SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorige bewoners, en die daarvoor denk ik ook, hadden netjes om de kast heen geschilderd![]()
Na 2 lagen werd het al aardig minder zichtbaar. Ik heb het nog een 3e keer gedaan en toen was het echt acceptabel.
klaar:
Dit is allemaal maar tijdelijk, volgend jaar worden de wanden strak gestuct, komt er een nieuwe vloer en plafond in en gaat de grote pui in de eetkamer vervangen worden door een grote pui met openslaande deuren richting terras.
Dank je! Der Regierung is er vandaag weer naar toe, ben benieuwd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:57 schreef Rewimo het volgende:
Ach jee, arme Lenthe, wat een pech weer. Beterschap voor haar!
quote:Ach ja, waarom zou je achter de kast schilderen
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 07:16 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank je! Der Regierung is er vandaag weer naar toe, ben benieuwd.
[..]Van boven blond, van onder bont
![]()
Gisteren weer het e.e.a. verhuisd en even de keuken met tape op de vloer uitgezet. Perfect![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanavond even wat anders tussendoor, ik leid een (bijen)korfvlechtcursus namens de imkervereniging. Dit doen we in een historische werkplaats Heimathof in Itterbeck, een paar honderd meter verderop. Hier heb ik echt plezier en afleiding aan, mensen een oud ambacht leren in een historische setting. Ergens in 2015 heb ik deze cursus in Haaksbergen gevolgd en sinds 2017 geef ik de cursus namens onze imkervereniging.
Leuke imkervereniging daar hoorquote:
Voor het korfvlechten heb je geen bijen nodig hoorquote:Ik hoor veel over die cursus en ik wil hem eigenlijk gaan volgen, maar de huisgenoten willen geen bijen.
Ze hebben het nu vaker. Ik zie het regelmatig langs komenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:04 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Leuke imkervereniging daar hoor![]()
Het was voor mij best een aardig stukje rijden elke week, maar zeer de moeite waard.
[..]
Voor het korfvlechten heb je geen bijen nodig hoor![]()
Tip: schrijf je vroegtijdig in, ik heb 1,5 jaar ingeschreven gestaan voordat er plek was.
Ja zo heerlijk. Aangezien ik niet kon slapen van zaterdag op zondag stond ik dus zo rond 05:30 al naast bed en ben eigenlijk direct even naar buiten gegaan. Heb even 5 minuten buiten gestaan, genieten van de pure rust die er heerst. Een heel verschil met Uelsen, daar had je altijd omgevingsgeluid, ook al was het midden in de nacht.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:11 schreef Candaasje het volgende:
Wauw, dat uitzicht zo vanaf je eetstoel
Heerlijk is dat he? Dat heb ik hier nu ook, dat je gewoon alleen maar vogeltjes hoortquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:17 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ja zo heerlijk. Aangezien ik niet kon slapen van zaterdag op zondag stond ik dus zo rond 05:30 al naast bed en ben eigenlijk direct even naar buiten gegaan. Heb even 5 minuten buiten gestaan, genieten van de pure rust die er heerst. Een heel verschil met Uelsen, daar had je altijd omgevingsgeluid, ook al was het midden in de nacht.
En af en toe een eekhoorntjequote:Op maandag 24 oktober 2022 12:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Heerlijk is dat he? Dat heb ik hier nu ook, dat je gewoon alleen maar vogeltjes hoort
Het gaat goed hoor, ze heeft inmiddels weer last van haar hardnekkige oorontsteking. Maar verder gaat het prima eigenlijk. Ze is wel wat gevoeliger voor misselijkheid, dus we moeten haar tijdens de voeding echt met rust laten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:50 schreef yinu het volgende:
Oh prachtig dat uitzicht! Dat is wel echt fantastisch.
Hoe is het nu met Lenthe?
oja, goed om te weten, niet maandag boodschappen doenquote:
Ik was er laatst ook al eens doorgelopen, er is echt veel gebeurd in de afgelopen jarenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
Wat een topic. Een prachtig huis zeg. Heel veel sterkte met Lenthe gewenst.
Dinsdag gaat ze pas naar school, ze hebben nog vakantie.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:22 schreef Cathmar het volgende:
Wat een tuin![]()
En jullie huis, zo mooi.
Fijn te lezen dat het weer wat beter gaat met Lenthe en dat ze hopelijk vandaag weer naar school is.
Omkoping, foeiquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 10:26 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, gisteren vrij geweest en flink huisgehouden. Ik ben 3x met de aanhanger propvol naar de stort geweest.
Zoals altijd daar weer flink gematst met de kosten, het scheelt toch echt als je eens een droge worst of een potje honing meeneemt![]()
Ik heb het huis+garages voor 98% leeg. Morgen een laatste rondje en dan is het zondag even wat schoonmaken en zijn we er klaar mee. Kunnen we de focus weer op ons nieuwe huis richten.
Mooi he dat het kan.quote:
Ik heb de bonnetjes even bewaard en ik zit op een totaalbedrag van ¤132. En ik ben er 7x geweestquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:19 schreef Barry1986 het volgende:
Heel verstandig. Laatst schoon afvalhout weggebracht. 260kg —> ¤48,- 😬
Herkenbaar.... Ik heb me echt hierover verbaast. 1-2cm stuc is dan ook normaalquote:[b]Op
Hier in Duitsland zijn deze [ afbeelding ] kabels vaak verwerkt. Die worden gewoon op de muur gespijkert en dan komt de stucadoor en smeert de hele muur aan met een cm stuc.
Precies!quote:Op donderdag 3 november 2022 09:10 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Herkenbaar.... Ik heb me echt hierover verbaast. 1-2cm stuc is dan ook normaal
Vaak met de tijd ook doorgelust en dan worden ze overbelast en warm.
Bij het verwijderen van behang zie je direct bruine strepen en weet je precies waar de bekabeling loopt.
Opzich ook wel weer makkelijk, hoef je niet te zoeken
Dan is dat van jou ook een “zwei-familienwohung”geweest? Heb jij dan ook kracht aansluiting?quote:
Tja, als je van dit soort scenario's uitgaat... Dan is het misschien beter om een industriële aansluiting te hosselenquote:Ik ben lekker lassen in de kelder, de wasmaschine staat aan, in de oven zit een pizza, soep staat op het elektrische fornuis en de stofzuiger draait.
Nee, dit is altijd een normale woning geweest. Ik heb het idee dat ze een keer blikseminslag gehad hebben.quote:Op donderdag 3 november 2022 21:08 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Dan is dat van jou ook een “zwei-familienwohung”geweest? Heb jij dan ook kracht aansluiting?
Ik heb in mijn standaard woning 3x50A
Een MKB heeft nog minder 🙈
Dat het allemaal wat beter/krachtiger/uitgebreider mag is een feit. Ik heb ook nog het plan een PV-installatie met accupakket te installeren en onze nieuwe keuken heeft een sterke inductieplaat, dus er moet sowieso wat gebeuren aan de installatie.quote:Op donderdag 3 november 2022 22:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tja, als je van dit soort scenario's uitgaat... Dan is het misschien beter om een industriële aansluiting te hosselen.
Er zijn weinig mensen die bij hun elektra aansluiting als vereiste hebben dat er +/- 14kw doorheen moet kunnen.
Voor de minder elektra onderlegden onder ons, dat is zeg maar een gemiddeld nl huisaansluitingen maal 2 a 3. Kortom, een aardig extreem scenario.
OH, deze had ik gemist, maar dit is inderdaad wel zo'n beetje hoe de gemiddelde elektrische installatie in Duitsland eruit ziet.. :-(quote:Op woensdag 9 november 2022 11:18 schreef ueberduitser het volgende:
Na het spannende-gaatje-in-de-muur kom ik uiteraard meer tegen.
In de waskelder zit tegen de wand naar de andere kelder een ietwat beschadigde opbouw lichtschakelaar. Zag er wat vies uit, dus ik mooi nieuw schakelmateriaal gehaald. Schroef ik de bestaande schakelaar open, tref ik dit aan:
[ afbeelding ]
![]()
Ook de lasdoos erboven zag er niet al te fraai uit. Te vol gedrukt, (deels)verroeste kroonsteentjes en te lang gestripte draden waardoor ze uitsteken.
[ afbeelding ]
Dus: nieuwe grotere lasdoos, draden nieuw gestript, Wago klemmetjes, nieuwe kabel en schakelaar gemonteerd (nog geen foto van)
Ik weet wel zeker dat er nog het een en ander tevoorschijn komt.quote:Op woensdag 7 december 2022 11:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Beterschap voor Lenthe!
En succes met het elektra-werk, vermoed dat er nog wel meer boven komt drijven.
Dit is longontsteking nr. 24 inmiddelsquote:Op woensdag 7 december 2022 11:38 schreef Cathmar het volgende:
Beterschap voor je meisje. Wat sneu. Mijn toen 8 jarige lag 8 dagen met een longontsteking in het ziekenhuis en het is zo ontzettend rot. Ze heeft toen echt een jas uitgedaan, en zo'n lang herstel daarna.
Dit was altijd al de bedoeling. Kleine klusjes, voorbereiding en afwerking doe ik zelf, maar volgend zomer de grote verbouwing wil ik grotendeels laten doen.quote:Op
woensdag 7 december 2022 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
Veel beterschap en sterkte! Begrijp ik uit je posting dat je door de situatie wat werkzaamheden gaat uitbesteden, of was dat altijd al het plan?
Dank!quote:Op woensdag 7 december 2022 17:44 schreef livelink het volgende:
Arme Lenthe. Veel beterschap en sterkte gewenst Uberduitser. Hoe oud is ze nu? Ze ziet er zo in dat bed nog zo heel jong uit
Dat is een heel groot verschil. Gelukkig dat het beter gaat met haar!quote:Op donderdag 8 december 2022 08:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank!
Ze is 13 jaar nu, zou je inderdaad niet zeggen. Ze is nu rond de 140-145cm groot en gisteren woog ze 23,4Kg.
Het gaat inmiddels een heel stuk beter, wonderlijk genoeg heeft ze nu nog maar 0,5liter/minuut zuurstof meer nodig.
Precies, gelukkig hebben we een aardige spaarpot en ik hoop dat we nergens wat moeten laten vallen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:21 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is heel herkenbaar, @:ueberduitser . En het gaat maar door. Voor de spouwmuurisolatie moesten wij bijv. de muren opnieuw laten voegen omdat we anders geen garantie kregen. Je doet dit één keer, dus je moet het meteen goed doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |