abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2015 @ 15:05:58 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151859965
Ik ben zelf lichtelijk allergisch (als in; ik krijg kriebel in m'n mond :') ) van kiwi en aardbei dus ik hou wel zo'n beetje de 'grens' van 1 jaar daarvoor aan.

Vraagje; S. hapt niks van een lepeltje af maar slobbert het een soort van naar binnen. Dit herinner ik me niet van E., dat was net een vogeltje. Moet ik hier iets mee doen, kan ik haar helpen om anders te leren eten of gaat dit vanzelf goedkomen?
  maandag 20 april 2015 @ 15:07:17 #102
344469 Amsel
zonder t
pi_151860002
Mijn CB-arts zei vorige keer "Ze is nu zes maanden, dus ze mag alles eten behalve honing!" Handig, al die tegenstrijdige adviezen ;)
  maandag 20 april 2015 @ 15:35:33 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151860788
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:07 schreef Amsel het volgende:
Mijn CB-arts zei vorige keer "Ze is nu zes maanden, dus ze mag alles eten behalve honing!" Handig, al die tegenstrijdige adviezen ;)
Ik voelde me fijn bij het volgen van het langzame schema van Kleintjes en iets nieuws 3 dagen achter elkaar te geven zodat je zeker weet dat ze er niet op reageren.
Maar als er geen familiehistorie is van allergieën kan ik me voorstellen dat je gewoon aanbiedt waar het nu het seizoen voor is.
Behalve honing en pinda's is er geen strikte no no dus jouw baby jouw gevoel volgen.

Net als de darmen discussie en vanaf wanneer te beginnen met bijvoeding. Er is nooit een eenduidig advies van alle kanten.

[ Bericht 3% gewijzigd door laziness op 20-04-2015 15:42:41 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 15:41:50 #104
5428 crew  miss_sly
pi_151860970
Ik zou er ook pinda's aan toevoegen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151862079
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 15:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik voelde me fijn bij het volgen van het langzame schema van Kleintjes en iets nieuws 3 dagen achter elkaar te geven zodat je zeker weet dat ze er niet op reageren.
Maar als er geen familiehistorie is van allergieën kan ik me voorstellen dat je gewoon aanbiedt waar het nu het seizoen voor is.
Behalve honing en pinda's is er geen strikte no no dus jouw baby jouw gevoel volgen.

Net als de darmen discussie en vanaf wanneer te beginnen met bijvoeding. Er is nooit een eenduidig advies van alle kanten.
Het huidige advies is weer beginnen tussen 4-6 maanden, afhankelijk van wat baby's en/of ouders wensen.

Maar lang niet iedereen is het daarmee eens idd en geeft dat advies niet.
:)
pi_151862103
En brood, tsja, wat zal ik zeggen :+
ik heb geen flauw idee meer waar wij mee begonnen zijn eerlijk gezegd. Ik weet wel waar we mee geëindigd zijn :D een worstenbroodje *O* :')
  maandag 20 april 2015 @ 16:21:08 #107
344469 Amsel
zonder t
pi_151862167
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou er ook pinda's aan toevoegen :)
Ik wacht ook nog even een paar weken met de sambal 8-)
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 16:28:43 #108
5428 crew  miss_sly
pi_151862433
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 16:21 schreef Amsel het volgende:

[..]

ach, beetje zelfgemaakte sambal, goed om de sinussen open te krijgen, toch? :P
  maandag 20 april 2015 @ 16:29:08 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151862450
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 16:21 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ik heb kuiken met een maand of 9 eens zelfgemaakte kipkerrie gegeven. Hij zat al flink te smullen voordat ik zelf aan mijn bordje kon beginnen, en toen bleek die toch wel heeeeel pittig :X :'). Papa's rendang slaan we nog even over, maar pittig is hier dus geen probleem :').
KuikenGuppy
pi_151862660
wij doen koffie en bier ook nog even niet..
Hadden onze peuter wijn gegeven en dat was niet zo goed bevallen, dus misschien wachten we daar wat langer mee dan tot het eerste jaar..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 april 2015 @ 16:39:02 #111
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151862856
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
wij doen koffie en bier ook nog even niet..
Hadden onze peuter wijn gegeven en dat was niet zo goed bevallen, dus misschien wachten we daar wat langer mee dan tot het eerste jaar..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o _O-

Ik wacht ook nog even met vlees enzo, dat voelt toch ook gek om al vanaf 6 maanden te geven. Sowieso voelt alles -behalve melk- nog raar om aan mijn baby te geven maar dat is denk ik het 'tweedekindjessyndroom' :')
pi_151862968
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:39 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:o _O-

Ik wacht ook nog even met vlees enzo, dat voelt toch ook gek om al vanaf 6 maanden te geven. Sowieso voelt alles -behalve melk- nog raar om aan mijn baby te geven maar dat is denk ik het 'tweedekindjessyndroom' :')
ja!! omg dat had k echt heel erg bij de 2e hahaha :D waar ik bij de eerste de klok zowat vooruit keek dacht k bij de 2e bij 6,5 maand van ohja, t moet weer he? :')
pi_151863184
hahah, dat heb ik ook last van ja dat tweedekindjessyndroom
  maandag 20 april 2015 @ 17:17:38 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_151864158
Mijn baby van 6,5 maand krijgt ook sporadisch een kruimel binnen van het een of ander maar ik voel nog helemaal geen haast om dat snel op te voeren en zij zelf ook niet volgens mij. In principe kan het toch geen kwaad? Ik hoor soms moeders van baby's die een maand ouder zijn zeggen dat hun kind zo'n slechte eter is omdat ie weinig eet/lust, maar dat lijkt me doodnormaal op die leeftijd. Of zou ik daar nou te laconiek in staan?
disclaimer
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 17:22:41 #115
5428 crew  miss_sly
pi_151864327
Ik vind dat niet laconiek. Je maakt het jezelf en je kind zoveel gemakkelijker als je er niet te veel druk op legt.
pi_151864358
Mweh, mijn baby spuugt ook alles weer terug hoor SQ. Als ze het naar haar mond brengt tenminste, want vaak zat zit ze een beetje te graaien maar doet er verder niks mee.
Zolang ze de smaak een beetje in haar mond heeft gehad vind ik het een gevalletje 'missie geslaagd'. En zo niet dan is het ook goed. Het is toch maar voor erbij.
pi_151864369
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby van 6,5 maand krijgt ook sporadisch een kruimel binnen van het een of ander maar ik voel nog helemaal geen haast om dat snel op te voeren en zij zelf ook niet volgens mij. In principe kan het toch geen kwaad? Ik hoor soms moeders van baby's die een maand ouder zijn zeggen dat hun kind zo'n slechte eter is omdat ie weinig eet/lust, maar dat lijkt me doodnormaal op die leeftijd. Of zou ik daar nou te laconiek in staan?
welnee joh. hoeveel kcal denk je dat er in een stuk komkommer zit, of een stuk tomaat. een gepureerd olvarit potje voor mij part. :D geen ramp hoor, komt vanzelf :Y

en echt, eten is een strijd die je nooit wint dus wat mij betreft is je kind volgen alleen maar goed. al was het maar voor je eigen bloeddruk :+
  maandag 20 april 2015 @ 17:31:20 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_151864582
Oh nee, wat betreft kcal maak ik me helemaal geen zorgen hoor! Maar soms zie ik baby's van 2 maanden jonger gretig voedsel van een lepeltje happen, en dat doet ze helemaal niet. Nu geef ik niks gepureerd, maar vrijwel alles zeilt binnen no time door de lucht hier :')

Ach, ik sta er nog steeds 100% achter hoor, en naarmate ze meer tanden krijgt zal het ook steeds beter lopen ;)
disclaimer
  maandag 20 april 2015 @ 17:31:55 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_151864593
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:23 schreef Skittles het volgende:
Mweh, mijn baby spuugt ook alles weer terug hoor SQ. Als ze het naar haar mond brengt tenminste, want vaak zat zit ze een beetje te graaien maar doet er verder niks mee.
Zolang ze de smaak een beetje in haar mond heeft gehad vind ik het een gevalletje 'missie geslaagd'. En zo niet dan is het ook goed. Het is toch maar voor erbij.
ja, precies, zo staan wij er ook in :Y
disclaimer
pi_151864756
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:31 schreef Stormqueen het volgende:
Oh nee, wat betreft kcal maak ik me helemaal geen zorgen hoor! Maar soms zie ik baby's van 2 maanden jonger gretig voedsel van een lepeltje happen, en dat doet ze helemaal niet. Nu geef ik niks gepureerd, maar vrijwel alles zeilt binnen no time door de lucht hier :')

Ach, ik sta er nog steeds 100% achter hoor, en naarmate ze meer tanden krijgt zal het ook steeds beter lopen ;)
Wij geven wel gepureerd (af en toe, beetje mix met rapley). Maar L moet er niet veel van hebben. Hij spuugt t meteen uit en draait zijn hoofd daarna weg als t lepeltje er aan komt. Inmiddels probeert hij t wel als hij iets in zijn handje heeft. met als ie een stukje binnenkrijgt meestal kokhalzen of zelfs spugen tot gevolg..
komt vast vanzelf n keer goed
  maandag 20 april 2015 @ 17:45:59 #121
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151864976
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
Zeg dat maar tegen onze nieuw aangenomen (why😩) cb arts. Die bleef vandaag doorhameren op het belang van bijvoeding voor de groei en dat het echt hoog tijd werd dat ze aan smaken ging wennen (nadat ik mn overgeefverhaal verteld had). Uiteindelijk werd ik het een klein beetje zat en zei dat een kind van 6 maanden groeit van melk en niet van een appel of een korstje brood per dag en dat ik het qua smaken aanleren moeilijk kon afdwingen. En ik speelde ook even mn beroepskaart wat ik normaal niet doe omdat ik dat zo onnodig betweterig vind maar nu kon ik me niet inhouden.

En ja en amen zeggen als je ter plaatse bent en je achteraf tegenover anderen pas boos maken vind ik altijd zo stom :P

Maar toen bond ze eigenlijk heel snel in en gaf ze me toch ineens gelijk.
  maandag 20 april 2015 @ 17:48:43 #122
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151865047
mehe. heel jammer dat soort cb-artsen...

hier eentje die wel flink eet, maar daar heb ik echt weinig of niks aan bijgedragen. hij vindt eten gewoon lekker en t is een vreetzak :') dus ja...
Kwak
  maandag 20 april 2015 @ 17:49:53 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_151865081
wat eh. Apart.
En dan ben jij toevallig goed op de hoogte en in staat je eigen keuzes te maken, maar what about al die ouders die dat niet zijn en zich zoiets vreselijk aan gaan trekken? :{
disclaimer
pi_151865221
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:49 schreef Stormqueen het volgende:
wat eh. Apart.
En dan ben jij toevallig goed op de hoogte en in staat je eigen keuzes te maken, maar what about al die ouders die dat niet zijn en zich zoiets vreselijk aan gaan trekken? :{
dat dus :X
pi_151865303
Aha, dus als blijkt dat je er verstand van hebt, dan heb je ineens 'gelijk' en verandert zo'n arts van gedachten? Met andere woorden: die zat dus maar wat te bazelen? En/of: die praat mensen maar wat naar de mond of zo? Echt, wat een beroepsethiek is dat zeg.

SQ, bij ons ging het net zo. En net op dat moment boog haar groeicurve best wel af en toen heb ik ook wel even zitten twijfelen. Vooral omdat wij ook wel eens uit onze omgeving de vraag kregen waarom we niet gewoon gepureerd eten gaven.

We zijn op een gegeven moment wel meer een mix gaan doen van 'voeren' en Rapley, maar gepureerd heb ik nooit gedaan. Maar goed, laat je niet gek maken dus, het komt vanzelf.

Ik las trouwens 'naarmate ze meer tanden krijgt, zal ze ook wel gaan lopen'. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')