abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:56:59 #251
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206284093
Zo, gisteren een klap op de keuken gegeven. We zijn met z'n 2-en even naar de keukenzaak geweest om de puntjes op de i te zetten. De kleur had ik dus al goed uitgekozen, net als het werkblad.
We hebben in de keuken nog een paar extra lades laten zetten, de apparatuur wat luxer genomen (Miele en dan zwart) en mooie zwarte rechte T-greepjes uitgekozen.
De prijs nog 1K binnen budget, dus doen! Leveren zo rond de bouwvak volgend jaar.

Lenthe update: Lenthe is gisteren met de Johanniter naar Osnabrück verlegd, waar ze haar (als het goed is) snel gaan helpen aan d'r darmen. Er was eerst sprake van dat ze direct zouden doorpakken, maar toen ze er eenmaal was, was de "spoed" nergens te bekennen, ze is gisteren dus nog niet geholpen.

Qua verbouw en klussen gaat het goed, dat wat af moest is echt af en we zijn nu al spullen aan het overzetten. De 22ste staat gepland als verhuisdag en ik denk dat we dan met een half dagje wel klaar zijn. Hebben we nog mooi ruim een week daarna de tijd om in Uelsen de boel overdracht-klaar te krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige bewoners, en die daarvoor denk ik ook, hadden netjes om de kast heen geschilderd |:(

Na 2 lagen werd het al aardig minder zichtbaar. Ik heb het nog een 3e keer gedaan en toen was het echt acceptabel.

klaar:

Dit is allemaal maar tijdelijk, volgend jaar worden de wanden strak gestuct, komt er een nieuwe vloer en plafond in en gaat de grote pui in de eetkamer vervangen worden door een grote pui met openslaande deuren richting terras.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:57:38 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_206290325
Ach jee, arme Lenthe, wat een pech weer. Beterschap voor haar!

Ach ja, waarom zou je achter de kast schilderen :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 oktober 2022 @ 07:16:43 #253
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206293410
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:57 schreef Rewimo het volgende:
Ach jee, arme Lenthe, wat een pech weer. Beterschap voor haar!
Dank je! Der Regierung is er vandaag weer naar toe, ben benieuwd.
quote:
Ach ja, waarom zou je achter de kast schilderen :+
:X Van boven blond, van onder bont :N

Gisteren weer het e.e.a. verhuisd en even de keuken met tape op de vloer uitgezet. Perfect *O*

Vanavond even wat anders tussendoor, ik leid een (bijen)korfvlechtcursus namens de imkervereniging. Dit doen we in een historische werkplaats Heimathof in Itterbeck, een paar honderd meter verderop. Hier heb ik echt plezier en afleiding aan, mensen een oud ambacht leren in een historische setting. Ergens in 2015 heb ik deze cursus in Haaksbergen gevolgd en sinds 2017 geef ik de cursus namens onze imkervereniging.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 07:51:41 #254
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206293485
Ik heb net dit hele draadje eens doorgekeken :o

Viel me op dat ik onze nieuwe tegelvloer in combinatie met het laminaat en de wandafwerking nog niet gepost heb.

Beetje castle-stone achtige vloer. Deze komt in de keuken, eetkamer en in de hal tot aan de ingang van de tv-kamer te liggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 oktober 2022 @ 09:58:47 #255
13151 crew  Rewimo
pi_206294176
Oh mooi zeg, die stenen! En de kleurencombinatie is ook prachtig :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:36:59 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_206295737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 07:16 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Dank je! Der Regierung is er vandaag weer naar toe, ben benieuwd.
[..]
:X Van boven blond, van onder bont :N

Gisteren weer het e.e.a. verhuisd en even de keuken met tape op de vloer uitgezet. Perfect *O*
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vanavond even wat anders tussendoor, ik leid een (bijen)korfvlechtcursus namens de imkervereniging. Dit doen we in een historische werkplaats Heimathof in Itterbeck, een paar honderd meter verderop. Hier heb ik echt plezier en afleiding aan, mensen een oud ambacht leren in een historische setting. Ergens in 2015 heb ik deze cursus in Haaksbergen gevolgd en sinds 2017 geef ik de cursus namens onze imkervereniging.
:W vanuit Haaksbergen

Ik hoor veel over die cursus en ik wil hem eigenlijk gaan volgen, maar de huisgenoten willen geen bijen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:04:28 #257
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206296070
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:36 schreef Troel het volgende:

[..]
:W vanuit Haaksbergen
Leuke imkervereniging daar hoor ^O^
Het was voor mij best een aardig stukje rijden elke week, maar zeer de moeite waard.
quote:
Ik hoor veel over die cursus en ik wil hem eigenlijk gaan volgen, maar de huisgenoten willen geen bijen.
Voor het korfvlechten heb je geen bijen nodig hoor :9
Tip: schrijf je vroegtijdig in, ik heb 1,5 jaar ingeschreven gestaan voordat er plek was.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:24:26 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_206296357
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:04 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Leuke imkervereniging daar hoor ^O^
Het was voor mij best een aardig stukje rijden elke week, maar zeer de moeite waard.
[..]
Voor het korfvlechten heb je geen bijen nodig hoor :9
Tip: schrijf je vroegtijdig in, ik heb 1,5 jaar ingeschreven gestaan voordat er plek was.
Ze hebben het nu vaker. Ik zie het regelmatig langs komen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 oktober 2022 @ 08:56:13 #259
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206429637
Zo, afgelopen weekend zijn we verhuisd. Omdat we echt al veel zelf over gebracht hadden, was het nu eigenlijk alleen maar groot spul wat over gezet moest worden. Van wat vrienden hulp gehad en het ging mooi vlot.

Eerste nacht heb ik gewoon niet geslapen, teveel spanning en drukte de dag ervoor denk ik. Afgelopen nacht heb ik heerlijk geslapen, al ging de wekker gewoon weer om 05:00.

In ons oude huis moet nog een hoekje op zolder leeggeruimd worden en de garages moeten leeg, dan zijn we erdoor.
pi_206430230
Wauw, dat uitzicht zo vanaf je eetstoel O+
  maandag 24 oktober 2022 @ 10:17:00 #261
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206430282
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 10:11 schreef Candaasje het volgende:
Wauw, dat uitzicht zo vanaf je eetstoel O+
Ja zo heerlijk. Aangezien ik niet kon slapen van zaterdag op zondag stond ik dus zo rond 05:30 al naast bed en ben eigenlijk direct even naar buiten gegaan. Heb even 5 minuten buiten gestaan, genieten van de pure rust die er heerst. Een heel verschil met Uelsen, daar had je altijd omgevingsgeluid, ook al was het midden in de nacht.
  maandag 24 oktober 2022 @ 12:44:24 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_206431948
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 10:17 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Ja zo heerlijk. Aangezien ik niet kon slapen van zaterdag op zondag stond ik dus zo rond 05:30 al naast bed en ben eigenlijk direct even naar buiten gegaan. Heb even 5 minuten buiten gestaan, genieten van de pure rust die er heerst. Een heel verschil met Uelsen, daar had je altijd omgevingsgeluid, ook al was het midden in de nacht.
Heerlijk is dat he? Dat heb ik hier nu ook, dat je gewoon alleen maar vogeltjes hoort :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206448199
Oh prachtig dat uitzicht! Dat is wel echt fantastisch.

Hoe is het nu met Lenthe?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 07:08:57 #264
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206450316
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:44 schreef Troel het volgende:

[..]
Heerlijk is dat he? Dat heb ik hier nu ook, dat je gewoon alleen maar vogeltjes hoort :)
En af en toe een eekhoorntje :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:50 schreef yinu het volgende:
Oh prachtig dat uitzicht! Dat is wel echt fantastisch.

Hoe is het nu met Lenthe?
Het gaat goed hoor, ze heeft inmiddels weer last van haar hardnekkige oorontsteking. Maar verder gaat het prima eigenlijk. Ze is wel wat gevoeliger voor misselijkheid, dus we moeten haar tijdens de voeding echt met rust laten.
Ze gaat in ieder geval dinsdag weer naar school (maandag is een feestdag hier)
  woensdag 26 oktober 2022 @ 09:12:53 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_206450894
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 07:08 schreef ueberduitser het volgende:
(maandag is een feestdag hier)
oja, goed om te weten, niet maandag boodschappen doen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 26 oktober 2022 @ 10:36:29 #266
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206451704
Wat een topic. Een prachtig huis zeg. Heel veel sterkte met Lenthe gewenst.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206452236
Wat een tuin O+
En jullie huis, zo mooi.
Fijn te lezen dat het weer wat beter gaat met Lenthe en dat ze hopelijk vandaag weer naar school is.
Met een meidenkwartet
  woensdag 26 oktober 2022 @ 12:46:19 #268
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206453077
De laatste loodjes wegen het zwaarst toch? ik ben bezig de garages in Uelsen leeg te halen, het huis is 100% leeg. Wat bizar hoeveel zooi een mens in een paar jaar verzameld. Ik heb nu een 2e kar met "afvalhout" vol geladen die ik vanmiddag naar de stort breng.
Dan morgen ben ik een dag vrij om de rest op te ruimen, ik schat dat ik nog een kar of 3 naar de stort kan brengen en 2 karren vol moet verhuizen.
Zaterdag komt er nog een vriend van me helpen de tuin een beetje opruimen en dan is het klaar. Zondag hopelijk niks en kan ik eens wat rust pakken. Ik merk dat ik mentaal en fysiek compleet aan het einde van m'n kunnen ben. M'n rug joelt erover en als het moet denk ik dat ik zelfs staand zou kunnen slapen.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
Wat een topic. Een prachtig huis zeg. Heel veel sterkte met Lenthe gewenst.
Ik was er laatst ook al eens doorgelopen, er is echt veel gebeurd in de afgelopen jaren :)

En dank je!
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:22 schreef Cathmar het volgende:
Wat een tuin O+
En jullie huis, zo mooi.
Fijn te lezen dat het weer wat beter gaat met Lenthe en dat ze hopelijk vandaag weer naar school is.
Dinsdag gaat ze pas naar school, ze hebben nog vakantie.
pi_206454164
Oh jee. Veel sterkte nog met die laatste loodjes!
pi_206454419
Sterkte en succes! :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 26 oktober 2022 @ 17:50:46 #271
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_206456357
Ik kan me de verhuis-ellende nog herinneren van 15 jaar geleden. En sindsdien wil ik niet meer verhuizen. Veel sterkte nog met de laatste loodjes.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:26:32 #272
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206474699
Zo, gisteren vrij geweest en flink huisgehouden. Ik ben 3x met de aanhanger propvol naar de stort geweest.
Zoals altijd daar weer flink gematst met de kosten, het scheelt toch echt als je eens een droge worst of een potje honing meeneemt _O-

Ik heb het huis+garages voor 98% leeg. Morgen een laatste rondje en dan is het zondag even wat schoonmaken en zijn we er klaar mee. Kunnen we de focus weer op ons nieuwe huis richten.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:43:05 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206488559
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 10:26 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, gisteren vrij geweest en flink huisgehouden. Ik ben 3x met de aanhanger propvol naar de stort geweest.
Zoals altijd daar weer flink gematst met de kosten, het scheelt toch echt als je eens een droge worst of een potje honing meeneemt _O-

Ik heb het huis+garages voor 98% leeg. Morgen een laatste rondje en dan is het zondag even wat schoonmaken en zijn we er klaar mee. Kunnen we de focus weer op ons nieuwe huis richten.
Omkoping, foei o|O
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206489359
Heel verstandig. Laatst schoon afvalhout weggebracht. 260kg —> ¤48,- 😬
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:37:01 #275
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206507607
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 16:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Omkoping, foei o|O
Mooi he dat het kan.
Zaterdag was ik er voor de laatste keer vanuit Uelsen. Die kar vol heeft me helemaal niks gekost, als we elkaar in Uelsen of Itterbeck bij een of andere feest tegenkomen, moet ik hem trakteren op een biertje _O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 18:19 schreef Barry1986 het volgende:
Heel verstandig. Laatst schoon afvalhout weggebracht. 260kg —> ¤48,- 😬
Ik heb de bonnetjes even bewaard en ik zit op een totaalbedrag van ¤132. En ik ben er 7x geweest :P
  woensdag 2 november 2022 @ 10:16:23 #276
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206529956
Het blijft altijd een verassing wat je tegen komt als je aan het klussen bent in je nieuwe huis :|W
Ik ben tijdelijk wat raambekleding aan het ophangen in diverse ruimtes en ik liep gisteren met m'n koplamp op door huis en zag wat glinsteren in een gat in een kaal gemaakte muur

Een van de vorige bewoners had proberen een gat te boren en heeft de prik geraakt 8)7
Gewoon het gat laten zitten en later is er behang over geplakt.
M'n vader en vrouw hebben echt flink met water op de muur gespoten om de lagen behang los te weken. Dat zal best spannend geweest zijn :X

Hier in Duitsland zijn deze kabels vaak verwerkt. Die worden gewoon op de muur gespijkert en dan komt de stucadoor en smeert de hele muur aan met een cm stuc.

[ Bericht 1% gewijzigd door ueberduitser op 02-11-2022 10:18:15 (plaatje duitse elektratroep werkte niet) ]
pi_206540896
quote:
0s.gif [b]Op
Hier in Duitsland zijn deze [ afbeelding ] kabels vaak verwerkt. Die worden gewoon op de muur gespijkert en dan komt de stucadoor en smeert de hele muur aan met een cm stuc.
Herkenbaar.... Ik heb me echt hierover verbaast. 1-2cm stuc is dan ook normaal
Vaak met de tijd ook doorgelust en dan worden ze overbelast en warm.
Bij het verwijderen van behang zie je direct bruine strepen en weet je precies waar de bekabeling loopt :X .
Opzich ook wel weer makkelijk, hoef je niet te zoeken ;)
  donderdag 3 november 2022 @ 10:40:33 #278
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206541552
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 09:10 schreef Barry1986 het volgende:

[..]
Herkenbaar.... Ik heb me echt hierover verbaast. 1-2cm stuc is dan ook normaal
Vaak met de tijd ook doorgelust en dan worden ze overbelast en warm.
Bij het verwijderen van behang zie je direct bruine strepen en weet je precies waar de bekabeling loopt :X .
Opzich ook wel weer makkelijk, hoef je niet te zoeken ;)
Precies!

Gisteren nog een bak, daar wordt ik niet vrolijk van.
Achtergrondverhaal: in onze meterkast zitten 2 schakelkasten. De rechter is oud, alles ligt open en is buiten werking. Lopen een boel kabels vandaan, maar is dus oud.
De linker kast, daar hangen de kappen half voor en doet vies aan. Het ziet er al met al niet fijn uit. Toen we de sleutel kregen heb ik het eens goed bekeken en gezegd: dit moet anders, de oude kast met oude zooi moet weg en de linker kast moet netjes worden gemaakt.
Nu komt het, de NVB, de netbeheerder kwam langs om de stroommeter te vervangen, die was aan vervanging toe. Helaas, tijdens het zien van de kast kwam direct de opmerking dat het er niet echt fraai uit zag.
Ik was er zelf niet bij, maar meneer was een half uur aan het heen en weer aan het bellen en deelde mede dat hij de meter niet ging vervangen, we zitten namelijk met een "Gefährliche Stromanlage" :X
Er moet een nieuwe kast komen met goede afdekkappen en de hoofdleiding die van de hoofdaansluiting naar de meter loopt is te dun!!!
Nieuwe kast had ik zelf ook wel kunnen bedenken, maar dat de leiding van de HAK naar de meter gewoon te klein is, vind ik bijzonder zorgelijk.
Ik zeg al, stel je voor: ik ben lekker lassen in de kelder, de wasmaschine staat aan, in de oven zit een pizza, soep staat op het elektrische fornuis en de stofzuiger draait. Zet de grootverbruikers eens allemaal aan en je wil niet weten hoe de hoofdleiding voor z'n kiezen krijgt :@

[ Bericht 0% gewijzigd door ueberduitser op 03-11-2022 11:44:34 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 november 2022 @ 10:47:23 #279
13151 crew  Rewimo
pi_206541633
Ai, dat klinkt inderdaad niet best. Je verbaast je echt over stroominstallaties en -leidingen hier. Zeker in oudere huizen :X
pi_206549633
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 10:40 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Precies!

Heel verhaal
Dan is dat van jou ook een “zwei-familienwohung”geweest? Heb jij dan ook kracht aansluiting?
Ik heb in mijn standaard woning 3x50A
Een MKB heeft nog minder 🙈

[ Bericht 32% gewijzigd door Barry1986 op 03-11-2022 21:21:09 ]
  donderdag 3 november 2022 @ 22:24:01 #281
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206550631
quote:
Ik ben lekker lassen in de kelder, de wasmaschine staat aan, in de oven zit een pizza, soep staat op het elektrische fornuis en de stofzuiger draait.
Tja, als je van dit soort scenario's uitgaat... Dan is het misschien beter om een industriële aansluiting te hosselen :P .

Er zijn weinig mensen die bij hun elektra aansluiting als vereiste hebben dat er +/- 14kw doorheen moet kunnen ;) .

Voor de minder elektra onderlegden onder ons, dat is zeg maar een gemiddeld nl huisaansluitingen maal 2 a 3. Kortom, een aardig extreem scenario.
  vrijdag 4 november 2022 @ 10:41:14 #282
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206553472
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:08 schreef Barry1986 het volgende:

[..]
Dan is dat van jou ook een “zwei-familienwohung”geweest? Heb jij dan ook kracht aansluiting?
Ik heb in mijn standaard woning 3x50A
Een MKB heeft nog minder 🙈
Nee, dit is altijd een normale woning geweest. Ik heb het idee dat ze een keer blikseminslag gehad hebben.
Ik heb ook 380V in de kelder, dat klopt.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Tja, als je van dit soort scenario's uitgaat... Dan is het misschien beter om een industriële aansluiting te hosselen :P .

Er zijn weinig mensen die bij hun elektra aansluiting als vereiste hebben dat er +/- 14kw doorheen moet kunnen ;) .

Voor de minder elektra onderlegden onder ons, dat is zeg maar een gemiddeld nl huisaansluitingen maal 2 a 3. Kortom, een aardig extreem scenario.
Dat het allemaal wat beter/krachtiger/uitgebreider mag is een feit. Ik heb ook nog het plan een PV-installatie met accupakket te installeren en onze nieuwe keuken heeft een sterke inductieplaat, dus er moet sowieso wat gebeuren aan de installatie.

Eerst maar eens lokaal wat advies inwinnen.
  woensdag 9 november 2022 @ 11:18:28 #283
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206612047
Na het spannende-gaatje-in-de-muur kom ik uiteraard meer tegen.

In de waskelder zit tegen de wand naar de andere kelder een ietwat beschadigde opbouw lichtschakelaar. Zag er wat vies uit, dus ik mooi nieuw schakelmateriaal gehaald. Schroef ik de bestaande schakelaar open, tref ik dit aan:

;(

Ook de lasdoos erboven zag er niet al te fraai uit. Te vol gedrukt, (deels)verroeste kroonsteentjes en te lang gestripte draden waardoor ze uitsteken.

Dus: nieuwe grotere lasdoos, draden nieuw gestript, Wago klemmetjes, nieuwe kabel en schakelaar gemonteerd (nog geen foto van)
  woensdag 7 december 2022 @ 10:45:51 #284
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206979546
Hier verloopt alles zoals gewoonlijk niet zoals het hoort te gaan. :N

Ik ben druk bezig met het schilderen van de binnenkozijnen en deuren die blijven zitten. Die veranderen van bijna-geel naar mooi donker antraciet, RAL7021.

Het schiet alleen niet op, want onze dochter ligt wederom in het ziekenhuis. Afgelopen vrijdagmorgen was ik op m'n werk en werd ik door school gebeld dat het niet goed met haar ging. Direct in de auto gestapt en haar opgehaald, ook gelijk doorgereden naar het ziekenhuis waar ze moest blijven.
Ze heeft een fikse longontsteking te pakken en ligt op de IC. Krijgt nu 18 liter zuurstof per minuut om de saturatie op peil te houden. Het duurt wel even voordat ze hier van hersteld ben ik bang.

Het pendelen tussen werk, huis en ziekenhuis komt de productiviteit thuis niet ten goede, we schieten niet op zo.

Volgende week komt de aannemer om eens te praten over onze verbouwplannen volgend jaar.
  woensdag 7 december 2022 @ 10:48:49 #285
35189 Troel
scherp en bot
pi_206979572
Beterschap voor je meisje ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 december 2022 @ 11:22:45 #286
13151 crew  Rewimo
pi_206979971
Ach Lenthe, wat een pech de laatste tijd... Beterschap!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 7 december 2022 @ 11:34:26 #287
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_206980105
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 11:18 schreef ueberduitser het volgende:
Na het spannende-gaatje-in-de-muur kom ik uiteraard meer tegen.

In de waskelder zit tegen de wand naar de andere kelder een ietwat beschadigde opbouw lichtschakelaar. Zag er wat vies uit, dus ik mooi nieuw schakelmateriaal gehaald. Schroef ik de bestaande schakelaar open, tref ik dit aan:
[ afbeelding ]
;(

Ook de lasdoos erboven zag er niet al te fraai uit. Te vol gedrukt, (deels)verroeste kroonsteentjes en te lang gestripte draden waardoor ze uitsteken.
[ afbeelding ]
Dus: nieuwe grotere lasdoos, draden nieuw gestript, Wago klemmetjes, nieuwe kabel en schakelaar gemonteerd (nog geen foto van)
OH, deze had ik gemist, maar dit is inderdaad wel zo'n beetje hoe de gemiddelde elektrische installatie in Duitsland eruit ziet.. :-(

Beterschap voor Lenthe. Hopelijk knapt ze snel op.
pi_206980148
Beterschap voor Lenthe!
En succes met het elektra-werk, vermoed dat er nog wel meer boven komt drijven.
pi_206980163
Beterschap voor je meisje. Wat sneu. Mijn toen 8 jarige lag 8 dagen met een longontsteking in het ziekenhuis en het is zo ontzettend rot. Ze heeft toen echt een jas uitgedaan, en zo'n lang herstel daarna.
Met een meidenkwartet
pi_206980345
Veel beterschap en sterkte! Begrijp ik uit je posting dat je door de situatie wat werkzaamheden gaat uitbesteden, of was dat altijd al het plan?
  woensdag 7 december 2022 @ 12:14:13 #291
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206980539
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Beterschap voor Lenthe!
En succes met het elektra-werk, vermoed dat er nog wel meer boven komt drijven.
Ik weet wel zeker dat er nog het een en ander tevoorschijn komt.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:38 schreef Cathmar het volgende:
Beterschap voor je meisje. Wat sneu. Mijn toen 8 jarige lag 8 dagen met een longontsteking in het ziekenhuis en het is zo ontzettend rot. Ze heeft toen echt een jas uitgedaan, en zo'n lang herstel daarna.
Dit is longontsteking nr. 24 inmiddels :X

quote:
0s.gif Op
woensdag 7 december 2022 11:53 schreef Claudia_x het volgende:

Veel beterschap en sterkte! Begrijp ik uit je posting dat je door de situatie wat werkzaamheden gaat uitbesteden, of was dat altijd al het plan?
Dit was altijd al de bedoeling. Kleine klusjes, voorbereiding en afwerking doe ik zelf, maar volgend zomer de grote verbouwing wil ik grotendeels laten doen.
(er moet van 2 ruimtes 1 gemaakt worden, 130m2. vloerverwarming aangelegd worden, nieuw kozijn+deur entree, nieuwe grote pui in de eetkamer, nieuwe keuken, alle wanden stuccen, nieuwe plafonds)
pi_206981244
Ach jeetje, wat een pech, al die opnames achter elkaar. Veel sterkte - ook in het overleg met de aannemer, ik hoop dat je een goeie hebt want anders valt dat ook niet mee tegenwoordig…
pi_206984506
Sterkte! Wat een pech voor jullie zeg..
  woensdag 7 december 2022 @ 17:44:46 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206984620
Arme Lenthe. Veel beterschap en sterkte gewenst Uberduitser. Hoe oud is ze nu? Ze ziet er zo in dat bed nog zo heel jong uit ;(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 8 december 2022 @ 08:19:15 #295
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206990893
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:44 schreef livelink het volgende:
Arme Lenthe. Veel beterschap en sterkte gewenst Uberduitser. Hoe oud is ze nu? Ze ziet er zo in dat bed nog zo heel jong uit ;(
Dank!

Ze is 13 jaar nu, zou je inderdaad niet zeggen. Ze is nu rond de 140-145cm groot en gisteren woog ze 23,4Kg.
Het gaat inmiddels een heel stuk beter, wonderlijk genoeg heeft ze nu nog maar 0,5liter/minuut zuurstof meer nodig.
pi_206992602
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:19 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Dank!

Ze is 13 jaar nu, zou je inderdaad niet zeggen. Ze is nu rond de 140-145cm groot en gisteren woog ze 23,4Kg.
Het gaat inmiddels een heel stuk beter, wonderlijk genoeg heeft ze nu nog maar 0,5liter/minuut zuurstof meer nodig.
Dat is een heel groot verschil. Gelukkig dat het beter gaat met haar!
  woensdag 14 december 2022 @ 10:21:42 #297
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207075722
Zo, Lenthe is sinds vrijdag weer thuis en sinds gisteren ook weer naar school. Het gaat dus weer goed, al moeten we haar goed in de gaten houden (alsof we dat normaal gesproken niet doen).

Verder ontopic...

Gisteren een aannemer gehad en we rollen van het een in het ander. Aangezien we over willen op grotendeels vloerverwarming, hebben we een nieuwe ketel nodig. Dan is een lucht-warmtepomp het beste, wat ook weer geeft dat we PV-panelen nodig zijn (met opslagcapaciteit) Gaan we dat doen, is het ook raadzaam de spouw vol te jensen met isolatie, maar ook de thermische schil boven ter plaatse van de zoldervloer (direct boven de ruimtes van de begane grond), zal dan opgewaardeerd moeten worden, i.e. minimaal 22cm isolatie i.p.v. de 6cm die er nu ligt.
Dan komt het glas er nog bij, het dubbele glas wat nu in in de kozijnen zit, is oud.

Aangezien er op energie-besparende maatregelen in Duitsland aardig wat subsidies zit, is de eerste stap een advies van een Energieberater, die ook de aanvragen voor subsidie bij de duitse KfW verzorgd.
Pas als het totale energetische plaatje compleet is, kan de aannemer af gaan prijzen.

Ik ben bang dat onze overwaarde, spaargeld en zwart geld er vol in gaat. Ik zag het budget gisteren bij de bespreking al als sneeuw voor de zon verdwijnen. Voordeel is wel dat we dan afgezien van water, zelfvoorzienend zijn qua energie. Dat is voor de toekomst natuurlijk erg fijn.
pi_207076980
Dat is heel herkenbaar, @ueberduitser . En het gaat maar door. Voor de spouwmuurisolatie moesten wij bijv. de muren opnieuw laten voegen omdat we anders geen garantie kregen. Je doet dit één keer, dus je moet het meteen goed doen.
  woensdag 14 december 2022 @ 13:09:59 #299
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207077440
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:21 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is heel herkenbaar, @:ueberduitser . En het gaat maar door. Voor de spouwmuurisolatie moesten wij bijv. de muren opnieuw laten voegen omdat we anders geen garantie kregen. Je doet dit één keer, dus je moet het meteen goed doen.
Precies, gelukkig hebben we een aardige spaarpot en ik hoop dat we nergens wat moeten laten vallen.
pi_207078407
Ja, dat is natuurlijk wel een enorme investering ineens maar wel fijn als dat kan en helemaal als het in één keer kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')