Absurd hè ?quote:
Ja, zeer indrukwekkend en bizar dat iemand dat kan.quote:
Ex-wereldkampioen de Rus Gantwang is ooit Nederlands gaan studeren om de boeken van Sijbrands te kunnen lezen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, zeer indrukwekkend en bizar dat iemand dat kan.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:45 schreef tong80 het volgende:
Zonder een minuut slaap en in alle eenzaamheid op de kamer van burgemeester Broertjes van Hilversum, met alleen een briefje met de namen van de tegenstanders voor zich. Sijbrands krijgt geen dambord te zien en mag ook niets opschrijven. Alle 32 partijen spelen zich in zijn hoofd af.
quote:14:55 Ton Eekelschot moet morgen om 10 uur op zijn werk zijn ...
16:40 Wachten, slapen en gelukkig ook pizzabroodjes
quote:19:30 Dat alles langer gaat duren dan gepland is niet alleen voor de damspelers een opgave. Dave Kolt, manager operations van het bedrijf United wat de techniek verzorgt voor Omroep Max, had er op gerekend om vanacht rond 3 uur de deur van het gemeentehuis dicht te trekken. Het materiaal wat nu gebruikt wordt staat voor morgen elders ingepland. Op dit moment is hij druk bezig met omplannen: nieuw materiaal inhuren, mensen vragen -wie kan wanneer-, lijnen doorboeken, etc. En de eindtijd is nog niet te voorspellen.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:01 schreef Bblurker2 het volgende:
Partij 6 heeft hij net ook gewonnen. Tegenstander geeft op.
Doet ie nietquote:Op zondag 21 december 2014 01:26 schreef Erasmo het volgende:
Ik mag toch hopen dat ie onderhand wel een dutje mag doen.
Wel beetje jammer dat hij alle overige partijen nu remise deed. Is het record nu niet makkelijker weer af te pakken?quote:14:55 Ton Eekelschot moet morgen om 10 uur op zijn werk zijn ...
16:40 Wachten, slapen en gelukkig ook pizzabroodjes
Oh gelukkigquote:Op zondag 21 december 2014 09:39 schreef Bblurker2 het volgende:
Nee, want hij moest minimaal 70% halen. Een volgende recordpoging gaat er nu om dat de simultaanspeler tegen meer dan 32 tegenstanders speelt. Tegen weer 32 tegenstanders spelen en dan een hoger percentage halen, is niet aan de orde. Dus al zou Sijbrands 90% hebben gehaald, dan had dat verder niet uitgemaakt.
quote:Op zondag 21 december 2014 10:37 schreef PippenScottie het volgende:
Met terugwerkende kracht tot sportman van het jaar benoemen!
dit dus. Sowieso: hoe kan een beoefenaar van een teamsport een individuele prijs winnen?quote:Op zondag 21 december 2014 10:37 schreef PippenScottie het volgende:
Met terugwerkende kracht tot sportman van het jaar benoemen!
Moet gewoon kunnen. Begrijp die discussie nooit. Is Edwin Jongejans een grotere sportman dan Marco van Basten ?quote:Op zondag 21 december 2014 16:00 schreef BabeWatcher het volgende:
meesterlijk
ik kan nog niet eens 1 partij uit het hoofd spelen
[..]
dit dus. Sowieso: hoe kan een beoefenaar van een teamsport een individuele prijs winnen?
Ieder record verlegt grenzen. Wat was het verschil met Sijbrands toen ie het record verbeterde ?quote:Op zondag 21 december 2014 16:20 schreef JCats het volgende:
Erno Prosman speelde aanmerkelijk sneller dan Sijbrands.
Tegen gemiddeld ook wat jongere tegenstanders.
http://www.delftopzondag.(...)engemiddeld-geheugen
Prosman had het op 30 partijen gebracht.quote:Op zondag 21 december 2014 16:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ieder record verlegt grenzen. Wat was het verschil met Sijbrands toen ie het record verbeterde ?
Zeker! Ik heb me een stuk in de kraag gezopen toen zijn overlijden bekend werd.quote:
Hij miste de openingspartij bij het Nederlandskampioenschap omdat ie in slaap was gevallen in de trein.quote:Op zondag 21 december 2014 21:21 schreef Bblurker2 het volgende:
[..]
Zeker! Ik heb me een stuk in de kraag gezopen toen zijn overlijden bekend werd.
Daar is ie bekend om geworden, idd. Maar hij was echt hyperintelligent. In de laatste paar jaren van zijn leven speelde hij ook schaak. Ik heb een keer tegen hem gedamd, toen hij in het dorpje Broekland een simultaan gaf. Tot aan het middenspel stond ik beter, maar ineens nam hij de overhand. Het was wel nog net remise voor mij. Dus op een gegeven moment bood ik hem dat aan. Hij zei niets, liep 10 borden verder en ineens keert hij terug. Zonder verder iets te zeggen, gaf hij me de hand ten teken dat hij de remise accepteerde. Heel bijzonder en ik zal die ervaring nooit vergeten.quote:Op maandag 22 december 2014 14:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij miste de openingspartij bij het Nederlandskampioenschap omdat ie in slaap was gevallen in de trein.![]()
De recente geschiedenis:quote:Op zondag 21 december 2014 16:52 schreef JCats het volgende:
[..]
Prosman had het op 30 partijen gebracht.
De recente geschiedenis:
2007 Sijbrands: 25
2008 Prosman: 27
2009 Sijbrands: 28
2012 Prosman: 30
http://www.omroepmax.nl/wrblinddammen/wereldrecords/
quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:35 schreef Light het volgende:
In die 9 keer heeft hij slechts één partij verloren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |