Je post aantoonbare onzin. Ten eerste heeft Nederland veel Duitse Joden opgevangen die de bui al zagen hangen. Waar denk je dat Anne Frank vandaan komt? Daarnaast negeer je mijn opmerking dat Nederland de mogelijkheden niet had voor het verbergen van Joden in de mate waarin andere landen dat hadden. In de grote steden werden razzia's gehouden en op boerderijen waren soldaten gelegerd.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Bagettaliseren is nergens voor nodig. Feit is dat antisemitisme hier toen ook onder grote delen van de bevolking gemeengoed was. In Amsterdam en degelijke was het wat minder (zie je nu ook in het integratiedebat) maar de samenleving als geheel zag Joden eerder komen dan gaan, helaas.
Top 3 gaan we denk ik makkelijk halen als ik wat bronnen lees.
Dat staat in het artikel. Hij wil mensen uit 'moslimlanden' gaan weigeren. Zoals hierboven al gezegd wordt: Abdul-Jabbar van de Ven mag dus nog gewoon bij Schiphol werken.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:59 schreef Re het volgende:
ben wel benieuwd hoe hij wil bepalen wie wel en wie geen moslim is.... toompje controle... oh wacht...
Ga eens even na wat de positie van ''de grootmoefti" en dan met name deze specifieke, was. En dan ten opzichte van de gehele Islamitische wereld.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel het was de grootmoefti, niet zomaar een klein spelertje. Punt is dat dat andere tijden waren. We kijken de Duitsers toch ook niet meer met een scheef oog aan omdat ze onze fietsen hebben gejat?
Lekker consequent met het standpunt dat Nederland islamiseert.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat staat in het artikel. Hij wil mensen uit 'moslimlanden' gaan weigeren.
Moslimlanden hebben gedurende die periode toch echt wel 'ietsjes' meer Joden opgevangen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je post aantoonbare onzin. Ten eerste heeft Nederland veel Duitse Joden opgevangen die de bui al zagen hangen. Waar denk je dat Anne Frank vandaan komt? Daarnaast negeer je mijn opmerking dat Nederland de mogelijkheden niet had voor het verbergen van Joden in de mate waarin andere landen dat hadden. In de grote steden werden razzia's gehouden en op boerderijen waren soldaten gelegerd.
Verder als iets ervoor verantwoordelijk was dat bijvoorbeeld politiefunctionarissen en de NS samenwerkten met de Duitsers was het het Protestantse plichtsbesef anders dan een anti-Semitische inborst. Bedenk ook dat rond 1940 nog lang niet bekend was in Nederland wat er überhaupt met de Joden ging gebeuren. Uiteraard hadden we ook Mussert en de NSB, maar een anti-semitische volksaard is gewoonweg niet correct.
Verder: je kan Turkije neerzetten als een land dat wat Joden heeft gered, maar Turkije heeft 1.5 miljoen Armenen over de kling gejaagd in grofweg hetzelfde tijdperk. Tevens hebben ze de Balkan tot op de dag van vandaag ernstig verdeeld. Het hele Kosovo gezeik is terug te herleiden tot acties van de Turken in het verleden en het verdeeld zijn van het Joegoslavische volk deels ook.
Volgens eigen PVV-logica zouden er dan ook geen Nederlanders meer mogen werken, immers "tsunami van islamisering", "Nederland buigt hoofd voor islam", "er wordt door de elite weggekeken en theegedronken terwijl moslims de boel overnemen", bis.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat staat in het artikel. Hij wil mensen uit 'moslimlanden' gaan weigeren. Zoals hierboven al gezegd wordt: Abdul-Jabbar van de Ven mag dus nog gewoon bij Schiphol werken.
Ik denk dat je mijn post verkeerd interpreteert. Ik zeg dat het geen klein spelertje was, maar dat het niet zoveel zin heeft om daar nu over te vallen daar wij de Duitsers ook niet meer aanrekenen wat er toen gebeurde.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ga eens even na wat de positie van ''de grootmoefti" en dan met name deze specifieke, was. En dan ten opzichte van de gehele Islamitische wereld.
In welk land wonen geen moslims?quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hij wil mensen uit 'moslimlanden' gaan weigeren.
ahhh leuk, ook voor de 2de/4de generatie enzo... maar ja die wifebeater Graus denkt het wel te weten .... rasmongool is hetquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat staat in het artikel. Hij wil mensen uit 'moslimlanden' gaan weigeren. Zoals hierboven al gezegd wordt: Abdul-Jabbar van de Ven mag dus nog gewoon bij Schiphol werken.
In Europa was het dan ook bepaald niet veilig voor Joden. Bovendien voerde Rommel geen Jodenvervolgingpolitiek uit. Ik ben ook niet degene die stelt dat Moslimlanden niks hebben gedaan, dus hoef je daar ook niet mee aan te komen. Ik zeg alleen dat voor Turkije geldt dat het opvangen van Joden schril afsteekt bij hun Armeense genocide en Balkangenocide.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslimlanden hebben gedurende die periode toch echt wel 'ietsjes' meer Joden opgevangen.
Het is sowieso een heel naïef idee. Als terroristen op die manier een aanslag willen plegen op Schiphol, dan zullen ze niet een of andere terrorist uit de bergen van Pakistan naar Nederland overvliegen om te solliciteren, maar gewoon een geradicaliseerde Nederlandse moslim sturen. Ook nu al, omdat de eerste bij de veiligheidsscreening veel eerder door de mand valt dan de tweede.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens eigen PVV-logica zouden er dan ook geen Nederlanders meer mogen werken, immers "tsunami van islamisering", "Nederland buigt hoofd voor islam", "er wordt door de elite weggekeken en theegedronken terwijl moslims de boel overnemen", bis.
wat?, de moslims hebben een grotere besneden piemel dan de joden, of zo?quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Europa was het dan ook bepaald niet veilig voor Joden. Bovendien voerde Rommel geen Jodenvervolgingpolitiek uit. Ik ben ook niet degene die stelt dat Moslimlanden niks hebben gedaan, dus hoef je daar ook niet mee aan te komen. Ik zeg alleen dat voor Turkije geldt dat het opvangen van Joden schril afsteekt bij hun Armeense genocide en Balkangenocide.
Het was wel degelijk een klein spelertje binnen de Islamitische wereld. Dus ik interpreteer je post uiterst correct. Hij was mufti van (slechts) Jeruzalem. Geen leider van de Islamitische wereld, Arabische wereld of whatsoever. De mooie Wiki-pagina geeft ook uitstekend en in het kort zijn positie binnen het geheel weer:quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn post verkeerd interpreteert. Ik zeg dat het geen klein spelertje was, maar dat het niet zoveel zin heeft om daar nu over te vallen daar wij de Duitsers ook niet meer aanrekenen wat er toen gebeurde.
Deze meneer gebruiken om vervolgens 1,5 miljard mensen weg te zetten is hilarisch. Het gaat dus niet eens meer om 'aanrekenen', maar alleen al om het feit dat iemand meent dat een dergelijk plaatje hier op zijn plaats is.quote:Al-Husseini was the scion of a family of Jerusalemite notables.[9] After receiving an education in Islamic, Ottoman and Catholic schools, he went on to serve in the Ottoman army in World War I. At war's end, he positioned himself in Damascus as a supporter of the Arab Kingdom of Syria. Following the fiasco of the Franco-Syrian War and the collapse of the Arab Hashemite rule in Damascus, his early position on pan-Arabism shifted to a form of local nationalism for Palestinian Arabs and he moved back to Jerusalem. From as early as 1920, in order to secure the independence of Palestine as an Arab state he actively opposed Zionism, and was implicated as a leader of a violent riot that broke out over the establishment of a national home for the Jewish people in Palestine. Al-Husseini was sentenced to ten years imprisonment, but was pardoned by the British.[10] Starting in 1921, al-Husseini was appointed Grand Mufti of Jerusalem, using the position to promote Islam, while rallying a non-confessional Arab nationalism against Zionism.[11][12]
His opposition to the British peaked during the 1936–39 Arab revolt in Palestine. In 1937, evading an arrest warrant, he fled Palestine and took refuge in, successively, the French Mandate of Lebanon and the Kingdom of Iraq, until he established himself in Italy and Germany. During World War II he collaborated with both Nazi Germany and Fascist Italy by making propagandistic radio broadcasts and by helping Germans recruit Bosnian Muslims for the Waffen-SS. On meeting Adolf Hitler he requested backing for Arab independence and support in opposing the establishment in Palestine of a Jewish national home. At war's end, he came under French protection, and then sought refuge in Cairo to avoid prosecution.
In the lead-up to the 1948 Palestine war, Husseini opposed both the 1947 UN Partition Plan and King Abdullah's designs to annex the Arab part of British Mandatory Palestine to Jordan, and, failing to gain command of the 'Arab rescue army' (jaysh al-inqadh al-'arabi) formed under the aegis of the Arab League, formed his own militia, al-jihad al-muqaddas. In September 1948, he participated in establishment of All-Palestine Government. Seated in Egyptian-ruled Gaza, this government won a limited recognition of Arab states, but was eventually dissolved by Egyptian president Gamal Abdel Nasser in 1959. After the war and subsequent Palestinian exodus, his claims to leadership, wholly discredited, left him eventually sidelined by the Palestine Liberation Organization, and he lost most of his residual political influence.[13] He died in Beirut, Lebanon, in July 1974. Husseini was and remains a highly controversial figure. Historians dispute whether his fierce opposition to Zionism was grounded in nationalism or antisemitism or a combination of both.
Noord-Korea en Cuba?quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In welk land wonen geen moslims?
Het is alleen interessant om te constateren dat je nimmer diegene durft te bekritiseren die een dergelijke discussie aan heeft aangejaagd middels een, nou ja - kwalijke aanval op moslims.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Europa was het dan ook bepaald niet veilig voor Joden. Bovendien voerde Rommel geen Jodenvervolgingpolitiek uit. Ik ben ook niet degene die stelt dat Moslimlanden niks hebben gedaan, dus hoef je daar ook niet mee aan te komen. Ik zeg alleen dat voor Turkije geldt dat het opvangen van Joden schril afsteekt bij hun Armeense genocide en Balkangenocide.
Het feit dat je met zo'n reactie komt - en gewoonweg zijn intentie niet wenst te doorzien..quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet alsof hij leugens verspreidt toch? Het is alleen niet zo heel relevant als het onderwerp om de vrouwenmeppende LARPer Dion Graus gaat.
Precies dit.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is alleen interessant om te constateren dat je nimmer diegene durft te bekritiseren die een dergelijke discussie aan heeft aangejaagd middels een, nou ja - kwalijke aanval op moslims.
Ach, de doorsnee pvv'ert is ook voorstander van sharia-achtige praktijken tegen moslimsquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ook wel leuk om te zien welke landen dus het Utopia zijn voor de PVV-ers.
Ja klopt, geen mensenrecht is veilig als de islam maar gestopt wordt, maar goed ik heb er dan ook geen verstand van en steek mijn kop in het zand, negeer de problemen, ben links en zo.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ach, de doorsnee pvv'ert is ook voorstander van sharia-achtige praktijken tegen moslims
Theedrinker gespotquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja klopt, geen mensenrecht is veilig als de islam maar gestopt wordt, maar goed ik heb er dan ook geen verstand van en steek mijn kop in het zand, negeer de problemen, ben links en zo.
Vast niet, anders stond ie voorgaande jaren ja niet met Baklava voor je deurquote:Op vrijdag 19 december 2014 10:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Moet ik nou bang zijn dat mijn Turkse buurman bij het volgende Suikerfeest met een kromzwaard voor mijn deur staat in plaats van met baklava zoals de afgelopen jaren?
Euh nee, er wordt hier een bepaalde vergelijking gemaakt met een patch uit een bepaalde periode uit de wereldgeschiedenis. Daar haak ik even verder op in.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De christen uit het plaatje was zo te zien ook geen koster.
En kennelijk kijkt Red_85 de moslims nog steeds met een scheef oog aan omdat sommigen van hen vriendjes waren met Hitler. Dan mag hij christenen ook met een scheef ook aankijken, om diezelfde reden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |