quote:Eerste Kamer stemt tegen vrije artsenkeuze Schippers
Een belangrijke wet van minister Schippers over de beperking van de vrije artsenkeuze is verworpen door de Eerste Kamer. 33 senatoren stemden voor, 38 stemden tegen. Het is een grote tegenvaller voor de minister omdat zij denkt dat er veel geld te besparen is op de zorgkosten met deze wet.
De beperking van de vrije artsenkeuze bepaalt dat zorgverzekerden niet in alle gevallen hun eigen arts mogen kiezen. Zij moeten dan naar een behandelaar waar hun zorgverzekeraar afspraken mee heeft gemaakt.
Door deze afspraken kunnen zorgverzekeraars geld besparen en kan de zorgpremie omlaag. Er blijven wel zorgverzekeringen bestaan met vrije keus, maar die zullen duurder uitpakken.
http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/33362_wet_verbod_verticalequote:Wet verbod verticale integratie
Met dit voorstel wordt de Wet marktordening gezondheidszorg (Wmg) aangepast om te voorkomen dat zorgverzekeraars zelf zorg verlenen of zorg laten verlenen door zorgaanbieders waarin zij zeggenschap hebben (verticale integratie).
Het samengaan van de rollen van zorgverzekeraar en zorgaanbieder past niet binnen het zorgsysteem zolang dat nog in ontwikkeling is. Om die reden moeten constructies waarin een zorgverzekeraar overwegende zeggenschap verkrijgt over de activiteiten van een zorgaanbieder en constructies waarin een zorgverzekeraar als zorgaanbieder zelf zorg aanbiedt, worden voorkomen.
quote:Eerste Kamer stemt tegen plannen inperking vrije artsenkeuze | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Een meerderheid (38 stemmen tegen, 33 voor) in de Eerste Kamer keerde zich dinsdag tegen het plan waarmee minister Edith Schippers (Volksgezondheid) de zorgverzekeraars goede zorg goedkoper wil laten inkopen.
Fractievoorzitter van de senaatsfractie van de PvdA, Marleen Barth, gaf voor de stemming aan dat een kleine minderheid van haar fractie tegen het wetsvoorstel is.
De PvdA vroeg eerder op de middag op het laatste moment nog uitleg over details uit het plan.
Barth zei dat ze die informatie nodig heeft om een correcte stemverklaring te kunnen afleggen.
De fractie heeft daarover overlegd met ministers Edith Schippers (Volksgezondheid) en Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) zijn, evenals staatssecretaris Martin van Rijn (Volksgezondheid).
De wending is verrassend, want minister Schippers verzekerde zich eerder dit jaar van de steun van de coalitiepartijen D66, ChristenUnie en SGP.
Deze partijen gingen akkoord nadat op hun verzoek de bezuinigingen op de langdurige zorg voor ouderen en gehandicapten met ruim 300 miljoen euro waren verzacht.
Met de nieuwe zorgpolis wil het kabinet de kwaliteit van de zorg verbeteren. Verzekerden sluiten dan een restitutiepolis of naturapolis. Bij de restitutiepolis kan de verzekerde zelf kiezen naar welke zorgaanbieder (ziekenhuis of arts) hij gaat voor de zorg. Bij de naturapolis is de verzekerde aangewezen op de zorgverzekeraar die de zorg bij bepaalde artsen en ziekenhuizen heeft ingekocht en kan niet zelf bepalen welke arts hij kiest.
Tegenstanders van de inperking van de vrije artsenkeuze vrezen dat er teveel macht naar de grote zorgverzekeraars gaat die gaan bepalen welke ziekenhuizen en welke artsen patiënten krijgen toegewezen.
In de Senaat ontbraken dinsdag bij zowel de voor- als tegenstanders van het plan dinsdag mensen. VVD'er Frank de Grave ligt in het ziekenhuis. Marijke Vos (GroenLinks) ontbreekt vanwege privéomstandigheden.
Bron: www.nu.nl
twitter:XandervdWulp twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 16:05:21Duivesteijn, Linthorst, Ter Horst (PvdA) stemden tegen Wet beperking Vrijeartsenkeuze. reageer retweet
twitter:XandervdWulp twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 16:12:40Drie tegenstemmers in PvdA-fractie staan alledrie NIET op de vorige week verschenen kandidatenlijst voor nieuwe Eerste Kamer. #ongebonden reageer retweet
twitter:ronfresen twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 16:16:36Dit kan grote politieke gevolgen hebben. Chagrijn bij VVD en C3. Wel weer wat anders; crisis bij daglicht reageer retweet
Debat te volgen op:twitter:ronfresen twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 16:17:41Schippers gaat zo in overleg met top kabinet. Onderweg naar @MinPres Met voorstel #vrijartsenkeuze sneuvelt ook 1 mrd reageer retweet
Zo scheef als zijn pielemansquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:21 schreef dl3b het volgende:
Krols stropdas zit net zo scheef als zijn schaatsen.
Die komt straks ineens in beeld en schrikt dan verward wakkerquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Gaat Rutte nou ook nog alle vragen beantwoorden eigenlijk?
Nee, die heeft een afspraakje.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Dat zou zomaar kunnen jaquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die komt straks ineens in beeld en schrikt dan verward wakker
Ja. Rutte gaat zo de vragen beantwoorden die aan hem zijn gesteld. Daarbij mag de kamer interrupties plegen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Eerst nog een bitterballen schorsing tot een uur of 4.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nee, mark lacht een paar keer vanuit het bankje en valt weer in slaapquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja. Rutte gaat zo de vragen beantwoorden die aan hem zijn gesteld. Daarbij mag de kamer interrupties plegen.
Vervolgens komt er nog een tweede termijn, maar die is een stuk korter.
Ministerraad om 10u hequote:Op vrijdag 19 december 2014 02:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En zo was het ineens zondagmorgen
Opa moet nodig naar bedje toequote:Op vrijdag 19 december 2014 02:24 schreef Proximo het volgende:
Krol heeft het dus wel gezien en gaat op huis aan
Rutte is superieur joh, die laat zich niet piepelen, zagen we bij de APB welquote:
Proost. Drink er voor mij ook eentje a.u.b.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
As long as it takes
* -_Guitarist_- pakt nog maar een biertje
quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Rutte is superieur joh, die laat zich niet piepelen, zagen we bij de APB wel
Ja, Rutte laat zich niks vertellenquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Rutte is superieur joh, die laat zich niet piepelen, zagen we bij de APB wel
Of belasting verlaging.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:25 schreef Ajacied422 het volgende:
Eigenlijk moeten we geld krijgen voor het kijken naar dit debat.
Will doquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:26 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Proost. Drink er voor mij ook eentje a.u.b.
Twee wil ik ook wel doenquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:26 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Proost. Drink er voor mij ook eentje a.u.b.
Doe mij maar koffiequote:Op vrijdag 19 december 2014 02:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
As long as it takes
* -_Guitarist_- pakt nog maar een biertje
Nou nee, het zou kunnen dat er specifiek vragen aan hen worden gesteld. Al lijkt het me aannemelijker dat Schippers vragen krijgt dan dat Asscher ze krijgt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:25 schreef Ryan3 het volgende:
Asscher en Schippers zitten er ook voor spek en bonen bij hč. Makkelijk geld verdienen.
Als je nou om de hoek zou wonen zou ik je wel wat komen brengenquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:27 schreef BlackLining het volgende:
Laatst een sixpackje Gulpener Wintervrund gekregen, dus geen nieuw bier gehaald toen het mijne op was. Maar man man man wat is dit smerig zeg
Nu dus geen fatsoenlijk bier meer
Ik heb nog wel popcornquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:28 schreef Sked het volgende:
[..]
Als je nou om de hoek zou wonen zou ik je wel wat komen brengen
Rutte? De PvdA-fractie in de EK zul je bedoelen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:28 schreef Klummie het volgende:
Het valt niet, maar wat een misrekening van Rutte. Hoe heb je dit kunnen missen?
Jawel, maar uiteindelijk zijn er weinig inhoudelijke vragen natuurlijk. Rutte of Schippers hadden dit makkelijk alleen af gekund.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nou nee, het zou kunnen dat er specifiek vragen aan hen worden gesteld. Al lijkt het me aannemelijker dat Schippers vragen krijgt dan dat Asscher ze krijgt.
Ik denk dat Asscher er vooral zit om te laten zien dat VVD en PvdA samen een kabinet vormen. Hij is per slot van rekening de vice-premier.
Dan nog iets er zoiets als beeldvorming...quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jawel, maar uiteindelijk zijn er weinig inhoudelijke vragen natuurlijk. Rutte of Schippers hadden dit makkelijk alleen af gekund.
Nee.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:31 schreef Szura het volgende:
[..]
Rutte? De PvdA-fractie in de EK zul je bedoelen.
You don't sayquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik vind de hele VVD vol enge mensen zitten die er naar mijn mening niet zijn voor de inwoners van NL, maar voor het bedrijfsleven en lobby's....
1. Opstelten
2. Teeven
3. Zijlstra
4. Schippers
Of moral supportquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan nog iets er zoiets als beeldvorming...
En terecht.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:
10 minuten pauze, staan ze nu allemaal in een rijtje voor het gebouw een sigaretje te roken
Kunnen ze mark beter een hoofdkussen geven, kan lodewijk gewoon naar huisquote:
quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:37 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Tweede termijn is altijd mime.
[..]
[..]
Vandaag niet, maar Rutte heeft het komende jaar een groot probleem.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ja, daar komen de dampers weer
En dan nu het vallen van het kabinet
O, Schippers komt nog aan het woord dus.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan nog iets er zoiets als beeldvorming...
Dit wordt echt vies laatquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, Schippers komt nog aan het woord dus.
Ach, wat je nooit hebt gehad kan je niet missen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:40 schreef Proximo het volgende:
Deze man moet echt nodig eens een keer een wijf gaan neuken
Best maar dan wel met condoom. Straks plant ie zich voort.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:40 schreef Proximo het volgende:
Deze man moet echt nodig eens een keer een wijf gaan neuken
The horror.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Best maar dan wel met condoom. Straks plant ie zich voort.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:42 schreef Shreyas het volgende:
Heerlijk hoe Roemer op z'n nummer wordt gezet
Rutte reageerde zoals ik van hem had verwacht.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:42 schreef Raskolnikow het volgende:
Hij maakt geen vrienden zo die Rutte.
Met Cohen denk ikquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:42 schreef Elfletterig het volgende:
Met wie zou Samsom zitten te WhatsAppen / sms'en?
Ik gok met Asscher.
"Steek jij hem neer of ik"quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:42 schreef Elfletterig het volgende:
Ik gok met Asscher.
Ik denk met z'n vrouw. Over of hij er moe uitzietquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:42 schreef Elfletterig het volgende:
Ik gok met Asscher.
Hij is toch gescheidenquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:42 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik denk met z'n vrouw. Over of hij er moe uitziet
Hij heeft geen vrouw meerquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:42 schreef Sked het volgende:
[..]
Secetaressequote:
Nou, nee hoor.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:42 schreef Shreyas het volgende:
Heerlijk hoe Roemer op z'n nummer wordt gezet
Met zijn minnares Saar natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:42 schreef Sked het volgende:
[..]
4. hij reflecteert niet.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Er is zijn redenen dat lulletje Rutte nog steeds geen vrouw heeft:
1. Homo
2. Geen vrouw wil deze prutser
3. Allebei
Dit is wel de slechtste conclusie na dit debatquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:43 schreef Klummie het volgende:
Eruitgekomen, gelul, gedoogsteun EK is weg.
Joh, echt?quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:44 schreef Szura het volgende:
[..]
Dit is wel de slechtste conclusie na dit debat
Hij heeft geen vrouw. Z'n relatie met de moeder van z'n kinderen is op de klippen. Als hij al een vriendin heeft, is hij daar niet mee getrouwd.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:42 schreef Sked het volgende:
[..]
Oooooh Liesbethquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:42 schreef Elfletterig het volgende:
Die wil een sigaret.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:44 schreef BlackLining het volgende:
Zelfs Schippers volgt het niet meer
Ze rookt een pakje per dag, toch?quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:45 schreef Elfletterig het volgende:
Schippers ziet er erg vermoeid uit. Op zich niet zo verwonderlijk, maar het valt wel op.
Dat noemen ze werkverschaffingquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:46 schreef Proximo het volgende:
De manager in optima forma, áls je maar kan hervormen, maakt geen zak uit wat het resultaat is
Yep.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:46 schreef Proximo het volgende:
De manager in optima forma, áls je maar kan hervormen, maakt geen zak uit wat het resultaat is
Zou ze bij problemen met haar longen over X-jaar ook vrije artsenkeuze hebben, of zou ze daarvoor kunnen betalen?!quote:
Op dat niveau gelden de wetten niet meer. Triest maar realiteit dat weet jij ook.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Zou ze bij problemen met haar longen over X-jaar ook vrije artsenkeuze hebben, of zou ze daarvoor kunnen betalen?!
Mensen op dat niveau zou de dagelijkse realiteit eens moeten meemaken. Zelf 3 weken in een verzorgingstehuis zitten, niks te doen hebben en 2x per week gewassen worden..quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:49 schreef Klummie het volgende:
[..]
Op dat niveau gelden de wetten niet meer. Triest maar realiteit dat weet jij ook.
Ik krijg hier een beetje het idee van alsof ik een stevige pretsigaret gerookt hebquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ben ik nou dronken na 2 biertjes of klopt er echt geen klote van wat ik allemaal hoor hier
Ooh, het ligt dus niet aan mijquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik krijg hier een beetje het idee van alsof ik een stevige pretsigaret gerookt heb
Of zoals die legendarische aflevering van Pauw een paar maanden terug met die twee ouwe hoeren, voor wie hem ook gezien hebben
Nee, totaal niet. Ik hoor na acht bier hetzelfdequote:Op vrijdag 19 december 2014 02:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ooh, het ligt dus niet aan mij
Van Boxtel en kornuiten.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:51 schreef Proximo het volgende:
Het waren dus de zorgverzekeraars e.a die dit erin wilden. Geheel tegen de verwachting in
Ahhh ik schrok alquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:51 schreef Sked het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Ik hoor na acht bier hetzelfde
Het is serieus een "blablablabla" tegen een nog meer "bla"quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:52 schreef NiceHat het volgende:
Is er serieus nou nog een debat bezig? Jezus.
Logsich, gedoogpartner.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:52 schreef Elfletterig het volgende:
Op zich wel opvallend om te zien: is Roemer aan het woord, dan kijkt Van Dam verveeld en speelt Samsom met z'n telefoon. Is Pechtold aan het woord, dan kijken en luisteren beiden aandachtig...
Wrs niet nodig, ik schat sws in dat CDA in de EK voor stemt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:52 schreef Klummie het volgende:
Links of rechts, het wordt doorgedrukt.
Hij heeft het in z'n brief ook niet bij die naam genoemdquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:52 schreef Raskolnikow het volgende:
Ah, nu neemt ie toch afstand van het AMVB beestje bij de naam noemen.
Alsof een nieuw kabinet een andere koers vaart. De macht ligt niet in Den Haag.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:53 schreef NiceHat het volgende:
Laat dat klotekabinet gewoon vallen. Scheelt een hoop gedoe en geld.
PECHTOLD ...
Dat noemt met democratie.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:54 schreef Klummie het volgende:
[..]
Alsof een nieuw kabinet een andere koers vaart. De macht ligt niet in Den Haag.
Pechtold gebruikt nooit spijkers.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Kijk, Pechtold slaat hier de spijker op de kop.
Nee, dat ligt bij de Illuminati natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:54 schreef Klummie het volgende:
[..]
Alsof een nieuw kabinet een andere koers vaart. De macht ligt niet in Den Haag.
Ghehehehequote:Op vrijdag 19 december 2014 02:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Pechtold gebruikt nooit spijkers.
[ afbeelding ]
Zou kunnen, hangt af van de uitruil.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wrs niet nodig, ik schat sws in dat CDA in de EK voor stemt.
Het tegendeel is eerder waar. Dit kabinet zorgt juist voor een aantal belangrijke hervormingen waardoor (bijvoorbeeld) de kostenstijging in de zorg wordt teruggedrongen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:53 schreef NiceHat het volgende:
Laat dat klotekabinet gewoon vallen. Scheelt een hoop gedoe en geld.
PECHTOLD ...
Natuurlijk. Daar stappen ze ook niet vanafquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:55 schreef BlackLining het volgende:
Met andere woorden: die AMvB route ligt nog gewoon op tafel.
Banen, banen, banen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het tegendeel is eerder waar. Dit kabinet zorgt juist voor een aantal belangrijke hervormingen waardoor (bijvoorbeeld) de kostenstijging in de zorg wordt teruggedrongen.
Onzin.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik denk wel dat als de VVD er niet in zit, er een stuk minder gelobby is vanuit het bedrijfsleven.. En er wellicht iets meer naar het volk wordt gekeken.
Mensen met een handicap worden in de kou gezet. Ik maak het vanuit tweede hand mee en het begint echt te gek te worden.quote:
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik denk wel dat als de VVD er niet in zit, er een stuk minder gelobby is vanuit het bedrijfsleven.. En er wellicht iets meer naar het volk wordt gekeken.
Want anders worden de zorgverzekeraars boos.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:55 schreef Sked het volgende:
[..]
Natuurlijk. Daar stappen ze ook niet vanaf
Door mensen die in diezelfde zorg werken te ontslaan ja. Dat is geen hervorming, dat is bezuinigen op kwaliteit.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het tegendeel is eerder waar. Dit kabinet zorgt juist voor een aantal belangrijke hervormingen waardoor (bijvoorbeeld) de kostenstijging in de zorg wordt teruggedrongen.
Jah het is dieptriest.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:56 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Mensen met een handicap worden in de kou gezet. Ik maak het vanuit tweede hand mee en het begint echt te gek te worden.
Die zorgverzekeraars kunnen me de tering krijgenquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Want anders worden de zorgverzekeraars boos.
Iets uithollen en de kosten doorschuiven naar de burger terwijl de belastingdruk toeneemt is niet 'de kostenstijging terug weten te dringen'. Niks hervormen, het is allemaal schrappen of doorschuiven - omlaag, naar de gemeenten, of omhoog naar de EU, maar betalen zal je als burger.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik beschouw het als de Hollandse ziekte. Het wordt tijd dat Nederland en Holland zich gaan afsplitsen.quote:
Ik zie maar een klein beetje van haar hoofd maar volgens mij Bruins Slot.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:48 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vraag me trouwens af wie de dame naast Buma is, op de voorste rij. Opvallend genoeg zit Mona Keizer een rijtje verder naar achteren. Sowieso een beetje onzichtbaar, die Keizer. Met veel poeha als nummer-twee op de lijst gezet, maar echt opvallen doet ze niet.
Op de lijst van beste CDA-kamerleden staat Omtzigt op #1. Daarna komt er een heel lange tijd niks.
Op aandringen van de "partners in de zorg"quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:57 schreef Raskolnikow het volgende:
Blijft de vraag, wie begint er dan over een AMVB?
Niet alleen met een handicap. Vriendin van me is depressief en moet zo'n dagbehandeling hebben. Wachtrij van 8 weken omdat er 4 begeleiders ontslagen moesten worden door bezuinigingen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:56 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Mensen met een handicap worden in de kou gezet. Ik maak het vanuit tweede hand mee en het begint echt te gek te worden.
Dan gaat je premie omhoog, word je pakket uitgekleed en je eigen risico omhoog.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:57 schreef Sked het volgende:
[..]
Die zorgverzekeraars kunnen me de tering krijgen
Klopt. Daar was ik net achter: Hanke Bruins Slot. Zie heeft volksgezondheid in haar portefeuille.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:57 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik zie maar een klein beetje van haar hoofd maar volgens mij Bruins Slot.
Totdat het na twee weken onbetaalbaar blijkt en er alsnog een oplossing komtquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan gaat je premie omhoog, word je pakket uitgekleed en je eigen risico omhoog.
Dat gebeurt nu ook elk jaar.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan gaat je premie omhoog, word je pakket uitgekleed en je eigen risico omhoog.
Mja. Ik loop zelf bij de hulpverlening en ik vind het gek dat ze er niet wat meer bovenop zitten. Als een beetje raar in mijn hoofd was geweest had ik allang een moord gepleegd. Maar dat is blijkbaar niet belangrijk. Kijk maar naar Tristan van de Vlis...quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Niet alleen met een handicap. Vriendin van me is depressief en moet zo'n dagbehandeling hebben. Wachtrij van 8 weken omdat er 4 begeleiders ontslagen moesten worden door bezuinigingen.
En dan toch nog vragen waarom het aantal zelfmoorden toeneemt in Nederland
Idd.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu ook elk jaar.
Toch wel:quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:53 schreef Szura het volgende:
[..]
Hij heeft het in z'n brief ook niet bij die naam genoemd
Keijzer en haar hartsvriendinnen Agema en Leijten zijn meer van de jeugdzorgdossiers.quote:Op vrijdag 19 december 2014 02:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt. Daar was ik net achter: Hanke Bruins Slot. Zie heeft volksgezondheid in haar portefeuille.
Afgelopen week heeft ze een gesprek gehad waarin ze haar vroegen hoe het ging. Toen ze zei dat het steeds slechter ging, kreeg ze als antwoord dat ze over 7 weken "al" die behandelingen kan krijgenquote:Op vrijdag 19 december 2014 02:59 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Mja. Ik loop zelf bij de hulpverlening en ik vind het gek dat ze er niet wat meer bovenop zitten. Als een beetje raar in mijn hoofd was geweest had ik allang een moord gepleegd. Maar dat is blijkbaar niet belangrijk. Kijk maar naar Tristan van de Vlis...
ten koste van mensen, diep triest.quote:Op vrijdag 19 december 2014 03:00 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
En de miljarden potten zich op bij de zorgverzekeraars.
Ook, maar daar moeten ze toekomstige tegenvallers mee opvangen toch?quote:Op vrijdag 19 december 2014 03:00 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
En de miljarden potten zich op bij de zorgverzekeraars.
"Maar de premies moeten omhoog want de kosten worden hoger"quote:Op vrijdag 19 december 2014 03:01 schreef Klummie het volgende:
[..]
ten koste van mensen, diep triest.
lol jah zo ken ik er nog wel een paar.quote:Op vrijdag 19 december 2014 03:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook, maar daar moeten ze toekomstige tegenvallers mee opvangen toch?
U hebt gelijkquote:Op vrijdag 19 december 2014 03:00 schreef dl3b het volgende:
[..]
Toch wel:
"iedereen kan, binnen zijn polis en ongeacht de poliSvOrm, een 'second opinion"
vragen (op te nemen in CEO AMVB);"
Staat In de brief aan de kamer.
In sommige gevallen snap ik dat wel. Bij staatsgeheime dingen als waar de voorraden van allerlei wapens liggen ofzo.quote:
Inclusief auto-disable op zondagquote:Op vrijdag 19 december 2014 03:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Staaij heeft een nieuwerwets medium genaamd iPad vast.
Ik heb een klein beetje het gevoel dat dat zomaar zou kunnen.quote:
ik ook, daarom kijk ik nogquote:Op vrijdag 19 december 2014 03:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb een klein beetje het gevoel dat dat zomaar zou kunnen.
Het gaat niet zoals Mark had gewild.. Dat is wel duidelijkquote:Op vrijdag 19 december 2014 03:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb een klein beetje het gevoel dat dat zomaar zou kunnen.
Rillende zwak stemmetje heeft zij. En ze stottert.quote:
Maar hier niet.quote:Op vrijdag 19 december 2014 03:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
In sommige gevallen snap ik dat wel. Bij staatsgeheime dingen als waar de voorraden van allerlei wapens liggen ofzo.
Gaat toch veel te veel om de inhoud voor Wilders?quote:Op vrijdag 19 december 2014 03:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat het Geert de pet te boven gaat....
En terecht.quote:
Dan kan je nog wel komen met een MvWquote:Op vrijdag 19 december 2014 03:08 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Gaat toch veel te veel om de inhoud voor Wilders?
Liever de SP dan de PvdA of VVDquote:Op vrijdag 19 december 2014 03:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Dit komt morgen in het journaal en de SP stijgt weer enorm in de peilingen
Dat doen ze bij de SP allemaal, tegenwoordig. Er is een soort deken van cynisme en verbitterdheid over die partij getrokken.quote:
Met cyanidequote:Op vrijdag 19 december 2014 03:11 schreef Sked het volgende:
Ik wil graag een motie indienen om Rutte plat te spuiten
Nee, als je ziet wat Diedje allemaal uitspookt als Roemer aan het woord is ook...quote:Op vrijdag 19 december 2014 03:11 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Die man heeft het imago ook niet mee, niemand neemt 'm serieus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |