I stand correctedquote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:10 schreef WupWup het volgende:
Niet alleen baby's, geldt tot zeker in de kleuterleeftijd.
Andere is toch ook niet te nassen, net of er water doorheen zitquote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:10 schreef Hilmo het volgende:
Goed om te weten. Ik wou ook yoghurt gaan proberen. Volle dus.
Frans is volgende week 7 maanden.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 07:46 schreef Sylver_ het volgende:
Hoe oud is Frans, Away?
Ik denk dat ik het eens ben met je laatste zin. Nu zeggen ze sowieso dat baby's iets 10x geproefd moeten hebben voordat ze aan een smaak wennen, dus ik zou het gewoon blijven aanbieden en als hij niet wil, jammer dan - komt vanzelf
Nora vond het trouwens erg lekker om op een beschuitje te sabbelen, misschien is dat iets om te proberen?
Ik heb wel eens een poging gewaagd pap te maken van bv met biobim, maar dat was een matig succes bij zowel mij als kind. Ik vond het qua structuur ook niet echt op pap a la Brinta lijken. Het bleef echt heel dun. Wat ook wel weer handig is als je het per fles wil geven natuurlijk. Brood ging hier ok dus hebben we t daarbij gehouden eigenlijk.quote:Op zondag 7 juni 2015 10:45 schreef Heliotrope het volgende:
Volle producten zijn meestal ook wel lekkerder ja![]()
Ik doe even brutaal (een deel van) mijn vraag in de herhaling. Geven jullie pap bij borstvoeding en waarom (niet)?
Dit herken ik wel ja. Bijv, eigenlijk pas een paar weken nadat we zijn begonnen met dingen proeven enzo, had hij de oog-hand coordinatie ineens om zo *hop* dingen in zijn waffeltje te schuiven. Nou doe ik niet alles rapley, maar dingen zoals brood ed wel. Hij kijkt me wel alles de mond uit zo'n beetje, maar gezien zijn flessenschema eten we toch niet altijd tegelijkertijd. Ik denk dat als hij echt bezwaar gaat maken, en ik hem altijd eten aanbied wanneer ik eet, zijn flesdrinken er heel anders uit zal zien.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:24 schreef Stormqueen het volgende:
Mauwtje accepteert het nu ook écht niet meer als ik iets eet en zij niet. Ze slikt nu ook echt eten bewust door. En dat is pas sinds anderhalve week ofzo? De interesse neemt plotseling énorm toe nu. Doet me wel aan het denken zetten - misschien is ze er nu ook pas zelf aan toe. En ze is dus "al" acht maanden. We leggen ze misschien echt te veel druk op.
Ja papfles drinkt hij op elke ochtend en avond. Zie hier alleen nog niet de meerwaarde van in, omdat niets anders met hem doet dan wat een met jbpm verdikte fles doet. Ik weet ook niet zo goed of ik daar dan wel mee door moet gaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:23 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Dit herken ik wel ja. Bijv, eigenlijk pas een paar weken nadat we zijn begonnen met dingen proeven enzo, had hij de oog-hand coordinatie ineens om zo *hop* dingen in zijn waffeltje te schuiven. Nou doe ik niet alles rapley, maar dingen zoals brood ed wel. Hij kijkt me wel alles de mond uit zo'n beetje, maar gezien zijn flessenschema eten we toch niet altijd tegelijkertijd. Ik denk dat als hij echt bezwaar gaat maken, en ik hem altijd eten aanbied wanneer ik eet, zijn flesdrinken er heel anders uit zal zien.
Away kan frans eigenlijk iets met een papfles?
Nouja het heeft wel wat voedingswaarde, en ijzer enzo, granen? Telt als bijvoeding! Lust hij ook pap van een lepel?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:06 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ja papfles drinkt hij op elke ochtend en avond. Zie hier alleen nog niet de meerwaarde van in, omdat niets anders met hem doet dan wat een met jbpm verdikte fles doet. Ik weet ook niet zo goed of ik daar dan wel mee door moet gaan.
Haha neequote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:26 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Nouja het heeft wel wat voedingswaarde, en ijzer enzo, granen? Telt als bijvoeding! Lust hij ook pap van een lepel?
quote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:32 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Haha nee. Dat weigert hij echt.
Draai hij met zn hoofd de andere kant op met een air van 'ik zie jou niet hoor' .
En na aandringen![]()
![]()
![]()
zie je niet dat ik jou negeer ofzo?! *mept lepel uit hand*
stugge Fransquote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:32 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Haha nee. Dat weigert hij echt.
Draai hij met zn hoofd de andere kant op met een air van 'ik zie jou niet hoor' .
En na aandringen![]()
![]()
![]()
zie je niet dat ik jou negeer ofzo?! *mept lepel uit hand*
Mja, voor per fles is het wel handig heb ik gemerkt, maar op pap lijken doet het nietquote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:11 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een poging gewaagd pap te maken van bv met biobim, maar dat was een matig succes bij zowel mij als kind. Ik vond het qua structuur ook niet echt op pap a la Brinta lijken. Het bleef echt heel dun. Wat ook wel weer handig is als je het per fles wil geven natuurlijk. Brood ging hier ok dus hebben we t daarbij gehouden eigenlijk.
WAAROM heb ik dit niet onthouden nadat ik het las? Dit is precies het verhaal van mijn 7,5 maand afspraak... alleen hier een omhoogbuigend lijntje. de toon is idd heel normatief. en ook hier is het nu vanzelf zo aan t groeien...quote:Op maandag 20 april 2015 18:08 schreef Franny_G het volgende:
Toen ik extra ging wegen (omdat het cb dat wilde ivm groeicurve) rond de 8 maanden had ik een verpleegkundige die begon over dat de melk nu snel afgebouwd moest gaan worden en dat ze steeds meer echte maaltijden moest gaan eten. Dat is ook zoiets: dat 1 jaar worden een soort magische grens is, en dat vanaf dan ineens geen flessen meer 'mogen'. I kreeg toen op het kdv nog twee keer per dag een flesje kv, maar dat moest dan ook echt afgebouwd gaan worden.
Achteraf gezien is dat bij I eigenlijk ook wel zo ongeveer gegaan want die ging 'ineens' veel meer eten, dus dat gaat dan eigenlijk heel natuurlijk, maar als je kind nog heel weinig eet kun je je dat moeilijk voorstellen en voelt het ook als een druk die op je wordt gelegd. En waarom? Ik snap de gedachte daarachter echt niet zo goed.
Herkenbaar en mee eens. Hier sinds een paar dagen ook veel meer interesse. Appel wordt vakkundig weggewerkt (8 maanden nu), gretig met te grote stukken en dan toch nog een keer kokhalzenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:24 schreef Stormqueen het volgende:
Mauwtje accepteert het nu ook écht niet meer als ik iets eet en zij niet. Ze slikt nu ook echt eten bewust door. En dat is pas sinds anderhalve week ofzo? De interesse neemt plotseling énorm toe nu. Doet me wel aan het denken zetten - misschien is ze er nu ook pas zelf aan toe. En ze is dus "al" acht maanden. We leggen ze misschien echt te veel druk op.
Ik vind dit soort berichten heel vertrouwenwekkend!quote:Op maandag 15 juni 2015 14:36 schreef Franny_G het volgende:
Bij I heeft het tot 9/10 maanden geduurd voor ze echt een beetje behoorlijk ging eten. Ben blij dat ik vertrouwen heb gehouden in haar tempo en haar ben blijven volgen. Nu eet ze echt als een dolle! Eten is een feest voor haar. Lekker ongeneerd smakken en eten naar binnen proppen..
ja, risico is groter. Maar yolo, dus gewoon geprobeerd en het gaat prima!quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:12 schreef Skittles het volgende:
Jullie geven al aardbei? Waarom staat er in het introductieschema dan aardbei bij 12 maanden, vanwege allergie ofzo?
F kreeg bij appie laatst een mandarijn, ik dacht dat hij die wel vast kon houden en dan zou ik hem later wel pellen... What was I thinkingquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:03 schreef BlueEyes het volgende:
Heerlijk Mauwtje! Die zou ik ook ter plekke opeten ipv wachten tot thuis
Ik had laatst in de Appie een jongetje die 'boos' was want hij zag mij de bananen in het mandje doen en MOET-HEBBEN![]()
oh ja, dat was hetquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:22 schreef Fazzoletti het volgende:
in de schil zitten toch de meeste vitamines
Huuh.. citroen?quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
Mét schil
Hoewel mauw ook gewoon de schil opeet van de schijfjes citroen die ze krijgt
quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:22 schreef Fazzoletti het volgende:
in de schil zitten toch de meeste vitamines
ja, op de een of andere manier gaat dat altijd veel sneller dan een boterham?quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:27 schreef BlueEyes het volgende:
Ghehe... daar ging ik ook een keer mis in, de kassabon gaf ik hem toen ik de rest van de boodschappen inpakte.
Ik klaar en de halve bon was al opgegeten
Volgende keer vragen of ze de bon op eetbaar papier printen?quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, op de een of andere manier gaat dat altijd veel sneller dan een boterham?
hahaha ja. Of jezelf een weg door de broodzak knagen om bij het brood te komenquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:30 schreef BlueEyes het volgende:
En bega niet de fout de zak krentenbollen in de tas aan je wagen te hangen. Er word net zolang voorover gegrepen en gegraaid tot er een krentenbol uitkomt.
Ze hebben sommige dingen zo snel door als ze dat 1 keer hebben gezien/gekregen qua eten en hoe het er uitziet
ja hij is een goede eter he? Leukquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:36 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
![]()
Hilmo, doperwten krijgt hij al vanaf dat hij een maand of 7 was![]()
Ik heb gisteren weer geamuseerd gekeken hoe hij een broodje met zalm & roomkaas weg werkteEerst de zalm eraf trekken, dan de roomkaas likken en als laatste het brood eten
Ja, zeker leukquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja hij is een goede eter he? Leuk
Mijn baby zat met 10 maanden aan de sushiquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:42 schreef Stormqueen het volgende:
Zal ook wel komen omdat jullie hem alles laten proeven. En daar ook niet bang voor zijn. Ik kreeg laatst ook rare blikken toen ik haar gehalveerde olijven gaf. Dat is kennelijk niet voor baby's. En dat is ook zielig, en waarom wel olijven maar geen koekjes. Tsja
Ja dat zou ook heel goed kunnen. Hij eet echt alles mee met onsquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:42 schreef Stormqueen het volgende:
Zal ook wel komen omdat jullie hem alles laten proeven. En daar ook niet bang voor zijn. Ik kreeg laatst ook rare blikken toen ik haar gehalveerde olijven gaf. Dat is kennelijk niet voor baby's. En dat is ook zielig, en waarom wel olijven maar geen koekjes. Tsja
mooi manquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:49 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ja dat zou ook heel goed kunnen. Hij eet echt alles mee met onsIk heb laatst op terras de olijven maar weg laten zetten want hij bleef maar eten
![]()
Broodjes pesto zijn ookvind ie, en sushi werd ook ontleed ja
zalm vind ie wel lekkerder dan tonijn
Tip: tuitbeker!quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:53 schreef BlueEyes het volgende:
Hier moet de yoghurt ook zelluf tegenwoordig
Kassabonnetjes en het boodschappenlijstje staan bij Lou met stipt op 1. Samen met het gouden papier wat op de ondervloer zit van een deel van de nog steeds niet afgemaakte vloer (quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vindt ze heerlijk. Olijven ook trouwens. En kassabonnetjes.
Ja, de mijne ook en ze vond het zo lekker dat ze het naar binnen bleef proppen en toen bijna erin bleef. Gelukkig eet ze het nu met iets meer beleid al blijft het haar lievelingseten. Laatst hebben we haar ook een oester gegeven toen we uit eten waren. We hebben gemerkt dat vrij veel mensen raar kijken als je dit vertelt, want 'rauwe vis' 'da's toch niet goed?'quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mijn baby zat met 10 maanden aan de sushi.
Als ze de andijvie niet er tussen uit zou plukken wel.. ze moet die rauwe stukken nietquote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:51 schreef Stormqueen het volgende:
Maar andijviestamp kan ze toch juist perfect mee-eten? (Zonder de spek uiteraard)
een burka!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:07 schreef BlueEyes het volgende:
Het is dat ik het niet lust maar anders zou F dat hier ook krijgen.
Bega trouwens niet de fout zoals ik heb gedaan, een keer op het speelkleed een bakje op je kind zijn hoofd te zetten.
Alles moet nu op F zijn hoofd, het broodje, het bord, de pasta, de vork, de groente. Alles!
Dus ik kan na bijna elk eetmoment nu een jongetje zijn haar wassen.
Ik zoek nog een schort met badmuts eraan
over dertig dagen heb ik ook een magnetronquote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Appel doe ik in stukjes en dan 1 minuut in de magnetron. Worden ze lekker zacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |