WAAROM heb ik dit niet onthouden nadat ik het las? Dit is precies het verhaal van mijn 7,5 maand afspraak... alleen hier een omhoogbuigend lijntje. de toon is idd heel normatief. en ook hier is het nu vanzelf zo aan t groeien...quote:Op maandag 20 april 2015 18:08 schreef Franny_G het volgende:
Toen ik extra ging wegen (omdat het cb dat wilde ivm groeicurve) rond de 8 maanden had ik een verpleegkundige die begon over dat de melk nu snel afgebouwd moest gaan worden en dat ze steeds meer echte maaltijden moest gaan eten. Dat is ook zoiets: dat 1 jaar worden een soort magische grens is, en dat vanaf dan ineens geen flessen meer 'mogen'. I kreeg toen op het kdv nog twee keer per dag een flesje kv, maar dat moest dan ook echt afgebouwd gaan worden.
Achteraf gezien is dat bij I eigenlijk ook wel zo ongeveer gegaan want die ging 'ineens' veel meer eten, dus dat gaat dan eigenlijk heel natuurlijk, maar als je kind nog heel weinig eet kun je je dat moeilijk voorstellen en voelt het ook als een druk die op je wordt gelegd. En waarom? Ik snap de gedachte daarachter echt niet zo goed.
Herkenbaar en mee eens. Hier sinds een paar dagen ook veel meer interesse. Appel wordt vakkundig weggewerkt (8 maanden nu), gretig met te grote stukken en dan toch nog een keer kokhalzenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:24 schreef Stormqueen het volgende:
Mauwtje accepteert het nu ook écht niet meer als ik iets eet en zij niet. Ze slikt nu ook echt eten bewust door. En dat is pas sinds anderhalve week ofzo? De interesse neemt plotseling énorm toe nu. Doet me wel aan het denken zetten - misschien is ze er nu ook pas zelf aan toe. En ze is dus "al" acht maanden. We leggen ze misschien echt te veel druk op.
Ik vind dit soort berichten heel vertrouwenwekkend!quote:Op maandag 15 juni 2015 14:36 schreef Franny_G het volgende:
Bij I heeft het tot 9/10 maanden geduurd voor ze echt een beetje behoorlijk ging eten. Ben blij dat ik vertrouwen heb gehouden in haar tempo en haar ben blijven volgen. Nu eet ze echt als een dolle! Eten is een feest voor haar. Lekker ongeneerd smakken en eten naar binnen proppen..
ja, risico is groter. Maar yolo, dus gewoon geprobeerd en het gaat prima!quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:12 schreef Skittles het volgende:
Jullie geven al aardbei? Waarom staat er in het introductieschema dan aardbei bij 12 maanden, vanwege allergie ofzo?
F kreeg bij appie laatst een mandarijn, ik dacht dat hij die wel vast kon houden en dan zou ik hem later wel pellen... What was I thinkingquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:03 schreef BlueEyes het volgende:
Heerlijk Mauwtje! Die zou ik ook ter plekke opeten ipv wachten tot thuis
Ik had laatst in de Appie een jongetje die 'boos' was want hij zag mij de bananen in het mandje doen en MOET-HEBBEN![]()
oh ja, dat was hetquote:Op donderdag 18 juni 2015 14:22 schreef Fazzoletti het volgende:
in de schil zitten toch de meeste vitamines
Huuh.. citroen?quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
Mét schil
Hoewel mauw ook gewoon de schil opeet van de schijfjes citroen die ze krijgt
quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:22 schreef Fazzoletti het volgende:
in de schil zitten toch de meeste vitamines
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |