die Ali Somali meeneemt.
Dat betekent dat er dus duidelijke grenzen aan de cultuur van "Ali Somali" moeten worden gesteld. Als in: de Nederlandse normen en waarden zijn heersend en dat moet niet in botsing komen.
pi_147810385
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:55 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Een Nederlander is opgevoed volgens Nederlandse normen en waarden. Dat iemand van Turkse of Marrokaanse afkomst een Nederlands paspoort heeft maakt hem/misschien voor de wet een Nederlander maar hij/zij zal altijd van allochtone afkomst blijven.
Een goed-geïntegreerde immigrant kan prima volgens Nederlandse normen en waarden zijn opgevoed.
  maandag 22 december 2014 @ 03:36:28 #253
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_147832476
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een goed-geïntegreerde immigrant kan prima volgens Nederlandse normen en waarden zijn opgevoed.
idd, ik ben met de normen en waarden van beide landen opgegroeid en ik voel me net zoveel Nederlander (zoniet meer) als buitenlander (waar ik dan ook vandaan kom). De problemen ontstaan doordat mensen zichzelf als "wij" en "zij" gaan zien. Ik krijg er zelf niet zo heel veel meer mee te maken maar af en toe komt het wel voor en daar word ik verdrietig van. Niet vanwege de woorden of wat dan ook, maar vanwege het feit dat ondanks dat je het goed met elkaar kan vinden als 2 mensen je toch gezien wordt als anders.

"Goh, ik had niet verwacht dat je zo goed Nederlands zou spreken!" of "Ik was in het begin bang dat je weer zo'n kutbuitenlander was maar je valt best mee" etc. Ik snap best dat die mensen het allemaal goed bedoelen en stoor me er niet heel erg aan, maar dit soort dingen verklaren wel waarom er een kloof bestaat.

Hoe meer culturen hoe mooier, maar dat werkt alleen als mensen elkaar niet meer gaan tegenwerken vanwege iets waar ze geen invloed op hebben gehad.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')